Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Nå er det ikke bare United, men Chelsea, City og Liverpool ved siden av dette.

 

Koeman har også nå tatt over Everton. Og vi sliter alltid mot Koeman's lag.. så det blir interessant hvis de blir en kandidat til 4. plassen..

 

Få har tatt dette med i betraktning, bare vent å se dette kommer til å få Everton til å sprette oppover på tabellen, kanskje inn i topp 4. Koeman er en ekstremt dyktig trener, han trenger litt tid til å få satt sitt lag, men kan komme sterkt helt fra starten frykter jeg. Han er nå i en klubb som ikke "må" selge hele tiden.

Samtidig så forsterker Man.utd, Chelsea, Tottenham,City, Liverpool med alt de har. Wenger får nå raskt den første sesongen ut av topp 4 på manns minne. Bare vent å se. Skadene fortsetter som tidligere år helt garantert. Nå er Alexis ute med en lårskade, rekker han sesongstart ?

I skrivende stund er Giroud ute med kneskade og spiller ikke mot Tyskland i semifinalen, rekker han seriestart ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg antar at følgende spørsmål og svar hentet fra Wengers pressekonferanse er av en type som man kan kalle "flåsete" og kanskje et forsøk på en spøk:

 

 

 

on whether it’s more difficult to attract players…
No. We have plenty of players who want to join us and I would say that even with the players who left, 99.5 per cent of the players have asked to come back even when they left. [Thierry] is one of them. It’s not so difficult to attract players.

 

Som sagt jeg tar denne som et forsøk på en "morsomhet" og tar den ikke bokstavelig. Men hvis vi hypotetisk sett skulle ta denne kommentaren alvorlig (og kanskje skal man alltid ta Wenger alvorlig?), så betyr det at minst 200 spillere (d.v.s.hvis det var en spiller som ikke ønsket seg tilbake så var det 199 som ville tilbake) har forlatt klubben under Wengers regjeringstid. Nå er nok dette ikke et helt urealistisk tall, hvis man tar med alle lag/aldersgrupper fra "skolebarna" til "stjernespillerne", men kommentaren gir så absolutt næring til de som mener det kommer litt for mange "tåpelige" kommentarer fra Wenger.

 

Personlig så skulle jeg ønsket at Wenger konsentrerte seg litt mer om laget og mindre om å gi flåsete kommentarer som gir media flere grunner til å skrive negativt om klubben..

 

PS!! I følge Wenger så har han penger, han vil hente spillere hvis han finner den/de riktige. Samtidig så er det mange spillere som ønsker å komme til klubben. Er det slik at det bare er "ubrukelige" spillere som vil til klubben, eller er dette nok et eksempel på Wengers evne til selvmotsigelse?

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jeg antar at følgende spørsmål og svar hentet fra Wengers pressekonferanse er av en type som man kan kalle "flåsete" og kanskje et forsøk på en spøk:

 

 

Som sagt jeg tar denne som et forsøk på en "morsomhet" og tar den ikke bokstavelig. Men hvis vi hypotetisk sett skulle ta denne kommentaren alvorlig (og kanskje skal man alltid ta Wenger alvorlig?), så betyr det at minst 200 spillere (d.v.s.hvis det var en spiller som ikke ønsket seg tilbake så var det 199 som ville tilbake) har forlatt klubben under Wengers regjeringstid. Nå er nok dette ikke et helt urealistisk tall, hvis man tar med alle lag/aldersgrupper fra "skolebarna" til "stjernespillerne", men kommentaren gir så absolutt næring til de som mener det kommer litt for mange "tåpelige" kommentarer fra Wenger.

 

Personlig så skulle jeg ønsket at Wenger konsentrerte seg litt mer om laget og mindre om å gi flåsete kommentarer som gir media flere grunner til å skrive negativt om klubben..

 

PS!! I følge Wenger så har han penger, han vil hente spillere hvis han finner den/de riktige. Samtidig så er det mange spillere som ønsker å komme til klubben. Er det slik at det bare er "ubrukelige" spillere som vil til klubben, eller er dette nok et eksempel på Wengers evne til selvmotsigelse?

 

______

 

Det må være greit å være negativ til Wengers strategi knyttet til hvordan han takler mediene. Men komme med påstander om at han konsentrerer seg for mye om å gi flåsete kommentarer til media, er nok litt strengt.

 

Hvilke utfordringer som befinner seg i gangene på stadion fortida kan vi bare spekulere i. Men det vil være veldig rart om det kun er Wengers stahet som gjør situasjonen vanskelig. Jeg vil tro at vi her snakker om, som i de fleste andre områder i samfunnet, en rekke faktorer som til sammen skaper problemene. Dette gjør også at Wengers strategi ovenfor mediene blir dårlig, den forklaringen som er sannheten er ikke aktuell for mediene.

