Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Vi får stole på at både han og styret i Arsenal Football Club har kontroll på situasjonen :)

Jeg vet egentlig ikke om jeg stoler på noen i klubbens ledelse ?

 

Men fra «spøk» til alvor, jeg blir ikke forbauset om det ikke, uavhengig av managersituasjon, kan bli litt kaotisk i sommer.

 

De fleste her vet hva jeg mener om Wengers fremtid i klubben, men uavhengig av det så mener jeg at Wengers valg bør være klart i god tid før serieslutt (senest rundt påske etter min mening). Kanskje ikke ovenfor offentligheten, men i allefall så bør det være klart mellom Wenger og styret hva som vil skje slik at en eventuell ny manager er klar i god tid før overgangsvinduet.

 

Når det gjelder Sanchez og Özil, så sitter jeg med en følelse av at styret ikke med lett hjerte vil akseptere de påståtte lønnskravene og jeg ser det som realistisk at den ene eller begge kan forsvinne i sommer.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Vant vel hjemme mot Chelsea som en hyggelig forandring, men ellers skralt ja. Mulig 11 kamper imellom den der?

 

Dette er en oversikt over bortekamper. Nå er dog ikke hjemmestatistikken så jævlig mye bedre..

Link to comment
Share on other sites

Det er alternativer i bøtter og spann. Det er ikke problemet. Hver eneste klubb som har vunnet noe i verden de siste årene har gjort det uten Wenger. Problemet er følelser, denne mannen har servert oss fotball og pokaler som har gitt oss gåsehud. Du vet hva du har, men ikke hva du får. Det er alltid en risiko med å gjøre forandringer, men Cesc har helt rett i det han sier i intervjuet. Arsenal må gjøre et valg, og valget må gjøres i styrerommet. Wenger har selv lagt lista for klubben og seg selv skyhøyt, og for klubbøkonomene har han de siste årene vert en gave fra himmelen. Disse økonomene har vert sjefene hans, og han har lojalt levert varene for dem. Vel, det er nå en cashflow i dette selskapet som mer enn tillater en ambisiøs sportslig satsning. Spørsmålet er hvem sier "go". En endring betinger at enten Stan Kroenke sier "let's go, Arsene" eller at Arsene Wenger sier "I have to go, Stan". Alle andre konklusjoner medfører tilnærmet Status Quo, i beste fall. David Dein kallte Wenger en "miracle worker". Ja, det er nesten et mirakel at Arsenal tilsynelatende var en tittelutfordrer også i år etter årevis med sulteforing og underernæring. Jeg kommer alltid tilbake til David Dein. For meg var det en sørgelig dag da han ble pelmet ut av klubben, for jeg visste da at nå var det ingen med reell makt i klubben som satte fotballaget først på agendaen og den første absurditeten lot ikke vente på seg. Manuel Almunia ble førstekeeper i Arsenal, og forble det. Han gjorde selvsagt sitt beste og er helt sikkert en bra mann, men selv om han ikke er alene om det er han selve symbolet på at average var akseptabelt. Time for a change, average er langt under det denne klubbens rammer nå tillater. Over to you Stan. Besvar Cesc's spørsmål. In my book you are accountable now!!

Jeg skulle lete etter noen gamle kommentarer fra min egen "penn" men kom over dette fra vår tidligere svært så aktive forumist Sir J, og innlegget et minst like aktuelt i 2017 som det var i 2011.

 

Jeg har uthevet enkelte setninger, men egentlig så er hele innlegget like aktuelt pr mars 2017. Og som undertegnede har påstått tidligere, problemet er større enn bare Wenger, vi har ett stort sportslig problem i styrerommet (inkl majoritetseier)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Siste 5 kamper i Premier League:

 

31. januar. Arsenal 1 - 2 Watford TAP

4. februar. Chelsea 3 - 1 Arsenal TAP

11. februar. Arsenal 2 - 0 Hull SEIER

4. mars. Liverpool 3 - 1 Arsenal TAP

18. mars. West Brom 3 - 1 Arsenal TAP

 

Ja Wenger.. nå er du virkelig ute å kjøre. 5. plass pdd. med 16 poeng opp til serielederen og 5 poeng opp til 4. plass.

