Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg aner ikke hva wenger tenkte idag. Tidenes dårligste laguttak. Vi hadde alle de sterkeste tilgjengelig. Jeg vil ikke se holding, monreal og welbeck på lenge helst.

Hadde det bare vært i dag at laguttak var vanskelig å forstå/akseptere, så hadde problemet egentlig vært lite

Link to comment
Share on other sites

Noen som har link til post-match intervjuet hans? Må ha vært pinelig å se på

 

Han stod rakrygget og svarte relativt utfyllende til Geoff Shreeves. Det skal han ha, Arsene. Det var nok fristende å gjemme seg og skulke all pressekontakt, slik Mourinho har gjort tidligere. "Absolutely disastrous" kalte han prestasjonen. Det har han rett i. Og han, mer enn noen andre, har ansvaret.

 

http://www.skysports.com/football/news/11670/11009297/arsenal-manager-arsene-wenger-blasts-disastrous-performance

 

 

...Gary Neville tar Arsene i forsvar, og retter pekefingeren mot spillerne:

http://www.skysports.com/watch/video/sports/football/teams/arsenal/11009336/neville-arsenal-key-5-disgraceful

Edited by Safe Hands
Link to comment
Share on other sites

 

Han stod rakrygget og svarte relativt utfyllende til Geoff Shreeves. Det skal han ha, Arsene. Det var nok fristende å gjemme seg og skulke all pressekontakt, slik Mourinho har gjort tidligere. "Absolutely disastrous" kalte han prestasjonen. Det har han rett i. Og han, mer enn noen andre, har ansvaret.

 

http://www.skysports.com/football/news/11670/11009297/arsenal-manager-arsene-wenger-blasts-disastrous-performance

 

 

...Gary Neville tar Arsene i forsvar, og retter pekefingeren mot spillerne:

http://www.skysports.com/watch/video/sports/football/teams/arsenal/11009336/neville-arsenal-key-5-disgraceful

Neville gjør rett i å rette en pekefinger mot spillerne, men det å gi spillerne hovedskylden er en måte å skjule de virkelige problemene.

Det er helt greit å legge mye skyld på spillere, enkeltspillere eller kollektivet, når "svak fotball" er en engangsforeteelse, men når vi har tre dårlige kamper i seriestarten. Disse kampene minner mye om det som skjedde vinteren/våren den foregående sesongen, da er det for enkelt å gå etter spillerne.

 

Arsenalspillerne virker umotiverte og det er lite "futt" i spillerne. I vår så ble mye av skylden lagt på uvissheten vedrørende Wengers kontrakt. Denne sommeren (og fremdeles) så har det vært mye usikkerhet rundt flere av våre nøkkelspillere. Når det så går rykter om at Mustafi vil bort "fordi han tydeligvis ikke "bands" med resten av laget" så er det ikke vanskelig å tolke dette som at det kan være mer som rører seg i troppen som vi ikke vet noe om.

 

Wenger var en gang en mester på å ta tak i en spiller som slet og gav han selvtillit, men dagens problem er vel at det var mye Wenger en gang var mester i som han ikke mestrer likegodt anno 2017.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til AFC. Her kan du være så elendig som du bare vil uten at det får noen konsekvenser for deg!!

De gjorde en stor feil da de valgte å gi AW en ny kontrakt. Samtlige har følt at nok er nok etter forrige sesong.

Denne kampen er det verste jeg har sett på alle de årene jeg har vært Arsenal suporter!!

 

AW ut!! Kronke ut!! styret ut!!! samtlige spillere ut!!

Link to comment
Share on other sites

Wenger har mistet garderoben og kommer til å trekke seg ila landslagspausen. Det baserer jeg på dagens uttalelser og den uroen som har oppstått/vedvart i troppen.

 

Hvis vi tar utgangspunkt i at spådommen din er sannsynlig, så er "landslagspausen" en lang periode.

 

Som jeg nok har nevnt flere plasser i kveld, så burde dette i så fall skje omgående. Hvis Wenger skulle vurdere å trekke seg (for det må være slik. Stan gir han ikke fyken) så blir det litt feil at Wenger skal skal legge premissene for høstens tropp ved eventuelt å selge spillere som en arvtaker ville beholdt.