 

Sett at det er styret som er utfordringen, så kan det hende at Wenger irriterer seg grønn over at det er et større fokus på å skape økonomisk vekst enn prestasjonsmessig vekst. Men det er ikke noe han kan gå ut i mediene med, det ville i hvert fall vært dårlig mediestrategi. Da ville klubben vår blitt fremstilt som en klubb i kaos og krise, det skaper i svært få tilfeller suksess.

 

Sett at det ikke er noen problemer i klubben, så bør det definitivt vurderes å bytte ut kommunikasjonsrådgivere i klubben. For strategien som nå er lagt er altfor tydelig. Man lokker med at klubben har mye penger tidlig i overgangsvinduet, noe som har en sammenheng med antall sesongkort som selges, vil jeg tro. Deretter endres ordlyden til at det ikke er tilgjengelig spillere til riktig pris, for å rettferdiggjøre mangelen av forsterkninger. Dette er en historie de fleste vil tolke i retningen av å dra mest mulig penger ut av supporterne. Dette er ikke en historie Wenger har funnet opp selv, men som i tilfelle må tilskrives en måte klubben som helhet har valgt å fremstå. Det er det viktig at vi har med oss, det er ikke lenger slik i så store organisasjoner som Arsenal, at de fremste mediepersonlighetene ikke har noen linjer å forholde seg til i kommunikasjonen med mediene.

 

Det blir spennende å se hva som skjer de neste ukene, vi skal ikke se bort ifra at det kommer et par store signeringer. Hvis ikke så klarte Leicester å vinne ligaen med Morgan og Huth, hvorfor skal ikke vi klare å vinne den med de vi har?

Link to comment
Share on other sites

 

______

 

Det må være greit å være negativ til Wengers strategi knyttet til hvordan han takler mediene. Men komme med påstander om at han konsentrerer seg for mye om å gi flåsete kommentarer til media, er nok litt strengt.

 

Hvilke utfordringer som befinner seg i gangene på stadion fortida kan vi bare spekulere i. Men det vil være veldig rart om det kun er Wengers stahet som gjør situasjonen vanskelig. Jeg vil tro at vi her snakker om, som i de fleste andre områder i samfunnet, en rekke faktorer som til sammen skaper problemene. Dette gjør også at Wengers strategi ovenfor mediene blir dårlig, den forklaringen som er sannheten er ikke aktuell for mediene.

 

Sett at det er styret som er utfordringen, så kan det hende at Wenger irriterer seg grønn over at det er et større fokus på å skape økonomisk vekst enn prestasjonsmessig vekst. Men det er ikke noe han kan gå ut i mediene med, det ville i hvert fall vært dårlig mediestrategi. Da ville klubben vår blitt fremstilt som en klubb i kaos og krise, det skaper i svært få tilfeller suksess.

 

Sett at det ikke er noen problemer i klubben, så bør det definitivt vurderes å bytte ut kommunikasjonsrådgivere i klubben. For strategien som nå er lagt er altfor tydelig. Man lokker med at klubben har mye penger tidlig i overgangsvinduet, noe som har en sammenheng med antall sesongkort som selges, vil jeg tro. Deretter endres ordlyden til at det ikke er tilgjengelig spillere til riktig pris, for å rettferdiggjøre mangelen av forsterkninger. Dette er en historie de fleste vil tolke i retningen av å dra mest mulig penger ut av supporterne. Dette er ikke en historie Wenger har funnet opp selv, men som i tilfelle må tilskrives en måte klubben som helhet har valgt å fremstå. Det er det viktig at vi har med oss, det er ikke lenger slik i så store organisasjoner som Arsenal, at de fremste mediepersonlighetene ikke har noen linjer å forholde seg til i kommunikasjonen med mediene.

 

Det blir spennende å se hva som skjer de neste ukene, vi skal ikke se bort ifra at det kommer et par store signeringer. Hvis ikke så klarte Leicester å vinne ligaen med Morgan og Huth, hvorfor skal ikke vi klare å vinne den med de vi har?

______

 

Det er ytterst få som tror at det 'kun' er Wengers stahet som er problemet. De fleste er veldig i mot Kroenke og hvordan styret driver klubben, men Wenger er likevel medskyldig.

Hvorfor?

-Hvis han irriterer seg grønn og er veldig i mot hvordan klubben driftes ville han mest sannsynlig gått av. Kanskje spesielt hvis han elsker klubben så mye som det kan virke som.

-Hvis det ikke er noe i veien med hvordan klubben driftes står alt på hvordan Wenger driver den sportslige delen. Hadde visjonene til klubben vært å faktisk ta det steget opp til å kjempe om de gjeveste troféene ville Wenger vært sparka eller fått et ultimatum. Nesten uavhengig av hva han har gjort tidligere. Det å havne på andreplass når man er ute av gullkampen i februar(!) er ikke å kjempe om gull. Da er det ren skjær flaks.

 

Vi har feilet gang på gang når 'the going gets tough' og de samme feilene skjer hver eneste sesong. Hvis det første alternativet var riktig burde da Wenger satt seg opp mot styret og driften av klubben. Dette har ikke skjedd. Hadde det andre alternativet vært riktig ville styret satt et ultimatum til Wenger om at nå må noe endres ellers får du sparken/må du gå.

