Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg er på mange måter glad vi ikke er som mange andre klubber rundt om kring i verden som sparker managere i øst og vest. Glad vi lar managere få litt tid på å bygge lag. Vi er faktisk så tålmodige at vi lar de få så god tid at de kan bygge opp et lag for så bygge det ned igjen.

 

Nåde den som er kritisk til Wenger, han har en god plan bak det han gjør. Planen er at neste manager skal nemlig får lovt å bygge helt fra scratch.

Link to comment
Share on other sites

Litt off topic kanskje, men engelske veddemålsselskap er jo kjent for å ta i mot veddemål på det meste som kan skje her i verden, og da er jo veddemål på om Wenger får sparken et naturlig emne.

 

Paddy Power (som tidligere var Arsenals betting partner) har nå sluttet å ta i mot veddemål på om Wenger er den neste manageren i PL som må gå.

Paddy Power er så sikre på dette at de allerede har bestemt seg for å betale ut gevinstene allerede nå (dette er ikke en ukjent praksis blant britiske bookmakerne)

 

https://news.paddypower.com/football/2018/03/05/paddy-power-pay-wenger-next-manager-lose-job/

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Litt off topic kanskje, men engelske veddemålsselskap er jo kjent for å ta i mot veddemål på det meste som kan skje her i verden, og da er jo veddemål på om Wenger får sparken et naturlig emne.

 

Paddy Power (som tidligere var Arsenals betting partner) har nå sluttet å ta i mot veddemål på om Wenger er den neste manageren i PL som må gå.

Paddy Power er så sikre på dette at de allerede har bestemt seg for å betale ut gevinstene allerede nå (dette er ikke en ukjent praksis blant britiske bookmakerne)

 

https://news.paddypower.com/football/2018/03/05/paddy-power-pay-wenger-next-manager-lose-job/

Ville ha veddet på at Conte ryker før Wenger.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Wenger har visstnok fortalt spillerne og trenerteamet at han ikke har planer om å gå av og vil være ut kontrakten.

 

"Sjokk".

Jeg ville blitt mer sjokket hvis det ikke var det Wenger fortalte de rundt han,

 

Det finnes bare en måte å få en endring i Arsenal og det er at Ivan og resten av styret tar styringen. Wenger er i egne øyner ufeilbarlig og motgangen skyldes nok ganske sikkert andre elementer (ifølge han) antar jeg.

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg si at det jeg skriver i dette innlegget er ren og pur spekulasjon så hopp over hele innlegget hvis du ikke har sansen for slikt ;D

 

Britisk sportsmedia har en overflod av såkalte "pundits" ("synsere" som jeg kaller det) og en av de er Charlie Nicholas og som har en fortid i Arsenal på 80-tallet.

Han har kommet med en uttalelse vedrørende Wengers framtid som jeg i utgangspunktet er skeptisk til og der er kun Nicholas sin Arsenalfortid som gir en bitte lille teoretiske mulighet for at det kan være en hypotetisk sannhet i hans spådom.

 

Nicholas har i dag, på Sky Sports, kommet med den "spådommen" at Wenger på kommende fredag (eventuelt over helgen) vil annonsere at han gir seg som manager i Arsenal etter denne sesongen.

 

Jeg er som sagt tvilende til at det er noe grunnlag for å komme med en slik spådom nå, men jeg innser at hvis Wenger (og Arsenalledelsen) har kommet til en slik konklusjon så vil dagene rundt kommende helg være det perfekte tidspunktet å annonsere en slik avgang.

 

Her er hvorfor jeg mener at en kommende helg er perfekt for en slik hypotetisk annonsering:

- Milankampen er den perfekte katalysator til å utløse en slik avgang

- Hvis Arsenal blir utslått av EL så har laget intet å spille for og sesongen vil være en total fiasko som utløser en enda større mistillit til Wenger

- Hvis Arsenal går videre i EL så er laget da i en god periode med minst to seiere på de siste tre kampene og med en viss optimisme igjen i laget som gjør at Wenger kan trekke seg etter en sesong som potensielt ikke er totalt mislykket.

- Tid. Etter denne kampen så er det sytten dager til neste kamp for Arsenal, så troppen og omgivelsene rundt får god tid til å ta inn over seg nyheten og bearbeide den før neste kamp. Og hvis alt går som det skal mot Milan så vil dette gi laget tid til å bygge den nødvendige optimismen og troen på seg selv til å kanskje avslutte sesongen med stil.

- Tid, enda en gang. Ved å annonsere en eventuell avgang i etterkant av Milankampen så slipper vi alt det rotet det var rundt kontraktsforlengelsen som skjedde sist vår. Usikkerhet rundt Wengers fremtid er ingen tjent med.