 

Jeg håper egentlig at du har rett i din spådom, men jeg tror ikke en eventuell avgang skjer i denne landslagspausen.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Når det blir slik at man føler at kommentarer fra "Gale" Piers Morgan høres fornuftige ut, da er det et tegn på at noe er galt.

 

4-0. Just go, Wenger. You're a sad, tired, stubborn old man destroying your legacy & our club. #afc

Direct message

 

Grunnen til at jeg tar med denne twittringen fra Morgan er at jeg bet meg merke i et uttrykk han kom med.

I sin tirade så skriver Morgan "destroying your legacy" og det fikk meg til å tenke på at jeg flere ganger her på forumet har påstått at "Wenger er sin egen verste fiende" (den første gangen som jeg kan finne er i denne tråden 18. aug 2013).

 

Wenger har i gjennom mange år bygd opp et velfortjent godt rykte, og det å bygge opp et slikt godt og solid rykte det tar tid, men det tar ikke så lang tid å ødelegge et rykte. Og det er her uttrykket om å være sin egen verste fiende får livets rett.

Wenger har hatt alle muligheter til å rette opp i en del av de feilene som "allmenheten" har påpekt over flere sesonger, Wenger har hatt muligheten til å gi seg før de sammen "feilene" for fullt starter å ødelegge hans rykte. Men det virker som at han ikke klarer å se sine begrensinger, at han ikke klarer å forstå at nok kanskje er nok.

 

Wenger har fremstått som en legende. Wenger har fremstått som kanskje den beste manageren i klubben, ja kanskje bedre enn Herbert Chapman. Men for meg så har din legendestatus forlengst startet å forvitre, Arsene Wenger, jeg anerkjenner fremdeles din storhetsperiode i klubben og du vil nok historisk sett fremstå som en av de store, men du har etter min mening selv ødelagt din mulighet til historisk å fremstå som den største i klubbens historie.

 

PS!! for ordens skyld, så er det (minst) ett par sesonger siden jeg konkluderte med at for meg så er Chapman den største managerlegenden i Arsenals historie, så dette er ikke noe jeg skriver i affekt etter miseren på Anfield i går.

Link to comment
Share on other sites

Nok er nok. Vi har brukt ca. 4Mill pund, net.

Spillerene bryr seg ikke og Wenger har mistet tillitten.

Klubben mangler ambisjoner og det vet spillere som sitter på utløpende kontrakt.

 

Dette har du mye rett i og ansvaret for mangelen på ambisjoner legger jeg vel så mye på Kroenke og hans marionetter som på AW.

 

At jeg er misfornøyd med AW er det ingen tvil om, men det er Styret og Eier som skal sette rammer for de ambisjoner et lag skal ha.

 

For et lag som rykker opp til PL så vil de gjerne ha en ambisjon om å holde plassen der etter endt sesong. Deretter så vil kanskje ambisjonsnivået være å etablere seg som et midt på treet lag i ligaen før de senere har ambisjoner om Europa o.l.

 

Lag som United og LIverpool (vi kan ta med Chelsea også) har hatt en eller flere tunge sesonger i dette tiåret, men jeg har aldri vært i tvil om at deres (sett fra styrenes synspunkt) ambisjoner har vært å komme tilbake i toppen og ikke minst å komme med i CL igjen. Tottene som alltid har fremstått som vår lillebror i nordlondon viser også klare ambisjoner om å ville være med i toppen. Så hvilke ambisjoner har så Stan sr og styregrossistene i Arsenal hatt de siste sesongene og hvilke ambisjoner har de fremover? Ærlig talt så har jeg vel ikke sett noe som tilsier at de selv vet hvilke ambisjoner de har for klubben.

 

Den eneste ambisjonen jeg kan synse meg fram til er topp fire og plass i Champions League. Om dette egentlig er en ambisjon fra deres side eller bare at dette er godt nok så lenge pengene triller inn det er jeg usikker på.

Det er enda mer forunderlig at det synes å mangle ambisjoner når vi nå har havnet uten for det gode europeiske selskap, det er fremdeles slik at det er Wengers syn på hva som er nødvendig som leder styret og ikke omvendt.

