Jump to content

Carlos Vela


Guest Beelzebot

Recommended Posts

  • Replies 746
  • Created
  • Last Reply

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 20 2011, 08:47 AM) 222408[/snapback]

men ville da ikke Arshavin ha slitt med nogenlunde det samme?

 

Arshavin er en lat jævel, men på en helt annen måte. Han er lat i den forstand at han ikke er noe særlig glad i den fysiske delen av treningen (løping, styrke osv) Man legger spesielt godt merke til det på pre-season i BW at han løper noen meter mindre enn sine medspillere. Men når det først trenes fotball, så er han 100% på hugget til enhver tid. Og det er nok denne delen av treningen Wenger legger mest vekt på.

 

Poenget mitt med det jeg skrev i forrige innlegg, var ikke å stemple Vela som lat, for han har ikke fremstått slik i pre-season. Poenget mitt var å få frem at det kan være faktorer som gir en god grunn for hvorfor han ikke får spille så mye som vi hadde håpt, som vi ikke har kjennskap til. Det med trening var bare et eksempel.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting folk glemmer er at han har fått en del innhopp og ikke imponert i Arsenaltrøya.

 

Og hvilke innhopp er det? Han fikk et par innhopp i starten av sesongen og hadde på et tidspunkt 3 mål på 3 kamper. Etter dette så var det så og si slutt på innhoppene i Premer League bortsett fra et siste innhopp mot WBA når Arsenal lå under 3-0.

 

Han fikk et par innhopp til i Champion's League og startet et par kamper i Carling Cupen, men bortsett fra dette så fikk han aldri sjansen til å spille seg varm i skjorta. Når han faktisk imponerte i innledningen av sesongen så skulle man tro at Wenger ville prøvd å bygge opp selvtilliten til gutten med å gi han en sjanse eller to fra start i Premier League eller Champions League, men dette var da altså ikke tilfellet.

 

Istedet ble det verken førstelagsfotball eller reservefotball for Vela på et par måneder før han ble kastet inn mot henholdsvis Ipswich og Leeds når Arsenal lå under. Man kan ikke forvente at en ung gutt som Vela er rusten skal klare å snu kamper på 10-15 minutter som Wenger gjorde.

 

Regner med Wenger gir Vela en sjanse neste sesong eller gir han et halvt år til på utlån før han får sjansen til å bevise noe i Arsenal drakta.

 

Han har forøvrig i WBA kun 1 start hvor han spilte under 60 minutter og 3 innhopp tilsvarende rundt 40 minutter. På 100 minutter har han da 2 mål. Han har også vært farlig hver bidige gang han har kommet inn og var også nærme å få en målgivende mot Chelsea i helga.

 

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 20 2011, 08:47 AM) 222408[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

men ville da ikke Arshavin ha slitt med nogenlunde det samme?

 

Arshavin er en lat jævel, men på en helt annen måte. Han er lat i den forstand at han ikke er noe særlig glad i den fysiske delen av treningen (løping, styrke osv) Man legger spesielt godt merke til det på pre-season i BW at han løper noen meter mindre enn sine medspillere. Men når det først trenes fotball, så er han 100% på hugget til enhver tid. Og det er nok denne delen av treningen Wenger legger mest vekt på.

 

Poenget mitt med det jeg skrev i forrige innlegg, var ikke å stemple Vela som lat, for han har ikke fremstått slik i pre-season. Poenget mitt var å få frem at det kan være faktorer som gir en god grunn for hvorfor han ikke får spille så mye som vi hadde håpt, som vi ikke har kjennskap til. Det med trening var bare et eksempel.

 

Haha greit. Regner med du kan hakket mer om preseason treningene mtp. at du har vært i Østerrike og fulgt med litt :)

 

Neida, skjønte at du ikke stemplet Vela som lat, men jeg prøvde bare å argumentere for at Arshavin kanskje hadde litt større tillit hos manageren pga. måten han ofte presterer i kamper i forhold til Vela.

 

F.eks. det hjelper jo heller ikke å være kongen på trening, men når du skal spille kamp så faller du helt igjennom. Tror Vela ofte dessverre har vært det siste.

