Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vil jeg tro... Alle rundt klubben og journalister går rundt i en slags apatisk transe og bare registrerer ting som skjer i klubben... ALLE vet jo at det er Wenger som bestemmer alt i den klubben og ALLE vet jo at han ikke kommer til å trekke seg eller at han får fyken, så vi bare sitter og stirrer dumt på skjermen og ser på hva som skjer... Føler det i hvert fall sånn selv...

Link to comment
Share on other sites

Vil jeg tro... Alle rundt klubben og journalister går rundt i en slags apatisk transe og bare registrerer ting som skjer i klubben... ALLE vet jo at det er Wenger som bestemmer alt i den klubben og ALLE vet jo at han ikke kommer til å trekke seg eller at han får fyken, så vi bare sitter og stirrer dumt på skjermen og ser på hva som skjer... Føler det i hvert fall sånn selv...

Du har helt rett i dette, men normalt så ville det ikke være mye som skulle til før ei tabloidblekke eller en obskur blogg (som trenger clickbait) kom med noe ala "fem kandidater til å erstatte ........."

Link to comment
Share on other sites

Enig i det altså, har ikke vært mye drodling rundt eventuelle kandidater, nei. Husker det var litt om det for noen år siden da han jugoslaviske spilleren som spilte under Wenger i Grampus gikk i sin gamle treners fotspor og tok over ansvaret i den japanske klubben... Da var framstillingen slik at han var Wenger vs 2.0 som kom til å ta over etter Wenger....

Link to comment
Share on other sites

Se på startoppstillingen til Frankrike i går: Lloris (K) -Sidibe-Koscielny-Umtiti-Kurzawa-Pogba-Kante-Lemar-Griezmann-Coman-Giroud. I utgangspunktet ser ikke dette ut som et lag med mange ledere. Du har Lloris, Koscielny og Giroud som er de rutinerte spillerne på landslaget. Pogba har også opplevd en del. Når jeg ser oppsummeringen etter den kampen prøver jeg å dra noen paralleller til hvordan situasjonen er i Arsenal. Mulig det er en urettferdig sammenligning, men allikevel... I Arsenal har du spillere som har vært der ganske mange år nå. Vi har en rutinert sentrallinje, omtrent i samme alder som Frankrike sin... Det er selvfølgelig en forskjell i kvalitet mellom Xhaka og Pogba, men hvis vi tar stallen til Arsenal og setter opp laget når alle er friske så ser det egentlig ganske bra ut.

 

Det jeg vil fram til er at den personen som plukker ut disse 11 spillerne må jo ha en formening om hvordan vi skal spille og han har ansvar for å få det beste ut av spillerne sine og laget sitt ( det er jo noen som sitter på benken og gjerne vil spille også). Jeg ser ikke at Deschamps har flere ledere i laget sitt enn Wenger, men jeg ser at han får myyyyye mer ut av spillerne sine enn det Wenger klarer. Det virker rett og slett som de har en formel på landslaget som spillerne passer perfekt inn i. Det ser ut som beina går lettere og ballen raskere. Fullstendig klar over at man spiller med de aller beste spillerne rundt seg at man dermed får til mer og finere spill enn på et klubblag, men Så trener et klubblag sammen hver da og burde klare å få til et spill når de kommer til kamp som er på høyde med det et landslag klarer.

 

Mulig at dette blir en helt feil sammenligning, men jeg tar sjansen. Hovedessensen i innlegget mitt er vel at jeg mener Wenger ikke får maksimalt ut av spillerne de de er gode for. Jeg tror på en måte at klubben har sovnet litt hen og det er styret og manager sin feil. Jeg tror det trengs å røskes opp og få inn nye krefter, dessverre skjer vel ikke det med det første....