 

Dette har heller ikke skjedd.

 

Både klubben/styret og Wenger ville hatt mye å vinne på å være ærlige med supporterne istedenfor å komme med de samme 'løgnene' om og om igjen.

Link to comment
Share on other sites

 

______

 

Det må være greit å være negativ til Wengers strategi knyttet til hvordan han takler mediene. Men komme med påstander om at han konsentrerer seg for mye om å gi flåsete kommentarer til media, er nok litt strengt.

 

Hvilke utfordringer som befinner seg i gangene på stadion fortida kan vi bare spekulere i. Men det vil være veldig rart om det kun er Wengers stahet som gjør situasjonen vanskelig. Jeg vil tro at vi her snakker om, som i de fleste andre områder i samfunnet, en rekke faktorer som til sammen skaper problemene. Dette gjør også at Wengers strategi ovenfor mediene blir dårlig, den forklaringen som er sannheten er ikke aktuell for mediene.

 

Sett at det er styret som er utfordringen, så kan det hende at Wenger irriterer seg grønn over at det er et større fokus på å skape økonomisk vekst enn prestasjonsmessig vekst. Men det er ikke noe han kan gå ut i mediene med, det ville i hvert fall vært dårlig mediestrategi. Da ville klubben vår blitt fremstilt som en klubb i kaos og krise, det skaper i svært få tilfeller suksess.

 

Sett at det ikke er noen problemer i klubben, så bør det definitivt vurderes å bytte ut kommunikasjonsrådgivere i klubben. For strategien som nå er lagt er altfor tydelig. Man lokker med at klubben har mye penger tidlig i overgangsvinduet, noe som har en sammenheng med antall sesongkort som selges, vil jeg tro. Deretter endres ordlyden til at det ikke er tilgjengelig spillere til riktig pris, for å rettferdiggjøre mangelen av forsterkninger. Dette er en historie de fleste vil tolke i retningen av å dra mest mulig penger ut av supporterne. Dette er ikke en historie Wenger har funnet opp selv, men som i tilfelle må tilskrives en måte klubben som helhet har valgt å fremstå. Det er det viktig at vi har med oss, det er ikke lenger slik i så store organisasjoner som Arsenal, at de fremste mediepersonlighetene ikke har noen linjer å forholde seg til i kommunikasjonen med mediene.

 

Det blir spennende å se hva som skjer de neste ukene, vi skal ikke se bort ifra at det kommer et par store signeringer. Hvis ikke så klarte Leicester å vinne ligaen med Morgan og Huth, hvorfor skal ikke vi klare å vinne den med de vi har?

Det å komme med en kommentar om at 99.5% av spillere som har forlatt klubben tidligere ønsker seg tilbake mener jeg så absolutt må kalles "flåsete". hvis ikke dette uttrykket passer på denne kommentaren, hva er en mer "korrekt" beskrivelse da?

Når det gjelder andre kommentarer han kommer med så er kanskje beskrivelsen mindre "passende", men når det gjelder den konkrete uttalelsen så står jeg på mitt.

 

At styret er en utfordring, kan jeg så absolutt være enig med deg i. Jeg mener og har ment lenge at klubben har et dårlig styre sett ut i fra et sportslig ståsted. Men uavhengig av hvor stort problem styret er i virkeligheten, så er det i så fall et problem at Wenger til tider har gått ut og relativt klart uttrykt hvilke ressurser (og "makt") han har tilgjengelig .

Jeg er fullstendig enig i at Wenger ikke kan gå ut og kritisere styret og eier, men et betyr ikke at han kanskje burde tenkt seg om av og til før han kommer med enkelte kommentarer. Jeg registrerer også at det er en del av fansen som er oppgitt over at Wenger i en del av overgangsvinduet presenterer posisjoner på banen han vurderer å forsterke, for så senere å nærmest bagatellisere behovet for de samme forsterkningene. Jeg kan forstå at enkelte kommentarer av den siste typen kanskje er beregnet på selgende klubber, men jeg synes faktisk at fansen fortjener å slippe slike "selvmotsigelser" som det føler som at han holder de for narr.

 

Du spør: "Hvis ikke så klarte Leicester å vinne ligaen med Morgan og Huth, hvorfor skal ikke vi klare å vinne den med de vi har?" Det er egentlig ufattelig at Leicester vant ligaen sist sesong, med den spillerstallen de hadde. Men de hadde noe som mange av "storklubbene" manglet: gløden,sulten, viljen og følelsen av å være en enhet. Jeg vil påstå at Arsenal og flere av de andre "store" manglet dette sist sesong, og da ikke minst det å være en (sammensveiset) enhet. Jeg er faktisk usikker på om Arsenal har så mange av de punktene denne sesongen heller. Kanskje var Leicesters styrke, mangelen på stjernespillere, eller kanskje ikke ;D

Link to comment
Share on other sites

______

 

Det er ytterst få som tror at det 'kun' er Wengers stahet som er problemet. De fleste er veldig i mot Kroenke og hvordan styret driver klubben, men Wenger er likevel medskyldig.

