Jump to content

Carlos Vela


Guest Beelzebot

Recommended Posts

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 1 2011, 05:50 PM) 218758[/snapback]

Gratulerer med dagen Carlos! Synd du ikke fikk feiret dagen din med å ende som tomålsscorer etter kampen i går, men tenker du er fornøyd uansett ;)

 

Vela har vært god for WBA, men jeg vurderer nesten om han skulle blitt hentet tilbake fra lån? Vi har akkurat nå svært få alternativer på kantene og så og si ingen variasjon på spissplass. Vela kan på samme måte som van Persie fungere som et bindeledd mellom midtbanen og samtidig er han en av få spillere vi har som virkelig kan true bakrommet. Dog mister vi van Persie sin hodestyrke, men det har vel ikke vært en av styrkene våre på lenge uansett? Barcelona fungerer med Pedro/Villa/Messi fordi disse spillerne er fantastiske i bevegelsene sine. Arshavin/Vela/Nasri er alle utrolig mobile og fungerer som playmakere og spisser.

 

Hadde hvertfall vært artig om Vela fikk sjansen sin. Er en spiller jeg alltid har hatt troen på og jeg er bombesikker på at han ville gjort en meget god jobb hvis han bare fikk lov til å få et par kamper for å finne føttene sine.

 

Vela er også en av mine favoritter, men vi kan ikke hente han tilbake fra lån. Jeg mener heller ikke at vi bør det, er bra for Vela og få spille resten av sesongen nå, så er jeg sikker på at vi ser han ofte i start 11'ern neste år.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 746
  • Created
  • Last Reply
Vela er også en av mine favoritter, men vi kan ikke hente han tilbake fra lån. Jeg mener heller ikke at vi bør det, er bra for Vela og få spille resten av sesongen nå, så er jeg sikker på at vi ser han ofte i start 11'ern neste år.

 

Tanken er at hvis Vela skal bli hentet tilbake så er det for å spille. Van Persie er nok ute til april eller mer og Walcott er også ute i 2-3 uker til. Arshavin og Nasri er våre eneste alternativer bortsett fra Rosicky på vingene og tsjekkeren er temmelig håpløs for tida så her ville Vela vært et langt bedre alternativ. På topp ville han også gitt oss noe helt annet enn hva Bendtner og Chamakh gjør.

 

Grunnen til at jeg foreslår dette er fordi slik situasjonen er nå så har Vela en meget god sjanse til å slå igjennom og etablere seg for førstelaget og kanskje hjelpe oss med å vinne noe, men jeg er også fornøyd så lenge han presterer på lån hos WBA ;)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 1 2011, 09:50 PM) 218792[/snapback]

Tanken er at hvis Vela skal bli hentet tilbake så er det for å spille. Van Persie er nok ute til april eller mer og Walcott er også ute i 2-3 uker til. Arshavin og Nasri er våre eneste alternativer bortsett fra Rosicky på vingene og tsjekkeren er temmelig håpløs for tida så her ville Vela vært et langt bedre alternativ. På topp ville han også gitt oss noe helt annet enn hva Bendtner og Chamakh gjør.

 

Grunnen til at jeg foreslår dette er fordi slik situasjonen er nå så har Vela en meget god sjanse til å slå igjennom og etablere seg for førstelaget og kanskje hjelpe oss med å vinne noe, men jeg er også fornøyd så lenge han presterer på lån hos WBA ;)

 

Jeg skjønner poenget dit, og til vanlig ville jeg nok vært 100% enig. Men virker som Vela har funnet seg veldig godt til rette i West Brom, og jeg tror det ville vært veldig bra får Vela om han hadde fått en god avslutning på sesongen med fast plass og mange mål B) Og som jeg sa, Arsenal har ikke låv til å hente tilbake Vela.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir rett og slett lei meg på Vela sine vegne, det må være utrolig demotiverende å starte på benken gang på gang når han redder West Brom hele tiden.

 

Minner meg om situasjonen i Arsenal. Han spilte bra i fraværet til Arshavin forrige sesong, men med en gang russeren var tilbake og selv om Vela spilte meget godt til tider så ble han benket momentant.

 

At han ikke starter for WBA viser bare hvor udugelig Hodgson er. Planen er vel å la motstanderen få et mål for deretter å senke skuldrene i 60 minutter før han slenger innpå Vela 10-15 minutter før kampen er omme og håper at mexicaneren skaffer WBA uavgjort eller 3 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Var vel agenten som overtalte han til å gå til WBA og ikke Bolton? Tror ikke han ville fått spille stort i Bolton heller, men Sturridge gjorde jo suksess da han ble henta inn i stedenfor Vela

 

Uansett så hadde vel Vela fått mye mere spilletid under Roberto Di Matteo? Tross alt han som lånte Vela - ikke den fantasiske Hodgson... :D

Link to comment
Share on other sites

Neida - men med quote-systemet vi har så ser man ikke at diskusjonen springer ut fra Hulken sitt innlegg :)

Det er mange som savner quotesystemet.

