Jump to content

Carlos Vela


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Han er en meget god spiller, men kanskje passer han bedre i en annen liga. Noen spillere kommer ikke helt til sin rett med talentet sitt i England.

 

Det er godt mulig - og det finner vi ut ved å bruke han mer. Det er jo ofte slik at sør-amerikanske og sør-europeiske spillere ikke passer inn i den harde engelske ligaen. Kanskje derfor han gjør det bra på landslag også. Men vi må bruke han mer. Vi har sett hva slags touch han har, og avsluttninger. Husker en liga-cup kamp hvor han dempet ballen på brystet, over hodet på en mann han hadde i ryggen - rykket ifra og pang... Vakkert. Var det mot liverpool? Husker ikke if arta. Den kampen var han hverfall særdeles god!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 746
  • Created
  • Last Reply

Det er godt mulig - og det finner vi ut ved å bruke han mer. Det er jo ofte slik at sør-amerikanske og sør-europeiske spillere ikke passer inn i den harde engelske ligaen. Kanskje derfor han gjør det bra på landslag også. Men vi må bruke han mer. Vi har sett hva slags touch han har, og avsluttninger. Husker en liga-cup kamp hvor han dempet ballen på brystet, over hodet på en mann han hadde i ryggen - rykket ifra og pang... Vakkert. Var det mot liverpool? Husker ikke if arta. Den kampen var han hverfall særdeles god!

 

Det var mot Sheffield United. Vela scorte 3 mål i den kampen ;)

Link to comment
Share on other sites

Som dere alle er inne på, Vela har et talent som ikke har slått ut i full blomst enda. Men han har fantastiske egenskaper som spiss og ving, og jeg håper han får mere spilletid den kommende sesongen. Jeg kan dog ikke helt se hvordan det skal skje, vi har mange spillere i hans posisjon, men med vår flaks når det gjelder skader, kan det godt hende han får sine muligheter. Han bør foran Eduardo i køen i det minste. Og hvis Arshavin har en dårlig periode, bør han prøves på venstre ving også. Han trenger minutter på banen, han fikk vel færre kamper denne sesongen enn forrige.

Jeg har fortsatt troa på Vela, og håper han får i alle fall 20 kamper neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www.arsenal.com/news/news-archive/v...nal-s-new-no-10

 

Vela har nå fått nr. 11 etter at van Persie byttet nr :)

Jeg tolker det slik at det betyr at Vela kommer til å få mer tillit, og mest sannsynlig tar over Dudu-rollen i klubben! Jeg tar dette som positive nyheter, da jeg har klokketro på Vela og er en stor fan av han! Lykke til med nytt nummer Carlos :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tolker det slik at det betyr at Vela kommer til å få mer tillit, og mest sannsynlig tar over Dudu-rollen i klubben! Jeg tar dette som positive nyheter, da jeg har klokketro på Vela og er en stor fan av han! Lykke til med nytt nummer Carlos ;)

 

Veldig overraskende! Dette viser vel at en skadefri Vela over tid, vil være en spiller Wenger har stor tro på i fremtiden. Spørsmålet er om han vil holde seg skadefri, eller om han vil fortsette de neste sesongene på samme måte som tidligere.

Ingen tvil om at Vela har et stort talent, men utviklingen har blitt hemmet av at han aldri har fått mulighet over tid, til å trene/spille seg inn i laget.

Med et salg av Eduardo, så har han nå alle muligheter til å få spille mer kamper, OM han forblir skadefri....

Får krysse fingrene for Vela.

 

Blir vår unge polakk nummer 12 nå, mon tro???

Link to comment
Share on other sites

Blir vår unge polakk nummer 12 nå, mon tro???

 

Draktnummeret hans betyr lite denne sesongen. Eneste jeg tenker på er at hvis keepersituasjonen forblir den samme, at han blir vår fastekeeper. Nummer 1 drakta kan han ta fra Almunia neste sommer ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Blessing in disguise for gutten! :D

 

Kanskje for han, men for oss er det ganske klart en stor velsignelse!

 

Har lenge sagt at han burde tatt seg en pause fra Mexico-laget slik at han får sitt gjennombrudd i Arsenal drakta. Forhåpentligvis så gjør dette det! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nå syntes jeg det er på høy tid at denne gutten får et par sjanser i Arsenal drakta. Arshavin har hatt 2 gode kamper denne sesongen og har på de to siste kampene sine vært latterlig dårlig. Wenger har hauset opp talentet til Vela ved flere anledninger og vi har alle sett glimt av teknikk, fart og klasse. Allikevel har han aldri fått særlig mange sjanser i Arsenal.

 

Personlig tror jeg at hvis han får en virkelig sjanse til å vise seg frem så er han god nok til å ta over venstrekanten fra Arshavin. Han er raskere enn russeren og har desidert et av de bedre innleggsfotene i laget. Samtidig jobber han også hardere defensivt enn hva Arshavin gjør så Clichy ville fått hakket bedre beskyttelse av mexicaneren enn han får av russeren.

 

En ting er hvertfall sikkert. Vela kan ikke gjøre det særlig mye verre enn hva Arshavin har gjort i det siste..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg tror Vela hadde hatt meget godt av et utlån til Bolton. Wilshere dro til Bolton som en guttunge og kom tilbake som en mann, og jeg ser for meg at det samme vil med Vela om han drar. Men i Bolton vil han nok først og fremst spille ving. Det er nok ikke så lett å ta plassen fra Elmander og Davies.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tviler på at Vela er interessert i et utlån. En spiller i hans alder vil til en klubb han kan spille fast på over tid. Hvis han tar et utlån så er det nok for å overbevise med håp om et mulig salg til sommeren. Og vi vet at flere spanske klubber ligger langflate etter hans underskrift.

 

Det jeg synes er flaut er den skryten han har høstet fra Wenger og de andre i klubben - men han blir ikke brukt før Rosicky, Nasri, Fabregas, Arshavin, Van Persie og Walcott alle er ute med skade. Tilogmed da blir vel JET valgt forran. Så det er noe som ikke stemmer... Kanskje Nordtveit så dette skje med Vela og ville ikke ta sjansen selv?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tviler på at Vela er interessert i et utlån. En spiller i hans alder vil til en klubb han kan spille fast på over tid. Hvis han tar et utlån så er det nok for å overbevise med håp om et mulig salg til sommeren. Og vi vet at flere spanske klubber ligger langflate etter hans underskrift.

 

Det jeg synes er flaut er den skryten han har høstet fra Wenger og de andre i klubben - men han blir ikke brukt før Rosicky, Nasri, Fabregas, Arshavin, Van Persie og Walcott alle er ute med skade. Tilogmed da blir vel JET valgt forran. Så det er noe som ikke stemmer... Kanskje Nordtveit så dette skje med Vela og ville ikke ta sjansen selv?

 

Jeg tror Vela er motivert for og en dag spille på Arsenal, og at han tar et utlån. En halv sesong i Bolton, og jeg tror Vela vil komme tilbake som en helt ny spiller, som takler det fysiske nivået i Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...