Jump to content

Skader


Magnus87

Recommended Posts

Guest Tipuciegheyti

Har alltid stilt et spørsmål på om vår medisinske stab er burkbare? Etter alt som har med skader i det siste virker dem helt ubrukelige!

Det er ikke normalt at vi har så mange skader og på så lenge perioder!

 

Det er jo ikke den medisinske staben som skader spillerne. Uansett så er de utdanna på lik linje som de i det medisinske apparatet i alle andre toppklubber. Vil heller tro at treningmetodene/belastningen er en mer sannsynelig faktor når det kommer til årsak av skadene. Kan også være rein og skjær uflaks også...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 824
  • Created
  • Last Reply

For hardt underlag på treningsanlegget? Ikke god nok forebyggende trening? En eller annen form for overbelastning? Er nok en av disse områdene, så hvis det er noen vi skal skylde på er det trenerne som er ansvarlige for den fysiske formen til spillerne

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

on the international break...

We have had some bad news because we have lost two full-backs over the break but apart from that all the players came back in good shape and everybody is available.

 

Hvem er det snakk om?

Link to comment
Share on other sites

Da blir det spennende å se hvordan Wenger velger å komponere forsvaret sitt i morgen. Jeg har en følelse av at det kan se slik ut

 

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen - Santos

 

Evt så blir det Vermaelen på back i stedet for Kos. Kos og Per har jo faktisk spilt litt sammen. Med tanke på ren hodestyrke er vel dette den beste forsvarsfireren vi kan mønstre. Det skulle så absolutt være godt nok for å demme opp for Norwich. Spørsmålet er om den som spiller høyreback takler dette. Vi har sett at Jenkinson har gitt gode offensive bidrag i Sagnas skadefravær og det vil være svært viktig at vikaren på denne plassen gjør det samme. Kos har jo en meget god pasningsfot og hurtighet, så han kan ha forutsetninger for å gjøre nettopp det. Uansett, det blir godt å få Sagna tilbake. Forøvrig syns jeg det er gledelig å se at vi endelig har litt dybde i forsvar, og takler skader på en så sentral spiller som Sagna.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, likte denne kommentaren fra bossen:

"We were a bit lucky with the international break because people like Mertesacker, Koscielny and Vermaelen played only one game. So we cannot complain."

 

Det er ganske spesielt at vi ser på det som flaks at ingen av våre spillere blir skadet! Vi blir vel heller positivt overrasket hvis ingen er skadet, enn motsatt.

Link to comment
Share on other sites

Det er dårlig gjort å fiske opp denne tråden etter en international break! Fikk nesten hjerteinfarkt da jeg så at dette var tråden med de nyeste postene. Leit å miste Jenkinson, men dette må likevel ses på som en god pause. Mange spillere spilte bare én kamp, og andre som var skadde er på vei tilbake.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da har vi følgende spillere på skadelisten:

  • Jack Wilshere
  • Kieran Gibbs
  • Andre Santos
  • Abou Diaby
  • Vito Mannone
  • Lukasz Fabianski
  • Carl Jenkinson
  • Bacary Sagna
  • Johan Djourou

Intet mindre enn 9! spillere ute med skade. Heldigvis så skal Jenkinson og Gibbs ikke være langt unna nå, men allikevel så er det en temmelig lang skadeliste for å si det mildt. Særlig mtp. hvor lenge skadene til Wilshere, Sagna og Santos har vært. Attpåtil har Gibbs praktisk talt vært ute siden preseason og Vermaelen hadde også et temmelig langt avbrekk. Ellers er Diaby i sin egen kategori hvor han har vært skadet siden juni bortsett fra en liten periode hvor han lurte det medisinske teamet til å tro at han var skadefri igjen.

Link to comment
Share on other sites

Da har vi følgende spillere på skadelisten:

  • Jack Wilshere
  • Kieran Gibbs
  • Andre Santos
  • Abou Diaby
  • Vito Mannone
  • Lukasz Fabianski
  • Carl Jenkinson
  • Bacary Sagna
  • Johan Djourou

Intet mindre enn 9! spillere ute med skade. Heldigvis så skal Jenkinson og Gibbs ikke være langt unna nå, men allikevel så er det en temmelig lang skadeliste for å si det mildt. Særlig mtp. hvor lenge skadene til Wilshere, Sagna og Santos har vært. Attpåtil har Gibbs praktisk talt vært ute siden preseason og Vermaelen hadde også et temmelig langt avbrekk. Ellers er Diaby i sin egen kategori hvor han har vært skadet siden juni bortsett fra en liten periode hvor han lurte det medisinske teamet til å tro at han var skadefri igjen.

 

Med andre ord, intet nytt å melde fra Arsenal-leiren når det nærmer seg nyttår. Trist å si det, men dette har jeg blitt vant med.

