Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Sesongen vår later til å gå den veien høna sparker, derfor klarte jeg å glede meg over at City tapte. Hvis Sanchez også forsvinner, så blir dette en god helg.

Ja, det sier mye om sesongen til nå når vi gleder oss over Liverpool, en topp 4 konkurrent slår City som allerede har vunnet ligaen uansett.

Link to comment
Share on other sites

Dette er Ingen god helg!

 

Det er som med en halsbetennelse, pastiller kan lindre litt (en kort stund) men halsen er ikke noe bedre.

 

Det er absolutt ingenting som har skjedd i fotballverden i dag som lindrer den elendigheten Arsenal er i.

 

Jeg har dog ingen problemer med å forstå ar de finnes de som har et behov for å finne noe annet å skrive om for å unngå å plassere ansvaret for den møkka vi får servert fra geniet Wenger der den hører hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var synd at Wenger satt på tribunen i dag og bare kunne kommunisere med sine spillere pre-match, og når han under kamp bare kunne prate med Jensemann (som merkelig nok hadde mobil og handsfree klar hele tiden) og å gi signaler i pausen var vel også umulig.

 

Da sier det seg selv at absolutt intet av det som skjedde på banen i dag kan lastes Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var synd at Wenger satt på tribunen i dag og bare kunne kommunisere med sine spillere pre-match, og når han under kamp bare kunne prate med Jensemann (som merkelig nok hadde mobil og handsfree klar hele tiden) og å gi signaler i pausen var vel også umulig.

 

Da sier det seg selv at absolutt intet av det som skjedde på banen i dag kan lastes Wenger.

 

Jepp. Null innflytelse på resultatet i det hele tatt i dag han. :gimme:

Link to comment
Share on other sites

 

Snodig han SELV sier det har ingenting å si da...

Hva annet kan han si da? «We are fucked without me on the sideline»? Jeg fatter ikke at du konsekvent leser alle kommentarer i media så bokstavelig. Skjønner du ikke at Wenger er forpliktet til å opprettholde en viss medieprofil? Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

Hva annet kan han si da? «We are fucked without me on the sideline»? Jeg fatter ikke at du konsekvent leser alle kommentarer i media så bokstavelig. Skjønner du ikke at Wenger er forpliktet til å opprettholde en viss medieprofil?

Takk Verm! Det forbauser meg også.

Link to comment
Share on other sites

Hva annet kan han si da? «We are fucked without me on the sideline»? Jeg fatter ikke at du konsekvent leser alle kommentarer i media så bokstavelig. Skjønner du ikke at Wenger er forpliktet til å opprettholde en viss medieprofil?

 

Jeg tror han snakker helt sant jeg, det har neppe så mye å si.

Om han står å diskuterer med fjerdedommer eller sitter på tribunen (noen få kamper) med direkte kommunikasjon ned til benken tror jeg er en dritt. Pausepraten kan nok spille litt inn selvsagt, men før kamp får han uansett gjort som normalt. Han er ingen trener som jobber aktivt på linjen, der han tilkaller spillere og gir instrukser fortløpende under kampen. Enkelte andre managere gjør dette, men det er det flere som mener bare er teit her inne.

 

Det var ett mer påskrudd Arsenal, som først og fremst gjorde at vi vant kampen. Ett slikt Arsenal man ønsker å se hver uke, men som kun dukker opp en gang i blandt. At det er Wenger sin tilstedeværelse på linja som virkelig gjorde at vi storspilte har jeg minimalt trua på.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

ser at Wenger forklarer salget av Sanchez med astronomiske lønnskrav. Det er sikkert riktig, men det forandrer ikke at Wenger burde ha solgt Sanchez allerede i fjor sommer. Det som nå har skjedd er et resultat av uprofesjonell styring. Så gjenstår det å se hvem som egentlig blir vinnere i denne sagaen. Men etterpåklokskap forandrer heller ikke det faktum at Arsenal er uproffe, selv om man kan ha "flaks" og vinne på dette...