 

Som sagt bare hypotetiske spekulasjoner.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I følge "the Telegraph" så skal Wenger ha kommet med uttalelser som kan tolkes som at han mener at "aldersdiskriminering" er ett av hovedmotivene til de som ønsker å erstatte han som manager i Arsenal.

Kan jeg benekte at dette kan være et motiv for enkelte av de som ønsker Wenger ut, selvsagt ikke, jeg kan kun gå i meg selv og se om jeg også har brukt dette som argument for å få Wenger erstattet.

 

Så har jeg brukt alder som argument, eller mener jeg at alderen har noen betydning for Wengers fremtid i Arsenal? I utgangspunktet så er svaret NEI på begge spørsmålsdelene, men likevel så innser jeg at alderen ikke er ett hundre prosent fraværende i min argumentasjon.

 

Wenger er nå 68 år, og da han skrev under den siste forlengelsen av kontrakten i 2017(alder 67) så var jeg motstander av dette.

Da Wenger skrev under den foregående kontraktsforlengelsen i 2014 (alder 64) så var jeg motstander av dette.

Allerede ett år eller to (minst) før forlengelsen i 2014 så hadde jeg ytret øsnke om at Wengers tid i Arsenal snart burde vært over, og vi er da tilbake i en tid da han var tidlig i sekstiårene, så NEI alderen i seg selv har absolutt intet med at jeg ønsket Wenger erstattet som manager i Arsenal.

 

Samtidig så har jeg brukt uttrykk som "unge" og "gamle" Wenger i min argumentasjon, her dog først og fremst ment som hans første tid i klubben versus hans senere år i samme stilling. Men JA når jeg tenker meg om så KAN alder faktisk (indirekte) haren viss betydning i min argumentasjon om at Arseanl trenger en ny manager.

Jeg er selv ikke en ungfole lenger, og jeg kan se tendenser ved meg selv og ikke minst blant de som er eldre enn meg at man blir mer konservative og sta i ens væremåte etterhvert som årene går. Jeg prøver det beste jeg kan å være relativt åpen for nye tanker i mitt dagligliv og selv om jeg tror jeg er det, så merker jeg at på enkelte områder så må jeg innrømme at jeg ikke er like "fornybar" når det gjelder tanker og ideer. Når jeg observerer de som er litt eldre enn meg (og gjerne på Wengers alder) så er tendensen enda klarere.

Så med det i tankene, så har nok Wengers alder en indirekte påvirkning i mitt syn på hans fremtid. Jeg har ofte slengt frem argumenter som stahet og manglende vilje til å fornye seg når jeg har kritisert Wenger og kanskje har dette noe med alder å gjøre.

 

Når det er sagt så vil jeg avslutte med en annen påstand jeg har kommet med flere ganger de siste årene:

 

Det er ingen tvil om at Wenger har mye fotball i seg fremdeles og hvis han kunne finne tilbake til de evnene han hadde i sin første del som manager i Arsenal så hadde min kritikk blitt en helt annen. Det store spørsmålet nå er om det er evnen eller viljen det står på når Wenger ikke klarer/vil fornye seg sportslig?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Håper Wenger tar oss til seier i Europa Ligaen og avslutter karrien sin på en forholdsvis verdig måte.

 

Denne mannen er ikke lenger god nok til å være manager for klubben. Utdaterte ideer og taktikk, dessverre.

 

Takk for alt Wenger, men i 2018 burde du virkelig kjenne din besøkstid og gå av med pensjon!

Link to comment
Share on other sites

Begynner å komme dit at jeg ikke lenger bryr meg om han går ut med såkalt verdighet. Om han hadde selv ønsket det, kunne han gått mange ganger siste åra. Gi han ett tupp i ræva og riv opp hele snillismen innad i klubben samtidig. Først da kan vi kanskje begynne å håpe på noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker fortsatt det beste for han, men ja kjenner også jeg begynner å gi litt faen på det selv nå.

 

En ting er hvert fall sikkert; Enten burde han gå av frivillig når sesongen er omme, eller så må styret sparke han på huet og ræva ut.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mistet troen på at han har selvinnsikt nok til å klare å gå av med verdighet. Han er i ferd med å ødelegge sitt ettermæle totalt.

 

Det er mulig at det er frustrasjonen som skriver dette fra min side, men jeg vil gå så langt som å si at Wenger ikke bare er i ferd med å ødelegge sitt ettermele, han har langt på vei allerede ødelagt det.