 

Håper hvertfall han får sjansen på kantene (eller på topp ved et formasjonsbytte) neste sesong. Er ikke i tvil om at han ville gjort en bedre jobb på kantene enn hva Bendtner og Rosicky har gjort f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han ikke får spilletid i WBA, hvorfor skulle han få det i Arsenal?

Hvis vi skal hente Hazard og Ryo tilbake neste sesong blir veien lang for denne karen. Arshavin+Hazard+Ryo..

 

Så du sier at en egentlig totalt ukjent asiat som gjør det OK i nederland ville gått forran Carlos Vela? Da også med den statistikken Vela har? 100 minutter for WBA, 2 mål - og et konstant uro-moment for motstanderne når han spiller.

 

Og dont worry - Hazard vil du aldri få se i ei Arsenal-skjorte - og denne Ryo? Vi har hatt MANGE slike - sjansen for at han faktisk slår til og blir god på Arsenal sitt A-lag er ikke noe større for han enn for alle de andre som har floppet.

Link to comment
Share on other sites

Så du sier at en egentlig totalt ukjent asiat som gjør det OK i nederland ville gått forran Carlos Vela? Da også med den statistikken Vela har? 100 minutter for WBA, 2 mål - og et konstant uro-moment for motstanderne når han spiller.

 

Og dont worry - Hazard vil du aldri få se i ei Arsenal-skjorte - og denne Ryo? Vi har hatt MANGE slike - sjansen for at han faktisk slår til og blir god på Arsenal sitt A-lag er ikke noe større for han enn for alle de andre som har floppet.

Er Vela egentlig så mye mer kjent enn Ryo egentlig? Tror ikke det, Vela sliter benken i WBA mens Ryo storspiller og er blant Feyenoords viktigste spiller, en spiller for fremtiden. Det er en spiller vi sårt trenger på venstrevingen og Vela har vært i Arsenal i flere år nå uten å lykkes. Du sier at Vela har hatt 100 minutter og 2 mål. Har du sett statistikken til Ryo? En trussel for motstanderne hver gang han spiller en hel kamp :)

Link to comment
Share on other sites

Er Vela egentlig så mye mer kjent enn Ryo egentlig? Tror ikke det, Vela sliter benken i WBA mens Ryo storspiller og er blant Feyenoords viktigste spiller, en spiller for fremtiden. Det er en spiller vi sårt trenger på venstrevingen og Vela har vært i Arsenal i flere år nå uten å lykkes. Du sier at Vela har hatt 100 minutter og 2 mål. Har du sett statistikken til Ryo? En trussel for motstanderne hver gang han spiller en hel kamp :)

 

Vela har spilt fast på det mexicanske landslaget siden 2008, han spiller minimalt for WBA på grunn av en manager som ikke vet hva han gjør og som utviser en dobbeltmoral selv den norske regjeringen ikke klarer å matche. Vela får lite sjanser i Arsenal av en eller annen merkelig grunn - spesielt med tanke på starten han hadde på denne sesongen.

 

Anbefaler også å se på en hel kamp hvor Ryo spiller - og se på de fantastiske defensive inngrepene han gjør (ironi) - kontra Vela sine returløp og markeringer på kanten (som han har blitt kraftig forbedret i de siste par sesongene, til tross for lite spilletid)

 

 

Fortsatt - Vela har tonnevis med rutine internationalt, og er fortsatt et stort talent som vil blomstre i den klubben har får spilletid i - jeg håper virkelig det blir i Arsenal neste sesong - på venstre kant.

Link to comment
Share on other sites

Spiller fra start mot yidsa..

 

Har også en målgivende til Odemwingie..

 

Edit: Vela med en flott dragning inne i 16-meteren som gjør at han lurer vekk Kaboul før han legger en god pasning til Morrison som skyter og blir blokkert av hånda til Dawson. Skulle nok vært straffe der..

Link to comment
Share on other sites

Endelig fikk Vela starte, og han svarte som vanlig med målpoeng. Jeg fikk dessverre ikke sett kampen, hadde lyst å se Vela i aksjon. Noen som så kampen og kan komme med en liten rapport?

Det kvarteret jeg så i 2. omgang trodde jeg ikke han spilte engang... Usynlig. Resten kan jeg ikke uttale meg om, men han var i hvert fall innblandet i det første målet :)

Link to comment
Share on other sites

Vela sitter idag igjen på benken etter og ha startet de to forige kampene.. West Brom ligger under 2 - 0 allerede etter 27min. så sjansene er store for at Vela hvertfall kommer inn.

