Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tja, man skal ha ros for endringer, som tross alt skjedde i pausen! Men jeg stiller meg samme spørsmål som Drillo: Hva i alle dager var taktikken ved inngangen til kampen? Man skal ikke glemme at vi var heldige som gikk med uavgjort til pause.

ang sprelling på siden, så er vel Conte helt ekstrem i den siden av skalaen. En aldri så liten mellomting kan man vel ønske seg om man vil. Så skal det sies at det er ennå mer passive managere enn Wenger også. Benitez feks sitter nesten alltid i stolen, noterer i blokka og viser knapt en følelse ved scoring. Da snakker vi ytterpunkter vs Conte ;)

Link to comment
Share on other sites

Wenger skjønner seg visstnok ikke på taktikk og siden han ikke spreller som en ape ved sidelinjen, så betyr det at han er passiv og handlingslammet. Det har jeg lært av å lese sinte innlegg her og på Arsenal Norways Facebookside...

Du har fullstendig rett når/hvis du retter en pekefinger mot de kritiske av oss (undertegnede innbefattet) hvis vi ikke er flinke nok til å gi Wenger ros der det er fortjent. For min egen del så må du gjerne heve pekefingeren mot meg oftere hvis jeg går meg vill i min "kritiske tåke" og ikke evner å se det positive som skjer fra Wengers side.

 

Men, og det er et meget stort MEN, når vi på den kritiske (man kan gjerne si negative) siden av gjerdet bør bli flinkere til å rose Wenger der Wenger fortjener det, så bør også de som sjelden eller aldri vil/evner å gi Wenger kritiske kommentarer når han svikter tenke på at de også har et forbedringspotensiale når det gjelder å komme med en balansert vurdering av hans innsats.

Link to comment
Share on other sites

Har alltid ment Wenger bør få velge selv når han vil gi seg. For øyeblikket er vi fryktelig langt bak PL-gull og også et godt stykke bak 4-plass. Dersom det er fasiten også i mai, håper jeg han gir seg og blir sjef i Fifa eller noe.

 

Vi trenger noe nytt, gjerne en ung og lovende som kan være her i 5 år eller mer og etablere noe annet.

Edited by antonius_blok
Link to comment
Share on other sites

Så rent hypotetisk, uavhengig av ståa i klubben, så bør Wenger få ny kontrakt våren 2019 hvis han selv ønsker det ?

Nei, det er grenser. Hittil mener jeg han har levert bra, alt tatt i betraktning. Det var bare i fjor vi ble dårligere enn nr fire, og det med kun ett poeng, og vi har, selv i de senere år, stort sett prestert utfra de finansielle forutsetningene til klubben.
Link to comment
Share on other sites

Wenger out. Nok er nok. Etter denne sesongen bør ha trekke seg tilbake. Og helt tilbake, ikke noe i klubben, styret eller annet, bare vekke. Takk Wenger og ta siesta men ikke jobb i våres klubb.

Nå på tide med ny trener fra sesongen 18/19. Etter så mange år så skulle Arsenal tatt flere liga titler men desverre er det ikke slik, men Wenger har Fa-cup seirer. Flott det, men ligatitler er det få av og mindre av champions league titler. Så takk Wenger gi deg etter denne sesongen.

 

Mulig du klarer Micky Mous cup (caroba cup) mot City. Men denne teller vel ikke! Da har du igjen Europa lig og vinne for og komme inn blant de store.

Håper du kan klare noe av dette så gir du deg.

 

Beste hilsen trofast Gunners fan.

Link to comment
Share on other sites

Wenger out. Nok er nok. Etter denne sesongen bør ha trekke seg tilbake. Og helt tilbake, ikke noe i klubben, styret eller annet, bare vekke. Takk Wenger og ta siesta men ikke jobb i våres klubb.

Nå på tide med ny trener fra sesongen 18/19. Etter så mange år så skulle Arsenal tatt flere liga titler men desverre er det ikke slik, men Wenger har Fa-cup seirer. Flott det, men ligatitler er det få av og mindre av champions league titler. Så takk Wenger gi deg etter denne sesongen.

 

Mulig du klarer Micky Mous cup (caroba cup) mot City. Men denne teller vel ikke! Da har du igjen Europa lig og vinne for og komme inn blant de store.