 

Joda, Wenger, Ivan og Chips går ut før overgangsvinduet åpner og sier at det er stilt store beløp til disposisjon for å handle, og Wenger er også klar på at eventuelle kjøp denne sommeren vil være spillere som kan forsterke laget. Til og med undertegnede blir mot bedre vitende litt optimist. To klare forsterkninger kommer inn, det skal Wenger få kredit for og det er tydelig at Wenger faktisk har planer om ytterligere forsterkninger, Men når disse ryktede forsterkningene går i vasken, så går Wenger tilbake til den gamle retorikken om laget er godt nok og det er ikke sikkert at det kommer inn flere spillere.

Om ikke det er nok så har vi flere spillere på utgående kontrakter og et par av de er relativt klare på at de vil bort NÅ. Hva som skjer akkurat med disse spillerne skal jeg ikke spå noe om, her få vi vente noen få dager på svaret.

Stallen må slankes og det er noe daukjøtt som må bort, det støtter jeg Wenger i, men når de nå også ryktes at enda en av våre "faste" spillere (et soleklart første-/andrevalg i sin lagdel) vil bort NÅ og dette er en spiller som bare har vært her en sesong da blir "farsen" bare enda større.

 

Det er selvsagt mye som kan skje før torsdag kl 24:00 (norsk tid) både når det gjelder spillere ut og spillere inn, men i verste fall så kan vi oppleve at der klubben startet med et godt kjøpsbudsjett for å handle inn spillere som vil styrke laget denne sesongen, så kan vi ende opp med at klubben får mer penger inn ved spillersalg en det de bruker på spillerkjøp. Nå trenger det selvsagt ikke være noe problem å tjene godt på spillersalg, men hvis et vindu der klubben skulle forsterke kvaliteten på spillerstallen i stedet ender opp med (totalt sett) å svekke denne kvaliteten gjennom salg da er det vanskelig å konkludere med noe annet at denne klubben rett og slett er vanstyrt.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå er det så uoversiktlig og rotete i klubben at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Vi har våre beste spillere på utgående kontrakt knappe tre dager før vinduet stenger. Dette er spillere verdt sikkert i dagens marked 1,3-1,5 milliarder kroner. Tenk litt på det tallet i salgssum så tenker du på hvor lite penger vi har brukt på spillere pga overgangen til Emirates de siste årene. Dette er så mye penger som er på vei ned dass både i ren salgssum, men dersom de blir og ikke blir solgt for mindre enn de er verdt på vinduets siste dag blir de uansett verdiløse i sesongen som kommer da de obvious driter i hele laget. Det beviste de i går.

 

Nå er det for nte gang vi går uforberedt og uavklart inn i en ny sesong. Å tilby Ox en kontrakt på 180 000 pund er galskap. Det er lønn på nivå med spillere som dominerer i ligaen og her har vi en teknisk handicappet spiller som leverer under fem mål og fem assist gjennom en hel sesong. Ingenting med driften i klubben henger på greip. Spillere underpresterer kamp etter kamp tilbys nye kontrakter med gullkanter. Og i går toppet hele lagoppstillingen gjørmekaken. Det var som en femåring hadde trillet terninger med laget. Kolasinic og Lacazette på benken. Bellerin på høyrekant. Mustafi på benken osv osv.

 

Jjeg var optimistisk Wenger viste tegn til handlekraft ved kjøp av özil, Sanchez, Cech og etterhvert Xhaka, men det er alltid for lite for sent. I fjor kom Mustafi altfor sent. Hvorfor? Fordi vi kranglet med Valenica om noen millioner pund mens vi i neste sesong er villig til å la spillere til en verdi av milliarder gå gratis. Det er så mye spørsmål og ulogiske ting som bare skjer med raskere og raskere frekvens som gjør oss supportere gal, gal i hodet og ufattelig frustrert. Andre supportere skjønner oss ikke, "vi har jo spilt i Cl hvert år og har mye penger på bok". Det er bare på overflaten, vi som følger Arsenal tett ser negative tendenser og en klubb etter i går i oppløsning. Gjennom flere år har vi også bare vært noen justeringer unna å ha et nærmest komplett lag, men den siste brikken har alltid manglet.

