Jump to content

Skader


Magnus87

Recommended Posts

  • Replies 824
  • Created
  • Last Reply

Hva?! Er RvP med? Var han ikke ute i 3 uker? Dette må være hans første lyspunkt i karrieren når det kommer til skader..

Han starter vel, før han hinker av banen etter første duell han går inn i etter fire minutter, etter det mangler vi persie i et halvår og har bare igjen to bytter..

Link to comment
Share on other sites

Szczesny ute resten av sesongen nå.. Hva hadde vi gjort uten Almunia egentlig? Satt inn Shea?

Hvor står det? Så da absolutt ikke ut som noe mer enn en kraftig forstuvning. Det burde maks være et par uker ute. Han er nok tilbake om ikke altfor lenge. Men uansett så har vi Almunia, som stod en veldig bra kamp mot Barca igjen. Forhåpentligvis får han nok selvtillit av det til å være en ypperlig backup for Szczesny mens han pleier fingeren sin.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny ute resten av sesongen nå.. Hva hadde vi gjort uten Almunia egentlig? Satt inn Shea resten av sesongen?

 

Og han er utlånt til Southampton hvis jeg ikke husker feil. Det blir nok unge Martinez da skulle jeg tro....

 

Regner vel egentlig med at Szcz blir klar igjen rimelig snart.

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg tar feil, eller det er fordi jeg åpenbart følger Arsenal ekstremt tett i forhold til de andre klubbene, men det virker på meg som Arsenal sliter med å finne ut hva som er galt/rett behandling av endel skader.

 

Rosicky var det samme, Van Persie er ett eksempel og nå Vermalen. Man tror det er en "liten" skade, så baller det på seg og blir både 6, 12 og 18 måneder før gutta er tilbake. Dette i kombinasjon med det høye antallet skader sesong etter sesong gjør at jeg har liten tilitt til Arsenals medisinske apparat.

 

Det er klart Arsenal.com baserer seg utelukkende på Wenger sine intervjuer, men det er da naturlig å tro at han er i tett dialog med det medisinske apparatet!?

Link to comment
Share on other sites

Ikke akkurat sjokkerende når det gjelder Vermaelen og ei heller med Djourou.

 

Akkurat nå må jeg si vi har en temmelig stor skadeliste og det på mange av være aller viktigste spillere som: Fabianski, Szczesny, Vermaelen, Djourou, Song, Cesc og Walcott. Trolig hadde alle utenom Szczesny/Fabianski og Vermaelen/Djourou gått rett inn på laget.

Link to comment
Share on other sites

:blink:-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 17 2011, 02:36 PM) 220391[/snapback]

Ikke akkurat sjokkerende når det gjelder Vermaelen og ei heller med Djourou.

 

Akkurat nå må jeg si vi har en temmelig stor skadeliste og det på mange av være aller viktigste spillere som: Fabianski, Szczesny, Vermaelen, Djourou, Song, Cesc og Walcott. Trolig hadde alle utenom Szczesny/Fabianski og Vermaelen/Djourou gått rett inn på laget.

 

Teoretisk sett mener jeg Vermaelen og Djourou er vårt beste stopperpar så begge ville etter mitt syn spilt hvis skadefrie, og selvsagt 1 av Fabi/Szczesny. Det betyr at vi har mer enn halvparten av vår beste 11er ute. RVP er vel bare en sen takling unna skadelisten han også.

Link to comment
Share on other sites

:blink:--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 17 2011, 02:36 PM) 220391[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Ikke akkurat sjokkerende når det gjelder Vermaelen og ei heller med Djourou.

 

Akkurat nå må jeg si vi har en temmelig stor skadeliste og det på mange av være aller viktigste spillere som: Fabianski, Szczesny, Vermaelen, Djourou, Song, Cesc og Walcott. Trolig hadde alle utenom Szczesny/Fabianski og Vermaelen/Djourou gått rett inn på laget.

Teoretisk sett mener jeg Vermaelen og Djourou er vårt beste stopperpar så begge ville etter mitt syn spilt hvis skadefrie, og selvsagt 1 av Fabi/Szczesny. Det betyr at vi har mer enn halvparten av vår beste 11er ute. RVP er vel bare en sen takling unna skadelisten han også.