Hvorfor?

-Hvis han irriterer seg grønn og er veldig i mot hvordan klubben driftes ville han mest sannsynlig gått av. Kanskje spesielt hvis han elsker klubben så mye som det kan virke som.

-Hvis det ikke er noe i veien med hvordan klubben driftes står alt på hvordan Wenger driver den sportslige delen. Hadde visjonene til klubben vært å faktisk ta det steget opp til å kjempe om de gjeveste troféene ville Wenger vært sparka eller fått et ultimatum. Nesten uavhengig av hva han har gjort tidligere. Det å havne på andreplass når man er ute av gullkampen i februar(!) er ikke å kjempe om gull. Da er det ren skjær flaks.

 

Vi har feilet gang på gang når 'the going gets tough' og de samme feilene skjer hver eneste sesong. Hvis det første alternativet var riktig burde da Wenger satt seg opp mot styret og driften av klubben. Dette har ikke skjedd. Hadde det andre alternativet vært riktig ville styret satt et ultimatum til Wenger om at nå må noe endres ellers får du sparken/må du gå.

 

Dette har heller ikke skjedd.

 

Både klubben/styret og Wenger ville hatt mye å vinne på å være ærlige med supporterne istedenfor å komme med de samme 'løgnene' om og om igjen.

Særdeles godt skrevet :D

Link to comment
Share on other sites

En liten kommentar til både mine og andre sine meninger rundt Wenger.

 

Jeg skal villig innrømme at enkelte ganger så kan mine meninger/kommentarer være nær "grensen" (kanskje over også). Når man har vært supporter så pass lenge så gjør det noe med følelsene man har for klubben. (Jeg vil gjerne presisere at mine "følelser" ikke er noe bedre eller mer "berettiget" enn mine meningsmotstandere sine "følelser").

 

Jeg vet hvordan det er å være en supporter både av typen "Wenger knows" og jeg vet hvordan det er å være en en supporter av den mer skeptiske typen "Does Wenger know?". Det har vært en gradvis og langsiktig ferd, men det er faktisk mange sesonger siden jeg startet ferden fra den ene leiren til den andre (men turen tok tid).

 

Ja, vi som er noe skeptisk kan nok virke både sutrete, og urettferdige av og til, og som sagt vi går nok over streken også iblant. Kanskje er vi for negative til tider.

Men de er ikke helt feilfrie (sett fra mitt synspunkt) de som forsatt er i "Wenger-leiren" heller. Jeg synes det er flott at vi har såpass store meningsforskjeller blant fansen uten at det egentlig blir så mye "skittkasting" mellom oss, men det er en ting som irriterer meg så grenseløst når det gjelder deler av det jeg kaller "Wenger-leiren". Det som irriterer meg er at hver en eneste lille antydning til kritikk av Wenger må "bortforklares"! Det er merkverdig at i enkelte poster og artikler jeg leser rundt om på verdensveven, vedrørende Wenger, så er alt det negative i klubben noe som skyldes andre enn Wenger og alt det positive er helt og holdent Wengers fortjeneste.

 

Kanskje blir jeg mindre og mindre flink til å gi Wenger ros når han fortjener det, selv om jeg mener at jeg prøver. Kanskje burde jeg prøve litt mer å uttrykke meg positivt om Wenger der det tross alt ar berettiget. Og kanskje kunne enkelte av mine meningsmotstandere "tørre" å kritisere Wenger av og til, for han er vel ikke feilfri?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Her inne er det nok flest skeptikere til Wenger, med noen unntak. På andre medier er det ofte pro-Wenger og skeptikere som møtes. Der er Wenger tilnærmet religion for den ene parten og de tåler knapt at noen retter fingeren. Det eneste jeg registrerer er at flere og flere heller mot at nok er nok.

 

Jeg mener det var nok 6-7 år tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker og lese innleggene til Polljen, Marius, Stefan B m.fl, selvom jeg ofte er uenige med dem. Særlig om Wenger.

 

Det er fint med saklig uenighet, det er vel akkurat derfor vi har et debattforum.

 

Jeg skulle gjerne skrevet mer på Arsenal Norways side, men orker ikke den evinnelige kranglinga der. Fordelen med Facebook-siden er at det er så mange som deltar der. Ergo, så leser jeg en del på siden, men skriver lite.

Link to comment
Share on other sites

Er vel spesielt en som har vært helt for jævlig på det å gå i strupen på andre. Skal ikke nevne noe navn men, begynner på J.

Jeg skal ikke spørre noe mer konkret om navnet, men de få dagene jeg var på Facebookforumet så ble jeg faktisk litt trist at en av de "værste" der var en av mine "helter" (ikke minst på grunn av hans kunnskap) her på forumet da jeg var fersk her. Fornavnet (ikke nicket) startet med bokstaven J.

