Jump to content

Carlos Vela


Guest Beelzebot

Recommended Posts

  • Replies 746
  • Created
  • Last Reply

Håper vi får se han i noen kamper snart.

Enig, han har fått alt for lite spilletid, det samme gjelder også Djourou.

Tror ikke dette er den beste tiden til å ekspremtere.

 

Nei vi så jo hvordan det gikk med "førstelaget" på banen..

Kanskje det er et tegn på at vi skal bytte litt.

Jeg syns Vela burde få prøve seg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper virkelig Vela får sjansen mot Stoke idag.. Jeg har ventet lenge på at han skal få prøve seg fra start og jeg tror tiden er inne....

 

Vela er veldig god spiller og han er spesiell.. Du har helt rett Kellex, han kan bli klubbens beste spiss :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vela til West Brom på lån

 

Ser ut som West Bromwich vil løse sin spisskrise ved å hente inn Vela på lån. Noe jeg ser på som ubetinget positivt for alle parter. West Bromwiches sjef Tony Mowbray står for en fin fotball, noe han prøver å gjennomføre 110%, men som vi har sett så er dette noe som har vært særdeles vanskelig med det spillermateriellet han har. Jeg tror Carlos Vela vil kunne gjøre stor nytte ut av et låneopphold i WBA, der han vil få muligheter gjevnlig, bortimot fast plass og det faktum av at han får spille Premier League fotball. For det viktigste for Vela nå, skal han bli en spiller på høyeste nivå i Arsenal så må han vende seg til det fysiske. Han er liten og på grunn av det vil han få en god del dueller som er veldig veldig harde. Vi har eksempler på spillere som ikke tålte dette i Reyes! Men jeg ser positivt på en låneavtale på Vela!

Link to comment
Share on other sites

Om denne avtalen går til, er det aldeles perfekt. I West Brom vil Carlos nesten få klippekort, enten som spiss eller ving, og dermed vil han få verdifull erfaring med Premier League hver eneste runde. Vil tro en eventuell avtale i januar vil føre til at han får omtrent 15 kamper fra start om alt klaffer. Det ville vært glimrende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns vi heller skal leie ut/selge Bendtner og satse videre på Vela. Bendtner har ikke prestert på evigheter og Vela er en litt annen spisstype med større potensiale. Bedre teknikk og er mye hurtigere. Noe jeg syns vi mangler på topp pr. i dag.

 

Vi har Eduardo, men han trenger nok 2-3 måneder for å spille seg i skikkelig form.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns vi heller skal leie ut/selge Bendtner og satse videre på Vela. Bendtner har ikke prestert på evigheter og Vela er en litt annen spisstype med større potensiale. Bedre teknikk og er mye hurtigere. Noe jeg syns vi mangler på topp pr. i dag.

 

Vi har Eduardo, men han trenger nok 2-3 måneder for å spille seg i skikkelig form.

 

Problemet her er at Vela fort blir altfor lett, per dags dato er ikke Vela god nok til å bruke teknikk, ballkontrol og smartness for å unngå disse fellene. Det gjør at vi ofrer for mye ved å la han spille, han taper for mange dueller på toppen i form av fysisk harde dueller. Dette gjør at vi vil slite på toppen, derfor tror jeg at vi vil tjene på å sende Vela på et lån i WBA der dem har råd til at han taper dueller på topp. Dette vil gjøre at han kommer tilbake til oss en erfaring rikere, og et steg nærmere en ferdighet som gjør at han klarer seg mot du ekstremt fysiske stopperne.

 

Bendtner er etter min mening en backup vi trenger i troppen i dag. Vi har ikke en backup som er mer lik Adebayor i form av fysisk styrke enn Bendtner til dags dato. Dette gjør at ihvertfall jeg ser på Bendtner som en svært viktig back up!

 

Så jeg håper på at Vela går til West Bromwich nå i januarvinduet!

Link to comment
Share on other sites

Dersom Vela skal lånes ut i januar så stemmer det dårlig med Wengers uttalelser ang. unggutten.