 

Da Wenger kom til klubben kom han inn i et lag styrt av Graham med defensivt fokus. Og kanskje verdens beste forvarsfirer pluss keeper, ser man hvordan forsvaret og det defensive har opptrådt de siste årene lurer jeg på om første æra med Wenger ble reddet nettopp pga det allerede etablerte stjerneforsvaret og hans teft for fransk talent, som veldig få andre hadde i den tiden i England.

 

Dette innlegget er preget av tanker som flyr i hodet som bærer preg av den situasjon som nå er i klubben. Det er kaos. Spillere signerer ikke kontrakter, vil ikke spille for klubben og vi har gåten rundt Mustafi den siste uken som har blitt helt tverr utav det blå. Den hardt opparbeidede cashreserven ryker neste sesong når et nytt lag må kjøpes og en sesong som sikkert nok en gang spilles uten CL.

Link to comment
Share on other sites

Kampen i går var bare helt for jævlig. Den var om mulig like jævlig som 6-1 tapet for United i 2001 (tror jeg det var).

 

Jeg har begynt å skrive på dette innlegget flere ganger, men merker at jeg ikke orker. Jeg vil bare skrive at jeg håper at alle, og jeg mener alle, som ikke vil bli i Arsenal selges sporenstreks. La oss kjøre opp egne gutter som er villige til å blø for drakta, så får vi heller havne rundt tiendeplass i år. La oss bygge et nytt lag for framtiden!

 

Jeg kjøpte fan meg et tv2sumo abonnement i går. What a Waste of Money!

Link to comment
Share on other sites

Kampen i går var bare helt for jævlig. Den var om mulig like jævlig som 6-1 tapet for United i 2001 (tror jeg det var).

 

Jeg har begynt å skrive på dette innlegget flere ganger, men merker at jeg ikke orker. Jeg vil bare skrive at jeg håper at alle, og jeg mener alle, som ikke vil bli i Arsenal selges sporenstreks. La oss kjøre opp egne gutter som er villige til å blø for drakta, så får vi heller havne rundt tiendeplass i år. La oss bygge et nytt lag for framtiden!

 

Jeg kjøpte fan meg et tv2sumo abonnement i går. What a Waste of Money!

 

Jeg har gått mange runder med meg selv når det gjelder de som ikke vil være her, og jeg er veldig tilbøyelig til å være enig med deg. Vi må dog ha inn ett par spillere og ikke minst en stopper hvis Mustafi drar.

 

Men jeg er enig med deg i at det er på tide å starte å bygge opp et lag for fremtiden og da får vi heller ta til takke med den tiendeplassen du nevner. Men det er ett punkt jeg da vil satse helt og fullt på og det er Europa League.

Topp fire virker akkurat nå veldig fjern, og EL gir oss en bakvei til å komme tilbake til CL raskere enn vi sannsynligvis vil gjennom PL. VI er selvsagt ikke garantert noen seier i EL, men jeg vil gå så langt til å si at vi skal uansett klare å gå videre fra gruppespillet.

Starter vi oppbyggingen NÅ, får spilt sammen et lag før nyttår, så har vi også mulighet til å avansere i EL når de bedre taperlagene fra CL kommer inn i cuprunden etter nyttår. Vi har da også muligheten til forsterke svake posisjoner i januarvinduet før EL's cupspill starter opp.

 

MEN, hvis vi nå skal ta det steget å kvitte oss med de som ikke vil være i Arsenal og starte med å bygge opp ett nytt lag så har jeg en absolutt forutsetning, og det er kanskje her vi to er uenige. Min forutsetning er at det ikke kan være Arsene Wenger som skal bygge opp dette nye Arsenallaget. Skal det bygges opp ett nytt lag så må det skje med nytt blod i den sportslige ledelse.

 

Hvis Wenger blir så blir det ikke et nytt lag, det blir kanskje nye spillere, men ideene forblir de samme og de ideene fungerer rett og slett ikke!!!

 

 

PS!! Jeg kjøpte meg også Sumo, rett før Stokekampen, tre måneder for to ble jeg lokket av..... Gjett hva jeg føler nå...........

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Wenger er ferdig -i mitt hode i alle fall. Selg unna alle som ikke vil spille for Arsenal (og alle jeg ikke vil skal spille i Arsenaldrakt).

