Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

En riktig beslutning, men naturligvis også vemodig. Wenger vil bli stående som den største manageren noen gang i klubbens historie, med Chapman som den eneste reelle utfordreren. Han fortjener all den hyllesten han nå kan få. Håper både fans og spillere gir Wenger den avskjeden han fortjener; fansen ved å møte opp på kampene, spillerne ved å gå i kjelleren og sørge for å vinne Europa ligaen, og vinne resten av ligakampene...

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke spekulere for mye i det, men håper Wenger selv også har innsett at han ikke lenger er riktig mann for jobben.

 

Uansett om denne dagen er noe jeg har ønsket i en god stund nå, så er det fortsatt trist og merkelig, men et steg i riktig retning for klubben.

 

Blir en spennende tid i vente nå for å finne hans arvtager!

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter med et klart inntrykk av at han har fptt beskjed om at han må gå, og at dette ikke er noe han selv har valgt. Flere med dette inntrykket?

 

BE

 

Med tanke på tidligere kommentarer fra Wenger, så tror jeg ikke dette skjer helt frivillig

Link to comment
Share on other sites

tror nok at Wenger helst ønsket å fortsette, men forhåpentligvis innså han til slutt at dette var det eneste riktige. Men litt meningsløst å spekulere om det var en "kamuflert sparking"...

 

Greit nok, men slutter gjør han uansett. Måtte vi få en fin avsluttning på sesongen. EL hadde vært gøy å tatt hjem med Wenger ved roret.

Link to comment
Share on other sites

 

Skipet krenger,

Skulle bare mangle at fartøysjefen ikkje forlenger

I dag annonserer du Wenger,

at du ikkje er blant oss lenger.

På slutten fikk ryktet ditt et par flenger

Men du kan trøste deg med at du har nok penger.

Nå går vi mot en tid med silly season og fregner

En ny trener er det vi trenger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter med et klart inntrykk av at han har fptt beskjed om at han må gå, og at dette ikke er noe han selv har valgt. Flere med dette inntrykket?

 

BE

Jeg er overbevist om at han har fått klare signaler ovenfra om at han burde trekke seg. Jeg er ikke like sikker på at han har fått et ultimatum der det stod mellom å gå frivillig eller å bli tvunget til å gå.
Link to comment
Share on other sites

Det er mange som sier de kommer til å savne Wenger når han gir seg, så da er spørsmålet om erkekritiske Polljen også kommer til å savne Wenger.

 

For å være dønn ærlig så er svaret litt ja og mye nei.

 

Ja, når man har hatt en person som har personifisert klubben utad i over tyve år då er det ingen tvil om at også undertegnede kommer til å føle et tomrom en gang i blant (heldigvis), men når vi kommer til kampdagen så blir svaret et ganske klart nei.

 

Det finnes en kamp i ny og ne der Wenger har imponert meg de siste sesongene. Men jeg kan ikke, bare for å være høflig på en slik dag, endre på det jeg har skrevet av kritiske bemerkninger i kamp etter kamp, sesong etter sesong. Så i kampsammenheng så kommer jeg ikke til å savne den Wenger vi har sett på 2010-tallet. Wenger fra tiden pluss/minus år 2000 har jeg savnet lenge og han vil jeg nok alltid savne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer til å savne karakteren Wenger. Professoren med den snille fremgangsmåten og den romantiske tilnærmingen til vakker fotball. Mannen som revolusjonerte fotballen og Arsenal FC da han tok over klubben vår.

 

Jeg kommer ikke til å savne den Wenger som ikke har peiling på taktikk eller evne til å endre kampbildet. Jeg kommer ikke til å savne den stae Wenger som nekter å endre på viktige tilnærminger selv om det viser seg å absolutt ikke fungere.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det for tidlig å glede seg, for arvtakeren er usikker ennå. Men hvis vi får inn en personlighet med autoritet, så gleder jeg meg til å se spillere med «klippekort» under Wenger som nå blir satt krav til. Jeg gleder meg til ny tankegang/formasjon og innstilling. Også håper jeg gutta faktisk blir satt krav til, og at elendige prestasjoner i flertall faktisk får konsekvenser. Samtidig kanskje våre mangler (i mine øyne) faktisk blir adressert.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er ikke for tidlig å glede seg.

Greit nok, vi kan få inn en ny manager som vi ønsker sparket før august måned er over, men det skjer noe og det er det viktigste.