Link to comment
Share on other sites

ser at Wenger forklarer salget av Sanchez med astronomiske lønnskrav. Det er sikkert riktig, men det forandrer ikke at Wenger burde ha solgt Sanchez allerede i fjor sommer. Det som nå har skjedd er et resultat av uprofesjonell styring. Så gjenstår det å se hvem som egentlig blir vinnere i denne sagaen. Men etterpåklokskap forandrer heller ikke det faktum at Arsenal er uproffe, selv om man kan ha "flaks" og vinne på dette...

Uansett er lønnssummen et resultat av manglende overgangssum United betaler, men burde betalt, hadde Wenger og Arsenal gjort jobben sin. Destod større blir sign on fee evt lønn spredd over kontraktsårene, så for meg blir det bare en dårlig bortforklaring, nok en gang.

Link to comment
Share on other sites

ser at Wenger forklarer salget av Sanchez med astronomiske lønnskrav. Det er sikkert riktig, men det forandrer ikke at Wenger burde ha solgt Sanchez allerede i fjor sommer. Det som nå har skjedd er et resultat av uprofesjonell styring. Så gjenstår det å se hvem som egentlig blir vinnere i denne sagaen. Men etterpåklokskap forandrer heller ikke det faktum at Arsenal er uproffe, selv om man kan ha "flaks" og vinne på dette...

Logikken din er som følger;

 

1. Sanchez burde vært solgt i sommer

2. Bytte med Mkhitaryan er resultat av uprofesjonell styring

3. Vi får se hvem som er vinnere i denne sagaen og om det skulle vise seg at det blir oss ved at Mkhitaryan blir en gigahit, så vi fortsatt uprofesjonelle...

 

Hvis vi hadde solgt Sanchez i sommer for £60 millioner og kjøpt Lemar for £90 millioner, så hadde det vært profft? Gjelder det også hvis Lemar hadde blitt en gedigen flopp?

Link to comment
Share on other sites

Logikken din er som følger;

 

1. Sanchez burde vært solgt i sommer

2. Bytte med Mkhitaryan er resultat av uprofesjonell styring

3. Vi får se hvem som er vinnere i denne sagaen og om det skulle vise seg at det blir oss ved at Mkhitaryan blir en gigahit, så vi fortsatt uprofesjonelle...

 

Hvis vi hadde solgt Sanchez i sommer for £60 millioner og kjøpt Lemar for £90 millioner, så hadde det vært profft? Gjelder det også hvis Lemar hadde blitt en gedigen flopp?

 

----

her leser du nok mitt innlegg på en forkjært måte. Manglende profesjonalitet går mest på at Arsenal burde avklart situasjonen til Sanchez og Özil MYE tidligere; enten ved å få de til å forlenge, og hvis det ikke lyktes, å selge dem og få inn nye spillere. Dette er den eneste vettuge måten å agere på i kjølvannet av Bosman-dommen. Og det er hva våre konkurrenter gjør. I stedet har man utsatt hele spørsmålet til man nesten har fått kniven på strupen. Da Wenger sa at Sanchez ikke ble solgt i fjor sommer FORDI tiden var for knapp til å hente en erstatter, hvorfor var ikke den erstatteren kjøpt for lenge siden? Hvorfor vente til det er et par dager igjen av vinduet? Og kanskje også muligheten til å få Sanchez til å forlenge hadde vært bedre dersom en slik forsterking allerede var på plass? Hvorfor sier man ikke "ja takk, begge deler"? Hvis en må ut før en ny kommer inn kan man lure på om det er viljen eller den finansielle evnen det står på hos Arsenal.

 

Byttet med Mkhitaryan er KANSKJE en god deal, og kanskje det beste klubben kunne få til i den aktuelle situasjonen? TIME WILL SHOW. Men hele transaksjonen er uansett litt "ad hoc"-preget. Og det er store usikkerhetsmomenter involvert. Og jeg tror de aller fleste vil mene at på papiret er Sanchez bedre enn Mkhitaryan, at det derfor er ManU som har gjort den gode handelen her, og at Arsenal i realiteten havnet i en tvangssituasjon. Og det er vel dette jeg dypest sett mener er uproft; at man hele tiden somler, og setter seg selv i en skvis. Etterpåklokskap kan ikke definere om man er proff eller ikke Selv om det skulle vise seg at Arsenal ender opp som vinnere i denne sagaen, forandrer ikke det at man satte seg selv i en skvis.

