Jump to content

Skader


Magnus87

Recommended Posts

  • Replies 824
  • Created
  • Last Reply

Allerede før sesongen er startet leder vi tabellen her:

http://www.physioroo...njury_table.php

 

Klarer vi å unngå å ligge på toppen mesteparten av sesongen i år mon tro?

 

Er nok fare for at vi må finne oss i å være "topp 3" her hele sesongen gjennom. Bare de siste par dagene har jo listen blitt lengre. Med andre ord starter sesongen på sedvanlig vis med halve laget på sykestua, og 2 av fjorårets beste spillere linket bort fra klubben!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 8 months later...

 

Dette er veldige gode nyheter! Hvis Sagna holder seg skadefri i løpet av kampen mot Fenerbache så har vi kanskje et helt stopperpar tilgjengelig mot Fulham (da regner jeg selvfølgelig Sagna som stopper...).

 

La oss bare håpe på at Ox også kommer seg fort etter smellen han fikk i duellen mot Luna.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ingen overraskelser der. Enten velger vi ofte skadeutsatte spillere til klubben, eller så virker det som det er noe galt med støtteapparatet.

At man en tilfeldig sesong kan få litt flere skader er helt naturlig, men vi topper skadeligaen år etter år.

Link to comment
Share on other sites

Ingen overraskelser der. Enten velger vi ofte skadeutsatte spillere til klubben, eller så virker det som det er noe galt med støtteapparatet.

At man en tilfeldig sesong kan få litt flere skader er helt naturlig, men vi topper skadeligaen år etter år.

Som RP7 korrekt har sagt flere ganger før: De fleste skadene vi bruker å ha på spillerne våre er slagskader. Slagskader er vanskelige å forebygge. Vil tro det har noe å gjøre med at vi spiller i høyt tempo, i en liga som skal være "hard" og når motstanderene blir slitne blir det fort til at de går i hardere. Det er mine tanker o et fenomen RP7 har skrevet om flere ganger før.

Tror i alle fall det er RP7 som har skrevet det :P

Link to comment
Share on other sites

S Cazorla Ankle/Foot Injury 19th Oct 13 P Mertesacker Illness 18th Sep 13 T Rosicky Hamstring Injury no return date Y Sanogo Back Injury 22nd Sep 13 L Podolski Hamstring Injury no return date A Oxlade-Chamberlain Knee Injury 6th Oct 13 M Arteta Hip/Thigh Injury 28th Sep 13 V Diaby ACL Knee Injury

 

Fra Fysioroom, hamstring kommer ikke av slagskader vel? Kneskader kan jo være resultat av det, men trenger ikke være. Ankle/Foot virker til å være det, Cazorla fått det på landslagsopphold?

 

Uansett, så får nok spillerne våre flere småslag enn mange andre lag ja, men at det skal være så voldsomt mye mer er jeg ikke med på. Swansea spillte for en sesong eller to siden veldig ballbesittende fotball uten at jeg husker at de hadde enorme skadelister. De spillte jo til tider fotball slik vi selv ønsker (ref. Wenger).

Link to comment
Share on other sites

At Rosicky, Diaby og Sanogo er ett par kjeks er jeg ikke uenig i, men Cazorla og Ox sine skader er skader som kan komme i kampsituasjon og de er lite skadd. Cazorla sin skade husker jeg faktisk ikke hvordan oppsto, Podolski er ute med en hamstringskade som kan komme av at en har strukket senen bak der for langt eller for dårlig oppvarming.

 

Hamstringskade er ikke noe motstanderen påfører deg, men det er en type skade en fort kan få i en fotballkamp fordi senen er ekstra øm dersom du løper og stopper mye som en jo gjør i fotball.

 

Konklusjon: Diaby+Rosicky+Sanogo=Evig kjeks(Bare se på skadehistorikken deres),

Podolski(Hamstring)- ikke en skade han er alene om i PL akkurat, veldig vanlig skade i fotballen, spesielt ikke at du får en liten hamstringsskade i en høyintensitetskamp. Caz: -

Ox: Slagskade

Arteta - Slikt skjer, i følge gutta er det ingen som er ivrigere på å tøye og varme opp enn Mikel.

Mertesacker: Kalde Færøyene svekker immunforsvaret litt og noen som bærer på en liten bakterie som smitter over, naturlig skade.

 

Så: Hvilken av disse skadene kunne forhindres av vårt medisinske apparat? Slik jeg ser det: Ingen.

