Jump to content

Nicklas Bendtner


Guest Höstad89_DB10

Recommended Posts

Sitater i media må alltid tas med en klype salt, og vi skal derfor kanskje være forsiktige med å dømme Bendtner på dette. Men selv om han er god på sitt beste, har jeg mine store tvil om han har det som skal til for å løfte seg selv tilbake til det nivået. Det er prisverdig dersom han gjør et helhjertet forsøk, men erfaring viser vel at dersom man mangler det mentale som skal til på dette nivået, særlig når det gjelder selvdisiplin, er det omtrent umulig å endre på dette over natten. Han har en laang vei tilbake, og sånn sett er det bekymringsverdig at Wenger har han som back up.

 

for øvrig enig i at det er trist at Bendtner har skuslet bort alt for mange år og sitt talent, men han er ikke den første... toppfotballen er brutal, og det ligger mange "vrak" i dens kjølvann.

Det har du helt rett i. Alt for mange som har blitt høye på seg selv alt for tidlig. Det er ikke tvil om talentet til Bendtner, men det er stadig tvil om han har mentaliteten som kreves.

Får han lysten og troen tilbake så kan han bli en god spiss. Fortsetter han å tulle kan han like gjerne gi opp. Dette er nok på mange måter hans siste sjanse.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Heller Sanogo enn Bendtner ja. Kontrakten til Bendtner går også ut til sommeren og hvis han mot all formodning plutselig skulle blomstre så forsvinner han mest sannsynlig så fort som mulig hvis han ser en mulighet til å få høyere lønn et annet sted. For å ikke snakke om at han pdd. rett og slett ikke fortjener å spille for klubben engang.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvis Bendtner kan trene seg opp igjen fysisk, og han klarer å holde et profesjonelt fokus kan han bli viktig for Arsenal denne sesongen. Han hadde en positiv kamp i går, tatt omstendighetene i betraktning, og fortjener cred for det. Mulig den godeste Bendtner endelig er i ferd med å bli voksen? ;)

 

og selv om han ikke er verdens mest tekniske eller raske spiller har Bendtner mange gode kvaliteter; god på hodet, tøff fysisk, jobber bra uten ball, godt blikk, brukbar skudd og pasningsfot. Hans største problem som spiller har vært han selv, hans ego, og mangel på modenhet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er som kjent ikke Bendtners største fan... Men han viste seg mer igår enn jeg har sett Akpom og Sanogo klare de gangene de har fått spillt. Litt skremmende med tanke på kvaliteten der??

Uansett, så er jeg rimelig skeptisk til Bendtner, noen gode kamper så regner jeg med han tar seg en bytur vi leser om en helg. Noe annet ville jo vist at han har blitt voksen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er som kjent ikke Bendtners største fan... Men han viste seg mer igår enn jeg har sett Akpom og Sanogo klare de gangene de har fått spillt. Litt skremmende med tanke på kvaliteten der??

Uansett, så er jeg rimelig skeptisk til Bendtner, noen gode kamper så regner jeg med han tar seg en bytur vi leser om en helg. Noe annet ville jo vist at han har blitt voksen.

----------------

forståelig at du er skeptisk til Bendtner. Det er flere av oss som er det. Samtidig vil jeg ikke dømme han helt nord og ned. Det kan jo hende han er i ferd med å bli voksen som sagt. Time will show...

Link to comment
Share on other sites

Da Tony Adams var på Bendtners alder hadde han allerede sittet inne et par måneder midt i sesongen på grunn av fyllekjøring i tillegg til mange andre fylleskandaler. Han spilte for Arsenal i godt over 10 år etter det. Det er klart at sånt tull er uakseptabelt for nåtidens toppidrettsutøvere. Så jeg håper Bendtner har blitt voksen nok til å innse det.

 

Jeg synes han overrasket positivt, selv om det varierte fra tafatt og klønete til smått genialt og dominerende. Spesielt god synes jeg han var i hodeduellene. Synes også han løp mye og riktig med tanke på hvor langt han er fra kampform. 120 minutter cupfotball en høstkveld i Birmingham er ikke noen lek. Noen lekre pasninger leverte han også. Han har mye å hente på å bli litt kvikkere med ballen i beina, men det kan komme med mer trening og kamptrening.