 

Skvis er man også når det gjelder Özil. Der har man nå i realiteten lagt hodet på blokka, og risikerer at han spaserer gratis hvor som helst til sommeren (skulle ikke forundre meg om det ble ManU). Derfor vil det også være en bragd om man klarer å forlenge kontrakten til Özil, men det er uansett ikke noen optimal måte å gjøre det på. Özil vet han sitter med rimelig sterke forhandlingskort nå. Og det samme gjelder kanskje Jack. Der er det mer forståelig at man har drøyet med å forlenge kontrakten, men derfor vil det også være mer forståelig dersom Jack selv vegrer seg for å forlenge. You can't have it both ways.

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

Greit Piscator, men burde man prioritert økonomien først og solgt Øzil allerede i sommer, eller burde man prioritert det sportslige først, slik vi har gjort. Hvorfor er det ene profesjonelt og det andre ikke?

 

Hvis det viser seg at Øzil forlenger, har klubben da vært profesjonell?

Link to comment
Share on other sites

Greit Piscator, men burde man prioritert økonomien først og solgt Øzil allerede i sommer, eller burde man prioritert det sportslige først, slik vi har gjort. Hvorfor er det ene profesjonelt og det andre ikke?

 

Hvis det viser seg at Øzil forlenger, har klubben da vært profesjonell?

 

---

jeg mener at klubben i utgangspunktet enten burde ha brukt mye mer ressurser på å forlenge kontrakten til Özil FØR forrige sommer. At han blir gående inn i sitt siste kontraktsår av sportslige grunner er et uttrykk for at man har vært for inaktive i forkant. Hvis Özil hadde nektet å forlenge er det naturligvis en forutsetning at en erstatter ble hentet inn før han ble solgt. Det var altså tre alternativer; A) Özil forlenget (det beste) B Özil ble solgt og erstattet (nest best), og alternativ C) Özil fortsatte inn i siste kontraktsår av sportslige grunner, og der altså alternativ C) ble realisert. Og dette er det dårligste av de tre nevnte alternativene, selv om det naturligvis fins enda dårligere alternativer enn disse. For meg er det at man ikke endte med alternativ A eller B et tegn på manglende profesjonalitet. Vår nærmeste rivaler synes å være mye flinkere enn Arsenal til å få til dette.

 

Og som sagt, dersom Özil forlenger vil det være strålende nyheter, men etterpåklokskap forandrer ikke det at man har gjort en dårlig jobb tidligere.

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

The game changed, and indeed sprang into broader life, the moment Arsenal worked out how to stop Hazard. Arsène Wenger deserves credit here for his tactical flexibility, his willingness to shift and react instantly. Yes, really. And one more time just for the fun. Arsène Wenger deserves credit here for his tactical flexibility, his willingness to shift and react instantly. Mohamed Elneny dropped deeper and began to man-mark Chelsea’s lone star. Hazard twinkled and broke when he could but was often crowded out. Deprived of one attacking option Chelsea found themselves with no attacking options.

 

https://www.theguardian.com/football/blog/2018/jan/25/arsene-wenger-arsenal-chelsea-eden-hazard-carabao-cup

Link to comment
Share on other sites

Wenger skjønner seg visstnok ikke på taktikk og siden han ikke spreller som en ape ved sidelinjen, så betyr det at han er passiv og handlingslammet. Det har jeg lært av å lese sinte innlegg her og på Arsenal Norways Facebookside...

Link to comment
Share on other sites

Jepp, Wenger fortjener absolutt skryt for taktikkendringene han gjorde i pausen.

Når det gjelder det at han 'ikke kan taktikk' så tror jeg det står mer på at han foretrekker sin naive taktikk litt for ofte selv om det i slike kamper som denne kan lønne seg med en mer kynisk framgangsmåte. Vi har vist det før at vi kan være kyniske og smarte, men det går gjerne bare et par kamper til vi er tilbake i det samme naive sporet med dårlig balanse og struktur bakover.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...