Håper du kan klare noe av dette så gir du deg.

 

Beste hilsen trofast Gunners fan.

Klarer vi topp fire eller seier i EL, så er sesongen som suksess å regne. Tiden da kun to lag (United og oss) sloss om tittelen år etter år er over. Nå er det mange som vil være med i kampen og som har ressurser til å kjempe om seriegull.

 

Det er ikke sånn at bare vi får inn en ny manager som kommer resultatene av seg selv. I år kommer store managere som Mouninho, Klopp, Conte og Wenger til å måtte slå seg til ro om at de ikke vinner seriegull.

Link to comment
Share on other sites

Klarer vi topp fire eller seier i EL, så er sesongen som suksess å regne. Tiden da kun to lag (United og oss) sloss om tittelen år etter år er over. Nå er det mange som vil være med i kampen og som har ressurser til å kjempe om seriegull.

 

Det er ikke sånn at bare vi får inn en ny manager som kommer resultatene av seg selv. I år kommer store managere som Mouninho, Klopp, Conte og Wenger til å måtte slå seg til ro om at de ikke vinner seriegull.

 

-------

for all del, det er bra om man vinner EL. Enig at det er stadig vanskeligere å vinne PL, og tror det er få av oss som forventer at Arsenal skal vinne omtrent hvert år. Men man bør ha en sjanse til å vinne nesten hvert år. Nå har avstanden blitt alt for stor. Og det er åpenbart mange som mener at årsaken til dette er Wenger. Over tid har han truffet for dårlig på transfermarkedet, og han har ikke klart å få maksimalt ut av spillermaterialet. Styringen av spillekontrakter synes heller ikke å vært særlig optimal. Han tar ikke tak i åpenbare problemer, for eksempel den defensive organiseringen, der han synes å la humla suse, og de samme lilleputtfeilene gjentas til det kjedsommelige. Summa summarum synes rett og slett tiden å ha løpt fra Wenger. Det er en ærlig sak; det vil skje med oss alle før eller senere. Men da er vet viktig at man ser seg selv, og evner å innse dette, og ikke blir stående i veien for den videre utviklingen av klubben, Arsenal som klubb har et skyhøyt potensiale, og Wenger har en stor del av æren for at det er slik. Derfor er det bare trist at man ikke evner å hente ut dette potensialet. Enda tristere er årsakene til at det er slik...

Link to comment
Share on other sites

-------

Men man bør ha en sjanse til å vinne nesten hvert år. Nå har avstanden blitt alt for stor. Og det er åpenbart mange som mener at årsaken til dette er Wenger.

Dette er helt legitime meninger, men i år så er avstanden fra City til alle andre lag alt for stor. Gitt din logikk, så er Mourinho, Conte, Klopp, Pochettino m.fl årsakene til dette. Løsningene kan da ikke være at alle lag som ligger langt etter City skal sparke/bytte sine trenere?

Link to comment
Share on other sites

Meget godt skrevet, Piscator.

 

Det å vinne PL er vanskelig, men hvis man automatisk er fornøyd med topp fire så er man etter min mening på ville veier.

 

For meg så er selvsagt trofeer og tabellplasseringer viktige, men enda viktigere så er det å få ut det potensiale som ligger i eksisterende spillere. Det andre viktige punktet for meg det er at man ser de flaskehalsene som er i spillermateriellet og bruker klubbens økonomiske muligheter (selvsagt uten å gå utover fornuftige rammer) til å prøve å rette opp de manglene.

På bl.a de to punktene så mener jeg Wenger har sviktet, ikke bare denne sesongen, men over flere sesonger.

 

Ja, Wenger har gjort mye bra for klubben, men en fotballmanager (uansett klubb) må vurderes i nåtid og kort fortid, og ikke for det vedkommende gjorde 5-10-15 år tilbake i tid, hvis en klubb skal utvikle seg.

Link to comment
Share on other sites

Er for øvrig litt snakk om at klubben planlegger å erstatte Wenger i sommer. Er visstnok Joachim Löw som er førstevalget vårt. Kan ikke akkurat si at det ikke hadde vært litt spennende. Har et ekstremt godt forhold til flere av våre tyskere, samt at han er en veldig streng fyr som krever maks innsats fra spillerne sine både fysisk og mentalt.