Han skulle jo kjempe om førstelagsplass, og trengte kun 6 mnd på å bli vant til Arsenal. Dersom han blir utlånt nå så tviler jeg på om vi ser så mye mer til ham.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Bendtner bør iallefall ikke lånes ut. Vi har bare to slike targetman typer i laget, og med kun Ade tror jeg han vil bli enda mer arrogant og lite villig til å jobbe. Nå har han tross alt Bendtner i nakken, som gjør gode innhopp(!) men som ikke helt er klar for å starte enda.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke vi skal leie ut Vela. Vela har vært utleid i flere sesonger og jeg mener Vela skal kjempe om førstelagsplass. Vela er en spiller om kan forandre en kamp som innbytter. Det han trenger er bedre fysikk så er han klar for mer førstelagspill.

Stallen er tynn nok som den er og Vela er og blir en joker utover sesongen..

Link to comment
Share on other sites

Dersom han blir utlånt nå så tviler jeg på om vi ser så mye mer til ham.

 

BE

Isåfall mister vi en av framtidens STORE stjerner.. Vela har ett enormt potensial, og jeg mener vi burde satse mye mer på han enn det vi gjør nå, spesielt når RvP ikke er i form..

Er enig med det mange sier at han kan ha godt av ett utlån, men kan ikke tenkte meg å bare ha Bendtner i backup for Ade og RvP (regner med det tar litt tid før Eduardo er tilbake i gammel form..)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke vi skal leie ut Vela. Vela har vært utleid i flere sesonger

 

Den virkelig store forskjellen ligger i at det låneoppholdet han har vært på er i Spansk Andredivisjon, nå er det snakk om et låneopphold på Premier League nivå. Han vil ha enormt større forutsetninger til å utvikle seg fysisk i WBA enn det han hadde i blandt annet Salamanca. At han får matching på øverste nivå, i England dette gjør at han vil vokse. Ser ingen grunn til at vi ikke skal sende han på lån. Van Persie, Eduardo, Adebayor, Bendtner og Walcott på topp i tillegg til å ha Jay Simpsons kommende fra egne rekker så ser jeg ikke noe problem med bredden på toppen!

Link to comment
Share on other sites

Enig med mei her. Det å sende han ut på lån til en klubb som holder bra nivå og spiller på et høyt nivå vil alle som ikke får tilstrekkelig med førstelagserfaring i sin egen klubb nyte godt av.

 

Men at vi skulle ha sendt han ut av England på lån hadde bare vært tull. Det er Engelsk fotball han skal tilpasse seg til, og ikke Spansk. Har selv troa på at han kunne ha gjort det bra om han får litt tid på seg allerede denne sesongen, men utlån hadde kanskje vært det optimale.

Link to comment
Share on other sites

Enig med mei her. Det å sende han ut på lån til en klubb som holder bra nivå og spiller på et høyt nivå vil alle som ikke får tilstrekkelig med førstelagserfaring i sin egen klubb nyte godt av.

 

Men at vi skulle ha sendt han ut av England på lån hadde bare vært tull. Det er Engelsk fotball han skal tilpasse seg til, og ikke Spansk. Har selv troa på at han kunne ha gjort det bra om han får litt tid på seg allerede denne sesongen, men utlån hadde kanskje vært det optimale.

 

Ja, utenlandsopphold er noe han så absolutt ikke trenger. Når det kommer til hvilket tidspunkt som er det beste så syns jeg januravinduet er ypperlig. Han får et halvt år med gjevn førstelagsfotball, i hard kamp for å redde WBA fra nedrykk. Vi får han tilbake til pre-season der vi har sett enromt mange spillere utvikle seg fra ingenting til stjerne! Derfor tror jeg det hadde vært helt perfekt å låne ut Vela akkurat nå!

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har forstått det så har han britisk arbeidstillatelse, og kan dermed spille for alle britiske klubber også. Men det blir noe helt annet om han skal ut av landet på lån, for jeg tror usikkerheten ligger i om han vil få arbeidstillatelse om han da skal tilbake til Arsenal.

 

Men er mulig FA har noen egne regler også. At Vela kun har arbeidstillatelse hos arbeidsgiveren Arsenal FC.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...