Jump to content

Emmanuel Eboue


Imerslundinho

Recommended Posts

Finnes den statistikken i oppdatert versjon?

 

"Den" statistikken var bare noe jeg snublet over en gang, men for gøy kan vi jo oppdatere den.

F.o.m. CL kvaliken t.o.m. Hull kampen sist helg blir det som følger for 30 PL og CL kamper:

 

Med Eboue fra start 2,43 poeng.

Eboue som innbytter 1,80 poeng.

Uten Eboue 1,36 poeng.

 

Nevnes må også at vi slo Man.U. og Chelsea uten Eboue.

 

Dette er nok ikke bare tilfeldig. Eboue er en god spiller. Han slurver ikke med sine defensive oppgaver og jeg tror han er veldig enkel å ha med å gjøre for manageren, altså at han gjør akkurat det han får beskjed om.

Jeg liker Eboue svært godt jeg, for eksempel foretrekker jeg han foran Walcott i startoppstillingen stort sett hver gang. Unntaket er når vi møter motstand vi er kapable til å slå med 10 mål.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 811
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Finnes den statistikken i oppdatert versjon?

 

"Den" statistikken var bare noe jeg snublet over en gang, men for gøy kan vi jo oppdatere den.

F.o.m. CL kvaliken t.o.m. Hull kampen sist helg blir det som følger for 30 PL og CL kamper:

 

Med Eboue fra start 2,43 poeng.

Eboue som innbytter 1,80 poeng.

Uten Eboue 1,36 poeng.

 

Nevnes må også at vi slo Man.U. og Chelsea uten Eboue.

 

Dette er nok ikke bare tilfeldig. Eboue er en god spiller. Han slurver ikke med sine defensive oppgaver og jeg tror han er veldig enkel å ha med å gjøre for manageren, altså at han gjør akkurat det han får beskjed om.

Jeg liker Eboue svært godt jeg, for eksempel foretrekker jeg han foran Walcott i startoppstillingen stort sett hver gang. Unntaket er når vi møter motstand vi er kapable til å slå med 10 mål.

 

BE

Enig i det meste du sier her BE. Eboue sørger for en balanse på midtbanen, med til tider offensive Denilson trenger vi Eboue litt bakover. Derfor blir mye av arbeidet hans gjort i skyggen av de andre midtbanespillerne. Eboue's oppgave er ikke å være kreativ, han skal være et arbeidsjern og jobber etter Wengers oppskrift.

Syns Walcott/Eboue er en vanskelig problemstilling. I hovedsak er jeg enig i at de lettere lagene trenger vi en kjapp Walcott som kjapt får oss inn i målprotokollen. Walcott er også en super innbytter som kan få fart på spillet de siste minuttene. Men Walcott har utrolige kvaliteter og bare han klarer å prestere i flere av kampene han starter, da er han mitt soleklare førstevalg. Det trenger ikke være på bekostning av Eboue, det er fordi jeg ser kvaliteter i Walcott som kan plassere han blandt verdens beste spillere.

Link to comment
Share on other sites

den dagen walcott er like gammel som eboue vil han være møe bedre!!!

eboue drømmer om og ha det samme talentet som walcott har!!

 

synes ikke kantspillere skal stå for den defensive balangsen i laget, at vi i så fall må ha en kantspiller som er så bra defensivt synes jeg sier noe negativt om laget, og da er det kansje uenigheten om spillestil og div som går litt mye ut over eboue i og med at han ikke er noen spesielt spennende spiller og se på..

 

i min bok kjennerelt har clovnen eboue brukt opp kvoten sinn med skuespell og jalla, og synes det er direkte flaut og ha en sånn spiller på arsenal, blir forbanna hver eneste gang jeg ser han i lagoppstillingen

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke komme og si at den statistikken er fastien på hvor god Eboue er, men han er viktigere for laget enn folk tror. Han har løp som frigjør for andre spillere. Videre er han den vingen som er best defensiv og har vært en av få spillere de siste kampene som har satt fart inn mot boksen.