Vedkommende var nok litt "kvass" med enkelte her også, men ikke på en måte jeg anså som ufin, på FB derimot så var ordbruken slik (ikke direkte mot meg) at jeg forsvant raskt ut og jeg ser ingen grunn til å gjøre ett nytt forsøk der.

Hvis alternativene mine var å være med på Arsenal Norways FB-forum eller ikke å ha noe sted å diskutere så hadde jeg nok holdt meg til mitt private forum med kun ett medlem :shy:

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på Wenger må jeg si at jeg synes det er utrolig synd at han ikke har prøvd hardere å integrere gamle spillere inn i feks trenerteam ol. Pr dags dato er det kun Bould, og det virker sjelden som at Bould har noe å si.

 

En kar som Arteta tror jeg absolutt kunne hatt mye å gjøre på benken ved siden av Wenger. Samme med Vieira, kanskje til og med Platt og ihvertfall Keown. Om det er sant eller ikke, likevel tyder en del på det, så virker det jo som om Wenger rett og slett er redd for at noen i teamet hans skal komme med innspill som ikke er hundre prosent slik som han selv vil ha det. Keown fikk mye av æren for at vi gikk 10 kamper uten å slippe inn mål i CL da vi gikk helt til finalen. Om den var berettiget eller ikke er umulig å vite, men det er uansett merkelig at vi ikke forsøkte å bygge videre på den defensive tryggheten vi hadde da. Det sier sitt at de fleste av kampene ble spilt med Eboue-Kolo-Senderos-Flamini!! Oser ikke akkurat defensiv trygghet av de 4 der. Men det er i mine øyne et godt bevis på at kvaliteten på spillerne i det defensive er mindre verdt enn god defensiv struktur/taktikk.

 

Det at spillere som O'Shea, Brown, Evans, Huth og Morgan har vært faste innslag på lag som har vunnet serien vil jeg også si bygger opp under min påstand.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker og lese innleggene til Polljen, Marius, Stefan B m.fl, selvom jeg ofte er uenige med dem. Særlig om Wenger.

 

Det er fint med saklig uenighet, det er vel akkurat derfor vi har et debattforum.

 

Jeg skulle gjerne skrevet mer på Arsenal Norways side, men orker ikke den evinnelige kranglinga der. Fordelen med Facebook-siden er at det er så mange som deltar der. Ergo, så leser jeg en del på siden, men skriver lite.

Nokon som kan forklare meg kvifor uoversiktelege Facebook-tråder har tatt over eit velfungerande forum? Kor var denne *kremt, unnskyld rusk i halsen* fanskaren før Facebook? Er det det som skal til for å få med "alle", tilrettelegging på Facebook? Da tek eg heller takke med få kvalitative meddebatanter enn kvantitativ vrøvl. Eg har vore på forumet sidan det var ei gjestebok på gunners.no og fulgt med utviklinga både aktivt og passivt, no føler eg at eg er på eit stadie midt i mellom. Men eg skjønar ikkje kvifor ting må på Facebook for å skape aktivitet.

 

 

Det var ein digresjon.

 

Wenger.

 

Eg har eit ambivalent forhold til Wenger om dagen.

 

 

Eg har utruleg mykje respekt for den mannen, og kva han har utretta som manager for Arsenal. Det vil eg alltid være han takksam for. Gudane veit kvar vi hadde vore dersom han ikkje hadde avløyst Bruce Rioch(!) i 1996. Men det er ei tid for alt og Wenger har køyrd seg fast dei siste åra. All honnør til gentleman Arsene Wenger som nobelt nok, for meg, virkar som å halde litt i tøylane på den gale pengegaloppen vi no opplev i fotballen. Men det skal seiast, vi er like mykje med på den galoppen i form av inntening på blant anna billettsal, som du og eg kjøper i dyre(ste) dommer, og for å henge med må vi pøse ut det som verkar, ikkje berre for ein økonom som Wenger, men og for dei fleste menigmenn ein sinnsjuk pengesum for ein idrettsmann. 200-300 millionar er nær minstesum for ein prøva spelar om dagen. Og laget skrik etter desse forsterkningane, mest av alt på spissplass og midtstopparplass. Midtbana vår er god og godt dekt, men skadeplaga. Wenger var tidleg ute og handla enda ein midtbanespelar i Granit Xhaka, vel og bra det, men det var ikkje der skoen trykte mest og på sedvanleg vis drøyar med kjøp der vi har umiddelbare behov. Forstå det den som kan, det er til å rive av seg håret av. "Alle" ser det, "alle" hadde adressert problemet, til og med Wenger innrømmer det kryptisk og motvillig, men gjer tilsynelatande ingenting med problemet. Wenger knows er utgått på dato, ein må få stille kritiske spørsmål no ved drifta av Arsenal Football Club. Kva skjer innad i klubben, er midlane der? Sit Wenger og bit seg i tunga på kvar og ein pressekonferanse er kanskje tida inne som ein påpeikar i tråden over her at Wenger burde kanskje ta sin hatt å gå i protest. Hans ettermæle i gullskrift er i ferd med å viskes ut med tinn. Handlingar og ord samsvarar per dags dato ikkje.

