Jump to content

Carlos Vela


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Helt enig med deg, Stian.

 

Jeg har en følelse av, og en sterk tro om at Vela ikke er noe dårligere enn Hernandez er - så lenge han får spille over tid, og i den posisjonen han høreer hjemme. Dvs venstre ving eller spiss.

 

Han har både evnen til å dra seg forbi en eller flere motstandere, i tillegg til at han har en flott innleggsfot.

 

Vela er en langt bedre fotballspiller enn Hernandez, men Hernandez er en helt annen type fotballspiller enn Vela. F.eks. så kan Hernandez kun brukes som bakromsspiss. Det er egentlig alt han har i skapet sitt, men til gjengjeld så er han ufattelig god til nettopp dette. Vela derimot har langt større tekniske ferdigheter enn Hernandez. Han er en god avslutter, men han skaper også store muligheter for medspillere takket være en temmelig god pasningsfot og en meget god fotballhjerne. At han også slår gode innlegg er heller ikke ueffent.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 746
  • Created
  • Last Reply

Helt enig med deg, Stian.

 

Jeg har en følelse av, og en sterk tro om at Vela ikke er noe dårligere enn Hernandez er - så lenge han får spille over tid, og i den posisjonen han høreer hjemme. Dvs venstre ving eller spiss.

 

Han har både evnen til å dra seg forbi en eller flere motstandere, i tillegg til at han har en flott innleggsfot.

 

Som dagens formasjon er, må Vela spille ving. Alenespiss takler han ikke, det har vi sett. Men husker fra tiden vi spilte 4-4-2, med Vela og Bendtner på topp, de storspilte sammen! Jeg har fortsatt et bitte lite håp om at Vela får en siste sjanse, men dessverre tviler jeg..

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke bedømme en spiller på så lite spilletid

 

Aldri fått sjansen til å vise seg fram heller..

Riktig at han ikke har fått store sjansene, men mener han har spilt bra når han har fått lov. Det jeg ikke liker er at han har fått Arshavin til å virke som en arbeidshest i de kampene. (vet jeg kommer til å få hele forumet på nakken nå!)

Link to comment
Share on other sites

Riktig at han ikke har fått store sjansene, men mener han har spilt bra når han har fått lov. Det jeg ikke liker er at han har fått Arshavin til å virke som en arbeidshest i de kampene. (vet jeg kommer til å få hele forumet på nakken nå!)

 

Syntes aldri han har jobbet dårligere enn Arshavin selv så der kam jeg ikke si meg enig :P

Link to comment
Share on other sites

Kan være enig i at han hadde fortjent flere sjanser, og kanskje han da, på sikt, kunne være med å kjempe om en plass i startelleveren. Men samtidig synes jeg han blir avslørt på tempoet og fysikken i England, og det veldig tydelig. Og her ligger nok mye av årsaken til at han har fått spille såpass lite (tror jeg). Så lenge han ikke helt klarer å tilpasse seg den engelske spillestilen, så tror jeg ikke karrieren hans ligger i Arsenal. Og nå har han tross alt vært her noen år, så jeg har mine tvil... Desverre. Mulig mentaliteten ikke er god nok. Viljen til å bli bedre på områdene som kreves for å bli en toppspiller. Jeg vet ikke....

Link to comment
Share on other sites

Kan være enig i at han hadde fortjent flere sjanser, og kanskje han da, på sikt, kunne være med å kjempe om en plass i startelleveren. Men samtidig synes jeg han blir avslørt på tempoet og fysikken i England, og det veldig tydelig. Og her ligger nok mye av årsaken til at han har fått spille såpass lite (tror jeg). Så lenge han ikke helt klarer å tilpasse seg den engelske spillestilen, så tror jeg ikke karrieren hans ligger i Arsenal. Og nå har han tross alt vært her noen år, så jeg har mine tvil... Desverre. Mulig mentaliteten ikke er god nok. Viljen til å bli bedre på områdene som kreves for å bli en toppspiller. Jeg vet ikke....

 

Farten og fysikken var ikke noe problem i de kampene han spilte i WBA. Ei heller de kampene han har spilt i LC.

 

Oppdrag til statistikkmesterne her: Hvor mange minutter for A-lag har Vela spilt (Arsenal, WBA osv), og hvor mange målpoeng har han? Hvor mange kamper har han vært med på å vinne, og hvor mange har han tapt?

 

Kunne vært interessant

Link to comment
Share on other sites

 

Farten og fysikken var ikke noe problem i de kampene han spilte i WBA. Ei heller de kampene han har spilt i LC.

 

Oppdrag til statistikkmesterne her: Hvor mange minutter for A-lag har Vela spilt (Arsenal, WBA osv), og hvor mange målpoeng har han? Hvor mange kamper har han vært med på å vinne, og hvor mange har han tapt?

 

Kunne vært interessant

 

 

La Liga: 42 kamper, 4 mål

Premier League: 37 kamper, 5 mål

FA-Cup: 7 kamper, 1 mål

Carling Cup: 9 kamper, 5 mål

Champions League: 17 kamper, 2 mål

 

Var det jeg hadde tid til å finne fram nå, skal jo sies at mange av kampene er som innbytter. Kan finne fram til mere senere.

Link to comment
Share on other sites

 

Farten og fysikken var ikke noe problem i de kampene han spilte i WBA. Ei heller de kampene han har spilt i LC.

 

Oppdrag til statistikkmesterne her: Hvor mange minutter for A-lag har Vela spilt (Arsenal, WBA osv), og hvor mange målpoeng har han? Hvor mange kamper har han vært med på å vinne, og hvor mange har han tapt?