Link to comment
Share on other sites

Er for øvrig litt snakk om at klubben planlegger å erstatte Wenger i sommer. Er visstnok Joachim Löw som er førstevalget vårt. Kan ikke akkurat si at det ikke hadde vært litt spennende. Har et ekstremt godt forhold til flere av våre tyskere, samt at han er en veldig streng fyr som krever maks innsats fra spillerne sine både fysisk og mentalt.

Når det gjelder ryktene om at en erstatter for Wenger er klar så er det slik jeg ser det bare "bullshit".

 

Jeg sier ikke at det er umulig at det blir et skifte kommende sommer, men terskelen for å komme med slike rykter er så lav at de ikke er de minste troverdige. Det er bare noen uker siden Ancelotti var klar til å erstatte Wenger, siden førstnevnte visst nok var på husjakt i London.

 

Når det gjelder Löw så har han sittet i sin nåværende rolle såpass lenge, så det er ikke direkte usannsynlig at han gir seg som sjef for Tyskland etter sommerens VM, og dette medfører selvsagt at han blir nevnt i mange sammenhenger. Det som taler i mot det er at han for knapt halvannet år siden forlenget sin kontrakt med Tyskland til etter EM 2020

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Om Löw virkelig vil ha Arsenal jobben, så tror jeg ikke kontrakten med landslaget er så vanskelig å løse ut. Selv om det er relativt nylig blitt forlengelse. Men at det skjer før et eventuelt mesterskap er ferdigspilt, det skjer ikke. Selv kunne jeg godt tenkt meg Löw, men om han hadde fått tid nok til å bygge ett nytt lag, ja det spørs. For den dagen Wenger er historie, vil det være brutt en barriere, for neste Arsenal manager sitter ikke 20år +

 

Men uansett hvem det blir som erstatter Wenger og uansett når det blir, så har Wenger gjort det betydelig lettere å ta over Arsenal for han det måtte bli. Med tanke på resultatene de siste årene. Det vil ikke bli like tøft som for de som tok over etter Fergie. Som i sin tid presset et siste ligagull ut av et lag av "gråstein" før han ga seg. Det har vist seg for United å være enormt store sko og fylle. Og de driver fortsatt og etterfyller de skoa.

 

Arsenal 1995-2005 ish og Arsenal 2006-i dag ish, eller Arsenal eller Arsene Wenger før og etter Emirates. Vil definitivt ha tilbake laget eller lagmodellen før Emirates. Rart hvordan et fotballag kan bli så forskjellig under ledelse av samme mann. Når man på mange måter satt på gulloppskrifta, han hadde en spillestil som fungerte. Men nå er vi helt gått bort fra den stilen og ikke til det bedre. Og vi kan ikke si at det ikke ville fungert å spilt som vi gjorde på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet. Leicester vant vel ligaen med å spille på mange av de samme premissene vi gjorde. Forskjellen på oss og Leicester ville vært at vi kunne beholdt nøkkelspillerne som Leicester ble tvunget til å selge.

 

Noen vil kanskje skylde på økonomien, men den kjøper jeg ikke sånn uten videre. Fordi det finnes spillertyper der ute som koster mindre, men som kan ha de samme ferdigheter som dem de erstatter.

 

Når Wenger selger Vieira og henter Diaby, så har han på mange måter gjort det. Men å vente 10år på en spiller som ikke leverer eller er konstant skadet, så går det veldig bra å hente en erstatter for Diaby også. Det ville fint vært plass til to, men i stedet ignorerer vi dette og blir en klubb som selger våre aller beste spillere til direkte konkurenter og mer eller mindre sikrer at de vinner ligamesterskap etter ligamesterskap. Chelsea vinner med tidligere Arsenal spillere på laget, Man City vinner med tidligere Arsenal spillere på laget, og vi serverer også Man Utd den spilleren de mangler, så de også vinner ligamesterskap med tidligere Arsenal på laget. Det er jo bare en fantastisk liste med gode spillere.