 

Link to comment
Share on other sites

 

Hovedessensen i innlegget mitt er vel at jeg mener Wenger ikke får maksimalt ut av spillerne de de er gode for. Jeg tror på en måte at klubben har sovnet litt hen og det er styret og manager sin feil. Jeg tror det trengs å røskes opp og få inn nye krefter, dessverre skjer vel ikke det med det første....

 

Du har fullstendig rett i dette. Det er flere av oss som over lenger tid har påstått at det spillermateriellet vi har er bedre enn det som vises på banen. Selvsagt har ledelsen ansvaret for dette på hvert sitt nivå.

Manageren har ansvaret for å benytte sitt mannskap på best mulig måte. Styret har ansvaret for å evaluere om manageren gjør sitt beste ut i fra de ressurser han har tilgjengelig både i spillermateriell og i økonomiske midler til å eventuelt styrke dette spillermaterielet.

 

I Arsenal så har vi en (tidligere særdeles god) manager som er så opphengt i sine ideer at han ikke klarer å ta hensyn til hva som virkelig ligger framfor han i spillermateriell. Samtidig så har vi et styre som så totalt mangler fotballfaglig kompetanse, så hvordan skal de da kunne evaluere den sportslige ledelsen?

 

Jeg har ikke studert (og kommer heller ikke til å gjøre det) andre klubbers styresammensetninger, men jeg tviler egentlig på at vi klarer å finne "toppklubber" med en så svak fotballfaglig kompetanse som det man finner i Arsenal. For meg så bør et styre bestå av en miks av personer der vi vinner både økonomisk kunnskap, kunnskap om ledelse og fotballfaglig kunnskap blant medlemmene.

I Arsenal så er det gutteklubben Grei som regjerer, eller det er vel feil de regjerer ikke, vi har gutteklubben grei som fungerer som marionetter for Stan sr som igjen har en misforstått tro på dagens sportslige ledelse.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jeg satt og leste en artikkel skrevet av Robbie Savage i The Mirror, og selv om jeg normalt ikke bryr meg så mye om meningene til ex-spillere fra motstanderlag så mener jeg det meste (eller alt) han skriver her er spot on.

 

Jeg har sitert en liten del av det som så godt beskriver det jeg har sagt over en del tid (eller i alle fall forsøk sagt).

 

 

There is no leadership or direction on the pitch, and there doesn’t appear to be anybody calling the shots in the boardroom in terms of player contracts or transfer policy.

Gunners legend Ian Wright got it spot-on when he tweeted: “Whoever comes or whoever leaves, Arsenal is still a great club. Unfortunately there’s a monkeys’ tea party going on upstairs.”

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe mer om Wenger før vi hadde fått unna noen septemberkamper og sett hvordan laget som helhet reagerer på det som har skjedd i perioden rundt avslutningen av overgangsvinduet, men en artikkel jeg kom over i dag gjør at "kløen" om å skrive noen ord (dessverre) gjør seg gjeldende.

 

Før jeg siterer Wenger så vil jeg understreke at fansen kan ha en innvirkning på spillerne og selvsagt skal vi være oppmerksom på akkurat dette, MEN.........

 

Så over til det jeg leser i dag det The Evening Standard skriver om et intervju Wenger har hatt med beIN sports.

 

Noen utdrag med kommentarer:

“People make their minds up very quickly and you forget how good you are – much quicker than you think”

Det er korrekt det som står her, men det kan virke som at du (Wenger) har den meningen at fansen kun oppfatter klubbens situasjon på en kortsiktig måte. Etter min mening så er den siste tids "hendelser" for en god del av fansen en bekreftelse på hva de allerede har ment, og ikke en plutselig oppdagelse.

 

“We must continue to believe in our strengths and not to forget. And ours fans as well, to have a successful season we need our fans".

“Our fans can say 'our squad is not good enough' or 'we are not good enough' and think 'OK, we have no chance this year' – that will not work".

“We want our fans to be behind us in this moment even if we are very sorry for what we delivered but to have a successful team we need to have that".

