Jump to content

Carlos Vela


Guest Beelzebot

Recommended Posts

  • Replies 746
  • Created
  • Last Reply

For et mål han scoret også! Meget vakker volley.

 

Ble dog akkurat erstattet av Llorente. Ufattelig kjedelig at Wenger aldri har gitt han en sjanse mener nå jeg..

 

Godt utført den ja. Har fortsatt et ørlite håp om at han skal få en sjanse, selv om jeg innerst inne vet at det ikke skjer dessverre..

Link to comment
Share on other sites

 

I følge Wikipedia har han spilt for oss hele 62 ganger.

 

Jeg tror i alle tilfeller han passer bedre i Spania enn i England.

 

Han har startet kun 19 kamper for oss, og kommet inn i hele 43 kamper. Da gjerne sent, og han har heller aldri fått flere kamper på rad. Mulig han passer bedre i Spania, men jeg mener bestemt at han eri god nok til å spille for oss.

Link to comment
Share on other sites

 

I følge Wikipedia har han spilt for oss hele 62 ganger.

 

Jeg tror i alle tilfeller han passer bedre i Spania enn i England.

 

I Premier League har han rundt 6-10 kamper fra start i Premier League. Resten er innhopp fra rundt 75-85 minutter og mtp. at han var for god for reservene og ikke god nok for førstelaget så var det som regel et innhopp etter at han ikke hadde spilt kamp på uker eller måneder. Ikke akkurat spesielt gode arbeidsforhold for en spiller som venter på sitt store gjennombrudd er det?

 

Wenger uttalte jo tidligere en gang at "grunnen" til at han solgte Adebayor var fordi Vela var et så stort talent, men allikevel var det ikke mange kampene han har fått spille.

 

At han passer bedre inn i Spania kan godt hende, men jeg er temmelig sikker på at hvis han først hadde fått grunnlag til å blomstre hos oss så ville han vært fantastisk enten det var i Premier League eller La Liga. Tror nå uansett at denne sjansen har gått vekk fra oss og Vela selv. Tror han aldri vil få utfylt det potensialet han viste i begynnelsen av sin Arsenal karriere..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

La Liga Ekspert Petter Veland (jobber bl.a for canal plus) :

 

"Vela: La Reals beste spiller denne sesongen. Direkte involvert i 12 scoringer, fire av dem scoret selv. I storform spillemessig."

 

Fortsatt vil mange her ha han bort permanent fordi han ikke er bra nok - enda han ikke har fått en god sjanse i Arsenal noen sinne.

Link to comment
Share on other sites

Fysikken er ikke på plass, La Liga's fysikk på spillere kontra Premier League er stort! Enkelte passer bedre inn i en annen liga. Jeg håper derfor at siden Vela spiller så bra for klubben, at Arsenal selger han og tjener godt for en slik spiller. Penger inn i kassa, til fordel for kjøp av en bedre og rutinert spiller som Arsenal trenger.

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme jeg er usikker på om Vela kan/vil lykkes hos oss. Men han fortjener utvilsomt en ordentlig sjanse !

 

Grunnen til at jeg er usikker er fordi Vela virker som en type som trenger trygghet og trivsel for å prestere. Trygghet og trivsel både i gruppa og utenom fotballen. Dette er kanskje lettere i et land han kan språket fullt ut og miljøet er mer likt hans Mexico. Og så var det dette med spillestilen hans, og om han matcher kravene i PL. I tillegg setter jeg spørsmålstegn til om han er så dedikert nok, om han ofrer nok til å bli VIRKELIG god. (Det samme gjør jeg med bl.a Walcott) Jeg vet ikke hvordan Vela er på treningsfeltet så jeg skal ikke si at SÅNN er det, men det er mitt inntrykk.

 

Det som taler for at han kan tilrive seg en viktigere plass hos oss er selvsagt at han blir eldre, klokere og sterkere i den alderen han kommer i nå. Krysser fingra !

Link to comment
Share on other sites

Vela har fått mange sjanser over flere år, og han er ikke god nok. Har man vært involvert i over 60 matcher over tre sesonger må man si han har fått langt flere sjanser enn de fleste andre. Han passer ikke inn i Arsenal og england.

 

Da synes jeg du kan komme med statistikk på hvor mange kamper han har fra start og hvor mange han har vært innbytter. Han har hatt en del kamper hvor han har fått 10-15 minutter (majoriteten av hans kamper) - og det er ikke å gi en spiller en sjanse. De kampene han har spilt fra start så har han vært enten helt OK eller veldig god. Han har blandt annet vært særdeles bra i Ligacupen i noen kamper.

 

Men å si at Vela har fått sine sjanser - det blir rett og slett for dumt.

 

Ramsey har fått sine sjanser

Djourou har fått sine sjanser

Song fikk sine sjanser

Wilshere fikk sine sjanser

 

Vela har IKKE fått sine sjanser til å vise hva han er god for. Og fysikken som nevnes her - det er mange spillere som ikke har noen enorm fysikk - men med god balanse og hurtige bein kan man kompensere for manglende styrke - Messi er kremeksempelet på det. Pires var heller ikke akkurat sterk i kroppen, ei heller var Reyes eller Wiltord sterke i kroppen - og Gervinho er ingen sterk mann han heller.

 

Den dagen han har fått sjansen fra start i noen kamper på rad, og gjerne spilt stabilt gjennom hele sesongen som en del av cuplag og rotasjon/squad player... Da skal jeg være enig i at han har fått en sjanse i Arsenal,

 

BTW: Hernandez er jo SYKT sterk i kroppen (ironi for de som ikke skjønte det)

Link to comment
Share on other sites

Som sagt - involvert i over 60 kamper. Han har ikke fått mange starter, men han har på ingen måte imponert meg, foruten de gangene han har lobbet ballen over keeper. Og har man vært i klubben i så mange år og fortsatt spilt så lite så tror jeg det ligger en god grunn til hvorfor han ikke har fått spilt mer enn han har gjort.

