Jump to content

Nicklas Bendtner


Guest Höstad89_DB10

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

 

Nei, absolutt ikke. Men ingen grunn til å neglisjere faktum at han skorte to fine mål mot Italia.

 

Jeg tolket det som ett mål her i tråden og med linken til "headinga" han putta på. Den fyren interesserer meg så lite at jeg gadd ikke å sjekke hva han hadde gjort ellers.

 

Ser nå at han også klarer å dra på seg et gult kort for å ta av seg skjorta slik at han ikke fikk spilt siste kvalikk-kamp... Virkelig godt gjort av wannabe-Totti kopen.

Link to comment
Share on other sites

 

Ser nå at han også klarer å dra på seg et gult kort for å ta av seg skjorta slik at han ikke fikk spilt siste kvalikk-kamp... Virkelig godt gjort av wannabe-Totti kopen.

 

Han pådro seg gult for å sone hjemmekampen mot Malta, så han ikke skulle risikere å sone i en evt. playoff kamp.

Link to comment
Share on other sites

På sine to korte innhopp i PL (17 min + overtid) har dansken truffet på 11 av 11 pasninger! Hans eneste skudd traff mål, og den eneste taklingen han har forsøkt på, vant han.

 

Han imponerte meg litt i ligacupen, og har slett ikke gjort seg bort i innhoppene sine. Fysisk, teknisk (?) og taktisk tror jeg han kan være en god spiller for oss. Viktigst av alt er om han kan bidra positivt i gruppa med ydmykhet, solidaritet og sult på suksess. Visse ting tyder på at Bendtner anno 2013 er mer moden enn noensinne, så kanskje han kan få det til?

Link to comment
Share on other sites

Så da er vi dekkt på spissplassen?

 

Arsenal: Giroud - Bendtner

 

United: RvP - Rooney - Wellbeck - Hernandez

 

City: Aguero - Dezeko - Jovetic - Negredo

 

Chelsea: Torres - Eto'o - Schurrle - Ba

 

Vet ikke helt jeg, men av de 4 lagenes spisser bånner vi greit. Bendtner med ett par gode kamper så er han fullgod erstatter som Arsenal's hovedspiss om Giroud ikke levere/skader seg?

Lukter ikke tittel av Bendtner på topp :)

Link to comment
Share on other sites

Det er mange i Danmark som har stor tro på at Bendtner omsider har blitt voksen. Mitt inntrykk er at danskene stiller seg bak han og ønsker å ha han på landslaget. Jeg har en medstudent som holder med Juventus og han er meget skuffet over at Bendtner ikke fikk muligheten i Torino og sier at han gjerne tar han tilbake om han vender tilbake til gamle takter (spillemessig da naturligvis). Enn så lenge så har han kontrakt med Arsenal, så da velger jeg å gjøre som danskene. Men tabbekvota, den er brukt opp. Heia Nic!

Link to comment
Share on other sites

Du glemmer Sanogo Marius :P

 

Liker fortsatt Giroud veldig godt, men det er urovekkende at han kommer til såpass få sjanser som han gjør. Hadde han bare hatt farta til f.eks. Bendtner eller Sanogo ville han vært enda et hakk over der han er nå.

 

Men, fortsatt: Når Giroud ikke scorer så bidrar han ofte med andre viktige ting. Og i kampene mot Bayern og Napoli så scoret han på sine første sjanser også. Ditto det samme mot Tottenham.

 

Drømmen er selvfølgelig å få inn en stjernespiss, men jeg tror sannsynligheten for det er rimelig lav nå. Bendtner forsvinner trolig til sommeren og Sanogo har jo vært mer skadet enn skadefri etter han kom til klubben.

 

Skal vi ha en sjanse på gullet må Giroud holde seg skadefri og i toppform. Sjansen for gull dropper drastisk hvis Bendtner blir vår midtspiss fra januar/februar og utover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemmer ikke Sanogo. Han har ikke fått spille ett minutt i PL ennå? Og tydelig ikke god nok. Nå er han vel vært skadet lenge også. Virker som hvis vi skal ha med Sanogo på lista, så må vi ta med en hel HAUG med lignende talenter i city, chelsea, united også

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

 

“I had it all in place, there were three clubs who were just waiting for me to say yes to one of them.

“It was not the mindset I had (staying at Arsenal). I was incredibly disappointed when he (Wenger) called because I was ready to move on. And I actually did not think that they wanted to keep me.”

“When I’d been at the club since I was 16, I found it totally ridiculous that they had put me in the reserves and let me train myself. Suddenly everything was back to normal: I trained with the first team, I hung out with the first team, I had a dietitian again.”

“I have to fight twice as hard during every game and also score to have a chance to start next time, which in itself is hard when I haven’t hardly played in a year due to injury and have not had a pre-season with the others on the team.

“Right now I’m the easy prey to them because I want to get away from the club, and Arsenal do not want to keep me. And these haters – they always choose the easy option.”

Bendtner claims he kept silent about all the criticism but can’t anymore, despite insisting he doesn’t care what people say about him.

“Sometimes silence is the best weapon. I have intentionally not participated in interviews over the past six months. I have not told you what I feel.

“So much was written about me. Some of it is unfortunately true, but half of it is outright lies. But when people before the Italy match claimed that I suddenly couldn’t play football anymore – when all of a sudden my personality and my talent is under attack, then it was too much. I read every day in the newspapers that I was lethargic during training and not even bothering to hit the target. We play on Saturday, and then you get to see, I thought.

“But it doesn’t touch me. It can’t. Even the smallest bone in my body wasn’t moved when I read what you had written, and heard what you have said about me. And believe me, I’ve heard sooo much b*******.

“There were so many lies in the stories. And there are many journalists I will never talk to again. But I will not deny that it was a crazy time for me. There was so much in my life, and much of it was negative.”

“I cannot walk around and behave in a way so that all Danes are pleased. Well, I smoke cigars occasionally. If I feel like it, it’s what I do. I do not care, many do not think that a footballer can afford to do it. Think about it: Back in time, all players smoked. There was not a problem. All of a sudden, some things changed and footballers should be these faceless role models. To this I say once and for all: Change I won’t. I have to be ME. And if someone has a sore ass that I am red wine collector or drive expensive cars, then it’s their problem. It can never be my problem. “

http://www.b.dk/livsstil/nicklas-bendtner-i-kan-ikke-roere-mig

Link to comment
Share on other sites

Noe av det Bendtner sier i starten er forholdsvis reflektert og sant, men så presterer han jo å si at han har "holdt seg taus" og ikke holdt noen intervjuer. Det er jo en direkte løgn mtp. at han uttalte seg om dette like etter at overgangsvinduet stengte. Deretter presterer han også å si at han først ble berørt av kritikken, men deretter at han ikke "bryr seg" en setning senere og den arrogansen som dansken alltid har utstrålt skinner seg ganske greit ut som vanlig.

 

Det dette intervjuet særlig vitner om er holdningene til Bendtner. Han bryr seg rett og slett ikke. Ikke om prestasjonene på banen, ikke om hvordan han oppfører seg utenfor banen og ikke hva supporterne mener.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...