Er det fordi vi har mange skadeutsatte spillere? Ja, vi har Diaby og Rosicky som tilbringer mye av sesongene skadet og tar opp en plass i 25-mannstroppene på den måten, men de andre som er ute(-Sanogo) kan ikke sies å ha vært veldig skadeutsatte og jeg må derfor konkludere med at å ha alle de ute samtidig er uflaks fra vår side, en fotballklubb vil alltid ha et par skader, men når vi har tre så skadeutsatte spillere er det ikke rart at vi topper skadeligaen år etter år. At vi har 5 andre seniorspillere ute må dog sies å ha vært uflaks, 2-3 ville vært mer normalt.

 

Edit: Ble rotete det her ja, men poenget mitt er at de fleste av skadene IKKE kunne forebygges og at vi har gjort oss selv en bjørnetjeneste med å beholde blant annet Diaby så lenge.(Ja, god spiller, men ikke så enormt god at vi trenger å ha han i de 4 kampene han rekker i løpet av en sesong) Rosicky ser jeg på som en for vital spiller for klubben til å kvitte seg med dog.

Link to comment
Share on other sites

Theo set for minor abdominal procedure

Theo Walcott will have a minor procedure on his abdomen in Germany on Wednesday which will keep him out of action until after the next international break.

 

Begynner å bli rimelig latterlig hvor mange spillere vi har ute med skade nå, men som et av hovedpunktene mine hvorfor jeg ønsket flere forsterkninger var nettopp dette grunnen til at jeg følte at vi ikke kunne konkurrere. Igjen så har vi et spesifikt område hvor vi virkelig rammes hardt på skadefronten. Et år var det backene våre som fikk unngjelde. Et annet år var det keepere. Spisser før der igjen. Midtstoppere etc..

 

Nå derimot er det kantspillerene våre som rammes. Podolski, Chamberlain, Cazorla og Walcott er alle nå ute en stund. Altså må vi som jeg fryktet i juni/juli belage oss på å spille spillere som pdd. ikke er gode nok. Eller plassere spillere i uvante posisjoner. F.eks. Wilshere på venstrekanten.

 

Ekstremt irritererende og ekstremt forutsigbart dessverre. Det er så erketypisk at vi skal ha så forbanna mye skader på enkelte områder.. eneste som mangler er en skade på Giroud og Mertesacker for å gjøre sesongen komplett på skadefronten allerede i september.

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Jeg mener at vi burde ha hentet inn Ronaldo som tredjevalg altså.

 

La meg utdype: Vi har pdd. to andrevalg på kantene. Dette er Chamberlain og Podolski.

 

Podolski er en utypisk Arsenal spiller. Enbeint som bare faen og har ikke annet enn OK teknikk. Pasningsspillet hans er også så som så og han har egentlig slitt med å finne en skikkelig rolle i laget, men allikevel pga. venstreslegga så er han en meget god backup. Er meget fornøyd med å ha han som innbytter/supersub for Cazorla.

 

Når det gjelder Chamberlain derimot så syntes jeg han er en OK spiller, men at han pdd. ikke er god nok til å spille annet enn rollen som innbytter fra tid til annen. Han har fart, teknikk og skuddfot, men spilleforståelsen hans er generelt sett ufattelig dårlig. I mine øyne burde han vært 3 valg på begge kantene bak Podolski og Gervinho f.eks. som han var i fjor.

 

Så når vi solgte unna Gervinho som i mine øyne var på et nivå høyere enn Chamberlain samtidig som han kunne bekle begge kanter så ønsket jeg en erstatter. I utgangspunktet derimot så ønsket jeg et nytt førstevalg mens vi beholdt Gervinho. Vi fikk derimot et nytt førstevalg ved kjøpet av Özil da Cazorla ville bli dyttet ut på kant, men vi fikk ingen Gervinho erstatter. En spiller som kan sitte på benken og spille på begge kanter, men fortsatt holde et forholdsvis godt nivå.

 

Så: Jeg ville heller hatt Gervinho eller Chamberlain som tredjevalg fremfor Gnabry eller Ryo. Som i mine øyne ville hatt det best ute på lån fremfor å bli kastet til ulvene som de nå blir.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet noe om progresjonen til Podolski/Ox/Cazorla? Vi trenger bedre vinger enn Gnabry/Wilshere når vi skal møte Napoli og Dortmund i CL. I PL har vi Swansea, WBA, Norwich og Crystal Palace. Jeg tror vi kun slår de to sistnevnte med dagens tilgjengelige vinger. Kanskje også WBA som har startet sesongen svært variabelt. Til tross for mange skader så er vi litt heldige som har såpass overkommelig program i ligaen. Neste "storlag" er vel Liverpool i starten av November?