 

I starten av sesongen var hele laget bra, men det var også han. Faktisk var han en av våre klart beste. Hleb hadde heller ikke mange mål eller assist, men var likevel meget god for oss sist sesong, særlig på høsten. Assist og mål er ikke alt for en offensiv spiller. Dog er jeg enig i at han ikke er en god avslutter. Hver gang han får muligheten dunker han til alt kan uten å sikte, noe som så klart fører til at han kun har scoret 2 mål for a-laget. I likhet med flere andre spillere, er han ikke god nok til å legge inn. Det må også legges til at spillerne i boksen heller ikke er særlig gode til å krige om ballen.

 

Jeg tror det er motsatt. Jeg tror han er mindre viktig for laget enn du tror. Usynlig jobb og gode løp har jeg ikke sett et snev av denne sesongen. Heller mer mot at han ikke gjør jobben sin, og det forteller vel statistikken om hvor mange ganger han har blitt byttet ut også. Eller er det bare sånn at Eboue har svært dårlig kondisjon?

 

Forøvrig synes jeg synd i Hleb som må bli sammenlignet med Eboue. Hleb var en klassespiller den siste sesongen i Arsenal, hans bunnnivå den sesongen er langt høyere enn Eboues toppnivå nå.

 

Skal ikke kommentere alt her, men jeg er -kanskje ikke veldig overraskende- enig i det meste Magnus skriver. En ting vil jeg dog kommentere fra hans innlegg: Selv om Eboue ikke slår perfekte legg hver gang er han helt klart den beste til å slå innlegg fra kant. Hverken Walcott, Clichy, Sagna eller Nasri er gode til dette og ballene de slår mangler både kraft og presisjon. Havner altfor ofte rett i kroppen på spilleren i press. Eboue er langt flinkere enn de andre til å få ballen rundt førsteforsvarer.

 

Så til deg AnabOle:

-Hvis du ser hvem Eboue er byttet mot og i hvilke kamper han er byttet vil du nok se at det er ofte offensive bytter som gjør at han må vike plass.

-Hvis du ikke har sett snev av gode løp denne sesongen vil jeg anbefal deg å se kampen fra i går pånytt. Kan også legge til både Bolton, Portsmouth og Hullkampene bare fra de siste ukene. Ofte skaper han rom og muligheter med tunge løp inn i boksen.

-I spillerstats fra CL kampene kommer han veldig godt ut når det gjelder løping. Tror ikke det er noe feil med kondisen hans :D

 

En ting som er sikkert er at du og jeg nok aldri kommer til å bli enig om kvaliteten til denne gutten :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke komme og si at den statistikken er fastien på hvor god Eboue er, men han er viktigere for laget enn folk tror. Han har løp som frigjør for andre spillere. Videre er han den vingen som er best defensiv og har vært en av få spillere de siste kampene som har satt fart inn mot boksen.

 

I starten av sesongen var hele laget bra, men det var også han. Faktisk var han en av våre klart beste. Hleb hadde heller ikke mange mål eller assist, men var likevel meget god for oss sist sesong, særlig på høsten. Assist og mål er ikke alt for en offensiv spiller. Dog er jeg enig i at han ikke er en god avslutter. Hver gang han får muligheten dunker han til alt kan uten å sikte, noe som så klart fører til at han kun har scoret 2 mål for a-laget. I likhet med flere andre spillere, er han ikke god nok til å legge inn. Det må også legges til at spillerne i boksen heller ikke er særlig gode til å krige om ballen.

 

Jeg tror det er motsatt. Jeg tror han er mindre viktig for laget enn du tror. Usynlig jobb og gode løp har jeg ikke sett et snev av denne sesongen. Heller mer mot at han ikke gjør jobben sin, og det forteller vel statistikken om hvor mange ganger han har blitt byttet ut også. Eller er det bare sånn at Eboue har svært dårlig kondisjon?

 

Forøvrig synes jeg synd i Hleb som må bli sammenlignet med Eboue. Hleb var en klassespiller den siste sesongen i Arsenal, hans bunnnivå den sesongen er langt høyere enn Eboues toppnivå nå.

