Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Skal man tro BBC så er overgangen i boks, og man skal vel tro på alt som blir sagt og skrevet fra BBC? Eller......? :shy:

 

555553.jpg

 

 

PS!! BBC har dessverre nå rettet opp "feilen" og fjernet ett konkret klubbnavn fra det som skjedde i det 56. minutt.

Jeg har lenge hatt på følelsen at Vardy egentlig er klar for oss, men at annonseringen utsettes av taktiske hensyn, dvs. Vardys forhold til egne fans.

Link to comment
Share on other sites

Fuck Vardy. Er han såpass feig at han ikke tør å prøve seg i Arsenal fordi han er redd for å feile så sier det det meste egentlig.

 

Gå for Morata, Mkhitaryan og Rodriguez i sommer. Det er drømmen.

 

Når det gjelder Jovetic så har han spilt rundt 60% av kampene til Inter. Vært en del småskadet. Vært forholdsvis god, men ikke gnistrende. Er dessverre for skadeforfulgt til å være til nytte for oss.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lenge hatt på følelsen at Vardy egentlig er klar for oss, men at annonseringen utsettes av taktiske hensyn, dvs. Vardys forhold til egne fans.

 

 

Sladrespaltene siterer Wenger der han virker resignert i kampen om Vardy. Samtidig linkes vi atter en gang til Jovetic. Hvordan har han prestert etter overgangen til Inter? Har han klart å holde seg skadefri?

 

Når det gjelder Vardy sine valg så er det eneste jeg er sikker på at jeg er særdeles usikker på hvor han havner neste sesong.

 

Jeg er ikke like "sikker" som Tapapa når det gjelder at han havner hos oss, men jeg er heller ikke sikker på at han blir værende hos Leicester. Men siden Leicester tross alt vil ha han med videre og har gitt han ett godt tilbud (dårligere økonomisk, men bedre kontraktlengde enn ved en overgang til Arsenal) så kan han med liten risiko ta sjansen på å vente med en avgjørelse.

Normalt ville det ofte være en risiko for en spiller å ikke slå til (med en gang) på et godt tilbud som det som kom fra Arsenal, da han løper risikoen for at Arsenal finner et (bedre) alternativ i den perioden han er i EM eller han kan også pådra seg en skade som gjør at Arsenal trekker seg. Han kan selvsagt også spekulere i at det kommer enda bedre tilbud fra en tredje klubb, men personlig så tror jeg nok det står mellom Arsenal og Leicester og jeg ser det ikke som åpenbart at han skal velge Arsenal.

 

Edit: Når det gjelder kommentaren Wenger kom med til Kinesisk media,

When asked on Chinese media outlet Tencent about the transfer, Wenger said: "Jamie Vardy, at the moment, is at Leicester. "On what I know, he will stay at Leicester."

så anser jeg dette som "tåkeprat" som man egentlig ikke kan tolke den ene eller den andre veien. Så lenge en eventuell overgang ikke er i orden, så kan ikke Wenger si noe annet.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Vardy er ikke vår løsning tror jeg. Lav risiko men ikke ett trygt valg. Merkelig om Wenger plutselig snur opp/ned på strategien med å ikke gi spillere over 30 flere år på kontraktene også.

Jeg tviler på Napoli kan kreve 70mill for Higuain, han ville vært perfekt for oss.

Link to comment
Share on other sites

Åj! My bad. Trodde han var 26 av en eller annen grunn. Da trekker jeg tilbake mitt ønske om Higuain faktisk. Det er med få unntak ikke mange spisser som leverer når de bikker 30.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Vardy er ikke vår løsning tror jeg. Lav risiko men ikke ett trygt valg. Merkelig om Wenger plutselig snur opp/ned på strategien med å ikke gi spillere over 30 flere år på kontraktene også.

 

I utgangspunktet så er jeg enig med deg, men samtidig så seg jeg grunner til at Wenger kunne velge å gå etter Vardy.

