Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Ser det er flere kilder som linker Krychowiak til Arsenal i januar. Sevillaspilleren har gjort en solid jobb i den defansive rollen på midtbanen. Er nok mye bedre alternativ til dm-posisjonen enn det Khedira er. Usikker på skadehistorikken til polakken, men han virker fysisk å være mye sterkere enn Khedira.

Sett lite av han, men statistisk sett en ganske god spiller. Viktigste er å få noen inn som kan spille DM på en liknende måte som Matic gjør i Chelsea. Og utfra hva jeg nå har sett på YT og lest av statistikker kan han bidra på en liknende måte.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sissokho skjer ikke. Han var tilgjengelig for snaut 2 millioner pund for snart halvannet år tilbake og Wenger var visstnok ikke interessert (mtp. Sissokho sine uttalelser om at han elsker Arsenal støtt og stadig så tviler jeg på at han valgte Newcastle over oss for å si det sånn). Ikke bare nok med det, men Sissokho er best som boks-til-boks. Kunne vært en spiller å ha i troppen, men det er ikke der vi trenger spillere nå for tiden.

 

James McCarthy er en god spiller, men han er et nivå under eliten. Skal vi hente en spiller fra Premier League som skal spille den dype rollen på midtbanen vår så er det bare Schneiderlin som er god nok i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Benedict Høwedes ryktes inn. Speider skal ha sett han i helga. Ett 15m bud ryktes å være på trappene.

Höwedes ville vært en helt fantastisk signering. Rutinert, CL-erfaring, en leder på banen og kan spille over hele backlinja, hadde vi fått inn Höwedes hadde vi bare trengt en defensiv midtbanespiller for å kunne kjempe mot de beste av de beste.

Ser at Lucas Silva linkes, men etter det lille jeg har sett og alt jeg har lest er han mer en Arteta-type enn Matic-typen vi trenger..

 

Angående Draxler så har jeg forandret mening, tror ikke gutten kommer til å bli en verdensklassespiller lenger og en eventuell Draxler-inntreden vil føre til at Cazorla må forlate portene. Pdd. har jeg mer lyst på rutinerte Cazorla.

 

Tv2 melder også om at Martin Ødegård er på besøk hos Arsenal i disse dager.

 

Ser også noen rykter om Destro og Hamsik, men ser ikke helt hva vi skal med dem akkurat nå.

Når det gjelder Ødegaard er jeg for at vi går etter han, men tror at han kommer til å velge Bayern, Barca eller Ajax, alle 3 er andre klubber som produserer mye talenter og lar folk slippe til i ung alder. Vi har også Zelalem og Crowley som begge spiller på en liknende måte, så tror ikke vi står først i køen akkurat.

 

Destro-ryktene er nok bare agenten hans, en middelmådighet, tror det er en større mulighet for at han går til en middels PL-klubb som West Ham eller Southampton.

 

Marek Hamsik er bra og har lenge vært bra, men gutten er 27 år gammel nå og ville kjempet med Özil, Cazorla og Wilshere om en eventuell offensiv midtbaneplass. Mener han er bedre enn både Cazorla og Wilshere, men vi har vel ikke for vane å bruke 25+ millioner pund på en reserve på 27 år?

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

SILLYseason på trappene. Bare å stålsette seg for uendelig mye Bullshit. Wenger sa også sist at det avhenger av hvordan Koschelny restituerer seg, OM han kommer til å handle. Ergo bør alle Arsenal fans forberede seg på ett stille vindu. (Media blir ikke stille)

Link to comment
Share on other sites

SILLYseason på trappene. Bare å stålsette seg for uendelig mye Bullshit. Wenger sa også sist at det avhenger av hvordan Koschelny restituerer seg, OM han kommer til å handle. Ergo bør alle Arsenal fans forberede seg på ett stille vindu. (Media blir ikke stille)

I intervjuet etter Newcastle-kampen sa Wenger at han var ute etter en stopper, uavhengig av Koscielnys fitness.

Link to comment
Share on other sites

SILLYseason på trappene. Bare å stålsette seg for uendelig mye Bullshit. Wenger sa også sist at det avhenger av hvordan Koschelny restituerer seg, OM han kommer til å handle. Ergo bør alle Arsenal fans forberede seg på ett stille vindu. (Media blir ikke stille)

Rent historisk så skal vi selvsagt ikke ha for store forhåpninger, men selv om jeg har blitt skeptisk til svært så mye av det Wenger gjør så klarer jeg ikke å tro at Wenger går gjennom vinduet uten å gjøre at det kommer en eneste spiller inn.