 

Skal ikke kommentere alt her, men jeg er -kanskje ikke veldig overraskende- enig i det meste Magnus skriver. En ting vil jeg dog kommentere fra hans innlegg: Selv om Eboue ikke slår perfekte legg hver gang er han helt klart den beste til å slå innlegg fra kant. Hverken Walcott, Clichy, Sagna eller Nasri er gode til dette og ballene de slår mangler både kraft og presisjon. Havner altfor ofte rett i kroppen på spilleren i press. Eboue er langt flinkere enn de andre til å få ballen rundt førsteforsvarer.

 

Så til deg AnabOle:

-Hvis du ser hvem Eboue er byttet mot og i hvilke kamper han er byttet vil du nok se at det er ofte offensive bytter som gjør at han må vike plass.

-Hvis du ikke har sett snev av gode løp denne sesongen vil jeg anbefal deg å se kampen fra i går pånytt. Kan også legge til både Bolton, Portsmouth og Hullkampene bare fra de siste ukene. Ofte skaper han rom og muligheter med tunge løp inn i boksen.

-I spillerstats fra CL kampene kommer han veldig godt ut når det gjelder løping. Tror ikke det er noe feil med kondisen hans :D

 

En ting som er sikkert er at du og jeg nok aldri kommer til å bli enig om kvaliteten til denne gutten :D

 

Først og fremst så er det du skriver om innleggskvaliteten til Eboue helt feil. Det hjelper ikke å få den forbi førsteforsvarer hvis den videre går rett u t av banen...

 

Eboue er ofte byttet ut pga at han har spilt rævva, ikke pga at spillestil må endres. Hvis de må mer fram på banen så er det andre enn Eboue som kan ofres, men det er heldigvis han som flest ganger blir tatt av banen. Dette er selvsagt pga at han er den som har spilt svakest fram til da.

 

Eboue har få sterke sider, og løp er ikke en av dem. Det er fantastisk å se at dere dikter opp ting om Eboue som ikke stemmer med vikrleigheten, bare for at han skal se ut som en bedre spiller. Det blri det samme som å si at Songs fantastiske fart gjør at han er en viktig brikke i dagens lag. Forøvrig var ikke Eboue mer enn litt under middels i gårsdagens kamp, og det var som vanlig få løp han var med på.

 

Spilere som VP og Adebayor velger også konsekvent å ikke spille på Eboue hvis de har flere alternativer foran seg. Som f.eks da Eboue var på ett av sine få løp i går og Van Persie valgte å spille Bendtner foran Eboue som tros al var en bere løsning.

 

Jeg var redd for at Eboue ikke hadde kondisjonsproblemer dessverre. Det er altså så enkelt at han er for dårlig og derfor må tas av banen. Trist!

 

Til slutt vil jeg si jeg er 100% enig i det siste punktet ditt. Vi blir aldri i verden enig om dette.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke si noe på hans defensive kvaliteter.

Men i Arsenal er det viktig i systemet at vingene er gode sjanseskapere slik som Ljungberg og Pires var.

Liste over ganske tilfeldig valgte vinger i PL : Shots on, shots off, goals, assists

 

Eboue :

Games Goals Assists

15--------1--------2

Shots off Shots on

18---------2

 

Clint Dempsey :

Games Goals Assists

17---------4--------0

Shots off Shots on

31-----------11

 

Ashley Young :

Games Goals Assists

22--------5-------6

Shots off Shots on

56-----------18

 

Den omtalte Dirk Kuyt :

Games Goals Assists

22--------5-------4

Shots off Shots on

63----------22

 

Antonio Valencia :

Games Goals Assists

21--------3--------4

Shots off Shots on

34-----------10

 

Samir Nasri :

Games Goals Assists

17------- 5--------2

Shots off Shots on

29-----------11

 

Sier ikke at dette skal fortelle så utrolig mye. Litt forskjell på kampene også, men tror ikke keeperen skjelver i buksa hvis han ser at Eboue skal skyte. Han er ikke alt for målfarlig til å være ving.

Link to comment
Share on other sites

Eboue er en viktig squadspiller.