Mye vanskeligere å følge debatter nå.

 

Så oppfordrer til å få quoutingen tilbake, i alle fall et det henger med mer enn et tidligere innlegg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vela fikk endelig sitt første innhopp på godt over halvannen måned mot Chelsea i helga.

 

Med rundt 15 minutter igjen av kampen hvor WBA sårt trengte et par mål ble han kastet innpå i håp om å berge et poeng (som han har gjort en del ganger) for Hodgson. Han virket frisk som han har vært i samtlige kamper og vant et par frispark og virket generelt temmelig farlig hver gang han hadde ballen i beina på Chelsea sin banehalvdel. Hadde også et fantastisk innlegg/pasning til Chris Brunt som burde redusert, men som satt ballen rett på Cech.

 

At Hodgson kun er ute etter i utgangspunktet å spille uavgjort eller å ri en ledelse er vel ikke akkurat noe nytt. Dessverre for Vela ble Roberto di Matteo sparket ikke lenger etter at han kom til klubben og mtp. at Hodgson ikke har i nærheten av lignende filosofi som di Matteo har Vela kun blitt en spiller han kaster på i lit om at han skal få et mål hvis situasjonen er dyster.

 

Vela burde valgt Bolton og Owen Coyle som hadde Vela som sitt førstevalg ovenfor Daniel Sturridge, men dessverre valgte Vela (agenten og Wenger?) feil klubb i lengden. Syntes Vela burde fått sjansen i Arsenal kommende sesong utifra de talentene og det han har vist de få gangene han faktisk har fått sjansen. Man kan jo lure på hvorfor enkelte underpresterende spillere får sjanse på sjanse mens andre som faktisk til dels har grepet sjansen etter å ikke ha spilt kamper på månedsvis blir satt helt ut av laget i neste kamp..

Link to comment
Share on other sites

Syns Hodgson fremstår rart, når han kom til klubben uttalte han at Vela var en spiller han hadde utrolig sansen for, og at han ville hente han i sin tid i Fulham. Jeg mener Vela med litt spilletid ville blitt en klassespiller, til og med i Premier League. Han har vist seg god de gangene han har fått sjansen får West Brom. Håper Wenger tørr og gi han sjanser neste sesong, men har dessverre mine tvil..

Link to comment
Share on other sites

Syns Hodgson fremstår rart, når han kom til klubben uttalte han at Vela var en spiller han hadde utrolig sansen for, og at han ville hente han i sin tid i Fulham. Jeg mener Vela med litt spilletid ville blitt en klassespiller, til og med i Premier League. Han har vist seg god de gangene han har fått sjansen får West Brom. Håper Wenger tørr og gi han sjanser neste sesong, men har dessverre mine tvil..

 

 

Tragisk å se att Wenger bruker Bendtner som ving når vi har Vela til disposisjon..Jeg mener han burde spillt i et rotasjonssystem..

Link to comment
Share on other sites

Tragisk å se att Wenger bruker Bendtner som ving når vi har Vela til disposisjon..Jeg mener han burde spillt i et rotasjonssystem..

 

Helt enig! Vela har faktisk innleggsfot imotsetning til andre på laget også.. Er sikker på at Vela hadde gjort en meget god jobb og vell så det på venstrekanten vår! Vi får bare vente å se hva som skjer til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

En ting som det virker som mange her glemmer, nemmelig det at vi har null innsikt i hvordan Vela presterer på trening. Det være seg både i Arsenal og WBA. For alt vi vet, kan det være at vela fremstår som "lat" på trening, og at det er dette som gjør at han ikke får spille kamper. Wenger er iallefall en manager som legger meget stor vekt på det som foregår på treningsfeltet, og jeg har en mistanke om at det er ting som skjer der som gjør at Vela ikke fikk så mange sjanser i Arsenal før han gikk på lån.

Link to comment
Share on other sites

En ting som det virker som mange her glemmer, nemmelig det at vi har null innsikt i hvordan Vela presterer på trening. Det være seg både i Arsenal og WBA. For alt vi vet, kan det være at vela fremstår som "lat" på trening, og at det er dette som gjør at han ikke får spille kamper. Wenger er iallefall en manager som legger meget stor vekt på det som foregår på treningsfeltet, og jeg har en mistanke om at det er ting som skjer der som gjør at Vela ikke fikk så mange sjanser i Arsenal før han gikk på lån.

 

Dette kan selvfølgelig være en stor del av hvorfor Vela ikke får spille så mye, men ville da ikke Arshavin ha slitt med nogenlunde det samme? Man skulle jo også tro at når Vela imponerer i et par kamper at han ville fått bygd på dette, men det har altså ikke Wenger lagt til rette for og har i de tilfellene valgt å droppe mexicaneren.

 

Var vel også noen WBA supportere som skrev på en Vela artikkel jeg så her for en ukes tid siden at han hadde et fitness problem. Hvorvidt dette stemmer vet jeg ikke..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...