Kanskje må vi gjennom en "Moyes" før vi så finner den rette manageren, men status quo de siste sesongene har så absolutt ikke vært noe å glede seg over.

 

Jeg konkluderer rett og slett med at forandring fryder, også hvis vi mot formodning feiler på første forsøk.

Link to comment
Share on other sites

And it's Tony Adams put through by Steve Bould. WOULD YOU BELIEVE IT?!?!

 

Jeg må innrømme at tårene har trillet i dag. Tidenes Arsenal-manager trer av.

 

 

Jeg har vært på apati-linjen i lengre tid. Troen har ikke vært der. Ei heller engasjementet. Jeg har hatt vondt av Wenger, og har ventet og håpet på denne dagen. Samtidig er det utvilsomt svært vemodig når det nå faktisk har skjedd. Som et langt kjærlighetsforhold som åpenbart ikke fungerer lenger, men som samtidig rommer så mange, vakre minner.

 

Hyllesten i dag, fra med- og motspillere, har vært unison. Trofémessig matcher han ikke Fergusons unike United-dynasti. Og de vanvittige pengelagene Chelski og City har stablet på beina de siste årene, har også vist seg for tøffe. Men kanskje er ikke de de beste sammenligningsgrunnlagene?! Kanskje er Liverpool bedre og mer normalt?! Der er fasiten null ligatrofeer siden 1990. Null! Eller Everton? Aston Villa? Sunderland? Newcastle? Leeds? Svære, tradisjonsrike klubber som ikke er i nærheten. Sammenliknet med slike klubber vinner Wenger overlegent.

 

Wenger er uansett tidenes mestvinnende manager i FA-cuphistorien. Og det på tross av at han, ganske utvilsomt, ikke har det å tyne trofeer som sin største styrke. Han var et geni, en intellektuell, en estetiker og en revolusjonær. Han gav oss tørrlagte Adams put through by Bould. Han gav oss Wiltooord - og en sesong med scoring i hver bidige ligamatch. Og han skapte den vakreste ligavinneren noensinne i 2004 - med null nederlag. Det var stil, klasse, og det var, utrolig nok, bærekraftig. Kanskje må det en "Moyes" til for å innse hvor usannsynlig bortskjemte vi ble?!

 

I min bok var overgangen til Emirates også imponerende. I konkurranse med bl.a. Chelskis syke penger, var vi en horribel takling av Martin Taylor unna å vinne serien med et purungt lag skapt for en slikk og ingenting. Project youth kvalifiserte seg uansett for CL i alle år da vi var helt avhengige av nettopp det. Suksess, spør du meg.

 

For meg kom nedturen da de økonomiske håndjernene ble fjernet. Da Arsene, for første gang i Arsenal, kunne handle fra de øverste hyller. Fiks ferdige stjerner. Som Øzil. Sanchez. Xhaka. Cech. Lacazette. Forventningene gikk opp. Og resultatene ned. De siste årene har ganske enkelt ikke svart til forventningene.

 

Til syvende og sist tror jeg Wengers første år, og overgangen til Emirates, blir stående. Den siste tids nedtur blir et tillegg for de spesielt interesserte. Han forandret Arsenal. Han forandret engelsk fotball. Og alt til det bedre.

 

Jeg håper virkelig avskjeden blir en sann legende verdig!

 

Merci, Arséne! That sums it all up!

 

 

Edited by Safe Hands
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kampen i dag oppsummerer Wenger. Går ikke ut med et smell, men med et lite klynk.

 

Forutsigbar, feig, utdatert. Sorry sjef, men du fortjente virkelig ikke å gå videre i dag. Du var aldri i nærheten engang i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Flaut rett og slett.

 

Wenger mener jo fortsatt at han er den riktige mannen for denne jobben, men er jaggu glad Kroenke, Ivan og styret tok beslutningen om å gi han fyken et år tidlig!

 

Dessverre burde han gått i fjor. Da hadde vi hatt Allegri som manager den dag i dag (om man skal tro ryktene).

 

 

Neste manager får litt av en jobb. Mentaliteten i denne klubben er til tider så begredelig.

 

Haha jepp. Men, tror mye av det kommer fra Wenger også. Er han som tillater de å holde på sånn som de gjør. Så spørsmålet er om de tåler å plutselig måtte yte 100% igjen.

 

I så fall driter jeg i det. Praktisk talt samtlige er erstattelige i dette laget pdd. De eneste jeg ikke vil miste er Aubameyang og talentene våre.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...