 

Tiden er virkelig moden for å få inn nye tanker og ideer.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Jeg har lovet (meg selv) at jeg ikke skulle ta en viss "frase" i min munn, og at mitt etterlengtede managerbytte SKAL (skulle) skje når sesongen er over, men jeg må innrømme at det blir vanskeligere og vanskeligere å ikke ta frasen "We**er o*t" i min munn eller skrive den. (jeg har skjult noen av bokstavene for å fremdeles "holde" mitt løfte).

 

Jeg begynner nå å tvile på at jeg lenger ønsker å vente til sesongslutt!!

Link to comment
Share on other sites

Enig, men dog noe ambivalent etter dagens kamp.

 

Wenger er tydelig før kampen på dødball-trusselen til WBA.

Vil tro dette er terpet på og snakket mye om.

Likevel slippet vi inn to på corner og spillere som Ramsey, Ox m.fl gir FULLSTENDIG blanke i sitt defensive ansvar !!

Da blir det forferdelig vanskelig å vinne fotballkamper.

Her må noe av ansvaret også henge på spillerne. Wenger kan ikke gå i kroppen på Dawson selv.

Likevel, det er trenerteamet sitt ansvar å delegere oppgavene og sørge for at Ramsey og Ox

nettopp gjør den jobben !

 

Offsidemål til WBA, vi blir snytt for straffe, vi har en i tverra. Kampen kunne sett helt annerledes ut.

Men, vi har 4 tap på siste 5. Det skyldes selvsagt ikke bare dommeravgjørelser og uflaks.

Spillerne må ta skylden og Wenger må ta mye skyld som ikke evner å snu trenden.

Det blir vell mer og mer tydelig og ufravikelig at klubben trenger et skifte...

Jeg har ikke sansen for Wenger-Out plakatene, men jeg håper han skjønner selv at han ikke

makter å ta klubben videre.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har ikke sansen for Wenger-Out plakatene, men jeg håper han skjønner selv at han ikke

makter å ta klubben videre.

Jeg er heller ikke tilhenger av de nevnte plakatene, men jeg forstår frustrasjonen som ligger bak de, og jeg er enig med deg i at han selv bør komme til denne konklusjonen. Men dessverre så er kanskje disse unødvendige plakatene et nødvendig onde i så måte.

 

Trenden vi er i skyldes ikke dommeravgjørelser. Selv om vi har vært utsatt for flere slike så bør dette laget være godt nok til å vinne flere av disse kampene til tross for nevnte feilaktige avgjørelser. Jeg ser dog på kamp nr 2 mot Bayern som et spesielt engangstilfelle.

 

At spillerne må ta mye av skylden skal jeg ikke motsi deg på, men det er Wenger som velger laget, som velger taktikk som velger det meste i denne klubben og da ligger også hovedansvaret på nevnte Wenger. Det gjør det ikke bedre, for Wenger, at mye av det undertegnede og flere med meg "klager" på er ting som vi har påpekt sesong etter sesong. Du nevner Ox mf.fl. gir fullstendig blanke i sitt defensive ansvar, men hvorfor får de da "automatisk" tillit på nytt fra Wenger.

Wengers største problem er at han ikke vil/klarer å ta inn over seg de manglene laget har hatt de siste sesongene både på blant spillerpersonell og vedrørende sin egen ledelse av laget (på banen).

 

Tilsynelatende så har (eller har hatt) Wenger "all makt" i klubbenog da må han egentlig også ta alt ansvar for det som blir levert.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jeg leser i flere "blekker" på nettet at Wenger etter kampen har uttalt at han har bestemt seg vedrørende om han tar en ny periode i klubben eller ikke og at han vil offentliggjøre avgjørelsen i nær fremtid.

 

Hva han har bestemt seg for tør jeg ikke spå, uansett så er det greit å få en avklaring.

Link to comment
Share on other sites

Da satser vi på han gir seg, også Avslutter vi sesongen sterkt og hyller han med nok en FA. Også at vi kan glede oss til neste sesong med noe NYTT!

Fullstendig enig med deg i dette.