 

Djourou/Vermaelen er vel det beste midtstopperparet vårt isolert sett, men etter kun å ha sett de spille sammen en gang før (i preseason) så var det langt ifra betryggende. Mtp. hvor godt Koscielny og Djourou har fungert til tider så er nok Laurent en meget god kandidat til å spille ved siden av Djourou og kanskje til og med Vermaelen hvis Wenger ønsker et litt annet stopperpar.

 

Tror dog at Djourou - Vermaelen kan bli meget gode og jeg sa også allerede i 09/10 at jeg trodde disse to kom til å bli vårt stopperpar i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Bra Wenger. Hadde en unik sjanse å sikre oss en midtstopper i januar, og han velger å ikke gjøre dette. Når står vi igjen med bare to resten av sesongen. Hver sesong går Wenger i den samme fellen, skadene kommer mot slutten av sesongen, og vi mister flere og flere poeng.

Link to comment
Share on other sites

Bra Wenger. Hadde en unik sjanse å sikre oss en midtstopper i januar, og han velger å ikke gjøre dette. Når står vi igjen med bare to resten av sesongen. Hver sesong går Wenger i den samme fellen, skadene kommer mot slutten av sesongen, og vi mister flere og flere poeng.

 

Hvordan mener du Wenger kunne forutsett Djourous langtidsskade? Eller at Vermaelen blir ute resten av sesongen?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan mener du Wenger kunne forutsett Djourous langtidsskade? Eller at Vermaelen blir ute resten av sesongen?

Vermaelen var allerede skadet for en lang tid, og det var naturlig å anta han uansett ville trenge en lang tid til å restituere seg og komme tilbake i matchform. Han kunne kanskje ikke vite at hele sesongen ble spolert, men at Vermaelen ville spille få kamper denne sesongen må han i januar ha vært forberedt på.

Djourou har en skedehistorikk som gjør at man måtte anta at han ville bli noe skadet i løpet av siste halvdel av sesongen. Han kunne ikke vite at djourou ville miste 10 kamper, men basert på tidligere erfaringer må han ha vært klar over at han tok en sjanse. Resultatet av sjansen ser vi nå.

Det at skadesituasjonen utgjorde et behov for forsterkning i januar ver en felles oppfattning blant store deler av fansen. Når alle disse kunne forutse at en slik situasjon som vi nå er inne i faktisk ikke var så urealistisk, må det vel også kunne forventes at Wenger (og det medisinske apparat i klubben) forutså at dette var en risiko?

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen var allerede skadet for en lang tid, og det var naturlig å anta han uansett ville trenge en lang tid til å restituere seg og komme tilbake i matchform. Han kunne kanskje ikke vite at hele sesongen ble spolert, men at Vermaelen ville spille få kamper denne sesongen må han i januar ha vært forberedt på.

Djourou har en skedehistorikk som gjør at man måtte anta at han ville bli noe skadet i løpet av siste halvdel av sesongen. Han kunne ikke vite at djourou ville miste 10 kamper, men basert på tidligere erfaringer må han ha vært klar over at han tok en sjanse. Resultatet av sjansen ser vi nå.

Det at skadesituasjonen utgjorde et behov for forsterkning i januar ver en felles oppfattning blant store deler av fansen. Når alle disse kunne forutse at en slik situasjon som vi nå er inne i faktisk ikke var så urealistisk, må det vel også kunne forventes at Wenger (og det medisinske apparat i klubben) forutså at dette var en risiko?

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at vi ser resultatet nå. Ja vi har to viktige midstoppere skadet, men vi har fortsatt to gode midstoppere selv om de ikke har spilt bra med hverandre kan de fortsatt bevise at de kan vær gode sammen siden det er ikke spilt en kamp siden Djorou så vi ser ennå ikke om Wenger sin gambling har noe stor konsekvens over resultatene våre.

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen var allerede skadet for en lang tid, og det var naturlig å anta han uansett ville trenge en lang tid til å restituere seg og komme tilbake i matchform. Han kunne kanskje ikke vite at hele sesongen ble spolert, men at Vermaelen ville spille få kamper denne sesongen må han i januar ha vært forberedt på.

 

Selvfølgelig var han klar over at Verm ikke kom til å spille så mange kamper, men hvis jeg ikke husker feil så hadde man da funnet årsaken til Verms plager og at man antok at han skulle gjennom en opptreningsfase for deretter være klar for spill. I mellomtiden hadde vi 3 friske stoppere pluss Song som kan steppe inn. Det er jo ikke så verst dekning.