 

Wenger fikk en helgenstatus i sine tidlige år i Arsenal, jeg var selv en av de "hjernevaskede" i Wenger knowes leiren. Jeg må bare innrømme at jeg godtok alle som Wenger gjorde i etterkant av de aller beste årene, og så en del avgjørelser som jeg i dag (i etterpåklokskapens navn) mener var begynnelsen på nedturen.

Nå er det lenge siden jeg forsvant fra den hjernevaskede leiren, og etter en tid i ingenmannsland så endte jeg for en god del år siden i den skeptiske leiren, men det er først denne sesongen at jeg har fått "avsmak" for Wenger.

 

Hadde Wenger gitt seg sist sommer, istedet for å skrive ny kontrakt, så hadde han gått av med en ganske så godt ettermele. Hadde han gått av da han burde (etter min mening) da den foregående kontrakten ble inngått tre år tidligere så hadde han (også hos meg) beholdt et meget godt ettermele.

Når han går om det er kommende sommer, om ett år eller senere, så antar jeg at jeg ikke har så mye godt så si om Wenger. Joda han har gjort jævla mye bra i Arsenal, men samtidig så har han ødelagt mye av det han skapte ved ikke å kjenne sin besøkelsestid.

 

PS!! Men uansett hva jeg mener om Wenger så er mine tanker om Kroenke, Sir Chips og resten av styret enda "styggere". En komplett gjeng av udugelighet!!!!

Link to comment
Share on other sites

Det som mange dessverre har ønsket seg. Dessverre, fordi en stor manager burde ha kjent sin besøkelsestid tidligere.

 

Jeg mener det er en klok og riktig beslutning Wenger har tatt. Om denne er tatt etter press fra styret er slik jeg ser det ikke et viktig element, det viktige er at det fremstår som at det er Wengers egen beslutning.

Når Wengers tid i Arsenal nå offisielt er bekreftet over etter denne sesongen, så er det viktig at en ny manager er klar ASAP, forhåpentligvis er vedkommende mer eller mindre klar allerede.

Hvem det skal bli har jeg ingen stor formening om, men jeg håper det er en som har en klar evne til å bygge et lag.

 

Jeg har vært en av Wengers største kritikere de siste sesongene, og jeg har vært klar på at mye av "storheten" har falmet for meg, men forhåpentligvis så vil også jeg etterhvert glemme det negative og bare huske det positive.

Link to comment
Share on other sites

Tristeste dagen så langt i mitt liv som Arsenal supporter. Takk for alt Arsene! Lykke til i Real Madrid/PSG/Frankrike, hva enn du velger å gjøre.

Da blir det spennede å se hvor mange sesonger vi ender opp som ManUre, Liverpool eller feks tottenham med stadig utskiftninger av managere, spillere og staff ellers.

 

:(

Link to comment
Share on other sites

 

Da blir det spennede å se hvor mange sesonger vi ender opp som ManUre, Liverpool eller feks tottenham med stadig utskiftninger av managere, spillere og staff ellers.

 

:(

 

Jeg tror det er viktig at fansen forstår at det tar tid å bygge Arsenal opp igjen der de bør høre hjemme. For meg er det ikke viktig hvor vi havner på tabellen neste sesong, det viktige er at lages bygges opp igjen stein på stein og at vi får inn den "rette" i managerstolen. Jeg vil ikke ha en "klubbhopper" som skifter klubb hver tredje sesong (eller oftere), jeg vil ha inn en manager med integritet og langsiktige planer. Om det er mulig i denne omgang er en annen sak. Jeg er dog ganske sikker på at klubben har klare tanker om hvem de vil ha, men har ventet med å gå i forhandlinger med vedkommende før Wengers fremtid var offisielt avgjort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har som nevnt over ingen klare favoritter som arvtaker til Wenger, men det er uunngåelig at tidligere Arsenalspillere blir brakt inn i diskusjonen og slik jeg ser det så er det tre navn som utmerker seg.

 

Favoritten for mange vil nok være Thierry Henry, men etter min mening så har han på langt nær den ballasten som trengs som manager i Arsenal nå (og i en del år fremover)

Mikel Arteta er et annet navn og han går nok en grundig skole nå i Man City, men igjen så er det for tidlig nå for han som manager i Arsenal.

Patrick Vieira er en av våre tidligere spillere som jeg mener er den som er nærmest å kunne ta opp arven etter Wenger, men ikke i 2018, kanskje som den som etterfølger vår neste manager.

 

Jeg kan vel også ta med Tony Adams, som har "erfaring", dog ikke med noe særlig positivt resultat. Han blir aldri manager i Arsenal!!!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...