 

 

.....................................men så er det min andre personlighet (i "duoen" Dr. Pessimist & Mr. Polljen) som tenker: Wenger tar to nye år og det blir en misserabel sesongslutt :shy:

Polljen håper inderlig i at hans andre jeg tar fullstendig feil i akkurat dette ;D

Link to comment
Share on other sites

 

Tilsynelatende så har (eller har hatt) Wenger "all makt" i klubbenog da må han egentlig også ta alt ansvar for det som blir levert.

 

 

Godt poeng. Som tidligere nevnt er det forferdelig frustrerende og provoserende å se spillere levere så slett som de gjorde igår.

Ser de slaktes av Henry, Redknapp m.fl i Sky-studio.

Men som du sier, problemene vi så mot WBA er på langt nær nyoppståtte, de har vært adressert av motstandere, eksperter og fans i mange år.

Desverre ikke av Wenger selv. Og da blir det selvsagt et manager-problem, ikke et spiller-problem.

 

Hver gang det virkelig gjelder faller vi sammen som et korthus.

Dette var tilfelle i januar, når vi hadde en mulighet til å henge oss på i teten.

Nå nærmer mars seg slutten og vanligvis, når vi ikke lenger har en tittel å spille for, så heves prestasjonene.

Vanligvis...

Jeg fikk litt samme følelsen som Safe Hands etter intervjuet, men skulle jeg satset penger på noe ville det vært en ny to-års.

Link to comment
Share on other sites

Gå til tråden "hva er galt med Arsenal FC", og les åpningsinnlegget fra 17. april 2011.

Dette er nå 6 år siden. Ny kontrakt?

Jeg vil også vise til et innlegg (som jeg nylig refererte til) som er skrevet av deg Sir J, 25. april 2011, der du tar for deg Wenger, Kroenke, Styret og savnet etter at DD forsvant fra klubben.

 

Jeg kan også legge til at det er mange innlegg i den perioden, som viser en markant sinnstilstand blant en stor gruppe av fansen der argumentasjonen på mange måter er den samme som i 2017.

Link to comment
Share on other sites

Gå til tråden "hva er galt med Arsenal FC", og les åpningsinnlegget fra 17. april 2011.

Dette er nå 6 år siden. Ny kontrakt?

 

Rinse and repeat dessverre Sir J.

 

Wenger kommer trolig alltid til å være vår største og trolig beste manager gjennom tidene. For mannen er/var et geni på så utrolig mange måter, men han klarer dessverre ikke lenger å være så hensynsløs som han burde være. Han har blitt en "snill bestefar" for mange av spillerne sine og selv om de trolig elsker fyren og ikke har annet enn lovord for han, så klarer de ikke å yte det de må for å kunne konkurrere på ypperste nivå. Dette igjen uten særlige konsekvenser for spillerne selv.

 

Håper virkelig vi klarer å "ro i land" et trofé i FA Cupen som en siste hyllest for Wenger. Det håper jeg virkelig.

Link to comment
Share on other sites

http://www.express.co.uk/sport/football/780976/Arsenal-News-Arsene-Wenger-West-Bromwich-Albion-Premier-League-Juventus-Max-Allegri

 

Stemmer dette så gir jeg opp neste sesong. Hvorfor Wenger skal du ta et år til ? Hvorfor ! For å knuse hele ditt rykte før du drar, og kanskje bli sparket til slutt ?

Vi får se om det er hold i dette, frykter der faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner veldig godt om Arsene ønsker enda et år. Arsenal er hans livsverk, og han vil neppe ønske å forlate skuta slik alt ser ut nå.

 

Samtidig er det underlig at han ønsker å fortsette nettopp når stemningen er så sur som den er nå. Protestene har han selvsagt fått med seg, og de har pågått lenge nå.

 

Hvis han annonserer sin avgang nå, tror jeg supporterne ville stilt seg unisont bak ham i sin hyllest. Og det ville rettet alles øyne mot spillerne, noe som ville vært svært så betimelig når man ser innsats som i går..

 

gun__1489846682_ftreport.jpg

Edited by Safe Hands
Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner veldig godt om Arsene ønsker enda et år. Arsenal er hans livsverk, og han vil neppe ønske å forlate skuta slik alt ser ut nå.