 

Jeg tror at selv ikke Wenger kan unngå å få inn en spiller som kan bekle en eller flere defensive posisjoner, men om det blir "kvalitet" eller bare en avdanket "greit å ha i reserve"-spiller som kommer inn er jeg mer usikker på.

Forsterkningen i DM-posisjon er jeg mer skeptisk til at Wenger gjør noe med i januarvinduet og offensivt så forventer jeg ikke noe siden behovet ikke er så stort der.

 

Det mest spennende for meg er ikke om forsvars-backupen kommer, men om Wenger er offensiv og får inn en spiller tidlig i vinduet eller om det nok en gang blir et "panikkjøp" i siste liten.

Link to comment
Share on other sites

I intervjuet etter Newcastle-kampen sa Wenger at han var ute etter en stopper, uavhengig av Koscielnys fitness.

Wenger sier mye im dagene tydligvis:

 

http://www.express.co.uk/sport/football/546551/Arsenal-Arsene-Wenger-January-transfer-plans

 

Jeg har sett dette før fra han. Dessuten har han også uttalt at markedet er dødt frem til siste 2-3 dagene. Så bare å forberede seg spør du meg.

 

Det er lite eller ingen ting som jeg tolker dithen at vi kommer til å forsterke om Kos er fit. Og er han ikke det blir det ett sent drama som vanlig

Link to comment
Share on other sites

Mitt råd er å gi litt faen i Januarvinduet, uten å sitte å lese ryktespalter hver eneste dag, slikt blir man bare gal av. Faktumet er at Wenger kommer ikke til å handle mere eller tidligere selv om man blir frustrert over at ingen kommer inn.

Link to comment
Share on other sites

Mitt råd er å gi litt faen i Januarvinduet, uten å sitte å lese ryktespalter hver eneste dag, slikt blir man bare gal av. Faktumet er at Wenger kommer ikke til å handle mere eller tidligere selv om man blir frustrert over at ingen kommer inn.

Frustrasjon og det å bli gal (av og til) er en del av "supporter-hverdagen" :proud: , det samme er gleden når ting "ting går rette veien" på og utenfor banen,

 

Det å "gi faen" når det gjelder de "små tingene" (f.eks. et januarvundu) kan lede til at man (etterhvert) gir totalt faen om alt som gjelder "supporter-het" og hva står man igjen med da? (Kanskje ett bedre liv uten Arsenal, men er det noe å ønske seg da? :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Sissoko fra Newcastle ryktes inn. Mest sannsynlige ryktet jeg har sett på lenge. Det er ingen Matic dette, men en litt typisk Fransk Wenger signering. Ville nok uansett gjort det bedre enn Flamini/Arteta på DM. Dog er ikke dette en toppsignering slik vi absolutt trenger

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kvalitet det, bedre enn fler av våre. Sagt det før og sier det igjen. Det er ikke offensivt på midtbanen skoen trykker for tiden, men vi kunne godt byttet ut noen spillere. Reus hadde vært en solid kvalitetsøkning. Real har bedre midt enn oss fra før av også for å illustrere poenget.

 

Wenger sier allerede idag at han syntes det er synd vi må handle når vi har bellerin og chambers, da dette vil forårsake at de får mindre spilletid. Det er korrekt, men også noe som er naturlig. Disse to kan bli kanongode iløpet av noen år, men innehar ikke kvalitet nok til å bringe laget videre allerede nå. Her mener jeg Wenger mer enn en gang har ødelagt for seg selv og laget.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig er Bielik på vei til "medical". Dette annonseres på Leiga's egene offisielle sider, så da er vel en 17åring første januar signering 2015. Sikkert fint for fremtiden, men spillte knapt på Leiga, så neppe en som bidrar stort på noen år.

Link to comment
Share on other sites

Kult. Velkommen til klubben Bielik. Måtte du få en stor karriere for oss!

 

Tipper han drar en Eisfeld som de fleste unge talenter som kommer til klubben vår gjør, men håper selvsagt at han blir en stor spiller for oss.

Link to comment
Share on other sites

På pressekonferansen idag sier AW at det er forsvarspiller(e) som prioriteres i dettearrow-10x10.png overgangsvinduet.