 

Blir en vanskelig kamp å komme inn på for Vela også. Wolves spiller meget bra mens WBA er helt horrible.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke ha noen forsvarsspillere fra WBA ihvertfall.. :P 34 kamper på rad med baklengs er mye!

Vela kommer nok inn, men ser ikke ut til at de klarer å snu kampen nå.

Wolves kjemper mot nedrykk og WBA er allerede sikret...det ser vi tydelig på tenningsnivå og vilje.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke ha noen forsvarsspillere fra WBA ihvertfall.. :P 34 kamper på rad med baklengs er mye!

Vela kommer nok inn, men ser ikke ut til at de klarer å snu kampen nå.

Wolves kjemper mot nedrykk og WBA er allerede sikret...det ser vi tydelig på tenningsnivå og vilje.

 

Haha nei forsvarsspillere fra WBA ville ikke akkurat vært det beste hvis man vil ha et tett forsvar. Tok de også et helt minutt før de slapp inn det tredje i andreomgangen B)

 

Men, som du sier så er det helt klart et forskjell på tenningsnivået mellom de to lagene. WBA er safe mens Wolves er langt ifra trygge B)

 

Der fikk hvertfall WBA litt flaks med en billig straffe som Odemwingie puttet. Forøvrig imponert over nigerianeren. 15 mål i Premier League for WBA er temmelig bra ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dette er nok året Vela må ta det neste steget. Kan se for meg han får en rolle som en slags "super-sub" for oss neste sesong. Vela er vell pdd det nærmeste vi har en bakromsspiss, om Walcott fortsatt skal brukes på kant. Derfor er det forståelig at Vela vil/skal bli en ny sesong. Han var positiv da han fikk sjansen i West Bromwich, så får vi håpe han viser seg frem i pre-season og får seg en supersesong i år!

Link to comment
Share on other sites

Det er hvertfall på tide å gi han en skikkelig sjanse. Det har han aldri fått. Hvertfall ikke hvis man sammenligner han med Walcott som fikk sjanse på sjanse selv om han ikke presterte i det hele tatt tidligere i karrieren.

Link to comment
Share on other sites

Fin dobbelpost Stian :P

 

Uansett; Jeg har tenkt på Vela og en stund og syns det her er relativt gode nyheter, mannen er det nærmeste vi kommer en fox in the box for øyeblikket og gjorde det okei i et Hodgson-lag i fjor, bør få sjansen som supersub før han eventuelt går ut. At mannen ikke evner å snakke engelsk godt enda sier vel egentlig sitt, og sånn sett stiller jeg meg tvilende, men heldigvis deler han morsmål med foreksempel Cesc Fabregas som sikkert kan coache han litt rundt på banen.

Link to comment
Share on other sites

Fin dobbelpost Stian :P

 

Uansett; Jeg har tenkt på Vela og en stund og syns det her er relativt gode nyheter, mannen er det nærmeste vi kommer en fox in the box for øyeblikket og gjorde det okei i et Hodgson-lag i fjor, bør få sjansen som supersub før han eventuelt går ut. At mannen ikke evner å snakke engelsk godt enda sier vel egentlig sitt, og sånn sett stiller jeg meg tvilende, men heldigvis deler han morsmål med foreksempel Cesc Fabregas som sikkert kan coache han litt rundt på banen.

Tipper Vela forstår fotballengelsk helt fint. At han ikke er komfortabel med å snakke er ikke det samme som at han ikke forstår en tøddel :)

Link to comment
Share on other sites

Tipper Vela forstår fotballengelsk helt fint. At han ikke er komfortabel med å snakke er ikke det samme som at han ikke forstår en tøddel :)

 

Ja det er jo flust av folk i norge med amerikans/britisk bakgrunn, som forstår Norsk, men snakker engelsk. (Nei, det er ikke ironi...).

Dette er jo fordi språket vårt er et helvete å lære... Og vi forstår jo tross alt hva de sier. Er vel kanskje værre med engelskmenn og spansk.... Men Vela forstår nok engelsk ja.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...