Det er selvsagt mulig at jeg fullstendig misforstår hva Wenger mener, men jeg sitter med en følelse av at Wenger legger alt for mye ansvar over på fansen.

Det er ikke fansen som skal være hovedkilden for at spillerne oppnår selvtillit, det er det faktisk den sportlige ledelsen som har ansvaret for. Selvsagt så kan en urimelig negativitet fra fansen rubbe over på spillerne, men det virker på meg som at din enkle løsningen for dårlig spill er "dårlige fans".

 

“Let’s not forget, not one and a half months ago we won the FA Community Shield and the FA Cup in a very convincing way with the same players."

Jeg er fullstendig enig med deg (Wenger) i at vi ikke skal glemme dette, selv om vi ikke bør legge alt for stor vekt på Community Shields som det var ganske opplagt at Chelsea ikke la sjela si i.

Men vi skal ikke glemme at Arsenal faktisk leverte ganske bra i disse to kampene mot Chelsea, så hvorfor kollapser da Arsenal etter denne kampen? Det beror i alle fall ikke på fansen.

Det som slår meg når jeg leser disse sitatene fra Wenger så er det at det virker som at han bruker en relativt oppgitthet blant fansen, der fansens tillit til Wenger sannsynligvis er på et lavmål, som en unnskyldning for eventuell dårlige kamper når landslagpausen er over.

 

“What we learnt from this defeat is that we were not at all at the level that is expected from us and that we must, very quickly, show that was a complete accident".

Jeg er fullstendig enig med deg Wenger, du og spillerne raskt må vise at sesongstarten bare var et "uhell" og at dere kan så mye bedre, men det er dere og ikke fansen som har hovedansvaret for å få skute tilbake på rett kjøl.

 

“It would be absolutely stupid to say today that we give up in the race for the championship.”

Kanskje er det idioti av meg å allerede nå avskrive ligatittelen, men med det som er levert fra din og dine spilleres side både i sesongstarten og over tid i foregående sesonger, så er det relativt naturlig for oss å slite med å se at Arsenal skal være et lag som er med opp i toppen.

 

Det jeg savner fra deg Wenger er litt mer ydmykhet fra deg for det du har levert og det laget har levert, og at du i mindre grad drar fansen inn når du skal finne årsakene til at dette laget ikke lever opp til forventningene.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er kanskje ikke så mange som er Wenger In her inne lenger, men i alle fall: når Wenger snakker i slike ordelag har du mye av grunnen til at jeg fortsatt mener han må få bestemme selv når han skal gå: https://www.theguardian.com/football/2017/oct/27/arsene-wenger-premier-league-title-arsenal

 

Resten av grunnen er selvsagt at han fortsatt leverer ganske bra resultater.

Link to comment
Share on other sites

Det er kanskje ikke så mange som er Wenger In her inne lenger, men i alle fall: når Wenger snakker i slike ordelag har du mye av grunnen til at jeg fortsatt mener han må få bestemme selv når han skal gå: https://www.theguardian.com/football/2017/oct/27/arsene-wenger-premier-league-title-arsenal

 

Resten av grunnen er selvsagt at han fortsatt leverer ganske bra resultater.

Det er ingen tvil i min sjel om at Wenger brenner for denne klubben, men er det nok?

Noen vil svare ja, andre vil svare nei. På samme måte så er det slik at når du sier at han forsatt leverer ganske bra resultater, så vil noen være enige og noen uenige.

 

Det er ingen overraskelse når jeg sier meg uenig i begge dine "påstander.

Er det å brenne for en klubb nok til å bli værende? Svaret mitt er et klart nei. Selvsagt er det ett pluss, men det er bare en av mange faktorer som må passe.

 

Leverer Wenger fremdeles ganske bra resultater? Her er mitt nei noe mindre overbevisende. Hvis man måler det i titler (FA-cup) så kan man ha sine ord i behold. Hvis man måler det i hva som jevnlig blir levert på banen så er jeg mer tvilende til en slik påstand.

