Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Virker som Lacazette har bestemt seg for å bli i Lyon uansett ut sesongen grunnet EM i sommer. I lyon er han garantert spilletid, og ett klubbskifte nå kan være en gamble med EM. Derimot tipper jeg han blir en av de hete potetene i sommerens sillyseason.

 

Forresten; Hva skjer egentlig med Benzema? Såvidt jeg vet er han siktet og skal i rettsak ang utpressing. Frankrikes landslag lar han ikke spille sålenge siktelsen består. Real bruker han som før.

 

Typisk dette.

 

Hadde han kommet til Arsenal i januar så hadde han gått til en mer profilert klubb og trolig også fått mye spilletid på kant og spissplass (hadde trolig danket ut Giroud rimelig kjapt såfremt han ikke slet med å tilpasse seg ligaen). Han hadde også fått jobbet med Henry (som instruerte Lacazette i hvordan han skulle bli en mer profilert målscorer). For å ikke snakke om at han hadde fått spille i Champions League.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Barcelona har omsider lov til å handle spillere igjen. Da tok det ikke lang tid før de begynte å sikle på våre gutter. Ramsey er nå i katalanernes søkelys. Makan til drittklubb.

 

Sier ryktene, betyr ingenting.:)

Link to comment
Share on other sites

De hadde visstnok speidere på Anfield. Det er selvfølgelig et rykte, men er det noe historien forteller oss så er det ar Barcelona elsker Wenger-produkter og at de alltid får det de vil ha.

 

Forsåvidt sant det. Men jeg har VELDIG tvil på at han selger en av sine kjæledegger.. :) Han har stått bak Ramsey gjennom så mye at jeg tviler...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vi er inne i en to ukers ligapause, så hvorfor ikke ta denne mini-agurktiden og legge inn noen fullstendig useriøse rykter

 

Arsenal are preparing to part company with long-serving manager Arsene Wenger this summer and replace him with Roberto Mancini, according to Italian newspaper Corriere dello Sport.

Arsene Wenger is being ordered to go on the biggest spending spree of his career and will not get a new deal unless he competes for the likes of Toni Kroos, Gonzalo Higuain, Paul Pogba, Zlatan Ibrahimovic and John Stones in the transfer market this summer. (The Sun)

Arsenal could get a golden chance to seal the transfer of Juventus striker Alvaro Morata this summer (metro)

Former Chelsea manager Jose Mourinho is looking to return to management with Manchester United at the end of this season but it seems that Arsenal are trying to hijack a potential move (Soccerlens)

Og der er så mange mange flere av de useriøse ryktene der ute. Matnyttige rykter? Nei, egentlig ikke. Underholdning i en stille fotballhverdag? Så absolutt!!! :genius:

Link to comment
Share on other sites

Det virker en smule usannsynlig ja, spesielt når man tar Stan Kroenke sine uttalelser i betraktning. Det er dog riktig god underholdning, som Polljen presiserer :)

 

Edit: leste et rykte om at Guardiola skal være interessert i å bringe Oxlade til City.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

Selv om Walcott har stinka siste tiden så har han bevist ett mye høyere nivå enn OX.

Jeg er lei de utallige lange touchene OX har på vei fremover. Det ser alltid lyst ut helt til han tupper ballen litt for langt forran seg og ødelegger sjansen for seg selv og laget. Slik har det vært i flere år nå og jeg ser ingen bedring.

Walcott er i en elendig form for tiden, men vi kjenner jo til maxnivået hans. Det er forsåvidt greit for meg om han også selges, men da må man erstatte han. Når det kommer til OX ser jeg ikke helt at vi svekkes om han reiser.

Link to comment
Share on other sites

La oss beholde Ox. Walcott kan han få lov til å kjøpe!

Enig :)

Walcott som spillertype er "ferdig" det er neste ikke NOEN spillere igjen som lever kun på ekstremferdigheter uten å ha god innsats begge veier og Theo mangler evnen til å jage -> både defensivt og offensivt.

Når det gjelder Ox gjør han mye feil, men han er en av spillerne som vil fremover og en av spillerne som har god fysikk kombinert med god teknikk.

I motsetning til Theo har han stor arbeidskapasitet og mye vilje i spillet sitt.

 

Ox gjør fortsatt mye dumt i spillet sitt og gjør, som Ramsey, ofte enkle feil fordi han skal gjøre det fancy istedenfor å gjøre det effektivt. Han har også en tendens til å holde på ballen for lenge i pressede situasjoner, men han er fortsatt ganske ung og har fortsatt potensiale til å bli en veldig nyttig spiller, selv om han aldri blir verdensstjernen vi håpet på.