 

Eg forstår reaksjonen til fansen både under Norwich-kampen og i går. Eg gjer det. Eg ville ikkje sjølv ha kasta meg på den bølga (enda) ut i fra min djupe respekt og takknemlighet til Wenger, men haldning fra Wenger i forhold til fansen og klubben bør snu ganske så kjapt ellers er klubben og fansen på kollisjonskurs. Fansen er splitta, og frustrasjon både mot eigar og Wenger er på maksnivå for den eine halvdelen. Det er ikkje til å neglisjere, ei heller å stue bort som "dårlege fans". Mange angrip og Silent Stan, det kanskje med rette, men eg er einig i filosofien hans om at klubben skal vere sjølvdreven. Slik burde det vere. Men det er vanskeleg når spesielt City og Chelsea sit og pøser ut penger som om det var monopolpeng på spelarkjøp med FAs velsignelse. Men samtidig blir eg bekymra når han i ei uttalelse seier trofe ikkje er viktig, men går langt i at han er meir enn fornøgd med topp fire og CL-pengar. Det er ambisiøsløst og veldig defensiv innstilling som eg er redd sakker oss akterut på sikt. Eg skjønar ikkje korleis han klarte å få så stor aksjemajoritet på det tidspunktet den værste kneike i forbindelse med overgangen til Emirates var over og vi var på veg opp og fram sjølvstendig økonomisk. Alternativet Usmanov som har sportslege ambisjoner i fleng og villig til å brue midlene når som helst er ikkje berre positivt. Å gjere seg avhengig av nokon er skummelt, og dersom han skulle snøre igjen sekken av ukjende årsaker kan vi fort senkes som Leeds, eller enda værre Portsmouth. Det er for mykje pengar i fotballen i dag og det er øydeleggande.

 

Eg stiller spørsmålet om Wenger er like motivert og sulten som han var ved årtusenskiftet, da håndplukka han talenter på rad og rekke for ein rimeleg penge og fostra dei fram som superstjerner der mange utakknemlege tvang seg like kjapt ut av dørene til Highbury når anledninga bydde seg. Kvifor får West Ham fram Payet, Leicester får fram Vardy og Mahrez ++, Chelsea får fram Zouma for å ta nokre spørsmål, og når hadde vi sist eit slikt talent som slo til? Cesc og Bellerin føler eg er i ei gråsone, dei hadde allerede ei høg stjerne i akademiet til Barcelona på tidspunktet vi kjøpte dei. Tidene har nok endra seg, men det bør vere like mykje eit fortrinn for Wenger og Arsenal som det er for andre klubbar, spesielt når dei heiter Leicester og West Ham.

 

Eg berre håpar Wenger kan gå ut av porten med heva hodet når han går

 

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

Nokon som kan forklare meg kvifor uoversiktelege Facebook-tråder har tatt over eit velfungerande forum? Kor var denne *kremt, unnskyld rusk i halsen* fanskaren før Facebook? Er det det som skal til for å få med "alle", tilrettelegging på Facebook? Da tek eg heller takke med få kvalitative meddebatanter enn kvantitativ vrøvl. Eg har vore på forumet sidan det var ei gjestebok på gunners.no og fulgt med utviklinga både aktivt og passivt, no føler eg at eg er på eit stadie midt i mellom. Men eg skjønar ikkje kvifor ting må på Facebook for å skape aktivitet.

 

 

 

Fasit har jeg ikke på dette, men det er vel en utvikling som rammer de fleste forumer av den "gamle" typen.

 

Min teori er at diskusjonsforum, på samme måte som andre sider i samfunnet, har blitt mye mer tabloide. Mange "gidder" ikke lenger å tenke langsiktig i diskusjoner, nå er det "krangling" i nuet som er inne og langsiktige saklige diskusjoner er det mange som ikke lenger evner å delta i.

 

 

Wenger.

Eg har eit ambivalent forhold til Wenger om dagen.

Jeg tror at det er mange, også blant oss "skeptikerne" som har dette ambivalente forholdet..

 

Problemet ligger ikke bare blant de av oss som nå er skeptiske og som kritiserer en del (sutring vil kanskje noen kalle det). Problemet er egentlig at Wenger er en stor bidragsyter når det gjelder å fyre opp under "kritiker-ilden".

Jeg er enig i det meste du skriver, forskjellen på oss to er vel at for meg så rekker ikke takknemligheten og respekten lenger til å holde tilbake min til tider krasse kritikk mot Wenger.