Det som er mitt store problem med Wenger er at han tydeligvis har store vansker med å lære av sine feil. Det er i hovedsak de samme "feilene" vi som er i den skeptiske leiren påpeker sesong etter sesong. Om denne denne mangelen av å lære av sine feil skyldes evne eller vilje er jeg usikker på, men jeg mistenker at det er viljen det står på. Wengers stahet bør ikke være ukjent for noen. Stahet kan både være positivt og negativt, men jeg ser ikke så mye positivt i den stahet Wenger har fremvist de siste sesongene.

 

Jeg har i flere sesonger bedt om en endring i klubbens sportslige ledelse, men samtidig har jeg også sagt at jeg er overbevist om at Wenger egentlig har mye å gi fremdeles hvis han kunne/ville finne tilbake til sitt gamle jeg. Jeg har ingen tro på at han VIL det og derfor ønsker jeg en utskiftning i managerstolen.

 

Så til slutt vil jeg si rent generelt at å la en person, i en hvilken som helst viktig lederstilling, selv ha full kontroll om når han/hun bør gå, det er rett og slett et ståsted jeg anser som som farlig for en bedrift/organisasjon.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Det er kanskje ikke så mange som er Wenger In her inne lenger, men i alle fall: når Wenger snakker i slike ordelag har du mye av grunnen til at jeg fortsatt mener han må få bestemme selv når han skal gå: https://www.theguardian.com/football/2017/oct/27/arsene-wenger-premier-league-title-arsenal

 

Resten av grunnen er selvsagt at han fortsatt leverer ganske bra resultater.

Artikkelen var vel ikke akkurat noe å hoppe i taket for. Ikke noe spesielt den, men jeg er fortsatt for Wenger. Klarer han ikke topp-fire, så spørs det ikke om han bør gi seg.

Link to comment
Share on other sites

Det går ikke så mye på det at han brenner for klubben, selv om jeg ser at det er lett å tenke at det var det jeg mente, men mer på momenter som kommer fram i passasjer som dette:

 

Wenger spoke passionately at the meeting about how he valued Arsenals identity; the clubs tradition and class; how the weight of the past had to guide the future. But he wondered afterwards whether anybody cared about that any more.

 

Her snakker han om det som gjør Arsenal til Arsenal. Dette er Class is Permanent og Victoria Concordia Crescit, og viktigst, dette er verdier Wenger er en garantist for.

 

Synes artikkelen var bra og at dette perspektivet ikke tillegges nok vekt når man vurderer Wenger.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg er ikke i mot at Wenger bestemmer selv om når vil gi seg, bare han gir seg nå. Du vil for alltid være en legende i klubben, men jo lenger du dveler med å gi deg, så vil det ligge litt mørke skyer også.

 

Det er mye jeg ikke forstår med Wenger og forsåvidt Arsenal. Vi har en av verdens beste 10'er i laget, et kjøp jeg så som veldig positivt å bra for klubben i sin tid, men snakk om misbruk av talent. Vi har en spillestil og et spillermateriale som ikke får frem det beste i Özil, og det er jo smått utrolig når man kjøper en fantastisk playmaker, men ikke bygger laget rundt han. Var også utrolig optimistisk ved kjøpet av Alexis Sanchez, som også hadde Barcelona dna med tanke på hurtig press for å vinne ball tilbake, men han gjør det alene, vi har ikke spillere eller spillestil til det, men igjen når man kjøper store stjerner og man vet hvilke kvaliteter og egenskaper de har, men for gud skyld ikke vil la det komme til sin rett. Giroud er en bra spiller for all del, men ikke i vår måte å spille på. Dette er et kjøp som på mange måter også virker merkelig, hans kvaliteter er heller ikke noe som kommer til sin rett i måten vi spiller på, eller ønsker å spille på. Klarer fortsatt ikke forstå hvorfor vi har kjøpt spillere med diverse spisskompetanser, men vi nekter å spille på styrkene dems.