 

Så gratulerer Wenger du har hatt en finger med i de fleste ligamesterskapen de siste 10årene, bare ikke med din egen klubb

Edited by joppe
Link to comment
Share on other sites

 

Så gratulerer Wenger du har hatt en finger med i de fleste ligamesterskapen de siste 10årene, bare ikke med din egen klubb

 

---

he he, dette er påfallende; tidligere var det jo nesten uten unntak slik at det å forlate Arsenal var det samme som å trappe ned. De senere årene har det heller blitt motsatt; forlat Arsenal hvis du har ambisjoner... liten tvil om at Wenger har mye av ansvaret for at det har blitt slik.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Lacazette ble kjøpt for 50 mill i sommer, ble tidvis veldig isolert på topp og har ikke innfridd. Hva gjør Wenger? Kjøper enda en spiss, og det samme skjer. Aubemyang har vært ekstremt isolert siden Everton-kampen og knapt touchet ballen. I steden for å ta tak i det virkelige problemet. Oppbygningen av angrep og plan med det vi driver med.

Samme med forsvaret, akkurat de samme problem og feil gang på gang. Neste kamp samme koalisjon og samme feil. Ingen spiller blir stilt til ansvar. Se på Xhaka, nå er jeg så lei den fyren der, sluntrer hjemover gang på gang i kamp etter kamp (dette har jeg poengtert tidligere tråder), men får det konsekvenser? Nei. Ingenting. Med i lagoppstillingen neste kamp og Wenger står sikkert klar med en kopp kakao i pausen.

Ved å kjøpe en ny spiss for å ødelegge han og så mener jeg oppriktig at Wenger ikke evner å ta tak i de reelle problemene i klubben og at derfor er vi nå i "fritt fall" i ligaen mot å være en topp4-garantist, men heller ikke særlig mer.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt: Møkka lei nå. Evner ikke å gjøre det som må gjøres. Ser ikke feilene ved laget og fortsetter å spille underpresterende spillere/klarer ikke å forme systemet til spillerne får å få det beste ute av laget.

 

At forsvaret er ræva er noe alle ser, men allikevel gjøres det tydeligvis ikke grep for å justere dette. Det samme med spillet vårt. Tilnærmingen som Ulfagrafr sier er helt lik som når vi spilte med Giroud på topp. Lacazette og Aubameyang passer ikke til den type spill (særlig ikke Aubameyang), men fortsatt så fortsetter det i samme spor.

 

I mine øyne er det utvilsomt Wenger som er majoriteten av problemet.

Link to comment
Share on other sites

Det som kanskje bekymrer meg mest er at det begynner å bli lenge siden vi klarte å spille like bra i to omganger. Hvorfor er det sånn? Hva er det Wenger sier/gjør i pausene? Eller før kamp for den saks skyld?

Vi har hatt veldig mange kamper nå, hvor vi spiller bra/ok i én omgang, mens den andre omgangen er vi rett og slett ikke til stede. Har man ikke skjønt at en fotballkamp varer 90 + minutter? Er treningene våre for intense så vi ikke har mer 'juice' igjen? Eller er det rett og slett bare 'vanlig' under-/overvurdering med påfølgende kollaps pga dårlig mentalitet?

Link to comment
Share on other sites

Det vi ser av Arsenal januar/februar 2018 er i hovedsak det samme vi så i januar/februar 2017.

 

I 2017 så kom det til slutt en formasjonsendring som "reddet" sesongen (vil noen påstå).

 

I 2018 er det ingen FA Cup som kan "redde" sesongen, det siste halmstrået er EL, men det spørs om ikke oppgjørene mot AC Milan kommer for tidlig i forhold til at vi får se en ny reddende endring i laget.

 

Jeg frykter en særdeles miserable vårsesong dette året.

Hele organisasjonen virker handlingslammet.

 

Når jeg prater med andre lag sine supportere så forstår de rett og slett ikke at det ikke er noen som tar tak i situasjonen. Personlig så er det lenge siden jeg gav opp å forstå Kroenke, Wenger og sir Chips.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jeg er generelt ganske kritisk til norske "fotballjournalister", det være seg i tv-mediet eller i avis-mediet, men av og til så kommer det formuleringer som jeg synes er av det bedre slaget.

Dette er hentet fra dagens VG-nett:

 

"Det er nok heller ikke tvil om at Arsène Wenger fremdeles har et av de skarpeste fotballhodene i England, men manageryrket handler jo om mye mer enn taktikktavlen.