Selv om Coquelin har gjort det bra i de sistearrow-10x10.png kampene synes jeg det er en grov bom å ikke hente en DM. Spesielt med Arteta borte i 3 mnd.

Flamini og Coq, det holder simpelten ikke. Fullstendig klar over at det ikke er en enkel oppgavearrow-10x10.png å hente en god DM i jan, men hvis det er slik at vi

ikke prøver engang... Ja det skjønner jeg bare ikke.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

På pressekonferansen idag sier AW at det er forsvarspiller(e) som prioriteres i dettearrow-10x10.png overgangsvinduet.

Selv om Coquelin har gjort det bra i de sistearrow-10x10.png kampene synes jeg det er en grov bom å ikke hente en DM. Spesielt med Arteta borte i 3 mnd.

Flamini og Coq, det holder simpelten ikke. Fullstendig klar over at det ikke er en enkel oppgavearrow-10x10.png å hente en god DM i jan, men hvis det er slik at vi

ikke prøver engang... Ja det skjønner jeg bare ikke.

Mener han sa defensive eller defenders, vil slett ikke si det er utenkelig at det kommer inn en ny DM.

Angående Coquelin vet vi lite før i morgen, føler navnet feller han litt og at folk tenker det at han har vært her lenge uten å slå ordentlig gjennom og nå som han gjør det virker deti kke som om folk syns det er bra nok heller.

 

Når det er sagt ønsker jeg meg også en ny mann på DM..

Link to comment
Share on other sites

 

Angående Coquelin vet vi lite før i morgen, føler navnet feller han litt og at folk tenker det at han har vært her lenge uten å slå ordentlig gjennom og nå som han gjør det virker deti kke som om folk syns det er bra nok heller.

 

Når det er sagt ønsker jeg meg også en ny mann på DM..

Ett godt poeng, og jeg føler meg tildels "truffet" ;D .

 

Jeg er en av de som ikke hadde noen særlig tro på¨Coq da han ble hentet tilbake fra utlån. Jeg har så absolutt måtte innrømme at Coq etter tilbakekomsten har vist en innsats/spill som gjør at han har steget i anseelse fra min side. Selv med en skadefri stall så hadde jeg pr. dato satt Coq som et klart andrevalg, jeg hadde kanskje likestilt han med vårt spanske førstevalg når jeg rangerte våre alternativer.

Når det er sagt så er jeg usikker på om det at Coquelin rangeres (bortimot likt) med et aldrende tildels tregt (men erfaren) førstevalg er en styrke for klubben.

 

Jeg kan se for meg en framtid for Coquelin i klubben, men da som en backup/alternativ til et nytt førstevalg i DM-posisjonen. På kort sikt (ett - to år fremover) så er hverken Arteta, Coq eller Flamini gode nok til å bekle posisjonen som vårt førstevalg som DM.

 

Selv om jeg er en av de som er særdeles skeptiske til Wenger og spillerkjøp, så tror jeg at vi får inn en ny (klasse)DM, men ikke før til sommeren. De at jeg tviler på at vi får inn en DM i januar gjør meg ekstra "spent" når vi nå er inne i andre del av sesongen, for selv om våre to alternativer kan fylle rollen på en brukbar måte så har begge en tendens til (av og til) å gå inn i taklinger på en "hodeløs" måte. Jeg forventer ett eller flere røde kort på Coq og/eller Flamini utover vinter/vår.

Link to comment
Share on other sites

Helt klart, både Coquelin og Flamini er tidvis som små hunder som bjeffer mot større hunder, men Coquelin har fått mer modenhet og ligger bra i posisjon, i motsetning til en Flamini som løper bort for å bjeffe på den andre hunden når han lå bra fra før.

 

Ingen tvil om hvem som virker som mest rutinert av de to, det sier desverre mest om Flamini.

Link to comment
Share on other sites

http://www.theguardian.com/football/2015/jan/18/gabriel-arsenal-villarreal-january-transfer?

Vet ikke helt om dette er ett seriøst rykte, eller ei. Jeg valgte å poste det her. Uansett er det positivt at Wenger forsøker å hente en sårt etterlengtet midtstopper. Jeg leste i en mer tvilsom kilde at mannen har en utkjøpsklausul tilsvarende £15 mill. En stiv pris, men i Januar er det selgers marked.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...