Men nå som både Özil og Sanchez virker tapt for Arsenal, så kjøper vi en spiss som kanskje ville fyllt den rollen som vi manglet.

Sanchez-Özil-Lacazette hadde kanskje sikret oss gullet som Leicester fikk til slutt. Sorry Giroud men jeg ville hatt Lacazette foran deg everyday, så lenge vi spiller og vist nok skal fortsette å spille som vi gjør.

 

Når det er blitt som det er blitt, ser jeg at Özil og Sanchez forsvinner i neste transfervinduet, siden de ikke signerer nye kontrakter går jeg sterkt utfra at de ikke ønsker å være med på veien videre. Da er det bare å selge, noe som i mine øyner burde vært gjort i sommer.

 

Mitt forhold til Arsenal startet vel samtidig med George Graham sitt inntog som manager i Arsenal, så det begynner å bli noen år siden.

Føler på mange måter at når Arsenal forlot Highbury, så ble sjela og identiteten liggenede igjen.

Link to comment
Share on other sites

 

Giroud er en bra spiller for all del, men ikke i vår måte å spille på. Dette er et kjøp som på mange måter også virker merkelig, hans kvaliteter er heller ikke noe som kommer til sin rett i måten vi spiller på, eller ønsker å spille på. Klarer fortsatt ikke forstå hvorfor vi har kjøpt spillere med diverse spisskompetanser, men vi nekter å spille på styrkene dems.
Det som irriterer meg mest her, er at da vi la om til 3-4-3 gikk vi på mange måter over til en spillestil som ville passe Giroud som hånd i handske med høye backer som kan pumpe baller inn i boksen, men da kjøper vi en spiss som hadde passet i det gamle systemet.
Og når det gjelder sjel er det noe jeg føler sporten som helhet har "mistet". Man ser det samme i Manchester, Paris, Milano og Barcelona, bare for å ta noen ekempler. Alle var klubber som tidligere stolte, og satset, på egne akademier, men som i dag spyr ut enorme summer for verdensstjerner istedenfor.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wenger out. :)

Nope. Vi havner i topp tre, kanskje andreplass. City vinner, vi eller Chelsea på andre, Liverpool på fjerde. Burnley tar femte og Moaninho leder laget sitt til en imponerende topp seks plassering. Hadde han fått en tre-fire milliarder til, så tror jeg jaggu ha hadde klart topp fem også

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ingen overraskelse om at jeg her er mest enig med Stefan.

 

Men Tapapa, det er lov å drømme, og kanskje får du rett til slutt. Men skulle vi havne på den tredjeplassen du spår så må det være fordi vi får en slags "reprise" på sesongen 15/16 da vi havnet på andreplass bak Leicester. Arsenal hadde på mange måter en dårlig sesong, men våre argeste konkurrenter hadde rett og slett en enda dårligere sesong.

Det samme må skje hvis vi skal komme topp tre denne sesongen, da må minst fire av våre hovedmotstandere feile fatalt i andre del av sesongen. Du tror det, jeg ser ingen grunn til å tro det.

 

Men jeg skal gi deg honnør for en ting, Tapapa. Du ser tydeligvis noe ved Wenger som flere andre her på forumet ikke ser. Kanskje du skulle ta å dele med oss hvorfor du er så sikker på at Wenger vil lede oss til topp tre denne sesongen? Hvilke grep er det Wenger har tatt eller kommer til å ta som vil gjøre at denne sesongen tilslutt vil bli suksessrik? Jeg er tydeligvis blind rundt akkurat dette, så jeg trenger å bli ledet inn på den "rette" sti!!!

