Jump to content

Carlos Vela


Guest Beelzebot

Recommended Posts

For første gang ser jeg at AW prater om Vela, mao må denne være i boks selv om klubben aldri har bekreftet det.

Er det jeg som er helt blind? Jeg kan ikke se at Vela står nevnt i artikkelen.,

navnet til Vela har åpenbart blitt fjernet av en eller annen grunn. gunnersblog har sakset denne uttalelsen som skal ha kommet fra AW om salget av Stokes: "It was a difficult decision but we have a congestion of strikers. We have Lupoli, Bendtner, Vela, we have Aliadiere, we have Baptista, Van Persie, Adebayor and Henry. At some stage it is unfair to stop somebody because there is too much congestion in front of him.” altså identisk med den som er på Arsenal.com, bare uten Vela. er ganske sikker på at skysports ga dette sitatet med Velas navn. :)

 

han er i vært fall offisiell og legal nok for FIFA som det har vært linket til tidligere.

 

og her er profilen hans på UD Salamanca's hjemmeside hvor det står "procedente del Arsenal (anno 2006)" som betyr noe sånt som "autorisert av Arsenal"

 

dette er mystiske saker må jeg si, men det er nok vi som eier kontrakten til karen, kanskje litt som Chess eier noen av Brann-spillerne. vi har kanskje ikke spillerlisens på han slik at han ikke er i stallen vår offisielt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 746
  • Created
  • Last Reply

Vela fikk en skade noen uker før jul hos Salamanca, og i følge deres hjemmeside stod det noe sånn som at Carlos Vela er skadet i 6-8 uker, og Arsenal som eier rettighetene til spilleren har fått beskjed om dette.

 

Det melder altså Salamanca i sine offisielle hjemmesider, så det er tydelig at i alle fall de mener at Carlos Vela er en Arsenal spiller.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Carlos Vela på Eurosport nå. Spiller for Mexico i u20-vm. Nr.9

Jeg så den i går B)

Han er mye bedre enn d han presterte i går,han fikk ikke til mye syntes jeg!

Men når han kom fra venstresiden der,minnet han meg om de gode gamle Henry rykkene.. ;)

tehe..Grei kamp fra Vela i går.

Link to comment
Share on other sites

Er det sånn at Vela får arbeidstilatelse og spiller for oss denne sesongen eller når kan vi se ham i Arsenal trøya på Emirates?

Ifølge dayly mirror, så har Arsenal bedt om Arbeids tillatelse nå. Så det er muliget vi får han tilbake snart

Link to comment
Share on other sites

leste litt på wikipedia om denne karen og der står det at han får arbeids tillatelse uansett i januar 2008, men Arsenal har søkt om det nå i sommer som nevnt tidligere..

Link to comment
Share on other sites

Kan det være at Vela har vært utlånt først til Celta Vigo for å så bli utlånt til Salamanca??!

 

Celta Vigo

 

UD Salamanca

 

Carlos Vela

 

Han var på utlån i Celta Vigo i fjorårssesongen, men er nå utlånt til UD Salamanca i Segunda Division. Han har scort noen, så vidt jeg kan forstå dreier det seg om fire ligamål så langt (Eurosport.com). Aner ikke hvor mye spilletid han har hatt, kan jo være at han har slitt med skader, men på papiret er ikke fire ligamål på fem måneder særlig imponerende...

 

Hmm... Det står:

 

UD Salamanca (loan) Apps (goals) 10 (6)

 

Det vil si 6 mål på 10 kamper.. Og det er jo sånn rimelig bra!

 

Det stemmer nok ikke. Han er ikke med på toppscorerlista i Segunda Division, som på euruosport.com strekker seg til 5 mål. Jeg telte over alle kampene, og kom til 4 ligamål.

 

 

 

Han har nok 6 mål på 10 kamper ja, men dette gjelder vel også de spanske cupene vil eg tro, og om ikke noen reservelags kamper.

eller så har han spilt 10 kamper, og kommet innpå i seks...

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at Vela og Merida går til den nyopprykkende klubben UD Almería på lån i en sesong ifølge Dagbladet, tja det er ikke en dum ide at de får litt erfaring innen topp fotballen, så dette høres veldig bra ut, selv om eg gjerne ville sett både Vela og Merida i Arsenal troppen til høsten..

Link to comment
Share on other sites

Da spiller Vela for La Liga klubben Osasuna i følge Wikipedia..synes det er helt greit at han får litt erfaring fra den nest største ligaen i verden, men om han blir der en hel sesong gjenstår nå og se, han kan iallefall begynne å spille for Arsenal i Januar 2008, da han har skaffet seg AT!

Link to comment
Share on other sites

Er utrolig imponert over den tålmodigheten Vela viser. Han har vel vært i klubben i to år eller noe sånt og ventet på arbeidstillatelse. men jeg har et spørsmål. Ble ikke Vela 18 år i mars? Så hvorfor fikk han ikke arbeidstillateslse da? Er det sånn at du må vente et år til eller noe sånt?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå har Vela fått en egen profil på Arsenal.com også. ;) http://www.arsenal.com/player.asp?thisNav=...d=4436&cpid=825

Og det var sannelig på tide ;) Skal bli veldig spennende å følge gutten. Jeg har veldig blandede følelser, men alt kan jo skje. Kanskje han vil få flere Arsenalkamper til neste år(08/09)? Alt kan sje, han er jo enda bare 18 og samtidig en veldig populær mann i Mexico. Han er også bare 1/2 som spiller på Mexico U-20 og samtidig i Europa. Han vil hvertfall få en god framtid, i Arsenal eller ikke...

Link to comment
Share on other sites

Nå har Vela fått en egen profil på Arsenal.com også. ;) http://www.arsenal.com/player.asp?thisNav=...d=4436&cpid=825

Og det var sannelig på tide ;) Skal bli veldig spennende å følge gutten. Jeg har veldig blandede følelser, men alt kan jo skje. Kanskje han vil få flere Arsenalkamper til neste år(08/09)? Alt kan sje, han er jo enda bare 18 og samtidig en veldig populær mann i Mexico. Han er også bare 1/2 som spiller på Mexico U-20 og samtidig i Europa. Han vil hvertfall få en god framtid, i Arsenal eller ikke...

Det er vel Barcelonas dos Santos du tenker på da vel..han har gjort noen meget gode kamper (i pre season) som innbytter og scoret 1-2 mål på pasning fra Henry..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Joda. Vela har spilt i 9 kamper for Osasuna denne sesongen, og scoret 1 mål. Grei statistikk for en 18-åring i La Liga det.

 

Men i dag fant jeg en strålende nyhet på Arsenal.com:

-VELA TIL ARSENAL TIL 2008/09 SESONGEN

 

Herlig nyhet. Gleder meg til å se hva den unge meksikaneren kan utrette i London. Frykter dog at han kan ta litt tid til å tilpasse seg spillestilen og klimaet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Les denne artikkelen om Vela, og se filmen i høyre side. Må si han så livlig ut, og det imponerer meg at alt er klipp fra en kamp. Han spilte på venstrekanten her, og virket komfortabel med det. Blir spennende å følge Vela videre. Virket som om han ble tatt endel ganger, og er glad for at han ikke så ut til å filme, eller gjøre det værre enn det var (Eboue). Spennende å se uansett..

 

Edit: Filmen er hentet fra Osasunas 3-0 tap mot Real Madrid forresten.

 

Wenger knows!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...