 

Har hatt Sumo i mange år og er fornøyd med det. Kommer selvsagt til å se det jeg kan av Arsenalkamper selv om keg, som dere, er skuffet nå. Liker Sumo.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

PS!! Jeg kjøpte meg også Sumo, rett før Stokekampen, tre måneder for to ble jeg lokket av..... Gjett hva jeg føler nå...........

 

 

Jeg kjøpte fan meg et tv2sumo abonnement i går. What a Waste of Money!

 

 

Angrerett, mine herrer:

 

https://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/

 

Er det under 14 dager siden kjøpet, ring/skriv og si du angrer.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er ferdig -i mitt hode i alle fall. Selg unna alle som ikke vil spille for Arsenal (og alle jeg ikke vil skal spille i Arsenaldrakt).

 

Har hatt Sumo i mange år og er fornøyd med det. Kommer selvsagt til å se det jeg kan av Arsenalkamper selv om keg, som dere, er skuffet nå. Liker Sumo.

 

BE

Jeg har hatt sumo i mange år, men kuttet det ut i vinter da Arsenal ikke fungerte. Såg selvsagt fremdeles alle de kampene jeg hadde anledning til å se (via streamer av diverse kvalitet). Jeg kommer fremdeles til å følge Arsenal fremover om det nå er via Sumo eller "gratis" hei stream. Sånn er det å være en masochistisk arsenal supporter.

 

Pointet med negativiteten til Sumo (fra min side) er en motvilje til å betale unødvendig mye for en tjeneste der man ikke er garantert å få se laget sitt, og og når de vises så må man sitte og høre på (etter min mening) alt for dårlige kommentatorer.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Angreretten gjelder meppe her, med mindre de ble ringt opp.

 

BE

 

Joda. Det eneste tjenestetilbyder kunne finne på å krangle på, er betaling for de dagene man faktisk har hatt tilgang til kanalene. (Men det gjorde vi aldri den gang jeg selv jobbet med bl.a. salg av PL.) (Nok om det i Wenger-tråden) :proud:

 

Du har angrerett når:

  • kjøpet har blitt gjort over internett eller via telefon (og næringsdrivende har lagt opp til at salget skal skje på den måten).
  • kjøpet foregikk hjemme, på gaten eller stand – og du handlet for over 300 kroner.
Link to comment
Share on other sites

Tror dette er det store problemet:

 

But all staff appointments go through Wenger. And despite the change in faces, the club’s training sessions — on the pitch and off it — are largely the same, much to the players’ disapproval. They have been going through the same old routine for years. No wonder they are producing the same old results.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-4831194/Inside-Arsenal-s-broken-dressing-room.html#ixzz4r7kc8FfK

Selv om dette er Daily Mail er jeg enig i det som skrives. Her tror jeg man har gått inn i det samme sporet år etter år. Og jeg tror Wenger er for snill, han hever ikke stemmen noe særlig og ingen som tør å si fra til en manager som har vært der i 20 år. Dessverre....

Link to comment
Share on other sites

 

 

Du har helt rett. Same procedure as last year (and the year before that, and the year before that osv)

 

Det er behov for en gjennomgripende endring av klubben. Selvsagt så skulle denne helst også omfattet eierskapet, men dessverre så er det den vanskeligste biten. Det det nå står på er at eier, styret og Wenger selv evner å innse hvilken situasjon klubben er i og så tar de nødvendige grepene.

 

Som nevnt lenger oppe i tråden så er det på tide å starte med å bygge opp et nytt Arsenallag. Det betyr ikke å kvitte seg med alle som er der, men å få bort de som ikke vil være her og da ta sjansen på at vi blir et lag utenfor toppen denne sesongen. Det blir vanskeligere og vanskeligere å komme raskt tilbake i toppen hvis det samme gamle får forsette denne sesongen og kanskje også neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må innrømme at jeg har kikket mye på ryktebørsen i dag. Det er mange som vil ha Wenger ut, men jeg tror det er få som tror at det skjer. Men uavhengig av om Wenger skulle gå eller ikke så burde egentlig ryktebørsen vært full av rykter om hvem som (eventuelt) skulle ta over etter han. Jeg sliter med å finne et eneste rykte. Er det slik at til og med de største ryktedikterne er så overbevist om at Wenger blir i Arsenal at de ikke gidder å finne på noen rykter om erstattere?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...