 

De som snakker om fysikk snakker ikke om styrke, men heller hvor godt man håndterer duellspill på tross av lite styrke. Wilshere er en liten kar men har ingen problemer med fysikken. Silva like så, og det samme med Hernandez. Vela har ikke den egenskapen i min mening. Han er relativt lat, tar ikke tak defensivt og har ikke overbevist mer enn de andre spissene i klubben de siste årene - dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt - involvert i over 60 kamper. Han har ikke fått mange starter, men han har på ingen måte imponert meg, foruten de gangene han har lobbet ballen over keeper. Og har man vært i klubben i så mange år og fortsatt spilt så lite så tror jeg det ligger en god grunn til hvorfor han ikke har fått spilt mer enn han har gjort.

 

De som snakker om fysikk snakker ikke om styrke, men heller hvor godt man håndterer duellspill på tross av lite styrke. Wilshere er en liten kar men har ingen problemer med fysikken. Silva like så, og det samme med Hernandez. Vela har ikke den egenskapen i min mening. Han er relativt lat, tar ikke tak defensivt og har ikke overbevist mer enn de andre spissene i klubben de siste årene - dessverre.

 

+1 !

Link to comment
Share on other sites

Den Vela jeg har sett er av en helt annen type. Hadde det ikke vært fordi WBA byttet manager, så hadde han fått masse erfaring under Di Matteo. Verdt å merke seg at de gangene han kom inn/fikk spille for WBA under Hodson /`(?) så var han dødelig effektiv og scora/la opp til mål. Han fikk i tillegg mye skryt for sin innsats på treningsfeltet.

 

Når han itillegg spiller såpass bra som han gjør i La Liga, han får mer erfaring og spiller mot veldig mye bra motstand, så er jeg ingen grunn til at han ikke skal være bra nok for oss. Men nå er det jo slik at det er ikke en klubb i verden hvor supporterne er så utålmodige med unge spiller som Arsenal. Her skal de være stjerner i en alder av 20 og prestere dag ut og dag inn, og helst fra første berøring for A-laget. Oxlade blir hyllet og er allerede en kjæledegge for mange supportere - lurer på hva som skjer når han får en downperiode (noe han garantert får). Eller Myaichi som alle her har så vanvittig tro på - 10 kamper uten å prestere for A-laget så vil mange av de som nå hyller han snu på flisa og kreve Wengers hode fordi han velger å stole på spilleren og gi han tid.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Orakelet. Vela har aldri fått sjansen på samme måte som Djourou, Walcott, Ramsey. Greit nok at han har vært involvert i 60 kamper, men han har aldri fått muligheten over tid. Også litt urettferdig å klage på fysikken til Vela. Walcott har jo den dårligste fysikken på den nordlige halvkule. Selv laber bris får han ut av balanse. Vela er ingen Duncan Ferguson, men han har i alle fall balanse og smidighet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nok føye meg inn i rekkene med de som syns at Vela fortjener flere sjanser. Han har som regel alltid prestert når han har fått sjansen og har servert oss en rekke fine mål med kanonen på brystet. JD, Ramsey og Walcott har fått drøssevis med sjanser fra start, og ut i fra talent så skjønner jeg ikke hvorfor Vela ikke har fått tilsvarende mange muligheter til å vise seg frem. Jeg håper fortsatt på at han skal få tillit, men har ikke helt troen på det.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare 1 ting som skurrer for meg når det kommer til Vela. Jeg er helt enig i at han burde få flere sjanser enn det han har fått. Arsenal spiller 4-3-3 og kommer nok til å fortsette med det i overskuelig fremtid. 4-4-2 som flere etterlyser er en formasjon som kommer til å bli mer og mer faset ut i moderne fotball. Flere og flere klubber begynner å se fordelen med å ha 3 spillere sentralt på midten.

 

Så dersom han skal spille for Arsenal, så blir det som kantspiller. Fra før av, har vi Gervinho, Walcott, Chamberlain og etter hvert Myachi. En Vela's største forsvarere Stefan B, er veldig ivrig på at vi skal hente inn Hazard, noe også flere på forumet ivrige på. Hvordan skal vi da få plass til Vela i troppen? Vi kan ikke ha dekning på 3-4 spillere for hver posisjon, når det er satt begrensninger på hvor stor en spillerstall kan være. Av det jeg har sett, mener jeg Vela ikke er god nok til å spille ensom spiss i 4-3-3. Burde vi ikke da heller satse på å hente inn noen som er gode nok til å bekle den posisjonen og styrke bredden der, fremfor å ha enda en kantspiller i troppen? Vela hadde passet perfekt sammen med van Persie i 4-4-2, men så lenge det ikke kommer til å skje, så ser jeg heller ikke noe poeng i å beholde Vela.

Link to comment
Share on other sites

Et lite forsvar til Vela : Jeg ville heller sett att han kom inn som innbytter i går foran Park og Chamakh. Vet ikke helt hvilke ambisjoner Vela selv har men i mine øyne er han en spiller som kan bidra i et rotasjonssystem,enten som ving eller spiss. Både Hazard og Chamberlain som er nevnt over her kan brukes sentralt i banen så jeg mener att Vela har til gode å vise seg frem for Arsenal enda. Vi bør beholde ham så lenge det finnes talent i gutten,og det mener jeg det gjør!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...