Noen ganger er det behov for et nytt fjes, nye stemmer, ny glød, nytt overskudd, nye motivasjonstaler, nye ideer.

Noen ganger kan spillere og omgivelser miste troen og gå lei, selv av en genuint hyggelig mann som Arsène Wenger.

Noen ganger er det nok.

 

At ikke alle her vil være enige i min vurdering av denne påstanden er helt greit for meg, i "meningsverden" så finnes det tross alt ingen absolutt sannhet.

Link to comment
Share on other sites

Blir oppriktig lei meg når jeg ser Wenger, og hvordan han muligens har det. Men når det er sagt, så har han malt seg selv opp et hjørne. Det kan vanskelig bli et annet utfall en at han er ferdig i klubben, enten kontrakten blir respektert fra begge sider og han drar neste sommer, eller at EL ryker og han drar i sommer, men utfallet kan vanskelig bli annerledes.

Wenger er vel for sta for sitt eget beste (og Arsenals). Klarer ikke helt se hvordan Wenger skal ta Arsenal videre.

 

Hvem skal ta over? For den dagen kommer, enten vi vil eller ikke.

 

For min del håper jeg vi gjør som vi gjorde sist det kom en ny manager, at vi henter en relativt ung og relativt ukjent manager. En som kan revolusjonere Arsenal fotballen på nytt. Sorry Wenger spillestilen din er gått ut på dato. På tide med noe nytt.

Link to comment
Share on other sites

Blir oppriktig lei meg når jeg ser Wenger, og hvordan han muligens har det. Men når det er sagt, så har han malt seg selv opp et hjørne. Det kan vanskelig bli et annet utfall en at han er ferdig i klubben, enten kontrakten blir respektert fra begge sider og han drar neste sommer, eller at EL ryker og han drar i sommer, men utfallet kan vanskelig bli annerledes.

Wenger er vel for sta for sitt eget beste (og Arsenals). Klarer ikke helt se hvordan Wenger skal ta Arsenal videre.

 

Hvem skal ta over? For den dagen kommer, enten vi vil eller ikke.

 

For min del håper jeg vi gjør som vi gjorde sist det kom en ny manager, at vi henter en relativt ung og relativt ukjent manager. En som kan revolusjonere Arsenal fotballen på nytt. Sorry Wenger spillestilen din er gått ut på dato. På tide med noe nytt.

Fullstendig enig..

 

I forkant av de to foregående kontraktforlengelsene som jeg var motstander av så ble jeg ofte møtt av to motargument. Det ene var lojalitetsargumentet (vi står i gjeld til Wenger) og det andre var redselsargumentet (ve vet hva vi har, vi vet ikke hva vi får)

Begge argumentene er like gode eller dårlige i dag som de var da. Er man veldig pro-Wenger så er de fremdeles gode, er man mer opptatt av det som reelt skjer i dag så er de to argumentene dårlige.

Uansett hvor lenge vi venter med å skifte ut Wenger så vet vi ikke hva vi får, så enkelt er det. Vi kan risikere å få noe enda verre, men det vet vi ikke før vi prøver det. Det vi derimot vet er hva vi har, flere og flere av oss har innsett at hva vi har rett og slett ikke er godt nok.

 

Som du forstår så har jeg lenge vært klar for et managerskifte og jeg vet ikke hvem dette skal bli, det får bedre kvalifiserte personer enn meg finne ut av. Det jeg dog har en mening om er at vi ikke skal ha en "karrieremanager" en som hopper fra klubb til klubb (blir i en klubb et par år). Jeg vil heller ikke ha en passe lovende manager fra "dårligere lag" i PL. Jeg vil ha en (gjerne passe ung) manager, helst fra serier på det Europeiske kontinent som ikke nødvendigvis er blant topp tre-managere, men som er av en bra standard og som har vist at han kan bygge et lag. Om denne personen finnes får tiden vise.

 

Det snakkes også litt på nettet om å få inn en ex-Arsenalspiller som manager. Det finnes flere alternativer, men det er få jeg anser som aktuelle. Henry er et hett rykte akkurat nå, men jeg ser ikke hva han kan tilføre klubben akkurat nå. Den eneste tidligere gooner jeg kan se for meg på Arsenalbenken akkurat nå måtte være Vieira.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...