Jump to content

Skader


Magnus87

Recommended Posts

  • Replies 824
  • Created
  • Last Reply

Ja men vil gjerne ha Cazorla - Özil samarbeid til å sitte før toppkampene!

 

Selvfølgelig ville det vært ønskelig, men dessverre ser det ikke ut til at vi får det slik..

 

Allikevel: En halvrusten Cazorla er fortsatt god. Gleder meg veldig til vi får se Cazorla, Walcott, Chamberlain og Podolski tilbake. Ingen av disse er egentlig naturlige kantspillere (Chambo er vel den mest tradisjonelle kantspilleren av disse), men i kontrast til Wilshere/Rosicky/Gnabry/Ramsey på kantene så blir det noe helt annet.

Gleder meg fortsatt veldig mye til å se Özil fore Walcott med de geniale stikkerene sine og trekantspillet mellom Özil, Cazorla og Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Özil sin skade var bare en liten smell, og er dermed klar til lørdag sammen med Rosicky. Cazorla har vært i trening med a-laget nå i landslagspausen, og mangler bare kamptrening så han vil helt sikkert være med på lørdag - enten det er på benken eller fra start. Sagna er 80% klar, og skal gjennomføre en siste test i morgen for å avgjøre om han blir innvolvert mot Norwich. Walcott er ute i fortsatt 2 uker, mens Sanogo, Podolski, Chamberlain og Diaby er en del lengre unna.

Link to comment
Share on other sites

T Rosicky Calf/Shin Injury 19th Oct 13
B Sagna Hamstring 19th Oct 13 Late Fit Test
T Walcott Abdominal Strain 2nd Nov 13
S Cazorla Ankle/Foot Injury 19th Oct 13
Y Sanogo Back Injury 10th Nov 13
L Podolski Hamstring Injury 10th Nov 13
A Oxlade-Chamberlain Knee Injury 10th Nov 13
V Diaby ACL Knee Injury no return date

Datoen er estimert når de er tilbake. Fra Fysioroom. Özil skal også ha en "Late fit test" imorgen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

De har jo bare 6 skader på spillerene sine mot våre 9. Dare I say "kupp"?

Ellers har Swansea til sammenligning 10 stk. Bare å styre unna der altså!

 

Mr. Rolls får forøvrig ønskes lykke til. Håper han klarer å heve nivået på det medisinske apparatet vårt enda mer. :proud:

Link to comment
Share on other sites

Ikke rart det blir skader når man ser matchen mot Villa. Vi spiller mye på markert spiller og da blir det mye juling

 

Ja, du er kanskje inne på noe.

 

Jeg husker da en allerede stor og tung John Carew ble hentet til Stoke. Det første de gjorde med ham der, var å sette ham til massiv styrketrening... Dette her er ikke mitt spesialfelt i livet. Men akkurat det der høres for meg ut som en oppskrift på langsom gampefotball - og lite skader. Mye muskler å "stå imot med". Og Arsenals taktikk er vel den stikk motsatte?! Lette, raske, teknisk begavede spillere. Skjøre spillere/typer, rett og slett. Er det så enkelt?

Link to comment
Share on other sites

Safe Hands skrev: "Skjøre spillere/typer, rett og slett. Er det så enkelt?"

 

dette er nok en del av forklaringen, men neppe hele. Måten å spille på forklarer nok også en del. Hurtig kombinasjonsspill øker jo faren for at motstanderne kommer på etterskudd. Dessuten er nok mange lag klar over at de lettest nøytraliserer Arsenal ved å bevisst spille ekstra tøft fysisk (ikke nødvendigvis grisete). Og så lenge de holder seg innenfor boka, er det ikke så mye dommerne kan gjøre. Fotball er ingen frøkensport. Når det er sagt, finnes det rimelig mange eksempler på at dommerne gjør for lite når motspillere går over streken. Jeg føler vel at Arsenal får det de skal ha av kort og vel så det, mens det motsatte ikke alltid er tilfelle...

 

for øvrig vet jeg ikke om det er holdepunkter for å si at mer styrketrening automatisk gir mer gampefotball. Det er mange måter å øke styrken på uten å ødelegge tempo og snert. Man kan øke styrken uten å øke muskelvolumet i særlig grad. Jeg vet ikke hvordan slikt arbeid prioriteres i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Helheten av skadene er nok en del større enn måten vi spiller på, men jeg er ganske sikker på at de skadene vi har utover normalen er et resultat av at vi spiller mye på fot og mye på markert spiller. Lagene vi møter prøver jo også ofte å ta oss på fysiklken i mangel på egen ferdigheter. Da blir det mange kakk på legger og lår og over tid så blir det skader av det. Husker Wenger en gang nevnte for journalistene etter en kamp at de skulle sett hvordan beina til Hleb så ut etter kampene.

Link to comment
Share on other sites

Arteta og Sango er vel de eneste som har pådratt seg et par skader på trening som oftest. Blant annet i sommer og før kampen mot Villa. Ryo er selvfølgelig også en gjenganger der.