 

 

Viktig poeng. De færreste managere går frivillig fra sine jobber, når ting butter. At Wenger, med ståltro på sin filosofi, ønsker å fullbyrde sitt verk med konfetti, er vel åpenbart. Samtidig er dette hans liv, hans livsverk. En livsstil han på mange måter føler seg avhengig av. Managere som leverer under forventet nivå, blir avskjediget av sine arbeidsgivere. En stor majoritet av disse er uenige i avgjørelsen. Det er derfor det er så viktig å ha en handlekraftig klubbledelse, som til enhver tid gjør det de mener er riktig for å oppnå sportslig suksess.

 

Dessverre er vår klubbledelse mer opptatt av internt kameratskap og excelfiler med grønne tall, enn trofeer. De bønnfaller trolig Wenger om å bli ved sin lest, til tross for røde, blinkende lys fra alle himmelretninger. De ønsker å fortsette å leke gjemsel, mens de ser at Arsenals aller største legende blir satt gapestokk foran en hel fotballverden. De har et jævla ansvar for å beskytte Wenger, og hans historie og ettermæle. De er forpliktet til å ta de grepene som må til, for å få slutt på denne evige runddansen, som er i ferd med å ødelegge klubbens umiddelbare fremtid. En klubb som lar manageren avgjøre sin egen skjebne, uansett prestasjoner, er en klubb i dype problemer.

 

Det kan være at ting blir verre de neste par årene, om Wenger går. Jeg tror det dog ikke. Men hva er vel verre, enn å se selve arkitekten i det moderne Arsenal, bli latterliggjort og dusjet med grove fornærmelser hver uke? Til Kroenke, Gazidisog Keswick, med flere: Gjør jobben deres!

Link to comment
Share on other sites

Hvis det nå viser seg at Wenger har skrevet under på en ny ettårskontrakt, så er det etter min mening ganske uforståelig og egentlig det dårligste alternativet av alle muligheter.

 

Hvis det er for å rette opp sitt rykte så ville det etter min mening være mer logisk med to eller tre år. Hvis han skal «bygge» opp igjen laget, er det virkelig mulig på ett år?

 

Jeg forstår rett og slett ikke hva han tror han kan oppnå med ett ekstra år.

 

I tillegg så mener jeg at en slik kontraktstid bare vil være med på øke usikkerheten rundt klubben, igjen mener jeg det ville være mer logisk med to eller tre år.

 

Er en ettårskontrakt den absolutt siste, eller kan det bli enda en ny kontrakt neste år?

 

Jeg vil selvsagt ikke ha noen ny kontrakt for Wenger, men hvis han likevel skriver under på en ny kontrakt, hva er da logikken bak «bare» ett år til?

Link to comment
Share on other sites

Hva er da logikken bak «bare» ett år til?

 

Det diskuteres også her:

 

"I think the one year contract would make a lot of sense because clearly Arsenal don't have a plan B or a replacement lined up. They would panic if Wenger were to leave because they wouldn't know who to get in," Pitt-Brooke said.

 

"If Wenger did say 'I will go in a year's time from now' then that would give them time to find someone who can do the job. The big problem they have got now is that if Wenger decides at the end of May that he isn't going to be there any more then they have got so much planning to do. Not only because they need a new head coach, but also probably a new director of football even before they can start planning for what would be a big summer of transition in terms of play recruitment so they are facing a nightmare scenario.

"If you think things are bad now, this summer would be awful for Arsenal if Wenger was to leave but if he decides to stay for another year, they can manage things a bit more smoothly."

Jeg synes ikke dette virker helt sannsynlig. Wenger må jo ha signalisert et eller annet gjennom kontraktsforhandlingene. Og når man har en manager som nærmer seg 70, og er i sitt siste kontraktsår, da må en vel for lengst ha begynt å tenke på- og kartlegge alternativene. Eller? Neimen om jeg vet..

Link to comment
Share on other sites

For øyeblikket handler det ikke om spillermateriellet heller. Vi har jo faktisk BRUKT penger, på gode spillere. Virker som vi ikke lenger har noen plan A en gang og viljen er borte.

 

For meg blir det litt sånn tankegang nå: Riv ned og bygg opp på nytt.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...