 

Djourou har en skedehistorikk som gjør at man måtte anta at han ville bli noe skadet i løpet av siste halvdel av sesongen. Han kunne ikke vite at djourou ville miste 10 kamper, men basert på tidligere erfaringer må han ha vært klar over at han tok en sjanse. Resultatet av sjansen ser vi nå.

 

Djourou har tidligere slitt med kneskade og det var vel ingen ting med den som skulle tyde på at han skulle ødelegge skulderen i en merkelig kollisjon med en lagkamerat.

Link to comment
Share on other sites

Det største problemet er at vi ikke har en skikkelig back-up for Song. Hvis han skal regnes som tredjevalg på stopperplass resten av sesongen så har vi plutselig et kjempeproblem på midten dersom Sqillaci eller Koscielny havner på sykestua. Denilson er alt for svak og Diaby alt for ustabil/ udisiplinert til å gjøre Songs jobb.

 

Forhåpentligvis blir det hentet inn et nytt defensivt anker i sommer. Ellers så kan det jo hende at det satses på Frimpong...

Link to comment
Share on other sites

Det største problemet er at vi ikke har en skikkelig back-up for Song. Hvis han skal regnes som tredjevalg på stopperplass resten av sesongen så har vi plutselig et kjempeproblem på midten dersom Sqillaci eller Koscielny havner på sykestua. Denilson er alt for svak og Diaby alt for ustabil/ udisiplinert til å gjøre Songs jobb.

 

Forhåpentligvis blir det hentet inn et nytt defensivt anker i sommer. Ellers så kan det jo hende at det satses på Frimpong...

 

Tror planen var å satse på Frimpong allerede denne sesongen, men dessverre fikk han en skade etter en meget god preseason.

 

Uansett så mener jeg at det burde ha blitt hentet en backup for Song/en ny DM sommeren Flamini dro. Vi har rett og slett ingen backups for Song. Denilson og Diaby er ikke defensive midtbanespillere og trives best lengre frem i banen eller med mindre defensivt ansvar.

 

De to nærmeste og de som har mest kvalitet til å faktisk nærme seg førstelaget når det gjelder å være backup for Song er Coquelin og Frimpong, men ingen av disse har vært tilgjengelige denne sesongen og dessuten er de begge to 19 år gamle. Ikke akkurat en alder hvor man vanligvis burde legge så mye ansvar på en uerfaren spiller i en særdeles viktig posisjon.

Link to comment
Share on other sites

:blink:-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 17 2011, 06:57 PM) 220405[/snapback]

Tror planen var å satse på Frimpong allerede denne sesongen, men dessverre fikk han en skade etter en meget god preseason.

 

Uansett så mener jeg at det burde ha blitt hentet en backup for Song/en ny DM sommeren Flamini dro. Vi har rett og slett ingen backups for Song. Denilson og Diaby er ikke defensive midtbanespillere og trives best lengre frem i banen eller med mindre defensivt ansvar.

 

De to nærmeste og de som har mest kvalitet til å faktisk nærme seg førstelaget når det gjelder å være backup for Song er Coquelin og Frimpong, men ingen av disse har vært tilgjengelige denne sesongen og dessuten er de begge to 19 år gamle. Ikke akkurat en alder hvor man vanligvis burde legge så mye ansvar på en uerfaren spiller i en særdeles viktig posisjon.

 

 

Enig i at det burde blitt henten inn en erstatter for Flamini, spesielt ettersom både Gilberto og Diarra også forsvant i løpet av kort tid. Det ble gamblet på Denilson og Song og det bærte frukter for sistnevnte. Men det hadde jo som kjent sin pris ettersom Alex ikke begynte å prestere skikkelig før den siste tredjedelen av sesongen.

 

At Frimpong har potensiale er det ingen som helst tvil om, men vi har ikke råd til matche han på samme måte som Song dersom han ikke mot formodning skulle ta nivået umiddelbart. En rutinert backup/utfordrer for Song står øverst på min ønskeliste foran 11/12-sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Pre-season vil vise om Vermaelen har tapt seg eller er i samme gode form som før skaden. Men jeg er redd for at han vil plages med ankelen. Og om han får et skikkelig spark rett i ankelen så er han nok ute lenge. Godt di har Djourou som har imponert stort, og Koscielny blir bedre, men ser helst at dem luker bort feil før neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...