 

Den fysiske tilstedeværelsen hans var ganske imponerende, og på den biten tror jeg faktisk han kan matche Giroud. Det er en viktig del av det å være Arsenalspiss nå for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner, i tillegg til å være en komplett idiot, er ikke med i Arsenals fremtidsplaner. Jeg synes derfor det er en stor svakhet at han fikk spilletid i går. Er våre alternativer til Giroud så dårlige at vi må ta til takke med Idioten?

Jeg synes Akpom burde ha startet og Bendtner ikke en gang skulle ha vært på benken.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Det var ikke Flamini heller for halvannen måned siden... ;D

 

Og nå virker det jo også som om Bendtner har forandra syn. Det virker som om han er klar for å kjempe. Om han er ute etter å slå seg inn på førstelaget igjen, eller er ute for å vise at en annen storklubb bør hente ham får så være. Så lenge han gjør jobben ute på matta. Fikk ikke sett hele kampen selv, men virket som han spilte en godkjent kamp og kronet det med assist samt mål i straffekonken. Bør være fornøyd da.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner, i tillegg til å være en komplett idiot, er ikke med i Arsenals fremtidsplaner. Jeg synes derfor det er en stor svakhet at han fikk spilletid i går. Er våre alternativer til Giroud så dårlige at vi må ta til takke med Idioten?

Jeg synes Akpom burde ha startet og Bendtner ikke en gang skulle ha vært på benken.

 

BE

------------------

mulig Bendtner ikke er med i fremtidsplanenen per i dag. Men det kan han jo bli, dersom han overbeviser. Eller han kan forsvinne. Men uansett er det viktig å være pragmatisk. Greit å tenke langsiktig dersom det ikke går for mye ut over dagens prestasjoner. Ikke noe i mot å sende utpå unge spillere dersom de er modne nok til å ta ansvaret, men per er ingen av alternativene (feks Akpom) gode nok til å få tillit som førstevalg bak Giroud, og da bør man bruke Bendtner. Uten ham hadde laget trolig vært ute av ligacupen. Akpom og andre talenter bør dog får sjansen gjennom innhopp i ny og ne, og sånn sett matches forsiktig frem til de er klar for nivået.

Link to comment
Share on other sites

jeg er rimelig sikker på at Bendtner forsvinner enten ved at noen kjøper han eller at kontrakten går ut. Wenger er proff som bare det og sier selvfølgelig at så lenge Arsenal har kontrakt med Bendtner så behandles han på lik linje med de andre spillerne. MEn jeg er 100% sikker at i bakhodet til Wenger så vet han hva Bendtner har sagt, gjort osv og han var på veg bort i sommer, jeg tror ikke Bendtner vil vise seg så uerstattelig for Arsenal at vi signerer ny kontrakt med han (ham?).

Link to comment
Share on other sites

"Nye" Bendtner vider en ydmykhet som er uvant fra den karen. Det var lite å skryte av i går når det gjelder avslutninger, men han viste lovende takter som nest siste mann ved flere anledninger.

Den eneste grunnen til at Bendtner er i Arsenal er at låneavtalen til Bemba Ba gikk i vasken. Hadde vi fått inn en angriper i overgangsvinduet så hadde ikke dansken vært i klubben pr. dags dato. Om han har en fremtid i kluibben? Tvilsomt, men ikke umulig. Det spør på hvilke muligheter han får denne sesongen og hva han leverer. Hvis Arsenal kjøper/låner en spiss i januarvinduet så tror jeg at Bendtner forlater oss på det tidspunktet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jøss - han scorte et mål - for Danmark.

 

Jeg glemmer ikke uttalelsene hans om klubben vår på grunn av det. Han er og forblir en kødd som kun er i klubben fordi vi ikke klarte å kjøpe en annen spiss i sommer - noe til og med Wenger har vært ærlig på.

Håper vi ser en ny spiss inn i Januar, så dansken kan sendes til en klubb som passer hans ferdigheter. Leyton Orient eller noe er vel passende.

 

Edit: Da ville han fortsatt vært i London... Passer bedre med noe småtteri i Skottland.

Link to comment
Share on other sites

Rettelse:

Han scorte to mål - mot Italia

 

Og derfor er han tilgitt for det han har gjort i Arsenal drakta?

 

Bendtner spiller uansett bedre for Danmark enn for Arsenal. At dansken forsvinner til sommeren er rimelig opplagt. Ikke noe savn i mine øyne. Synd det bare er 3 år for sent..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...