Selv om Vardy er en "late bloomer" i toppfotballen så er han et relativt trygt valg på kort sikt og hvis Wenger skulle være ute etter en kontraktsforlengelse så er det ikke umulig at han kan gjøre et slikt uvanlig kjøp for han å være.

 

Så lenge Wenger ønsker å beholde/bruke Giroud så er også Vardy et godt valg. Vardy er på mange måter en "motsatt" angriper enn Giroud når det gjelder styrker på fotballbanen og dermed oppfyller han mange (ikke alle) av de ønskene som jeg har satt når det gjelder en ny angriper.

Vardy, med sin utkjøpsklausul, er også et relativt rimelig kjøp og selv om han kanskje ikke vil være et førstevalg i alle de tre årene som det ryktes om, så vil han være en god backup hvis det kommer en erstatning for Giroud (internt eller ved kjøp) utover i kontraktsperioden. Vardy vil også kunne fungere godt sammen med Giroud i en rolle der Vardy i utgangspunktet er kantspiller, men der han som alle våre kantspillere de siste sesongene vil ha en tendens til å trekke relativt sentralt i angrepsfasen.

 

Nei Vardy er sannsynligvis ikke den "eneren" jeg har etterlyst som et førstevalg i Arsenal, men som en "kortsiktig" løsning så tror jeg at han kan komme til å fungere godt. Selv om f.eks. Morata kan være et bedre valg på lenger sikt, så anser jeg det som en større sjanse for at Vardy vil fungere bedre fra dag 1 i en Arsenaltrøye..

 

Det som virkelig skremmer meg er ikke at Vardy skal komme til klubben, men at Wenger nok en gang ikke finner "den rette" spilleren hvis Vardy glipper. For meg er det ikke ett mål å få Vardy, men å få en reell styrking av vårt angrep og jeg sitter med en vond følelse av at det lett kan bli Vardy v Ingen ny angriper. Det blir litt slik det var i en foregående sesong da ryktene var så klare på at Wenger ville ha Benzema at vi endte opp med "nada".

 

Jeg har ingen problemer med å forstå alle de konkrete spillerønskene som kommer frem her på forumet og på andre media, akkurat som de gjør hver sommer (og januar), men med Wengers historie når det gjelder spillerkjøp i bakhodet så sier kynikeren i meg "ja takk" til Vardy hvis det er det mest realistiske alternativet. Selv om vi helt sikkert kunne gjort bedre kjøp så tviler jeg på at Vardy ville være et bomkjøp og sett kommende sesong (rent isolert) så er det godt nok for meg. Om Vardy egentlig har vært inne på tanken om å forflytte seg til London, er en annen sak.

Link to comment
Share on other sites

Eg er skeptisk til å halde døra på gløtt for spelarar. No hadde han tilbodet og sjansen før EM, tok den tilsynelatande ikkje. Time to move on; kven er ledige, tilgjengelege og aktuelle? Vi treng ein spiss og vi må handle så raskt som mogleg. Nå må vi endre fokus på dette og spelarar som nemnes over her i tråden. Morata skulle eg likt å sett i raud trøye i London, eller Griezman.

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

Har fortsatt trua på Vardy, ville vært en fin tilvekst, er en spiller som ikke er redd for å prøve seg. Kommer ikke han ville jeg likt å se en Sør-Amerikaner som kan løpe, heade og linke spillet vårt samtidig som han banker inn mål. Hvem det skulle vært vet jeg ikke, men som AW selv har sagt er de beste spissene atm. derfra.

 

Xhaka virker som en glitrende signering, nå er det bare å skynde seg å sikre seg Henrikh i tillegg. Ser gjerne Rodriguez inn også, nydelig for og fantastisk bakover, men vi bør prioritere en spiss og en stopper i tillegg til Mhikhtaryan.