 

Dessuten trenger vi spillere som Ox for å møte egenprodusert-kvota i PL og CL, vi kan ikke selge Ox, Walcott, Wojciech og Wilshere på en sommer bare fordi de ikke har blitt verdensklassespillerne vi håpet på, vi trenger også gode stallspillere og det er fordelaktig med de som har vært i klubben lenge og kan introdusere nye spillere. Når det er sagt kan Theo og Wojciech godt shippes ut så lenge vi beholder de to andre. (Wilshere har evnen til å kontrollere tempo, noe vi savner når Santi er ute, skal han ut istedenfor f.eks Wojciech trenger vi en erstatter som kan det samme, som for eksempel Xhaka eller Gundogan)

 

Ser forøvrig at Xhaka og Guerreiro linkes, førstnevnte ville vært en fantastisk signering og ville glidd rett inn i laget vårt. Minner om en ung Xabi, men kanskje bitte litt mer kynisk, vil være et alternativ både som DM og i Cazorla-rollen.

Guerreiro var veldig god i fjor og er en bra offensiv back, men med Gibbs/Monreal på venstrebacken føler jeg at det er en av posisjonene der vi er best besatt, merkelig om det er der det skjer noen endringer. Kan også spille ving, men er ikke helt den spillertypen jeg ser for meg at vi trenger...

 

Ønskeliste pdd: Xhaka, Lukaku og Mustafi-> 3 gode spillere med stor fremtid som dekker inn områder der vi har eldre spillere som er på cirka samme nivå/dårligere. Vil kanskje koste en milliard å sikre seg disse gutta, men klarer vi å avansere ett nivå eller to ekstra i CL er det verdt det. (Både med tanke på inntekter per sesong, draktsalg og at England kan miste den 4. plassen sin)

 

Ut: Flamini, Arteta, Rosicky (:[), Wojciech, Theo, Mertesacker (Dersom erstatter hentes inn), Debuchy og evt. Gnabry, som ikke akkurat har tatt mange steg fremover siden han slo gjennom, men fortsatt er verdt en del kroner. + Sanogo og Wellington som ikke kommer til å ta nivået.

Opprydningen kommer også til å frigi en del midler, bortsett fra Mertesacker (Og Wojciech, Roma betaler vel lønna hans) spiller alle de veldig lite ball og sitter på høye lønninger/eller så er de talenter som ikke kommer til å slå gjennom.

Ser gjerne at Glen Kamara frigis også, en av de verste spillerne jeg har sett spille for Arsenal og får knapt sjansen for Southend på lån.

 

 

Ellers hadde "gamle" favoritter som Pjanic, Griezmann og Höwedes også styrket oss masse.

Link to comment
Share on other sites

Ox gjør fortsatt mye dumt i spillet sitt og gjør, som Ramsey, ofte enkle feil fordi han skal gjøre det fancy istedenfor å gjøre det effektivt. Han har også en tendens til å holde på ballen for lenge i pressede situasjoner, men han er fortsatt ganske ung og har fortsatt potensiale til å bli en veldig nyttig spiller, selv om han aldri blir verdensstjernen vi håpet på.

 

Dessuten trenger vi spillere som Ox for å møte egenprodusert-kvota i PL og CL, vi kan ikke selge Ox, Walcott, Wojciech og Wilshere på en sommer bare fordi de ikke har blitt verdensklassespillerne vi håpet på, vi trenger også gode stallspillere og det er fordelaktig med de som har vært i klubben lenge og kan introdusere nye spillere. Når det er sagt kan Theo og Wojciech godt shippes ut så lenge vi beholder de to andre. (Wilshere har evnen til å kontrollere tempo, noe vi savner når Santi er ute, skal han ut istedenfor f.eks Wojciech trenger vi en erstatter som kan det samme, som for eksempel Xhaka eller Gundogan)

 

.............................

 

Ut: Flamini, Arteta, Rosicky (:[), Wojciech, Theo, Mertesacker (Dersom erstatter hentes inn), Debuchy og evt. Gnabry, som ikke akkurat har tatt mange steg fremover siden han slo gjennom, men fortsatt er verdt en del kroner. + Sanogo og Wellington som ikke kommer til å ta nivået.

Opprydningen kommer også til å frigi en del midler, bortsett fra Mertesacker (Og Wojciech, Roma betaler vel lønna hans) spiller alle de veldig lite ball og sitter på høye lønninger/eller så er de talenter som ikke kommer til å slå gjennom.

Ser gjerne at Glen Kamara frigis også, en av de verste spillerne jeg har sett spille for Arsenal og får knapt sjansen for Southend på lån.

