Jump to content

Skader


Magnus87

Recommended Posts

  • Replies 824
  • Created
  • Last Reply

Spent på hvem som spiller Left Back i helga. Med Traore og Gibbs ute mest sannsynelig er det ikke mange å ta av. Jenkinson hører ikke akuratt hjemme på den siden av banen. Noen som har noen som helst anelse på hvem vi har å putte inn her? Sebastien Squillaci? Grøss og gru...

 

Bare å hente Leighton Baines fortest mulig!

Link to comment
Share on other sites

Vi har spilt to kamper av sesongen og skademarerittet er allerede i gang i Arsenal. Kan umulig være tilfeldig at det ALLTID er vi som er mest skadeutsatt av alle lag i Premier League? Det er greit at enkelte av våre spillere er "kjeks", men omtrent alle kan da umulig være like ille. Noen som har innsikt i hva som blir gjort i klubben av forebyggende arbeid osv.? Er det i forebyggende arbeid/styrke trening det gjøres feil i klubben?

Link to comment
Share on other sites

http://www.physioroom.com/news/english_premier_league/epl_injury_table.php

 

I tillegg til dette, så finner vi koscielny med skade. Song, Gervinho og Frimpong som er ute pga karantene. Vi skal kvalifisere oss til CL på onsdag, Utd på Trafford til helgen.

 

AW, løp å kjøp. Kom deg ned fra den høye hesten din, ikke sitt på gjerdet å se på at klubben i våre hjerter er i ferd med å falle i grus pga deres håpløse filosofi.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmål til RP7: er yngre spillere mer mottagelige for skader av typen hamstring osv som vi får en del av? Og vil Evt hyppige skader i yngre alder skape større risiko for samme type skader senere i karrieren?

Et lite spørsmål som er veldig vanskelig å svare på. Anders Hauge Engebretsen disputerte for kort tid siden og hans studie på hamstingskader gir noen svar, men ikke alle. Du kan sikkert finne flere av artiklene hans på nettet.

Generelt så kan man si at noen spillere er mer utsatt enn andre. Tidligere skade dobler risikoen for ny skade og skade i ung alder som ikke blir behandlet riktig er en annen faktor som spiller inn. Muskelfibersammensetning har nok også en betydning.

Hamstringskader er et økende problem fordi de suger ressurser og spillerne er ute i lang tid. De forekommer også hyppigere grunnet at intensiteten i spillet stadig blir høyere. Når vi snakker om at dagens spillere tåler mindre osv så kan vi egentlig ikke si noe om dette fordi tidligere spilte flere med småskader og kom unna med det fordi alt gikk saktere og intensiteten var lavere. Støtteapparatet satte injeksjoner på spillere før kamp osv for å få dem klare. Dette har vi sluttet med heldigvis, vi må passe på at spillerne får den rehabiliteringen de skal ha, vi kan ikke leke med helsen deres, det er uetisk.

Vi har hatt endel hamstingskader siste årene, men det har vært mindre skader (tight/krampe i hamstring) som skyldes sliten muskulatur mer enn avrivniger. Da må spillerne hvile slik at skadene ikke blir mer alvorlige. Kramper og tight muskulatør er et lite forvarsel som man må ta alvorlig.

Håper dette gir deg litt mer info, men dette er vanskelige vurderinger og vi som jobber med spillere på dette nivået sliter ofte med å bestemme oss for hva som er riktig. Spiller ønsker å spille, trener pusher, fansen pusher og det er vi som må ta en beslutning. Av og til sender vi noen for raskt tilbake og da har vi ødelagt for alle, andre ganger sitter vi med hjertet i halsen under hele kampen og alt går bra. Ikke lett dette faget, men moro er det;-)

Link to comment
Share on other sites

Må få si at det er eksellent å ha en med såpass peiling på dette på forumet RP7!|

 

Bifalles på det sterkeste. Ikke bare kan han vanvittig mye om idrettsskader, han er også en glitrende debattant. Det er to personers kampvurderinger jeg leser med særs stor interesse og det er RP7 og Sir John. Den ene kan nok rubrikkeres i kategorien "positiv" og den andre i kategorien "ikke lenger så veldig positiv" for å si det litt mildt ;)

 

Jeg kunne ønske meg en egen tråd med "Tanker om våre skadde spillere av RP7". Jeg har full forståelse for at han ikke orker dette, jeg antar at Arsenal er adspredelse fra jobb for RP7, som det er for mange av oss andre og hvis han ikke gidder år "forlenge" arbeidsdagen med å fortsette "jobb" etter arbeidstid. Men hvis du gidder RP7 så hadde jeg i hvertfall satt veldig stor pris på dette.