Link to comment
Share on other sites

Nope. Vi havner i topp tre, kanskje andreplass. City vinner, vi eller Chelsea på andre, Liverpool på fjerde. Burnley tar femte og Moaninho leder laget sitt til en imponerende topp seks plassering. Hadde han fått en tre-fire milliarder til, så tror jeg jaggu ha hadde klart topp fem også

 

Virkelig Tapapa? Alle lagene rundt oss (minus Tottenham) har forsterket lagene sine og minus Chelsea så ligger alle bedre ann enn de gjorde forrige sesong. Vi har forsterket med Lacazette, men laget presterer dårligere enn vi gjorde i fjor. Alexis, Özil og Wilshere sine kontrakter går ut til sommeren. Så i januar er det mest sannsynligvis at en av de 3 forsvinner (Alexis).

 

Vi endte på 5. plass i fjor. Mest sannsynligvis så ender vi opp der nå vi nå ligger, eller på 6. plass. Vi ligger 21 jævla poeng bak City på førsteplass, 9 bak United på 2. plass, 7 bak Chelsea på 3. plass og 6. poeng bak Liverpool på 4. plass.

 

Tottenham ligger for øyeblikket på 6. plass, men har en kamp mindre spilt og et betydelig lettere kampprogram de kommende ukene enn oss.

 

Ta også med i betraktningen at vi ikke har spilt CL og har derfor kunnet hvile våre 11 beste spillere når de andre lagene på lista her har vært i aksjon i Champions League. Allikevel så ligger vi såpass langt bak teten.

 

Klarer du virkelig å påstå at dette er imponerende av Wenger? Verken han eller Mourinho er lenger noe mer enn greie managere. Ingen av de er dessverre like flinke til å tilpasse seg som Sir Sur var.

Link to comment
Share on other sites

Ettersom det var nyttårsaften og jeg ikke hadde fokus på TV-en fikk jeg ikke sett kampen mot West Brom så jeg kan ikke si noe om prestasjonen, men jeg reagerer veldig på hvordan FA reagerer på kommentarene fra Wenger. Etter hva jeg har sett av intervjuer arsenal.com, sky og TV2 virker det som om Wenger holdt seg ganske reflektert og forsøkte å ta opp en (viktig) debatt om det generelle nivået på dommerne i PL og ikke bare enkelttilfellet som "frarøvet" oss to poeng. For meg virket det heller som at det fikk begeret til å renne over etter alt for mange, alt for svake dommerprestasjoner siste sesongene og det burde jo være en debatt FA ønsker å ta. Enten for å forsvare dommerne og de avgjørelsene de tar, eller ta noen grep for å forsøke å heve nivået på dagens dommere.

 

Særlig interessant for meg var det Wenger sa med at England er et av to land med proefsjonelle dommere og de har allikevel ingen som skal til VM, samt at dommerne er altfor beskyttet. Det viser jo at noe er galt. Og når FA svarer med å true Wenger med bøter og utestengelser understreker det egentlig bare hele arguementasjonen hans.

Link to comment
Share on other sites

Enig, dommerne i England er irriterende skinnhellige og oppfører seg deretter, utrolig arrogant, spesielt den godeste Dean og sjefen for dommerstanden Mike Riley, som de fleste sikkert husker var mannen bak den horrible kampen mot United der Reyes blei nærmest overfalt kampen gjennom og 49 unbeaten blei stoppet av en billig straffe til Dave (les: Dive) Rooney.

 

En ting er at 20 åringen som dømmer FK pjokkeguttene skal spares for harselas for overivrige fedre, men her snakker vi om profesjonelle dommere, som det kun er Italia og England som har, som lever utelukkende av det. I en så offentlig jobb for å kalle det det må det være mulig å takle litt kritikk.

Link to comment
Share on other sites

At det finnes svakheter i dommerstanden er åpenbare, men selv om dommerne er profesjonelle utøvere, så er det fortsatt mennesker vi snakker om. Det er menneskelig å gjøre feil, og det er ganske "umenneskelig" å kunne sitte i sofaen å kritisere, hudflette og mere til etter å ha sett situasjonen i reprise fra 200 ulike kameravinkler og slow motion og mer til. Utgangspunktet til dommeren er bare en vinkel. Da er da vel dette som gjør sporten vår så fasinerende, er det ikke?