 

 

 

 

Når det gjelder OX så er jeg usikker. Jeg sitter med en følelse av at han har nådd sitt toppnivå (selvsagt er sjansen stor for at jeg har tatt feil). Hvis han skal bli så bør det ikke være p.g.a. kvota for egenproduserte spillere. F.eks. så vil en spiller som Chambers vil kommende sesong være så gammel at han kommer opp i "homegrown". Men jeg ser poenget ditt med at vi kan ikke bare kvitte oss med flere "homegrown"-spillere til fordel for "utlendinger". Akpom er også en spiller som på sikt vil være med på å fylle den "hjemmelagde" kvoten, men han sniker seg akkurat unna kommende sesong, da han fyller 21 i oktober. Jenkinson er også en spiller som kan fylle "kvota" men akkurat som med OX så er jeg usikker på om han er god nok for Arsenal fremover.

 

Stort sett så er jeg enig i "UT-lista" di, men jeg ville som sagt vurdert å ha med spillere som OX og Jenkinson (til tross for homegrown), og for å ødelegge kvota så må jeg være så pass ærlig at jeg også tar med Chambers. Jeg hadde heller ikke protestert hvis Giroud ble erstattet av et bedre alternativ på topp.

 

Når det gjelder "INN-lista" så har jeg ingen konkrete navn, men for meg er prioriterte posisjoner: Stopper og Spiss.

Link to comment
Share on other sites

Stort sett så er jeg enig i "UT-lista" di, men jeg ville som sagt vurdert å ha med spillere som OX og Jenkinson (til tross for homegrown), og for å ødelegge kvota så må jeg være så pass ærlig at jeg også tar med Chambers.

Så eneste engelskproduserte spillerne vi har du mener holder nivået er: Welbeck, Gibbs, Ramsey og Bellerin?

Vi trenger rotasjonsspillere og backupspillere med hjerte for klubben og god arbeidsinnsats, Jenko kommer aldri til å bli verdensklasse, men tviler på at han kommer til å klage på spilletid og kan gjøre en bra jobb på backen når han trengs, samme gjelder Ox og Wilshere dersom de klarer å holde seg skadefrie IMO.

 

Har fortsatt trua på Chambers, han er fremdeles ung og lærer og kan nok bli en god stopper en dag dersom han blir bedre i 1-mot-1 situasjoner og blir litt mer trygg. Unge forsvarere bruker å være ustabil; se på John Stones som for øyeblikket er ute av Everton-laget, men som er fantastisk når han har dagen.

 

Akpom nevnes her inne en del, per dags dato står han vel med 3 mål på 17 starter (+ 13 som innbytter) for Hull i Championship? Yaya Sanogo har scoret mer for Charlton på langt mindre spilletid... Sier ikke at Akpom ikke er talentfull, men bør i det minste prestere bra i Championship før vi regner han som et A-lagsmedlem. (Coquelin var et unntak, ikke regelen)

Link to comment
Share on other sites

Så eneste engelskproduserte spillerne vi har du mener holder nivået er: Welbeck, Gibbs, Ramsey og Bellerin?

Vi trenger rotasjonsspillere og backupspillere med hjerte for klubben og god arbeidsinnsats, Jenko kommer aldri til å bli verdensklasse, men tviler på at han kommer til å klage på spilletid og kan gjøre en bra jobb på backen når han trengs, samme gjelder Ox og Wilshere dersom de klarer å holde seg skadefrie IMO.

 

Har fortsatt trua på Chambers, han er fremdeles ung og lærer og kan nok bli en god stopper en dag dersom han blir bedre i 1-mot-1 situasjoner og blir litt mer trygg. Unge forsvarere bruker å være ustabil; se på John Stones som for øyeblikket er ute av Everton-laget, men som er fantastisk når han har dagen.

 

Akpom nevnes her inne en del, per dags dato står han vel med 3 mål på 17 starter (+ 13 som innbytter) for Hull i Championship? Yaya Sanogo har scoret mer for Charlton på langt mindre spilletid... Sier ikke at Akpom ikke er talentfull, men bør i det minste prestere bra i Championship før vi regner han som et A-lagsmedlem. (Coquelin var et unntak, ikke regelen)

Svaret på spørsmålet ditt er egentlig JA, når det gjelder de "egenproduserte" spillerne som pr i dag er over 21 pr og kommer innenfor Homegrown-kategorien.

 

Men jeg erkjenner selvsagt at vi må ha en del rotasjons-/backupspillere i troppen og min "salgsliste" var satt noe på spissen, jeg mener ikke at alle skal ut til sommeren, men jeg mener at alle de jeg nevnte bør være aktuelle som salgsobjekter hvis de rette tilbudene kommer (som sagt det betyr ikke at hele gjengen skal ut).

 

Når det gjelder Akpom så mener jeg ut fra det jeg har sett at han har et større potensiale enn det Sanogo har, selv om begge etter min mening havner bak Iwobi i min liste over fremtidige spillere i førstelaget.