Link to comment
Share on other sites

Bifalles på det sterkeste. Ikke bare kan han vanvittig mye om idrettsskader, han er også en glitrende debattant. Det er to personers kampvurderinger jeg leser med særs stor interesse og det er RP7 og Sir John. Den ene kan nok rubrikkeres i kategorien "positiv" og den andre i kategorien "ikke lenger så veldig positiv" for å si det litt mildt ;)

 

Jeg kunne ønske meg en egen tråd med "Tanker om våre skadde spillere av RP7". Jeg har full forståelse for at han ikke orker dette, jeg antar at Arsenal er adspredelse fra jobb for RP7, som det er for mange av oss andre og hvis han ikke gidder år "forlenge" arbeidsdagen med å fortsette "jobb" etter arbeidstid. Men hvis du gidder RP7 så hadde jeg i hvertfall satt veldig stor pris på dette.

Takk for det Tapapa, hyggelig å høre.

Noen fast spalte blir det ikke fordi jeg rett og slett ikke har nok info om hva som foregår innenfor dørene på Emirates. Det blir nok mer generelt rundt enkelte skader og hva man kan forvente ut i fra de opplysninger som kommer ut.

Når det gjelder kampreferater så prøver jeg så godt jeg kan å alltid se kampen to ganger før jeg uttaler meg. Første gang er det alt for mye følelser og varmt blod i årene til å kunne si noe om enkeltspillere og ikke minst noe om hvordan kampen egentlig var. Andre gang blir de fleste situasjoner analysert over flere spillsekvenser og jeg kan følge enkeltspiller mer steg for steg. Derfor tar det litt tid før min analyse kommer. Som etter kampen i går har jeg rett og slett ikke orket å sette meg ned da jeg var litt for irritert og skuffet, men håper å få gjort det i løpet av morgendagen. Skal legge ut en liten epistel etter det. Det er kanskje derfor jeg fremstår som litt mer positiv enn andre også uten at jeg egentlig har noe grunnlag for å si det. Kan hende de fleste ser kampene flere ganger og likevel er lysende uenig i mine tolkninger av innsats, sjanser, enkeltspillere og helhetsinntrykk. Jeg er som regel nokså enig med Wenger og at alt ikke er negativt selv etter et tap.

Som en liten forsmak så kan jeg si at mitt inntrykk av kampen i går var at vi hadde full kontroll fra 30 minutter og frem til utvisningen. De siste 10 før utvisningen viser Liverpool alle de svakhetstegn som jeg spådde på forhånd og vi hadde tatt over kampen fullstendig selv med det reduserte mannskapet vårt. Nasri, vP og Arshavin hadde begynt å finne hverandre bedre og det lå et mål i luften. På midten hadde Frimpong justert presshøyden og Ramsey lå tettere slik at midtbanen var mer kompakt. Så kom en meget unødvendig utvisning, som forøvrig var helt korrekt, og deretter et mål som skulle vært annulert for offside. Resten er historie.. Så får vi se om jeg rekker å se mer før neste kamp kommer. Den er ekstremt viktig for oss og er langt mer avgjørende enn et tap for Liverpool.

 

Btw så hadde jeg vært langt mer hysterisk og bekymret hvis jeg var `pool supporter med tanke på hva Suarez 30 mill+ Carroll 35 mill+ Adam 8 mill(som er noe av det svakeste jeg har sett på midten til Liverpool i PL)+ Henderson 16 mill+ Enrique 6 mill og Downing 20 mill presterte. Summenen er så latterlige at jeg ikke har ord. Enrique ok, resten er så hinsides all fornuft at man bare må le. Dette laget klarer ikke topp 6 i år slik de fremstår nå. De manglet en mann og det var Gerrard. Likevel klarer de ikke å produsere mer enn 1 sjanse og 3 halvsjanser før målet.

Link to comment
Share on other sites

Noen som veit noe om Kos eller?

 

Visstnok en "inflamed back" og Wenger vet egentlig ikke helt når han er tilbake, men han sa at Kos har hatt dette før og da var han ute i 2 uker så vi må vel bare vente og se..

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har stort sett én viktig spiller ute med skade gjennom hele sesongen. I fjor Vermaelen. Før det Ramsey, Djourou, Rosicky, Eduardo. 3 av dem var dessuten "bare" 2-3 uker unna full fitness gjennom hele skadeperioden..

 

Hvem blir det i år? Jack Wilshere? Koscielny? Gibbs? Jeg frykter det kan bli førstnevnte efter en enormt belastende fjorårssesong.

 

Arsenal manager Arsene Wenger has revealed he expects midfielder Jack Wilshere to be out for a further two or three weeks after suffering a setback in his recovery from an ankle injury.

Link to comment
Share on other sites

Satt og leste litt om Colin Lewin på Arsenal.com og kom over dette:

 

Along with Dr O'Driscoll, Colin oversaw the creation and set-up of the brand new state-of-the-art medical centre at the training ground, completed in early 2011/12.

 

I did not know that, får håpe at dette medfører at våre gutter kommer raskere tilbake fra skader nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Afobe ruled out for four months

 

He joins Jack Wilshere, Abou Diaby and Tomáš Rosický in being given wrong come back dates this term, adding to the pressure already on Arsenal’s under-fire medical staff.

 

Har fortsatt til gode å bli imponert over det medisinske teamet til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...