 

Men for å bruke utrykket profesjonell, så tenker jeg også dit at våre fotballspillere i Arsenal FC er proffer, da bør de ikke gjøre feil, junior feil, men sånn er det, vi driter alle på draget nå og da. Deal with it!!

 

For å ta WBA kampen, så for meg og den vinkelen jeg først så episoden, så virket det for meg at Chambers løftet albuen i retning ballen, og utfra tv bildene så virket det også som det var det dommeren også markerte for. Men det blir også litt søkt å bruke så mye tid og krefter på en dommer avgjørelse, når det egentlig er en million ting som Arsenal bør rette på. Vi leverer en kamp, som vi rett og slett er rævva, og får et heldig mål, noe som er en del av gamet, og dessverre dommer feil er også det. Å lure seg selv med at det var den situasjonen som avgjorde kampen, da kampen spilles i ca 90minutter, og vinneren er den som scorer flest mål, når man pga sin egen udugelighet ikke klarer det, er det godt å ha noe å skylde på. Så ja blås det ut, bli ferdig med det!! Ny kamp nye muligheter!!

 

Som jeg lærte meg når jeg var yngre og aktiv, spill til dommeren blåser, dømt er dømt livet går videre og det er dommeren som dømmer.

Link to comment
Share on other sites

At det finnes svakheter i dommerstanden er åpenbare, men selv om dommerne er profesjonelle utøvere, så er det fortsatt mennesker vi snakker om. Det er menneskelig å gjøre feil, og det er ganske "umenneskelig" å kunne sitte i sofaen å kritisere, hudflette og mere til etter å ha sett situasjonen i reprise fra 200 ulike kameravinkler og slow motion og mer til. Utgangspunktet til dommeren er bare en vinkel. Da er da vel dette som gjør sporten vår så fasinerende, er det ikke?

 

Men for å bruke utrykket profesjonell, så tenker jeg også dit at våre fotballspillere i Arsenal FC er proffer, da bør de ikke gjøre feil, junior feil, men sånn er det, vi driter alle på draget nå og da. Deal with it!!

 

For å ta WBA kampen, så for meg og den vinkelen jeg først så episoden, så virket det for meg at Chambers løftet albuen i retning ballen, og utfra tv bildene så virket det også som det var det dommeren også markerte for. Men det blir også litt søkt å bruke så mye tid og krefter på en dommer avgjørelse, når det egentlig er en million ting som Arsenal bør rette på. Vi leverer en kamp, som vi rett og slett er rævva, og får et heldig mål, noe som er en del av gamet, og dessverre dommer feil er også det. Å lure seg selv med at det var den situasjonen som avgjorde kampen, da kampen spilles i ca 90minutter, og vinneren er den som scorer flest mål, når man pga sin egen udugelighet ikke klarer det, er det godt å ha noe å skylde på. Så ja blås det ut, bli ferdig med det!! Ny kamp nye muligheter!!

 

Som jeg lærte meg når jeg var yngre og aktiv, spill til dommeren blåser, dømt er dømt livet går videre og det er dommeren som dømmer.

Jeg er enig i at mennesker gjør feil uansett hvor "proff" man måtte være, og en nøytral dommer (Dean får meg nesten til å tvile) gjør feil slik at det gir utslag både til fordel og ulempe for oss over tid. Det jevner seg ut. I mitt innlegg ville jeg belyse og gjerne ha en debatt på hvorfor dommeren skal være utelatt i så stor grad som de er for kritikk? Og jeg mener at dersom du har graverende feil over tid bør det få konsekvenser i form av degradering eller lignende. I steden for å skjære tungen av alle som påpeker det. At man ikke er skikket eller utfører jobben sin godt nok får konsekvenser i andre yrker.
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...