Jump to content

Carlos Vela


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Guest Beelzebot

kanskje til arsenal. noen spanske aviser skriver at topscoreren i u-17 vm er på vei til arsenal.

 

gidder ikke lime inn noen linker da de alle er på spansk. regner med at engelsk media plukker opp saken etterhvert. hvis ikke er det bare å låse tråden...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 746
  • Created
  • Last Reply

03_10_2005_Vela_Wrap_MA_3.jpg

 

Although he has not quite attracted the same column inches as his striking partner, the equally talented pint-sized striker from Chivas de Guadalajara has received most of the applause in Peru thanks to an enviable knack for scoring goals. The number nine, an ardent admirer of Ronaldo, bagged no less than five goals in the competition, including a brace against Australia and a goal in the final. In the process, he has become Mexico's all-time leading scorer in a FIFA U-17 World Championship. His lethal finishing skills seem to run in the family: older brother Alejandro is currently enjoying a rich vein of goal-scoring form in Mexico's top flight. "When we set off for Peru, my aim was to become a world champion and be top scorer," he told FIFA.com. His words turned out to be eerily prophetic.

 

Carlos Vela (01.03.89) var et år yngre enn de fleste andre som deltok i mesterskapet, og kommer nok til å forsvinne til Europa til sommeren. Bare 172 høy, men i en alder av 16 år har han forhåpentligvis enda litt å gå på vekstmessig.

 

Uansett, jeg ser ikke for meg at en spiller fra Mexico velger engelsk fotball fremfor Spania. Men morsomt hadde det vært å fått ham. Vi har jo allerede en U17 VM-toppscorer i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
03_10_2005_Vela_Wrap_MA_3.jpg

 

Although he has not quite attracted the same column inches as his striking partner, the equally talented pint-sized striker from Chivas de Guadalajara has received most of the applause in Peru thanks to an enviable knack for scoring goals. The number nine, an ardent admirer of Ronaldo, bagged no less than five goals in the competition, including a brace against Australia and a goal in the final. In the process, he has become Mexico's all-time leading scorer in a FIFA U-17 World Championship. His lethal finishing skills seem to run in the family: older brother Alejandro is currently enjoying a rich vein of goal-scoring form in Mexico's top flight. "When we set off for Peru, my aim was to become a world champion and be top scorer," he told FIFA.com. His words turned out to be eerily prophetic.

 

Carlos Vela (01.03.89) var et år yngre enn de fleste andre som deltok i mesterskapet, og kommer nok til å forsvinne til Europa til sommeren. Bare 172 høy, men i en alder av 16 år har han forhåpentligvis enda litt å gå på vekstmessig.

 

Uansett, jeg ser ikke for meg at en spiller fra Mexico velger engelsk fotball fremfor Spania. Men morsomt hadde det vært å fått ham. Vi har jo allerede en U17 VM-toppscorer i klubben.

24038[/snapback]

 

fant noen spanske(?) nettsider og der hadde vela sagt, ut fra det jeg kunne tolke, at arsenal var i 'førersetet' og den mest aktuelle klubben akkurat nå. tipper wenger har tatt seg en prat med vela og overbevist han om at førstelagsfotball er langt mer realistisk i arsenal enn f.eks. barcelona...

 

edit:

her er en link. tror den er mexikansk, men hvem vet. sies også at spanske sport melder det samme.

http://www.jornada.unam.mx/2005/10/17/a03n3dep.php

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever
Carlos Vela trener med Arsenal denne uke. Forsøker å imponere bossen vil jeg tro. Kan virke som om han vil koste 2,5 mill£.

24672[/snapback]

 

Har du link til det? :unsure: :P

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Carlos Vela, så er mitt stalltips at han havner i Barcelona. Dersom Barca vil ha ham. Barcelona har allerede Giovanni Dos Santos, lagkamerat fra Mexicos U-landslag. I tillegg spiller en viss Rafael Marquez der, også han mexicaner. Og hvem er så agenten til Marquez? Jo, samme mann som også er agenten til Vela.

 

Den eneste muligheten jeg ser for at han skal kunne havne i Arsenal er hvis de nå er veldig kjapt ute og kommer til enighet med Chivas om en overgangssum og får i stand en deal før resten av de europeiske storklubbene får ut fingeren.

 

Én ting - har han virkelig vært på trail hos Arsenal denne uka, eller var det bare Arsenal som ønsket ham på prøve?

 

Edit:

For å svare på mitt eget spørsmål - Mexican hotshot Vela impressed by Gunners

Link to comment
Share on other sites

03_10_2005_Vela_Wrap_MA_3.jpg

 

Although he has not quite attracted the same column inches as his striking partner, the equally talented pint-sized striker from Chivas de Guadalajara has received most of the applause in Peru thanks to an enviable knack for scoring goals. The number nine, an ardent admirer of Ronaldo, bagged no less than five goals in the competition, including a brace against Australia and a goal in the final. In the process, he has become Mexico's all-time leading scorer in a FIFA U-17 World Championship. His lethal finishing skills seem to run in the family: older brother Alejandro is currently enjoying a rich vein of goal-scoring form in Mexico's top flight. "When we set off for Peru, my aim was to become a world champion and be top scorer," he told FIFA.com. His words turned out to be eerily prophetic.

 

Carlos Vela (01.03.89) var et år yngre enn de fleste andre som deltok i mesterskapet, og kommer nok til å forsvinne til Europa til sommeren. Bare 172 høy, men i en alder av 16 år har han forhåpentligvis enda litt å gå på vekstmessig.

 

Uansett, jeg ser ikke for meg at en spiller fra Mexico velger engelsk fotball fremfor Spania. Men morsomt hadde det vært å fått ham. Vi har jo allerede en U17 VM-toppscorer i klubben.

24038[/snapback]

 

hadde vært fint og fått denne spilleren til klubben. kanskje han kan bli den perfekte makker til v. Persie når han skulle blitt litt eldre. merkelig nok så er den spilleren født nesten presis ett år før meg, og han har i allefall kommet litt lengre i karrieren :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli forvirra nå! 2 rykter om Vela; det ene om at han kommer til vinteren og den andre om 2-3 år.

 

Immediate move for Carlos Vela

og:

Wenger - Carlos Vela is not an imminent signing

24863[/snapback]

 

Wenger uttaler at Vela er et mulig kjøp om noen år. Men hva tilsier at dette supertalentet er tilgjengelig da? Merkelig.

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli forvirra nå! 2 rykter om Vela; det ene om at han kommer til vinteren og den andre om 2-3 år.

 

Immediate move for Carlos Vela

og:

Wenger - Carlos Vela is not an imminent signing

24863[/snapback]

 

Wenger uttaler at Vela er et mulig kjøp om noen år. Men hva tilsier at dette supertalentet er tilgjengelig da? Merkelig.

24873[/snapback]

Ein kan ikkje hente spelarar frå sør/mellom-amerika til Europa før dei er fylt 18 år. med mindre dei har europeisk pass då. Slik eg har forstått det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har sett flere linker på dette, men det er jo rart at spilleren selv ikke vet noe.. Også spesielt at summen er såpass lav da flere klubber har vært etter ham de siste mnd. Blir spennende å se om det kommer noen offisielle uttalelser snart.

Link to comment
Share on other sites

Guest jan-birger

jeg vet ikke helt.men det høres interesant ut med unggutter på arsenal..slik at de kan få spille seg opp på et stort nivå men er han den rette?....veit ikke

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...