Link to comment
Share on other sites

Alex Oxlade-Chamberlain

Last Updated: September 24

Speaking on September 24, ahead of the West Brom game, Arsene Wenger said:"It's fine, he is doing well but is nowhere near ready. Alex will be one and a half months more."

 

Lukas Podolski

Last Updated: September 24

Speaking on September 24, ahead of West Brom game, Arsene Wenger said: "It's fine, they are doing well but they are nowhere near ready. The next one back [of those three] might be Lukas. Alex will be one and a half months more."

 

Santi Cazorla

Last Updated: September 19

Speaking after the Sunderland game on September 15, Arsene Wenger said: "Cazorla has an ankle problem. He will be out for a few weeks as well. I don't think he will play before the next international break."

 

Ingen Cazorla eller Podolski før i slutten av oktober. Chamberlain er tilbake i november/desember en gang..

Altså må vi belage oss på å spille Wilshere, Gnabry eller Ryo på kant mot Swansea, West Brom x2, Norwich og trolig også Dortmund..

Link to comment
Share on other sites

Trist lesning Stefan B. Jeg vil faktisk se Gibbs på kant fremfor Wilshere. Sett inn Monreal i backrekka. Gibbs er jo tidligere kantspiller og vet å utfordre og å holde bredde. Mot Stoke ble vi altfor smale i angrepsspillet og skapte derfor minimalt med sjanser i åpent spill mot et kompakt Stoke. På høyre må vi vel nøye oss med Gnabry ja. Vi får bare krysse fingrene for at den unge tyskeren utvikler seg noe enormt og tar steget. Er Özil på kant ett alternativ?

 

Arteta-Flamini

Özil-Ramsey-Gibbs

Giroud

Personlig er jeg veldig skeptisk til å gi ungguttene for mye ansvar nå som vi er i en god flyt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville forandret minst mulig på en midtbane som til nå har fungert meget bra. Flamstern, Ramsey og Özil bør forbli i sine posisjoner!

Hvor lenge er det til Rosicky igjen er tilgjengelig? Han er nok et alternativ i en kantrolle.

 

Flamini - Ramsey

Arteta/Gnabry/Ryo - Özil - Wilshere/Gibbs/Monreal

Link to comment
Share on other sites

Slik sett er jeg mer hypp på å se Ryo enn Gnabry da Wilshere gir oss ekstremt lite bredde og Gnabry det samme da begge to trekker inn sentralt som vi så mot Stoke. Ryo prøver derimot å holde seg mer mot krittlinja og legge innlegg/løpe i bakrom enn disse to. Problemet er bare at han ikke har holdt seg skadefri de siste 2 årene nærmest og har stagnert totalt pga. dette. Tror dog han vil bidra bedre enn Gnabry totalt sett da han har en spillestil som vil hjelpe midtspissen mer enn hva Wilshere/Gnabry gjør når de er ute på banen samtidig.

 

Monreal > Gibbs på venstresiden tror jeg også vil gi oss hakket mer bredde. Kan kanskje vise seg å være gull verdt i enkelte kamper det. Samtidig som det gir oss en defensiv stabilitet som gjør at de andre offensive spillerene muligens får litt friere tøyler.

 

Forøvrig må jeg si at jeg fortsatt ikke skjønner hvorfor Ryo plutselig har blitt dyttet over på høyrekanten fremfor venstre. Han var ekstremt imponerende i Nederland når han spilte på venstre og åpnet også forrykende for Bolton når han spilte på venstresiden. Etter han ble dyttet over på høyre for Bolton derimot har han ikke vært i nærheten av samme nivå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville forandret minst mulig på en midtbane som til nå har fungert meget bra. Flamstern, Ramsey og Özil bør forbli i sine posisjoner!

Hvor lenge er det til Rosicky igjen er tilgjengelig? Han er nok et alternativ i en kantrolle.

 

Flamini - Ramsey

Arteta/Gnabry/Ryo - Özil - Wilshere/Gibbs/Monreal

 

Godt poeng! Uavhengig av hvordan Wenger komponerer midtbanen fremover så tror jeg vi vil bli straffet hardt med vinger som ikke strekker motstanderens forsvar. Selv om vi fikk et godt resultat fra kampen mot Stoke, så skapte vi svært lite. Vår eneste spiss er også avhengig av godt vingspill. Når motstanderen blir bedre enn Stoke frykter jeg at vi vil stange mot veggen når vi angriper. Kanskje Arteta kan gjøre en god jobb på kant, slik du foreslår? Han spilte jo veldig mye på kant i Everton. Ikke en jeger av krittlinja, men kan slå tidlige og presise innlegg mot Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...