Jump to content

Carlos Vela


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Klubbpresidenten bekrefter

#2

 

Nå bekrefter også Guadalajaras visepresident Néstor de la Torre at de etter enkelte små endringer i avtalen nå har kommet til enighet om en overgang, men at ingenting enda er signert pga juridiske detaljer som enda må komme på plass.

 

Han sier man nå vil finne en klubb og liga hvor Vela kan utvikle seg best mulig slik at han er best mulig forberedt for spill i Premier League fra 2007 (Vela blir atten 1. mars det året).

 

Vela signerer en femårskontrakt med Arsenal og Guadalajara har sikret seg førsteretten til å kjøpe Vela tilbake dersom han ikke skulle bli i London.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 746
  • Created
  • Last Reply
Guest Thomaz1989
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/pl/arse...ticle490484.ece

 

Dette virker mer og mer sikkert. Ønsker at Arsenal kunne legge ut en bekreftelse på sine hjemmesider også slik at jeg får ro i hjertet mitt.

26786[/snapback]

 

eg leste det eg også. det er vel og bra at vi kjøper oss nye talenter men eg håper at wenger kjøper nokon litt rutinerte spiller slik at de unge kan føle seg tryggere

Link to comment
Share on other sites

Guest Thomaz1989
I følge Teamtalk har Gaudalahajabrauara , eller hva de heter, bekreftet at Vela er Arsenal sin eiendom på sine hjemmesider. Venter på Arsenal.com nå....

 

 

http://www.teamtalk.com/teamtalk/News/Stor..._819464,00.html

26817[/snapback]

 

det kan stemme, men skriver ikkje teamtalk masse tull også?

de er vel ikkje blant de mest pålitelige kjildene i verden

Link to comment
Share on other sites

I følge Teamtalk har Gaudalahajabrauara , eller hva de heter, bekreftet at Vela er Arsenal sin eiendom på sine hjemmesider. Venter på Arsenal.com nå....

 

 

http://www.teamtalk.com/teamtalk/News/Stor..._819464,00.html

26817[/snapback]

 

det kan stemme, men skriver ikkje teamtalk masse tull også?

de er vel ikkje blant de mest pålitelige kjildene i verden

26821[/snapback]

 

 

reuters er kanskje litt mer pålitelig....

 

http://today.reuters.co.uk/news/newsarticl...-34_L10772156:1

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun
eg leste det eg også. det er vel og bra at vi kjøper oss nye talenter men eg håper at wenger kjøper nokon litt rutinerte spiller slik at de unge kan føle seg tryggere

26791[/snapback]

Har en følelse av at dette ikke er bare er et "talent". Vela blir nok bare bedre av å matches i spania.

Link to comment
Share on other sites

Johoo! Herlig!! Skulle ønske jeg hadde sett litt mer av U-17 VM på Eurosport.. Utrolig morsomt!! Men skulle han lånes ut til Valencia?? Er vel en litt stor klubb til at han får spille relativt fast..

26897[/snapback]

 

 

Så de kampene som ble vist på Eurosport, og jeg må si at jeg tror Vela kommer til å bli en utrolig god spiller. En annen fantastisk spiller er Mexicos Giovani Dos Santos. Han imponerte stort i U-17 VM. Har et overblikk og en teknikk som minner meg om Ronaldinho.....

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Dos Santos også er en glitrende spiller. Bare så synd at han er Barcelona sin eiendom. Blir spennende å se hva Vela kan tilføre oss i fremtiden. Stemmer det at han går på lån til Valencia, så vil det være bra, både for han selv og for Arsenal. Vi kan nok ikke heller forvente at han slår til med en gang, så vi får nok gi han litt tid når han kommer til oss. Håper Wenger fortsetter med dette arbeidet også i fremtiden, henter inn unge talenter, men håper også han henter inn spillere med erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Omfanget av Arsenals scouting network er relativt imponerende. Jeg tviler på at man ikke kjente til Carlos Vela. Han var nok allerede under lupen fra før, og dette gjorde at Arsenal var i stand til å "kuppe" ham før de en rekke andre storklubber en gang skjønte hva som var i ferd med å skje. Det er tydelig at sjarmoffensiven, møtet med Wenger, handshake med Henry etc. gjorde inntrykk på både far og sønn Vela.

 

Ryktene sier forøvrig at Carlos Vela er på vei til London nå. Imidlertid må han være tilbake i Mexico i løpet et par dager etter som U17-verdensmestrene skal spille enn vennskapskamp mot a-landslaget på Azteca søndag.