 

Kunne vært interessant

Tempo handler om farten på spillet og ikke på spilleren, sitter egt ikke med oppfatningen at Vela sliter så veldig med det heller. Som Wilshere nevner over, mannen snakker knapt et ord engelsk etter å ha vært Arsenalspiller i fire/fem år, det viser at viljen utenfor bana kanskje ikke er så stor heller.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvorfor dere alle sier han ikke snakker engelsk? Den eneste grunnen til at disse ryktene oppsto var fordi under intervjuene med Arsenal.com så snakket Vela i morsmålet sitt fremfor engelsken. Bare fordi han ikke er helt komfortabel med dette betyr ikke at han ikke kan snakke engelsk. Se på Nasri f.eks. som i 3 sesonger snakket på fransk under intervjuer med Arsenal.com, men som allikevel kunne meget god engelsk.

 

Å tro at Vela som har bodd i London siden 2008 (og som mest sannsynligvis allerede i 2005 begynte å lære engelsk grunnet overgangen til Arsenal) ikke kan engelsk er rett og slett merkelig.

 

Det ligger nok flere grunner til hvorfor Vela ikke får flere sjanser, men det har seg slik at vi ikke akkurat blir opplyst om ting som dette :P

Link to comment
Share on other sites

Farten og fysikken var ikke noe problem i de kampene han spilte i WBA. Ei heller de kampene han har spilt i LC.

 

Da får vi kanskje være enige om å være uenige. Jeg synes han alltid har slitt med fysikken og tempoet (ikke farta på gutten, men tempoet på fotballen i PL). Både hos WBA og hos oss. Joda, han har kamper hvor motstanderen kanskje ikke er like tett oppi han hvor han har levert nokså bra. Men i tette, intense kamper med mye nærkontakt synes jeg svakhetene hans kommer veldig tydelig frem. Han er svak feilvendt og har for dårlig styrke, balanse, smartness, decisionmaking for å komme seg ut av slike situasjoner. Nå høres jeg fryktelig negativ ut. Det er ikke meningen, jeg liker Vela, men må nok gå litt imot majoriteten her ved at jeg forstår hvorfor han ikke får så mye tilitt av Wenger. Han har vært på utallige låneopphold, men ser ikke helt ut til å klare å mestre den krevende spillestilen i PL. Han har heller ikke bevist nok under sine låneopphold etter min mening. Det hadde vært morro å sett hva han kunne fått til hvis han hadde fått en god rekke kamper, men kanskje hadde det beste vært å slippe han til La Liga, fått inn noen pund og kjøpt oss en ny spiss.. ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg står på mitt og mener at vi i Vela har en spiller som er minst like god som Hernandez er - om han blir brukt riktig, og får spilletid.

 

Og jeg sier meg helt enig! Problemet er at Wenger dessverre aldri gir Vela sjansen, uansett hvor mye han skryter av ham i media..

Link to comment
Share on other sites

Jeg står på mitt og mener at vi i Vela har en spiller som er minst like god som Hernandez er - om han blir brukt riktig, og får spilletid.

 

Og jeg sier meg helt enig! Problemet er at Wenger dessverre aldri gir Vela sjansen, uansett hvor mye han skryter av ham i media..

 

Amen dere begge. Husker Wenger sa at han solgte Adebayor for å gi sjansen til Vela. Deretter ga han Mexicaneren 3-5 kamper før han ikke fikk spille før i den siste kampen av sesongen.

 

Men, for et mål av Vela! Håper så vanvittig at den gutten lykkes!

Link to comment
Share on other sites

 

Amen dere begge. Husker Wenger sa at han solgte Adebayor for å gi sjansen til Vela. Deretter ga han Mexicaneren 3-5 kamper før han ikke fikk spille før i den siste kampen av sesongen.

 

Men, for et mål av Vela! Håper så vanvittig at den gutten lykkes!

 

Ikke nok med det, han har alltid sagt at Vela er den beste avslutteren han har sett, og at han tror han er en ny Robbie Fowler.

Link to comment
Share on other sites

 

Ikke nok med det, han har alltid sagt at Vela er den beste avslutteren han har sett, og at han tror han er en ny Robbie Fowler.

 

Det kommer tydelig frem under sesongoppkjøringene også. Vela er så og si alltid den spilleren som scorer flest mål i interne kamper o.l., men dessverre så sliter han med å prestere på et like høyt nivå når presset blir skudd opp. Forhåpentligvis vil dette lånet gjøre underverker og Wenger tør å satse på han litt mer neste sesong. For min del håper jeg at han blir en direkte erstatter for Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

 

Det kommer tydelig frem under sesongoppkjøringene også. Vela er så og si alltid den spilleren som scorer flest mål i interne kamper o.l., men dessverre så sliter han med å prestere på et like høyt nivå når presset blir skudd opp. Forhåpentligvis vil dette lånet gjøre underverker og Wenger tør å satse på han litt mer neste sesong. For min del håper jeg at han blir en direkte erstatter for Arshavin.

 

Bortsett fra van Persie er nok faktisk også Vela den beste avslutteren. Jeg tror noe av grunnen til at han kanskje får litt ''nerver'' når han spiller på høyere nivå en treningskamper er at han aldri får flere kamper på rad. Det gir ikke akkurat god selvtillit å få en kamp iblandt, for så å bli benket i de neste 30. Enig med deg angående at han kan erstatte Arshavin, Vela har vist flere ganger at han behersker ving og han spiller også ving i Sociedad. Da får vi nok en ving som er hurtig og kan skape ubalanse, men kommer til å bidra med flere mål mest sansynelig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...