Lenge siden vi har hatt to velfungerende vinger og Henrikh/Alexis ville skremt vannet av alle backene i PL, så gjelder det bare å finne noen som kan lage litt mer knot enn Giroud.

 

Blir han og en eventuell spiss dyr er det egentlig greit nok, ser heller 4-4-kamper enn 0-0.

Link to comment
Share on other sites

Vardy vraka oss. Helt greit, men neppe gode signaler generelt. På tide å skaffe en skikkelig spiss Wenger og ikke da slå seg til ro med det vi har.

Me not like. Vi trenger en rask spiss på topp som supplement til Giroud. Får vi det, så blir jeg veldig optimistisk med tanke på kommende sesong.

Link to comment
Share on other sites

Vardy vraka oss. Helt greit, men neppe gode signaler generelt. På tide å skaffe en skikkelig spiss Wenger og ikke da slå seg til ro med det vi har.

 

 

Me not like. Vi trenger en rask spiss på topp som supplement til Giroud. Får vi det, så blir jeg veldig optimistisk med tanke på kommende sesong.

 

Det var i det minste greit å få det avklart så tidlig, og for meg så gir det meg inntrykket at Arsenal egentlig ikke var noe seriøst alternativ for Vardy. Han kunne ikke bruke tid på Arsenalforhandligner p.g.a. EM, men dette hindret dog ikke reforhandlinger med Leicester (selv om agenter stod for det praktiske). Tilbudet fra Arsenal var kanskje kjærkomment for Vardy & co siden det gav han mulighet for bedre betingelser i den nye avtalen. Ut fra tidligere rykter så var avtaleforslaget fra Leicester på fire år (mot tre år fra Arsenal) og selv om årslønnen er litt lavere (iflg ryktene) i forslaget fra Leicester så tror jeg at kontraktslengden for en spiller i slutten av tyveårene betyr en del.

Kanskje så betyr det noe å være en stor fisk i en liten dam (klubb) sett opp mor å være en liten/normal fisk i en større dam.

 

Jeg er fullstendig enig i at Wenger nå trenger å få inn en ny rask og god spiss, og helst bør det skje raskt. Siden jeg tidligere har skrevet at jeg er en kyniker når det gjelder Wenger og overgangsvinduer så er er jeg litt redd for at han har vært så opptatt av Plan A at han mangler en Plan B når det gjelder spiss, og at vi i beste/verste fall havner med en ukjent fransk spiller fra Ligue 2.

Link to comment
Share on other sites

Blessing in disguise? Ingen tvil om at det må hentes inn en spiss, men gjør dette at vi blir enda mer seriøse etter å hente Morata eller Lewa?

 

Syntes egentlig interessen for Vardy på mange måter var litt 'panisk' og skuffende. Vi burde klare å lokke til oss noe bedre og/eller lovende i mine øyne. Lukaku og Morata er kanskje de to mest spennende vi kan finne på å hente. Lewa inn hadde vært en skikkelig statement om at nå skal vi virkelig gå for gull. Er dessverre redd for at prislappene de har blir for høye og at vi ikke henter noen spiss i sommer...

Link to comment
Share on other sites

Veldig stille på ryktefronten om dagen. Jeg må si jeg er meget spent på fortsettelsen og hva vi får se etter EM.

Det tyst som i graven for de andre lagene også. Jeg prøver å følge med på de andre lagene også. For min del så ser jeg fram til at EM blir ferdig.

Link to comment
Share on other sites

Lewa?

Skjer aldri. Han er akkurat der han ønsker å være.

At Vardy ikke kom var en skuffelse, men kan tenkes at det var kontraktslengden det stod på og i såfall er jeg enig med styret, farten hans kommer ikke til å være like god om 3-4 sesonger.

 

Bryr meg egentlig lite om denne målscoreren vi trenger er PL-proven eller fra kambodsjansk fotball, det vi trenger er en rask spiss som er sterk i kroppen og scorer mål.

