Jump to content

Carlos Vela


Guest Beelzebot

Recommended Posts

  • Replies 746
  • Created
  • Last Reply

Ingen klare tegn på at han er klar, men det virker jo som om det ligger til rette for at han kommer i januar, ifølge Sky Sports:

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_2995645,00.html

 

Men Wenger har jo gått klart ut og sagt at han kommer til sommeren, og foreløpig forholder jeg meg til det.

 

Let's not get carried away.

Link to comment
Share on other sites

Ingen klare tegn på at han er klar, men det virker jo som om det ligger til rette for at han kommer i januar, ifølge Sky Sports:

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_2995645,00.html

 

Men Wenger har jo gått klart ut og sagt at han kommer til sommeren, og foreløpig forholder jeg meg til det.

 

Let's not get carried away.

 

jeg tviler også på at han kommer i januar

Link to comment
Share on other sites

Kan virke som at Vela avslutter lånet sitt hos Osasuna og kommer til oss iløpet av januar. Så det sto på arseblog.com at han alrede har annkommet og sluttet seg til troppen selv om dette var et ganske kildeløst rykte.

 

Idag har vi f.eks denne nyheten hvor det også står at han nå er klar for arbeidstillatelse

 

http://www.telegraph.co.uk/sport/main.jhtm...3/sfnars103.xml

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vela skåra for Osasuna idag mot Athletic Club. Har ikke fått sett målet, men den unge mexikaneren skal bli MEGET spennende å se til neste sesong ;)

Ja han fikk seg et bra mål. Ligger ute på youtube.

Her er andre mål av Vela for de som er interessert. http://www.youtube.com/watch?v=K_DIKoZwmXA&feature=related

 

Han virker meget rask og god teknisk + god avslutter. Blir artig å se han hos arsenal neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 25 2008, 03:16 AM) 117385[/snapback]

Står litt om Vela her

 

Gleder meg noe sinnsykt til han kommer til Arsenal til sommeren, trolig et av de største talentene i klubben ;)

 

"He plays on the left side..." Gaaahh.. hva er det da jeg har sytt som om en venstreving for?! :P ;)

 

Ellers hører det jo ut som om han vokser stort om dagen, og er en suksess. La oss håpe han fortsetter det samme i den røde trøya hos oss i Nord London.

Link to comment
Share on other sites

Bilde av han.

 

velaga8.jpg

 

Ligner han ikke sinnsykt på Walcott eller Mido?!

 

Oh.. enormt!

Skremmende lik begge to, når du sier det. Har ikke tenkt på det før. Øynene er lik Mido, og nesa og munnen er lik Walcott.

 

En morsom kuriositet.

 

Forøvrig kan jeg legge til at jeg gleder meg villt til denne karen kommer i sommer. Har enorme forventninger til ham. Måtte de forventningene oppfylles! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Var veldig lik Walcott, får berre håper han utnytter potensialet sitt bedre.

Som eg skreiv i newcastlekamptråden så er eg spent på kva rolle Vela er påtenkt i neste sesong.

Han er ikkje meir enn 89-modell so vi kan vel eigentlegg forventa oss allverda med eing gong, sjølv om han har spelt mange( har ikkje sjekka dette, so slå meg om eg tek feil) i La Primera og kan vel sjåast på som rutinert for alderen.

Link to comment
Share on other sites

Skal bli veldig spennende når han kommer til sommeren.

Har store forventninger til han, selv om han sikkert kommer til å bruke litt tid i starten til å finne seg tilrette i klubben.

 

Håpte å få sett han mot Sevilla i kveld, men streamen var så dårlig så da funket ikke det. (han fikk et gult kort hvertfall) Tror han er tiltenkt en rolle på venstrekant. Ettersom Wenger har sagt at Walcott kommer til å få flere sjanser på topp, samt at vi allerede har Eduardo, Bendtner, Adebayor og RVP så er venstrekanten den mest utsatte posisjonen og det er jo der har han spilt for Osasuna i år, så tror Wenger bruker han der. :blink:

 

(Bare for moroskyld) Fremtidens offensive slagkraft i Arsenal:

 

Walcott (slår igjennom på høyre), Flamini, Fabregas, Vela (slår igjennom på venstre)

Adebayor, Gouffran (hvis han kommer og om hadde slått igjennom)

 

Tenk dere hvilken enorm hurtighet dette laget ville hatt fremover ;)

Link to comment
Share on other sites

Absolutt ikke noe dumt lag det der Frank! Men luksusproblemet vi har og vil få da Vela kommer, passer han nok ikke helt perfekt. Da jeg så han i U-20(?) VM spilte han spiss, og det var vel der Arsenal fikk øyne på han, og da herjet han på topp. Men så vet jo jeg heller ikke noe om at han er god på kant :blink:

Blir uansett spennende å se han da han kommer i sommer, og håper virkelig han slår igjennom..

Link to comment
Share on other sites

Det er på kant han har storspilt for Osasuna i år, så derfor jeg velger å tro at han blir kantspiller for oss neste sesong. :)

 

Leste litt rapporter fra kampen mot Sevilla i går, og Vela skal ha imponert igjen. Han slet litt i starten når Daniel Alves prøvde å bruke litt dumme metoder for å stoppe Vela ved å gå i beina på han hele tiden, men etterhvert ble det visstnok sirkus-Vela. Skal se om jeg finner igjen noe av det jeg leste. ;)

 

Carlos Vela played 83 minutes as Sevilla beat Osasuna 2-1 in a game filled with yellow cards, diving and poor tackles.