De defensive kvalitene er bra,men offensivt er dessverre ikke

Eboue noen kreativ skapende spiller.

Han drar seg sjelden forbi motstandere og jeg savner definitivt Walcott

som skaper utrolig mye mer framover enn Eboue gjør.

Jeg syns Eboue var mye bedre som høyreback enn ving.

Men med dagens tynne stall bør vi definitivt ikke selge Eboue som tross alt har har hatt en positiv utvikling fra forrige sesong.

Eboue har jeg utrolig liten tro på blir en målfarlig ving dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Eboue er en ok backup. Men viss et lag som Arsenal skal henge med i toppen må man ha et bedre valg i startoppstillingen. Han har et nokså fint driv, men pasningene og spilleforståelsen er "forferdelig". Wenger kan beholde ham i troppen som en ytre backup/ stallfyll..

 

Mens Eboue kan være stallfyll, er jeg enda mer skeptisk til Bendtner. Bytt han mot han Richards og kjøp inn Arshavin. Ser et lite potensiale i Bendtner, men han er utrolig ustabil, og holder rett og slett ikke mål..

Så får vi stabilisert det def. mer. Savner en Yaya Toure type på midtbanen, en skikkelig ryddegutt..

Link to comment
Share on other sites

Mens Eboue kan være stallfyll, er jeg enda mer skeptisk til Bendtner. Bytt han mot han Richards og kjøp inn Arshavin. Ser et lite potensiale i Bendtner, men han er utrolig ustabil, og holder rett og slett ikke mål..

Bendtner har da vist seg å være en veldig viktig joker for oss i flere kamper både denne og forrige sesong. Som innbytter vel og merke, men det er viktig med slike spillere i klubben også. Et veldig godt eksempel på det er Solskjær i Manure. Han startet sjelden kamper, men scoret veldig ofte mål når han kom innpå mot slutten av kamper hvor manure slet. Bendtner kan bli denne spilleren for oss, men Nicklas er ung og vil gjerne spille mye.

 

Ser likevel et potensiale i Nicklas som jeg håper Wenger klarer å få ut. Husk han kun er 20 enda(21 i år) og har enda tid på seg til å bli en skikkelig god spiller.

 

Når det gjelder Eboue, så håper jeg han forblir Arsenalspiller. Er jo ikke han sin feil at det kun er én spiller som er bedre enn ham på høyrevingen akkurat nå, og at han er skadet...

Eboue blir nok en viktig squadplayer for oss også neste sesong, og slike spillere trenger ALLE klubber.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dere kan si så mye dere vil om psyken hans. Den er mildt sagt elendig, og han vet ikke når han skal roe seg ned og ikke. Men å rakke ned på fotballspilleren Manu Eboue synes jeg blir helt feil per nu. Han var vår soleklart beste spiller i første omgang, jobber energisk slik jeg gjerne ville sett hele laget gjorde, og viser at han har forbedret seg veldig på ballkontroll og teknikk. I tillegg fikk han en feil annulert scoring.

 

Det var en meget tullete utvisning, men han fortjener ikke slakt for spillerferdighetene sine, slik han blir i kamptråden i dag.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ikke dårlig sanvittighet for at han ble buet ut av egne supportere lenger. Han gjør seg jo fortjent til det, med slik opptreden som han viser i dag. Eboue er en usportslig tulling vil lett kunne ha klart oss uten.

Helt enig, i øyeblikket fortjener han nok ikke noe annet, selv om man aldri burde bue på egne spillere. Det blir ikke noe bedre av den grunn. Kan han virkelig ikke lære av sine feil? Slike ting ødelegger for resten av laget og kostet oss kanskje 2 poeng i dag. Men det skal sies at Eboue hadde noen gode raid fremover på banen før utvisningen inntraff.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ikke dårlig sanvittighet for at han ble buet ut av egne supportere lenger. Han gjør seg jo fortjent til det, med slik opptreden som han viser i dag. Eboue er en usportslig tulling vil lett kunne ha klart oss uten.

 

Det er jeg helt uenig i. Vi kan bli forbanna, men ikke bue.