Når det gjelder driften av klubben så er jeg enig i at Usmanov ikke er et noe bedre alternativ enn Kroenke, med utgangspunkt i enkelte av "pengebruk-kommentarene" som har kommet fra Russeren. Problemet igjen er at vi egentlig sliter med alternativene "Pest eller Kolera" på eiersiden. Det var kanskje ikke bedre før, kanskje er det bare "romantikeren" i meg som snakker, men jeg savner så inn i hel**te en eierstruktur med flere engelske eiere som virkelig har et hjerte i klubben.

 

Jeg vet at enkelte mener at det er Stan/Ivan som er problemet når det gjelder overgangsmarkedet, men hvis det er de som har laget problemer i flere år så skaper det ikke noen respekt at Wenger velger å bli nærmest som en marionette for styret/admin (Nå tror jeg ikke at det er slik).

 

Jeg har i mange år ønsket at Wenger skal gå ut porten, med hevet hode, og bare godord fra fansen. Han gjør det ikke enklere for deg selv når det gjelder akkurat det.

 

---------------------

 

Tilbake til en annen "diskusjon" der jeg fikk litt pepper da jeg kalte Wenger "flåsete" med utgangspunkt i enkelte av hans kommentarer. Jeg mener at vi igjen ser et eksempel på det når han etter å ha kritisert ManU for pengebruken vedrørende kjøpet av Pogba, så (iflg media) slenger ut kommentaren om at han ikke ville ha noen problemer med å betale +£300 mill for en spiller hvis han hadde hatt pengene.

Man må gjerne kalle det en spøk, en ironisk kommentar eller "whatever", men for meg høres det rett og slett dumt ut

Link to comment
Share on other sites

 

Tilbake til en annen "diskusjon" der jeg fikk litt pepper da jeg kalte Wenger "flåsete" med utgangspunkt i enkelte av hans kommentarer. Jeg mener at vi igjen ser et eksempel på det når han etter å ha kritisert ManU for pengebruken vedrørende kjøpet av Pogba, så (iflg media) slenger ut kommentaren om at han ikke ville ha noen problemer med å betale +£300 mill for en spiller hvis han hadde hatt pengene.

Man må gjerne kalle det en spøk, en ironisk kommentar eller "whatever", men for meg høres det rett og slett dumt ut

Enda eitt eksempel på at ord og handling ikkje heilt samsvarar med røynda. Dette skapar usikkerheit ikkje berre blant fansen, men og spelararane vil eg tru. Tippar Sanchez spesielt som gir 100% innsats i einkvar kamp gjerne vil jobbe med manager og spelarar som dedikerer seg 100 %, det er her Wenger misser kredibilitet med sine utspel som du påpeikar. Özil var nok meget frustrert som gang på gang produserer kjempesjanser og opningar med sine lissepasninger, men som vert omsatt i scoring altfor sjeldant. Problemet er der, men vert ikkje tatt alvorleg nok. Frykta er å misse Özil og Sanchez som var tunga på vektskåla kvar sin sesong dei siste to sesongane pga manglande dedikasjon og ambisjon frå leiinga. At ein føler seg lurt når ein tidleg i vindauget fortel om store planar og mykje midlar tilgjengeleg for så å tone det heile ned når vi nærmar oss slutten og prøver å overbevise om at stallen er god nok og berre vi held oss skadefri så.....

 

Det er dette eg frykter, at andre spelarar ser mønsteret vårt dei siste åra og at det same skjer med bærebjelkane i dagens lag, sjølve sentrallinja, og berre gjev oss opp. Hoppar over på den andre sida av gjerdet der graset er grønare i form av vilje til å vise ambisjonar. Før var Wenger-namnet nok til å tiltrekkje seg spelarar, men nå når Wenger fortsatt seier at det ikkje er lett å få spelarar samtidig som vi ser at samtlege rundt oss har forsterka (City har signert 9(!) spelarar til nå i sumar, dersom eg har talt riktig) så er ståa slik at anten tiltrekkjer vi oss ikkje spelarar, Wenger lyg når han seier han jobbar for å få inn spelarar eller så er ikkje midlane der. No har Vardy og Mahrez i følge rykta vist oss ryggen, det er ikkje ei heldig utvikling. Thierry Henry sa i SkySports-studioet det same (etter Liverpoolkampen), det verkar som ikkje nokon vil til Arsenal og det er forunderleg.

 

Eit godt poeng frå Vieira http://www.101greatgoals.com/news/patrick-vieiras-criticism-of-arsenal-leads-to-an-obvious-question-for-the-gunners-legend/

 

Vi har knapt tilbydd eller holdt ein einaste spelar ei rolle i teamet. Dette er viktig for å behandle identitet og inspirere unge spelarar som skal lære av sine idoler og spelarar som har levert på absolutt toppnivå. Enkelte på forumet her spekulerer i om Wenger rett og slett har for mykje makt og nærmest har eit diktaturstyre i både det taktiske og på det sportslege plan elles. Dette gir i mine auge grobotn for slike spekulasjoner. Han vil ikkje utfordres eller settes på prøve blant andre høgt respekterte Arsenalprofiler. Søkt, men påfallande alikevel.