 

Chambers var ved starten av sesongen ikke gammel nok til å regnes som Homegrown (blir det fra neste sesong) og jeg hadde tidligere trua på han, men jeg har blitt mer usikker. Jeg ser ikke han som aktuell som noe annet enn et fjerde valg i forsvaret og en "potet" hvis skadene blir for store i andre posisjoner. Nå er jeg forsåvidt ikke så fornøyd med noen av de fire stopperne våre (ut fra det de ha vist i det siste).

 

Jenkinson er på utlån og vil være en av våre "homegrown" hvis/når han kommer tilbake. Igjen en spiller som jeg hadde trua på, men som ikke har overbevist meg. Blir aldri noe annet enn et andrevalg på backen i Arsenal.

 

 

 

Så til de ti som ble regnet som "homegrown" ved starten på sesongen.

Gibbs, Welbeck, Bellerin og Coquelin er de fire som jeg mener er opplagte på et Arsenallag neste sesong.

Martinez og Szczesny er på utlån og jeg ser ingen av de som fremtidig alternativ som første eller andre målvakter i Arsenal.

Walcott og OX, to spillere som hadde potensiale men som jeg mener har stagnert. Når de presterer sitt beste så er de gode nok, men jeg synes vi ser alt for lite av "det beste" fra de to.

Ramsey er litt som Theo og OX, men med litt mer "stabilitet" (og mindre egoisme) så mener jeg at han fremdeles er aktuell i Arsenal fremover.

Wilshere har potensiale, men jeg har slitt litt med å se hvem han skal vippe ut fra førsteoppstllingen. Jeg vil gjerne ha Wilshere med videre, men spørmålet er om han er for skadeutsatt til at det er verdt å satse på han fremover.

 

Det finnes ganske sikkert selvmotsigelser i (flere av) mine konklusjoner, men hovedpunktet mitt er at det å være homegrown ikke må være et hovedpunkt for å beholde en spiller som vil få lite eller ingen spilletid. Men hvis en slik spiller skal selges så er det selvsagt viktig å se på hva som eventuelt kommer inn. Man kan selvsagt ikke bare kvitte seg meg "Squad-spillere" og ha et lag med overbetalte "stjerner". Hvis noen av våre Homegrown skal selges så må vi ha alternativer fra våre egne unge eller få inn spillere som kan ha en fremtid i laget. Jeg er lei av at det skal komme inn ukjente utenlandske spillere (flopper) fra f.eks. fransk Ligue 2.

Selv om engelske spillere generelt er overpriset så håper jeg at det fremdeles skal være mulig å finne talenter også fra andre engelsk klubber (som kommer i homegrown kategorien). Det er mulig at dette bare er drømmetenkning fra min side.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ventetiden blir ikke lang HVIS man skal tro ryktene, noe vi vel sjelden gjør (håper jeg), for iflg Daily Star så er det forventet at overgangen til Granit Xhaka blir klar i morgen (18. mai).

 

EDIT:

Det skal samtidig sies at Borussia bekrefter på sine hjemmesider at det er kommet et bud på Granit (selv om en avtale ikke er klar p.d.) uten at han navgir klubben som kom med budet

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Ryktene sier at Granit Xhaka nå er i London (Colney) for å fullføre overgangen til Arsenal. Problemet er vel at alle ryktene i bunn og grunn stammer fra det samme Twitter-innlegget, men hvis det er hold i ryktet så ser vi kanskje en avklaring relativt snart.

Link to comment
Share on other sites

Ryktene sier at Granit Xhaka nå er i London (Colney) for å fullføre overgangen til Arsenal. Problemet er vel at alle ryktene i bunn og grunn stammer fra det samme Twitter-innlegget, men hvis det er hold i ryktet så ser vi kanskje en avklaring relativt snart.

En sveitsisk journalist, som visstnok også var en god venn av Xhaka, sendte sine lykkeønskninger med overgangen til Arsenal på sin Facebook-side i går. En Twitter- og en Facebook-kilde...det må jo være sant :)

Link to comment
Share on other sites

Da ser jeg flere som lekker bilder av Xhaka på photoshoot i Arsenal-trøye. Er vel bare et tidsspørsmål før det kommer opp på hjemmesiden :)

Funderte først på om det var Photoshoot eller Photoshop(ped) som var ute på nettet, men det kan faktisk se ut som at det er "ekte varer" :D

Link to comment
Share on other sites

Funderte først på om det var Photoshoot eller Photoshop(ped) som var ute på nettet, men det kan faktisk se ut som at det er "ekte varer" :D

 

Er vel 4 eller 5 bilder av han. Flere inne på Colney med en hvit skjerm i bakgrunnen og i neste års drakt. Riiiiiimelig sikker på at det er ekte. Hvis ikke så er det en helvetes god jobb av fyren som har photoshoppa det. :P

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...