Link to comment
Share on other sites

Dere kan si så mye dere vil om psyken hans. Den er mildt sagt elendig, og han vet ikke når han skal roe seg ned og ikke. Men å rakke ned på fotballspilleren Manu Eboue synes jeg blir helt feil per nu. Han var vår soleklart beste spiller i første omgang, jobber energisk slik jeg gjerne ville sett hele laget gjorde, og viser at han har forbedret seg veldig på ballkontroll og teknikk. I tillegg fikk han en feil annulert scoring.

 

Det var en meget tullete utvisning, men han fortjener ikke slakt for spillerferdighetene sine, slik han blir i kamptråden i dag.

Dette er jeg helt enig i. Han har spilt seg opp de siste kampene. Og var god så lenge han var inne på banen.

Utvisningen er tåpelig, velfortjent når du løfter benet som han gjorde. Han er en spiller som gir mye, men som kan bli noe impulsiv. Uansett er han en av oss.

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg ikke deler tålmodigheten som endel her inne har til eboue.

Greit nok at han ikke er en særlig god spiller,men når han gang på gang viser at han ikke kan styre

syken sin så synes jeg nok er nok.

Når du kler på deg den røde trøyen og går på banen så representere du både klubb og supportere,og det minste man må kunne forlange er at spilleren viser normal folkeskikk.

 

Vi har spillere som har fått tullete gule/røde kort tidliger,som bla persie,men jeg kan faktisk forstå at en spiller setter en hardt å litt stygg takling i kampens hete ,men når man først prater på seg et gul kort i en situasjon som man ikke engang er innvolvert i,for så og gjøre noe så dumt etterpå,ja da begynner jeg virkelig å undres på hva som finnes i topplokket.

 

Jeg har fått nok av eboue,og mener at han bør stilles et stykke bak i køen nå når laget skal plukkes.

Føler meg rimelig sikker på at vi har andre spillere som kan gjøre minst en like god jobb ,samtidig som de kan oppføre seg.

 

Sitter med en følelse av at vi hadde vunnet denne kampen med 11 mann,og disse poengene kan bli kostbar når alt skal gjøres opp,men for alt jeg vet så hadde vi tapt med 11 på banen så det blir jo bare synsing fra min side.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ikke dårlig sanvittighet for at han ble buet ut av egne supportere lenger. Han gjør seg jo fortjent til det, med slik opptreden som han viser i dag. Eboue er en usportslig tulling vil lett kunne ha klart oss uten.

 

Det er jeg helt uenig i. Vi kan bli forbanna, men ikke bue.

Han burde ikke bli buet på for å spille dårlig, men når han allerede har gult kort, og gjør en så unødvendig ettersleng på Modric, så fortjener han ikke stort bedre. Vi klarte å berge oss til uavgjort med 10 mann på banen. Hvis Eboue hadde klart å roe seg ned, så hadde vi kanskje tatt tre poeng, og nærmet oss fjerdeplassen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Unnskyldning fra Eboue :

http://www.arsenal.com/news/news-archive/e...rd-at-tottenham

 

Sier blant annet:

 

“I am sorry,” he told Arsenal.com. “This game was very, very important for us. We must always win when we play against Tottenham and give our best for the fans.

 

“I am so disappointed to get the red card but I say thank you to my friends [team-mates] who gave everything. We drew and we are happy. It is a good point for us after playing so long with 11 v 10.”

Link to comment
Share on other sites

Eboue er en spiller i stadig utvikling selv om han ikke er så veldig ung enda. Likevel har han hatt en fin fremgang som høyreving den siste tiden. Han er blitt flinkere til å sette fart med ball i beina, og går på mange løp for å skape rom for andre spillere. I tillegg er han veldig mye med hjem og hjelper midtbanen og forsvaret vårt i det defensive arbeidet, og er blitt en viktig spiller for oss.

 

Det som derimot ikke er bra fra Eboues side er selvfølgelig at han fort blir litt for heit i toppen. Men dette har bedret seg noe, og jeg tror han kommer sterkere tilbake etter suspensjonen han nå får.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...