 

Vela spent most of the first half on the touchline waiting for the ball, but when it didn’t come, he came inside looking for it, Daniel Alves, a player Arsenal, Chelsea, Liverpool, Real Madrid and Barcelona have all been linked with had the task of marking the 18 year old starlet.

 

Alves [24] didn’t use his speed, class or experience to stop Carlos, he decided to try and foul him whenever he touched the ball, but his plan didn’t work.

 

Vela’s pace, power and ability saw him turn the Brazil international all game, Dani was often caught out of position going forward by the lightning pace of the Mexican, if he could just have found a killer pass Osasuna would have been ahead by the break.

 

Half Time - Osasuna 0-0 Sevilla

 

Second half was much improved with both sides looking for the win, On 52 minutes Carlos won the ball on the edge of his own area, and darted forward Daniel Alves tried to flatten him, but his electric pace took him away from the Brazilian who didn’t give chase, full of running he clipped the ball into Dady who failed to make contact with his through pass and the keeper grabbed it. Vela pulled up injured.

 

After a short moment he got back up, Osasuna kicked the ball out for a throw returning the favour after Alves put it out for Vela to get treatment, from the throw Sevilla won a free kick which was badly defended allowing Christan Poulson unmarked to clip the ball past the stranded Ricardo.

 

it was 66 Min’s in when Carlos was next involved, getting on the end of a cross which Drago kicked away from under him, Vela lost his boot in the aggressive tackle, and the ball went for a throw in.

 

From the throw the ball was given to Vela who chipped the ball in behind the back-line Dady’s tame shot was easy for the keeper, Sevilla were on top.

 

Sola switched sides with Vela, who was now playing on the right hand side of a 4-3-3, Drago also opting to kick the Mexican, but Sevilla would be punished.

 

The ball came to Sola, who drove inside, Vela pulled of his marked and was available for a tap in but Sola continued twisted and turned Poulsen inside out and on his left foot hammered Osasuna level.

 

With 20 minutes to go Alves’s free-kick was tipped over by Ricardo after a foul from Alves, in which he was elbowed, it was anybody game.

 

With 15 minutes left Carlos switched with Dady and played straight though the middle, but he didn’t see much of the ball, Sevilla brought Maresca on and were looking for the winner.

 

But there were caught on the break, the impressive Dady who posses excellent touch for such a big man, cut in and on his weaker right foot blasted an effort off the Sevilla crossbar, Dady was the perfect foil for Vela the two linked up expertly all night, a “little and large” combination.

 

On 83 minutes Vela was replaced with Punal, an impressive nights work from the teenager, but by now he was looking tired and bruised, despite matching up to the physical side of Sevilla’s play.

Link to comment
Share on other sites

Kampen gikk på Tv2Zebra tidligere i dag, og det som står i loggen du oppgir Frank stemmer utmerket. Daniel Alves er etter min mening verdens beste høyreback, men i går møtte han et av verdens største talenter. For en hurtighet, overblikk og teknikk. Dette ser jeg utrolig frem til! Tror ikke Alves hadde det så morsomt i går, og han burde vel hvertfall hatt 2 gule kort i starten av kampen!

 

Måtte han ikke bli en Reyes, men en Overmars!

Link to comment
Share on other sites

For dei som måtte vere interessert, så var Vela i start-ellevaren i kampen mot Barca idag.. Det er spelt ein halvtime, stillinga er 0-0, men Carlos har hatt eit par muligheiter.. Kampen går på TV2-sport! ^_^

 

Er bare håndball der nå. Er det på grunn av at det er pause?

Link to comment
Share on other sites

Barca-Osasuna gikk på tv2 Sport 2. Var håndball på tv2 sport.

 

Synes ikke Vela gjorde noe spesielt i denne kampen, hvor Barca var veldig dominante. Selv om han viste små glimt innimellom av et fint driv med ball, ble han veldig liten mot et godt Barcaforsvar i dag..

 

Barca vant 1-0 etter at Xavi banket inn en retur/"deflection" fra skuddet til Iniesta.

 

Henry var nære et par ganger.

Link to comment
Share on other sites

Barca-Osasuna gikk på tv2 Sport 2. Var håndball på tv2 sport.

 

Synes ikke Vela gjorde noe spesielt i denne kampen, hvor Barca var veldig dominante. Selv om han viste små glimt innimellom av et fint driv med ball, ble han veldig liten mot et godt Barcaforsvar i dag..

 

Barca vant 1-0 etter at Xavi banket inn en retur/"deflection" fra skuddet til Iniesta.

 

Henry var nære et par ganger.

enig, dette var nok ikke Velas kamp for å vise seg frem. selv om jeg ble positivt overrasket over Osasuna og målet var litt heldig så var Barca var i det umulige hjørnet.

 

det bemerkelsesverdige er at Osasuna ser ut til å bruke Vela mye på venstrekanten og at han er mye med hjemover. han kan altså være høyaktuell som ving for de som etterlyser det i Gunners til høsten.

 

btw så går vel alle Primera Ligue- kampene på TV2's sportskanaler.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...