Jump to content

Carlos Vela


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Som en viss Reyes, var han vel ikke helt komfortabel med livet i England?

Reyes var jo fast i laget, noe Vela aldri ble. Han fikk aldri sjansen husker jeg, uansett hvor dårlig form Arsjavin var i.

Har en drakt med Vela på, så stor tro hadde jeg på at han kom til å slå gjennom.

Det ble ikke i Arsenal. Blir spennende å se han i CL nå.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 746
  • Created
  • Last Reply
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Petter Veland rangerte ifjor Vela som Primera Division sin 3 beste spiller. Kun slått av CR7 og Messi.

 

Det er da nødt til å være en spiller vi kan ha bruk for? Dersom det stemmer at vi har en tilbakekjøpsklausul og spilleren

mot all formodning skulle være villig å komme tilbake - mener jeg vi burde gå for det.

Link to comment
Share on other sites

Video av målene hans: http://www.101greatgoals.com/goals/spain/vela-steals-the-show-bagging-4-goals-in-stunning-4-3-real-sociedad-comeback-at-home-to-celta-vigo/

 

Fire skikkelige goalgetter-mål, ingen chipper denne gangen, dessverre. Av det jeg har lest på nettet så er buy-back-clausen på bare £3.5-4m. Her snakker vi om et skikkelig kupp.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Går rykter på Twitter om at agenten til Carlos Vela har vært i møter med Arsenal, etter at Vela selv ønsker seg vekk fra Real Sociedad. Er fortsatt snakk om en tilbakekjøps-klausul på €4 millioner euro. En spiller jeg mer enn gjerne tar tilbake, i posisjoner vi sårt trenger forsterkninger.

Vela har levert 14 mål og 11 assister i år.

 

Ta gjerne med Griezmann(16/3) i samme slengen.

 

EDIT: Vela scoret igjen i dag i 1-1-kampen mot Granada.

Link to comment
Share on other sites

Vela har levert 14 mål og 11 assister i år.

15 mål, 11 assists, spiller ving, men også komfortabel på spissplass. Tilgjengelig billig og kan med enkelthet doble eller tredoble summen vi betaler for han på ett år... Sign him-up Wenger! Han, Remy, Bender, Aurier og en stopperreserve(samt ny kontrakt til Fabianski) så ligger vi meget godt an til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Vela sine statistikker siden han dro til Sociedad har vært meget stabile. For øyeblikket har han spilt 35 ligakamper denne sesongen og det gjorde han også i 12/13 og 11/12. I 11/12 ble det 12 mål og 7 målgivende. I 12/13 ble det 14 mål og 9 målgivende. Nå er det altså 15 mål og 11 målgivende og i alle konkurranser står han med 20 mål og 12 målgivende.

 

Hvorvidt han passer inn i Arsenal og England er vanskelig å si da han virkelig ikke fikk mye tillit under Wenger, men som jeg har sagt hele tiden: Vela er en klassespiller.

Link to comment
Share on other sites

Real Sociedad spiller en formasjon som ligner veldig mye på vår egen, med tre mellomrom-spillere bak en enslig spiss, og det er i èn av disse tre mellomrom-posisjonene han har spilt i. Jeg har bettet en del på Real Sociedad i år, og har da sett et par kamper. I to av fire kamper jeg har sett har han spilt bak spissen, mens han i de to andre spilte ute mot høyre. En meget anvendelig spiller vi vet fungerer i Arsenal-systemet, som i tillegg har vokst mye siden han dro.

Link to comment
Share on other sites

Real Sociedad spiller en formasjon som ligner veldig mye på vår egen, med tre mellomrom-spillere bak en enslig spiss, og det er i èn av disse tre mellomrom-posisjonene han har spilt i. Jeg har bettet en del på Real Sociedad i år, og har da sett et par kamper. I to av fire kamper jeg har sett har han spilt bak spissen, mens han i de to andre spilte ute mot høyre. En meget anvendelig spiller vi vet fungerer i Arsenal-systemet, som i tillegg har vokst mye siden han dro.

 

Vela spiller primært på høyrekanten (som han gjorde i går bla.), men vi vet alle at han kan spille på venstre, høyre, bak spissen og som spiss.

 

Syntes dog at Real Sociedad har et mer dynamisk angrep enn oss hvor Griezmann, Vela og Agirretxe sømløst veksler mellom hverandre på samtlige plasser i løpet av en kamp. I motsetning til oss som har Cazorla, Giroud og Walcott. Walcott kan fint spille alle 3 posisjoner, mens Cazorla foretrekker å være en del av midtbanen og Giroud er rimelig begrenset når han trekker ut på kantene.

 

En spiss som f.eks. Balotelli (eller Remy og Drmic hvis man skal nevne spillere som har blitt linket til oss) vil i motsetning til Giroud fortsatt evne å være effektiv ute på kanten og vil føre til at dynamikken på topp blir bedre.

 

Så pdd. så er systemet vårt på papiret ganske likt, men personellet er rimelig annerledes.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...