 

Nå skal det også nevnes at Diaby blant annet påførte skader på minst 2-3 spillere også. Så med han langtidsskadet såpass mye så vi sett en dramatisk nedgang i skader på treningsfeltet. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Det er jammen ikke lett å gjøre fansen til lags.

 

 

Arsenalspiller kommer tilbake etter skade, og blir skadet på nytt

Forumets reaksjon: 'Så jævlig typisk' og 'inkompetent støtteapparat'

 

Arsenalspiller kommer tilbake etter skade, og blir holdt tilbake og/eller matchet forsiktig

Forumets reaksjon: 'Så jævlig typisk' og 'inkompetent støtteapparat'

Link to comment
Share on other sites

Problemet er vel lovnadene om når de er tilbake og det faktiske ant uker de forblir på sidelinjen. Gjentar seg selv hele tiden. Kanskje man bare bør droppe å anta en returdato når den er så feil. Iallfall burde manageren ikke basere seg på informasjonen da går man på en smell når man baserer seg på spillere som ikke blir tilgjengelige

Link to comment
Share on other sites

Det er jammen ikke lett å gjøre fansen til lags.

 

 

Arsenalspiller kommer tilbake etter skade, og blir skadet på nytt

Forumets reaksjon: 'Så jævlig typisk' og 'inkompetent støtteapparat'

 

Arsenalspiller kommer tilbake etter skade, og blir holdt tilbake og/eller matchet forsiktig

Forumets reaksjon: 'Så jævlig typisk' og 'inkompetent støtteapparat'

Dette kan kun gi en klar og tydelig konklusjon: "inkompetent støtteapparat" ;D :D

Link to comment
Share on other sites

-----------------

 

Og så? Dette kan vel ikke komme som en overraskelse all den tid disse spillerne var fast i første 11-eren til Arsenal, og bortsett fra Judas så har ingen av de andre fast plass på sine nye lag. Slitasjen på disse (foruten Judas) er betydelig lavere enn når de var hos oss. For Judas så begynner vel skadene å komme hyppigere for han i ManU også nå.

Link to comment
Share on other sites

-----------------

 

Og så? Dette kan vel ikke komme som en overraskelse all den tid disse spillerne var fast i første 11-eren til Arsenal, og bortsett fra Judas så har ingen av de andre fast plass på sine nye lag. Slitasjen på disse (foruten Judas) er betydelig lavere enn når de var hos oss. For Judas så begynner vel skadene å komme hyppigere for han i ManU også nå.

 

Nasri, Fabregas og van Persie er faste på sine respektive klubblag.

 

Nasri var involvert i 44, 34 og 46 kamper på sine 3 sesonger hos Arsenal. Så langt står han med 45, 38 og 33 for City. Flesteparten av kampene fra start.

 

Fabregas var involvert i 45, 33, 36 og 36 kamper sine siste 4 sesonger i Arsenal. I Barcelona står han så langt med 48, 48 og 42 for Barcelona. Det er bare latterlig når folk prøver å påpeke at Cesc "ikke er fast". De siste to sesongene er han sammen med Messi den spilleren som har spilt mest for Barcelona både fra start og generelt sett.

 

Song var involvert i 15, 48, 38, 42 og 46 kamper sine siste 5 sesonger i Arsenal. I Barcelona har det bare blitt 34 og 25 kamper. Song har dog aldri vært en av de spillerene som har slitt mye med skader.

 

Van Persie hadde 44, 19, 33 og 48 kamper totalt på sine siste 4 sesonger. I United så har det blitt 48 og 20 så langt. Hadde dog maksimalt med skader i Arsenal.

 

Özil derimot. De siste 5 sesongene spilte han 47, 44, 53, 52 og 52 kamper. I Arsenal har det blitt 34 kamper og allerede et par-tre skadeavbrekk.

 

Utifra hva man ser i disse ekstremt få eksemplene er at enkelte nøkkelspillere i Arsenal blir kjørt i grunnen. Fabregas og Özil er gode eksempler. I henholdsvis Barcelona og Real Madrid så blir/ble disse to passet ekstremt godt på for å unngå slitasje. I Arsenal derimot så er det 90 minutter opptil flere ganger i uka og det spiller en stor rolle. Selvfølgelig det kan bare være uflaks at Özil pådro seg den skaden mot Bayern, men jeg har sagt det siden november at Wenger må passe på å rotere laget og da særlig de spillerene som spiller 90 minutter uke inn og ut. Det samme sa jeg om Ramsey og vi vet vel alle hva som skjedde der.

 

Andre eksempler er også f.eks. Wilshere. Gutten spilte så og si alt i 10/11 sesongen og var deretter skadet i halvannet år i strekk etter det. Når man spiller rundt 50 kamper i løpet av en sesong (60+ hvis man tar med landslagsspill også) så sier det seg selv at det er veldig viktig at spillerene får tilstrekkelig med hvile. Dette området her er tydeligvis Arsenal sin akilleshæl. Hva det kommer av vet jeg ikke, men det er et eller annet som ikke fungerer som det skal.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...