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

Du har heilt rett Ulfagrafr i det du skriver, slik jeg ser det.

 

Jeg har tidligere sagt og jeg mener forsatt at det er flott at det er mange som fremdeles står bak Wenger, samtidig er jeg litt skuffet over at ikke flere av de har et litt mer nyansert forhold til Wengers Arsenal anno 2016.

 

Du skriver: "Wenger lyg når han seier han jobbar for å få inn spelarar eller så er ikkje midlane der". Dette er også et punkt jeg har tatt opp flere ganger og jeg sliter med å forstå det helhjertede forsvaret enkelte har for Wenger når han sier han har penger til kjøp, samtidig som den samme (lille?) delen av fansen påstår det motsatte. Av og til får jeg inntrykk av at enkelte synes det er greit at han lyver til oss hvis det er slik at han ikke har midlene. Personlig så har jeg påstått at det ikke er mangel på midler som er problemet.

 

Og til sist så vil jeg ta opp en annen "løgn" som deler av fansen kommer med og som du også påpeker i ditt innlegg. Hver sesong så blir det påstått at Arsenal er en attraktiv klubb der spillere kom(mer) ene og alene p.g.a. Wenger! Det var sikker en riktig påstand tilbake i tid, men de som eventuelt påstår dette i dag bør ta en realitetssjekk.

 

Neida, selv om jeg kan være ganske skråsikker i mine påstander så vet jeg at jeg ikke vet alt, og ja jeg tar helt sikker feil i enkelte av min påstander, men det jeg er sikker på er at Wenger anno 2016 ikke er i nærheten av den Wenger vi hadde i hans tidlige regjeringstid.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er et trist skue om dagen. Alt går i reprise: Sommeren, sesongåpningen, sesongen, forklaringene, mishagsytringene, diskusjonene. Jeg bladde meg tilbake til sesongåpningen 2013 (1-3 mot Villa), og fant supportere som klaget over at vi ikke la litt mer penger på bordet for HiguainAlan Shearer sitter i MotD-studioet, og lurer på hvorfor ikke Arsenal har vært tidligere ute med sommerhandlingen, nå som rivalene gjør så mange endringer på spiller- og trenersiden…

 

Sommerne og sesongåpningene er et kapittel for seg. 3-4 i år. 0-2 i fjor. En skulle tro at Arsenal hadde fått skrekken i 2011, etter Cesc- og Nasri-sagaene, 2-8, og Mertesacker, Arteta, Benayoun og Santos’ ankomst med minutter igjen av vinduet. Men i 2013 var man i gang igjen; ny sesong, men langt fra ferdig på markedet. 1-3 mot Villa. Da selveste Özil likevel kom på vinduets siste dag, trodde jeg at man satte punktum og at noe nytt var i emning. Men så er vi her igjen, i 2016, og lurer på hva vi skal gjøre med de, hva, 60-70 millionene med pund vi har til rådighet, og hvordan vi skal tette igjen forsvaret og erigere angrepet. «We are looking». Fra her jeg sitter, trygt og godt som sofasupporter, synes det å mangle både plan og besluttsomhet.

 

Jeg vet ikke hvem som skal ha skylden. Wenger, eller resten av hans medhjelpere i styre og stell. Men det er ikke godt nok. Ikke godt nok for å vinne eller utfordre reellt i serien (antagelig - selv om vi naturligvis er langt mer sannsynlige vinnere i år enn Leicester var i fjor). Og ikke godt nok for å skape entusiasme hos fansen. Det siste overrasker meg mest at klubben ikke synes å ta på alvor. Fra Eboue i 2008, via "piss off Wenger" i Stoke, til Wenger out i april i fjor, har mishagsytringene og pipekonserten aldri vært mer enn et par feilpasninger og et baklengsmål unna på Emirates. Det er utvilsomt dårlig stemning og liten tillit blant store deler av fansen. Og det gir høye skuldre hos spillerne, og tapte poeng på banen. Det er jeg overbevist om.

 

Stadig oftere ser Arsene mest ut som en plaget mann. I intervjuer og på sidelinjen. Til syvende og sist er en fantastisk managerepoke i ferd med å fisle ut i en blanding av apati og edder og galle fra tribunene. Det er trist å bivåne. Og et mildt sagt utfordrende fundament å bygge en suksessfull sesong ut i fra.

Link to comment
Share on other sites

Kan starte med å si at jeg egentlig er en #WengerOut atm. Men, er det virkelig han som er feilen? Ja, han må jo delvis være det.

 

Men som vi vet så er ikke dette styret heller noe å skryte av, går ut i media og sier at vi skal kjøpe, at vi ikke har problemer med penger. Men når alt kommer til stykket så sier de etter flere mnd med "cockiness" - We cannot compete with the big money clubs"

 

Nei fyfaen, Wenger, reis og ta med deg hele styret. Usmanov for president!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...