Link to comment
Share on other sites

Guest Thomaz1989
Omfanget av Arsenals scouting network er relativt imponerende. Jeg tviler på at man ikke kjente til Carlos Vela. Han var nok allerede under lupen fra før, og dette gjorde at Arsenal var i stand til å "kuppe" ham før de en rekke andre storklubber en gang skjønte hva som var i ferd med å skje. Det er tydelig at sjarmoffensiven, møtet med Wenger, handshake med Henry etc. gjorde inntrykk på både far og sønn Vela.

 

Ryktene sier forøvrig at Carlos Vela er på vei til London nå. Imidlertid må han være tilbake i Mexico i løpet et par dager etter som U17-verdensmestrene skal spille enn vennskapskamp mot a-landslaget på Azteca søndag.

26947[/snapback]

 

er enig med deg der. Arsenal har funnet mange gode talenter som dei har fått billig. Kolo toure er eit godt eksempel på ein spelar vihar fått billig, han var totalt ukjent når han kom og i sin andre sesong var han på årets lag.

Link to comment
Share on other sites

Carlos Vela fyller 18 år 1.mars 2007.

 

Ettersom han er fra utenfor EØS-området, må han søke om arbeidstilatelse. Denne kan han ikke få før han er atten år. Før han får den, kan han verken signere proffkontrakt eller spille for Arsenal. Akkurat som John Obi Mikel for Lyn her hjemme i Norge. Han signerte proffkontrakt dagen han fylte atten og debuterte for Lyn søndagen etter.

 

Spørsmålet er om Vela vil fullføre 2006/07-sesongen i en annen klubb, eller om han vil avslutte den i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Carlos Vela fyller 18 år 1.mars 2007.

 

Ettersom han er fra utenfor EØS-området, må han søke om arbeidstilatelse. Denne kan han ikke få før han er atten år. Før han får den, kan han verken signere proffkontrakt eller spille for Arsenal. Akkurat som John Obi Mikel for Lyn her hjemme i Norge. Han signerte proffkontrakt dagen han fylte atten og debuterte for Lyn søndagen etter.

 

Spørsmålet er om Vela vil fullføre 2006/07-sesongen i en annen klubb, eller om han vil avslutte den i Arsenal.

27024[/snapback]

Dette satte brikkene på plass, ja... Dette vil si at Vela ikke spiller for oss før 2007/08 sesongen starter. Håper han har utviklet seg voldsomt innen da og at han blir bedre enn slimålene C. Rånnaldo og Wejn Loonitooney.

 

Stå på i Valencia da Carlos!

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Når man ikke makter å konkurrere med Chelski om de etablerte stjernene, så må man begynne i den enden hvor man henter talentene før de har blomstret.

 

Det er noe Wenger kan!!!!

27042[/snapback]

Og det er lurt.

Chelsea tenker kun på nåtiden, mens Arsenal tenker framtid i investeringene sine.

 

Vela kommer til å gli inn i Arsenal-stilen med en gang, det vedder jeg på.

 

Framtiden er stor :) .

Link to comment
Share on other sites

Noe jeg ikke forstår, hvis han ikke kan komme til England før han fyller 18 så har han ikke EU pass, riktig?

 

Hvorfor skal han da kunne komme når han er 18? Da må han jo ha 75% av landskampene de siste 2 år eller hva det er, og han har ingen (har forsåvidt ikke en eneste seniorkamp). I Spania må en vel også bo i 3 år før en kan få pass, om jeg husker Baptista saken riktig.

 

Noen som kan forklare det for meg?

Link to comment
Share on other sites

Det er i all hovedsak to måter en fotballspiller kan få innvilget arbeidtillatelse i England. Den ene er, som du helt riktig påpeker via nok landskamper. For Vela er selvsagt ikke det aktuelt. Den andre er "Obi Mikel-måten", dvs. at du blir betegnet som et "special talent" og i kraft av det får innvilget den nevnte tillatelsen.

 

Som regjerende U17-verdensmester og -toppscorer burde Carlos Vela stille med gode kort på hånden. En arbeidstillatelse blir nok kun en formalitet.

Link to comment
Share on other sites

Nokon som har sett vela i aksjon, og som kan fortelle litt kva slags speletype han er?

27108[/snapback]

 

Har kun sett noen få klipp av målene hans i U-17 turneringen i Peru hvor han topper topscorerlisten. Så noe annet enn at han har målteft vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...