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig at Gibbs blir klar til kamp snarest. Wenger mente han ville bli klar til kampen mot Aston Villa, men vi må ikke sende han på banen for tidlig igjen. Da er det bedre han får seg 5 dager ekstra trening frem mot Wolves kampen. Jenkinson har jeg ikke hørt noen returdato på.

 

Speaking on November 24, Arsene Wenger said: "Jenkinson is at least three weeks away."

 

Så det burde være snakk om en returdato for han snart, men forundrer meg ikke om han er ute til midten av januar eller starten av februar.

 

Lots of players that are just like new signings. I need darker shades..... :geek:

 

Huff. Venter bare på uttalesene til Wenger nå.

 

 

Forøvrig glemte jeg å nevne Afobe som var på vei inn i førstelagsbildet i preseason også er skadet og har vel allerede vært ute i minst et par måneder.

Link to comment
Share on other sites

Intet mindre enn 9! spillere ute med skade. Heldigvis så skal Jenkinson og Gibbs ikke være langt unna nå, men allikevel så er det en temmelig lang skadeliste for å si det mildt.

 

Der tar du dessverre feil min venn;

 

 

on Jenkinson…

His scan was not good news, the wait will be longer than expected. We have to wait four more weeks for another scan. His stress fracture is not a career-damaging injury but it will take a bit longer than expected.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/team-news-wilshere-and-gibbs-latest

Link to comment
Share on other sites

Gibbs suffers setback

 

For et "sjokk" at Gibbs fikk nok et setback. Slik situasjonen er til Gibbs så burde Wenger hente inn en venstreback til som sammen med Santos konkurrerer om å være førstevalg. Gibbs derimot må nesten være tredjevalg og hvis han etter formodning holder seg skadefri over en lengre periode og presterer godt så vil han etterhvert få sjansen. Hvis han derimot mener at han fortjener å være andrevalg etter Santos så burde han bli solgt.

 

Ellers er det lite betydelig at Miyaichi og Fabianski er tilbake egentlig. Førstnevnte får ikke sjansen uansett og Fabianski er andrevalg etter Szczesny, men holder ikke et spesielt høyere nivå enn Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Endelig er vi tilbake på toppen av den tabellen som virkelig teller. Physiorooms skadetabell. http://www.physioroom.com/news/english_premier_league/epl_injury_table.php

 

Det har vært en uvanlig høst der vi har vært middelhavsfarere her, men vi har kommet meget sterkt de siste ukene, så jeg begynte faktisk å tro på bedre tider en periode. Så lettlurt kan man være.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nytt år, nye muligheter. Arsenal skadeproblemer fortsetter selvfølgelig.

Skadelisten per i dag er som følger (kilde: Physiorroom.com):

Spiller: Return Date:

Thomas Vermaelen 22. jan

V Mannone -

A Santos 12. mars

L Fabianski -

V Diaby 15. jan

C Jenkinson -

K Gibbs 31. jan

B Sagna 31. jan

J Wilshere 16. feb

 

Altså er fasit 9 mann ute, flere av de viktige spillere. Hvorfor er vi alltid blant topp 3 på skadetabellen i ligaen?

Når dette gjentar seg år etter år kan det umulig kun være uflaks å tilfeldigheter? Jeg har ingen innsikt i hva som er den eksakte årsaken, og stiller derfor spørsmålet i håp om at andre på forumet har bedre kunnskap og grunnlag for å forklare hvorfor vi alltid har enormt med skader. Kan det skyldes treningen? Det medisinske støtteapparatet? Spillestil? Har vi kun ”kjeks”?

Sannsynligvis er det en kombinasjon av flere ting, men man må stille seg spørsmål ved det forebyggende arbeidet som blir gjort i klubben når historien gjentar seg i det uendelige.

Link to comment
Share on other sites

L'Equipe har trykket et lengre intervju med Bakary Sagna i dag. Han har begynt å trene med ball igjen og er kanskje klar til Swansea neste helg, og vil definitivt være klar til Manchester United den 21. Bare det å få han tilbake kommer til å utgjøre en stor, stor forskjell. Kan vi spille med Sagna, Koscielny, Mertesacker og Vermalen hjemme mot United skal vi være i stand til å ikke slippe inn 8 mål ihvertfall...

Link to comment
Share on other sites

Virker som om Vermaelen er tvilsom til United-oppgjøret, men kjenner jeg mannen rett friskmelder han seg vel ;) En Sagna inn vil være ekstremt viktig, både defensivt og offensivt, Djourou har vist at han ikke er en back, selv om jeg syns han har gjort det greit i forhold til forutsetningene har det vært for mange balltap på høyresiden, dessuten forsvant Walcott sin form når Sagna ble skadd bortsett fra et par kamper

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...