Jump to content

Skader


Magnus87

Recommended Posts

  • Replies 824
  • Created
  • Last Reply

Hva er grunnen til at City har hatt minimalt med skader i år?

 

Det er vel bare Balotelli som er ute med skade, og kan ikke huske mange andre i år. Nasri?

 

Fordi de har en latterlig stall med kvalitet på samtlige spillere. Kampprogrammet er mye tøffere for lag som Arsenal og Man Utd som ikke har samme kvalitet i den totale stallen.

 

Mer bruk av enkeltspillere= mer skader.

Link to comment
Share on other sites

Fordi de har en latterlig stall med kvalitet på samtlige spillere. Kampprogrammet er mye tøffere for lag som Arsenal og Man Utd som ikke har samme kvalitet i den totale stallen.

 

Mer bruk av enkeltspillere= mer skader.

City har vel kjørt stortsett samme laget hele sesongen. Litt rotering selvfølgelig, men synes de har benyttet bredden overraskende lite. Jeg tror heller det er fordi de fleste som er noenlunde faste er i alderen 25-30. Innbiller meg at spillere er mindre skadeutsatt i denne alderen siden man er på topp som spiller og da har fysiske, psykiske og tekniske forutsetninger for å unngå skader. Sikkert helt feil, men hvis jeg tror på det selv så er det jo ikke løgn eller? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tipper vi ikke får sett Wilshere og Sagna på banen før et stykke ut i Februar, men fint å vite at de er på bedringens vei. Hvor lang tid vil Wilshere bruke på å spille seg i form?

http://football-talk.co.uk/58346/arsenal-injury-boost-as-wilshere-sagna-vermaelen-near-first-team-return/

Link to comment
Share on other sites

http://www.ashburtongrove.co.uk/2012/01/henry-and-arteta-doubts-for-sunday.html

 

Ja vel..det var akkurat det vi trenger nå. Typisk :unsure:

Arteta fortsatt usikker og nå kan vi føye til Henry på den lista. Samtidig kjempes det for å få Vermaelen klar til kampen.

 

Hva er det med treningsopplegget hos Arsenal? Vond sirkel og aldri en uke uten skader.

Kan ikke huske sist vi stilte fullt mannskap mot Manure. Vi er alltid skadeplaget når vi møter dem og det er gjerne nøkkelspillere som mangler også.

 

Føler pessimismen valser over meg igjen. Kan bli et nytt ugly tap dette..

Link to comment
Share on other sites

Litt bekymra over holdningene til PHW til CL neste år. Virker ikke særlig

ambisiøst det han sier.

Spiller ikke Arteta mot United mangler vi en vinnerskalle på midtbanen som trengs.

Uten Vermaelan baki der så er en annen vinnerskalle vekke.

Da må jeg si at skepsisen kommer krypende...dessverre...

Link to comment
Share on other sites

Ganske sprøtt at de bli skadet på akkurat samme måten ja.

 

Frimpong er visst ok og har ingen tegn på hjernerystelse eller brudd, men har hevelse rundt øyet og skal undersøkes nærmere.

Ikke rart jeg kaller han Tyson :D

Link to comment
Share on other sites

Litt stygt å si dette, men; var "gøy" å se hvordan midtbanen til Wolverhampton raknet fullstendig etter at Frimpong måtte ut. Ja, jeg vet at Henry ble utvist, men de mistet utrolig mye driv og intensitet etter at Frimmy forlot banen. I tillegg var han sammen med Jarvis den kreative kraften i Wolves sitt lag.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å pirke Orakelet, men det er litt vanskelig å trene opp øyet til å tåle en støvel. Kan ikke akkurat se for meg mange fotballtreninger hvor spillerene står og tupper hverandre i øyet :P

 

Jeg forsøkte bare å komme de som alltid klager på treningen til Arsenal er årsaken til alle skadene på Arsenal-spillere ;)

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har stort sett én viktig spiller ute med skade gjennom hele sesongen. I fjor Vermaelen. Før det Ramsey, Djourou, Rosicky, Eduardo. 3 av dem var dessuten "bare" 2-3 uker unna full fitness gjennom hele skadeperioden..

 

Hvem blir det i år? Jack Wilshere? Koscielny? Gibbs? Jeg frykter det kan bli førstnevnte efter en enormt belastende fjorårssesong.

