Jump to content

Skader


Magnus87

Recommended Posts

Vil bare poengtere at Arteta spilte en del på høyresiden til Everton i starten av sin karriere der, men etter at han ble skadet en god del så mistet han mye fart som gjorde at han ikke var effektiv der lenger. Tviler på at han i en alder av snart 32 år er egnet til den rollen mtp. at han nå er meget meget treg. :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 824
  • Created
  • Last Reply

Jeg ser gjerne at Jenko vikarierer ute på høyre kant til de verste skadeproblemene er over. Han har bra fart, holder garantert krittet om han får den beskjeden og slår etter min mening de beste innleggene i dagens tropp. Carl har også en størrelse og fysikk som gjør at vi i nødvendige tilfeller (feks utspill) kan så langt mot han, han slår sannsynligvis ganske mange av venstrebackene vi møter.

Link to comment
Share on other sites

Orket ikke å lete frem Diabytråden, så jeg tar det her. Går en del rykter på Facebook nå om at Diaby selv har bedt om å ikke motta lønn fra klubben til han er fit for fight igjen. Noen som har sett noe mer håndfast rundt dette?

 

Dersom dette viser seg å stemme, viser det bare hvilken fantastisk fyr Diaby faktisk er.

Link to comment
Share on other sites

Diaby er en strålende fyr. Det er utrolig trist at han har fått ødelagt sitt fantastiske talent og en potensielt strålende karriere med skader. Hadde jo vært rettferdig om han kunne komme tilbake ved juletider og vært med og loset inn Arsenal til en eller flere pokaler til våren... ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo ren og skjær spekulasjon. Grunnen til at Levin forlot Arsenal er velkjent; han har en hovedstilling i FA som leder av forskning, utvikling og sammensetning av all fysiske trenerteam og medisinske team for de engelske landslag i alle aldersgrupper. De bygget ferdig sitt nasjonale senter for 2 år siden. Dette er et senter som ligger i nærheten av Stoke med fantastiske fasiliteter. Både treningsbaner, medisinsk senter, kamparena for aldersbestemte lag og campus for utvikling av engelske landslag med felles tankegang og strategi. Å takke nei til dette hadde vært å vise mangel på ambisjoner som fagperson. Dette er sannsynligvis en av de mest prestigetunge stillingene i fotballmedisin.

 

Denne bloggeren har rett og slett ikke satt seg inn i hva dette går ut på. Han ønsker å skape konflikt og uro ved å spre halvsannheter.

 

Når det gjelder Gibbs og at han har fått hjelp så er nok det med klubbens velsignelse. Det er helt vanelig å bruke medisinere og fysiske trenere på kryss av klubber og land. A Young ble for eks operert på Chelsea sin klinikk av en nederlender og en kirurg knyttet til Chelsea. Dette er samme operatør som Wilshere har benyttet. Vermaelen ble operert av samme nederlender i Amsterdam. Diaby bruker medisinsk personell i USA og Frankrike. Dennis Bergkamp brukte egen fysisk trener fra Nederland... Det er utallige eksempler fra nåtid og fortid.

 

Faktum er at Chelsea, City, Arsenal og Spurs er i sportsmedisinsk sammenheng sett på som de store foregangsklubbene når det gjelder forskning, utredning og behandling i PL.

 

At Pato ikke er skadet i Brasil kan ikke overføres til Milan. Det er alt for mange faktorer som spiller inne til at man kan trekke konklusjoner på den måten. Hvis man snur på det så kan man heller si at Milan er kjent for å klare å holde spillere i godt voksen alder i full vigør lengre enn andre klubber. De har ofte spillere som er godt oppe i 30-årene som ikke er skadet. De fikk ekstra år ut av Beckham og de fikk for eks ekstremt mange år ut av Maldini. Enkelteksempler blir en alt for lettvint og direkte feilaktig måte å underbygge sine teorier og tanker på.

Link to comment
Share on other sites

Et ganske beleilig tidspunkt å få en skade på Sagna nå. Han har spilt mye i det siste og trenger kanskje en 'breather'. Samtidig trenger Jenkinson spilletid. Kampen mot WBA er en ok kamp for Jenks. Han er i tillegg tatt ut på England U21. Sagna slipper å reise med franske landslaget. Etter den internasjonale pausen skal vi møte Norwich hjemme, som også er en fin kamp for Jenkinson.

 

22. oktober møter vi Dortmund, og jeg blir overrasket hvis ikke Sagna er klar til den kampen. Synes dette var midt i blinken jeg ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke på lette kamper, jenkinson er mer ustabil bakover og jeg håper bare det går bra mens Sagna er vekk. Av de to velger jeg Sagna hver dag.

 

Enig med deg at ingen lag skal undervurderes, og at Sagna fortsatt er hakket bedre. Ihvertfall defensivt.

 

Allikevel tror jeg det er best for begge spillerne og for laget at begge får spilletid. Skaden til Sagna er nok ikke bare oppspinn, men jeg mistenker at den kanskje er noe overdrevet. På den måten kan han pleie kroppen (og strekken) en periode, samtidig som Carl får tiltrengt spilletid. Når Sagna da kommer tilbake, frisk som en fisk, har vi slått to fluer i en smekk.

 

Muligens er vi er et snev svekket med Jenkinson på banen, men jeg er overbevist om at dette er fornuftig både på mellomlang og lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig at alle våre gutter, unntatt Ox og Diaby er klare til neste seriekamp. Vi går forhåpentligvis inn i black november med en haug uthvilte spillere. Vi har forhåpentligvis avgjort vår cl gruppe før november og vi møter bare to topplag, nemlig Liverpool og Southampton.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...