 

Morata har jeg mistet litt lysten på etter EM så langt, det hjelper så lite at han egentlig er ganske rask når han ligger i mellomrommet til Spania og opptar en plass der istedenfor å true bakrommet for å lage mer plass for midtbanespillerne og vingene deres og det vil være likt for oss...

 

Liker fortsatt Lukaku, er ustabil, men kan ødelegge forsvar aleine når han har dagen...

 

 

Hadde jeg kunnet plukket 3 spillere for å forsterke stallen hadde jeg kikket mot Tyskland og hentet inn Boateng, Aubameyang og Mkhitaryan, tre klassespillere i sin beste alder, men det er ikke så veldig realistisk.

Ellers kan det kanskje være en idé å se mot Mustafi, Chicarito (Greit med en spiss som er født i offside så lenge forsvaret uansett må være på vakt og ikke kan støte på de kreative) og Boufal om man skal ha litt mer realistiske alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne sett Griezmann. Lukaku inn er OK, helt greit, men da hadde jeg heller tatt Vardy faktisk. Lukaku er for ustabil og scorer ikke nok mål, enkelt og greit. Kanskje vil han blomstre for oss og putte 25, men har mer tro på at han legger seg på 15-20, som er bra, bevares, men ikke nok til å slå oss opp blant toppen i Europa.

 

Ellers: Jerome Boateng. Du verden for en spiller, men hverken han eller Lewa kommer. Litt rart at vi ikke var mer interessert i Hummels egentlig?

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne sett Griezmann. Lukaku inn er OK, helt greit, men da hadde jeg heller tatt Vardy faktisk. Lukaku er for ustabil og scorer ikke nok mål, enkelt og greit. Kanskje vil han blomstre for oss og putte 25, men har mer tro på at han legger seg på 15-20, som er bra, bevares, men ikke nok til å slå oss opp blant toppen i Europa.

 

Ellers: Jerome Boateng. Du verden for en spiller, men hverken han eller Lewa kommer. Litt rart at vi ikke var mer interessert i Hummels egentlig?

Hummels er nok også akkurat der han vil!

Griezmann fornyet vel også kontrakten sin med Atletico i dag...

Link to comment
Share on other sites

15-20... Vel det er bedre enn det vi har idag. Giroud klarte vel knapt 15 ifjor og har hatt x ant år på seg til å klare det +

Özil som servitør bak seg. Tror faktisk ikke vi trenger så mye bedre spiss inn før det scores mye mer.

Link to comment
Share on other sites

Linkes til Lacazette om dagen. Ble avskrevet totalt etter han hadde en dårlig start på sesongen. Ble skrevet mye om at eneste grunnen til at han var god forrige sesong var fordi Fekir gjorde han god. Allikevel endte han opp med 21 ligamål på 33 kamper. Sesongen før det ble det 27 på 33 kamper.

Personlig vil jeg gjerne ha både Lacazette og Fekir, men det blir vel heller tvilsomt. Men jeg er ikke i tvil om at vi trenger en kantspiller også. Fekir, Perisic, Draxler o.l. er alle gode alternativer. Min favoritt Mkhitaryan derimot virker å være uoppnåelig nå dessverre..

 

Cech

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Coquelin - Xhaka

Fekir - Özil - Alexis

Lacazette

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som kjenner til hvorfor Lacazette ikke kom med i EM-troppen til Frankrike?

Det er vel ikke mangel på alternativer når det gjelder gode franske spillere. I motsetning til Benzema så tror jeg ikke at det var noen konkrete (utenomsportslige) grunner til at Lacazette ikke kom med i troppen. Det beror nok helt og holdent på Deschamps vurdering av spillere som var til rådighet. Lacazette stod på "Standby"-listen til Frankrike sammen med bl.a. Ben Arfa og Schneiderlin.

 

Enkelte mener Lacazette burde vært med og at andre spillere som f.eks. Giroud og Gignac burde vært utelatt, andre mener det motsatte.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...