 

Arsenal manager Arsene Wenger has revealed he expects midfielder Jack Wilshere to be out for a further two or three weeks after suffering a setback in his recovery from an ankle injury.

 

Trist å se hvor forutsigbar denne skadeproblematikken har blitt.

 

Nå er situasjonen at Wilsheres EM-deltagelsen står i fare. Og Wenger er dessverre like overrasket som alltid: link: "If you had have told me that Jack would not have played one game by February, I would have said 'that is impossible."

Link to comment
Share on other sites

Gibbs er tilbake i full trening fra og med i dag. La oss håpe han klarer å holde seg skadefri litt lengre enn vanlig nå. Utrolig at han aldri har spilt mer enn fem kamper på rad, men hvis han mot formodning skulle klare å holde seg frisk tror jeg han kan bli en hendig spiller for oss.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Gjenoppliver denne tråden for å si at Djourou er skadet i følge det sveitsiske fotballforbundet og vil være ute i 1 måned. Som vanlig når en er tilbake ryker en annen ut med skade. Squillaci med enda et steg nærmere førstelagsspill...

 

Andre Santos har begynt å løpe igjen og vil være tilgjengelig for kamper igjen om ca. to uker.

Link to comment
Share on other sites

Det at Squillaci og Djourou er ute med skade er jo nesten en fordel :)

 

Noe nytt om Tomas og Thomas?

 

Squillaci er ikke skadet. Bjornage mente han var hakket nærmere førstelagsspill pga. skaden til Djourou :P dog tror jeg Miquel er foran i køen mtp. at han satt på benken ovenfor den aldrende franskmannen. Forøvrig tror jeg nesten Squillaci er en oppgradering foran Djourou utifra hvordan formen hans er for tiden, men jeg setter Miquel foran begge to. Pluss at han kan gjøre en god jobb på venstrebacken også.

 

Ellers er det meget gledelig nyheter at Santos begynner å nærme seg comeback. Virkelig merket savnet av han for å si det sånn!

 

Vermaelen starter for Belgia hvert fall, så han er fit. ;)

 

Hvordan vet du det? Har de allere bekreftet lagoppstillingene?

Link to comment
Share on other sites

Twitter :P

 

PhilippeAuclair

Four EPL players in Belgium's starting XI v. Greece: Mignolet, Kompany, Vermaelen (at CB)and Fellaini, via @BelgoFoot.

 

Culann Davies

Vermaelen's starting for Belgium, clearly the injury was nothing. Great news for us with Djourou supposedly out for a month.

Link to comment
Share on other sites

Det ryktes at Arteta er ok og utskrevet fra sykehuset uten noe ytterligere dramatikk.

 

Diaby fikk en liten føling i låret og ble tatt av på grunn av det for å unngå skade.

I følge Wenger på Arsenal.com så har Diaby en hamstringskade. Det er alt fra 7 dager til 3 måneder. Han så ganske uanfektet ut da han gikk av så vi får håpe det kun er en kortvarig affære. Men, med tanke på at det er Diaby som er skadet så er det vel nesten for mye å håpe på..

Link to comment
Share on other sites

The bad news of the day is that Diaby is injured and did his hamstring. Benayoun has a small hamstring problem, Gibbs has a problem. We look decimated after the game. I don't know who will be available on Tuesday night. Maybe I will play with six strikers as we have to score goals!

 

Begynner å nærme seg det skadenivået at oppgaven tirsdag blir umulig, og kanskje burde vi tenke på å spare noen av nøkkelspillerne til kampen mot Newcastle neste mandag. For øyeblikket er kampen om å sikre 4. plassen viktigere enn det som er praktisk umulig å snu et 4-0 tap mot AC Milan...

Link to comment
Share on other sites

 

Begynner å nærme seg det skadenivået at oppgaven tirsdag blir umulig, og kanskje burde vi tenke på å spare noen av nøkkelspillerne til kampen mot Newcastle neste mandag. For øyeblikket er kampen om å sikre 4. plassen viktigere enn det som er praktisk umulig å snu et 4-0 tap mot AC Milan...

Szczesny

Sagna - Jenkinson - Koscielny - Vermaelen

Song - Rosicky

Walcott - Chamberlain - Gervinho

v. Persie

Bare å kjøre på det. Kan alltids flytte Gervinho på høyre, v. Persie bak Walcott og Chamberlain på venstre også ;D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...