Jump to content

Carlos Vela


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Bortsett fra van Persie er nok faktisk også Vela den beste avslutteren. Jeg tror noe av grunnen til at han kanskje får litt ''nerver'' når han spiller på høyere nivå en treningskamper er at han aldri får flere kamper på rad. Det gir ikke akkurat god selvtillit å få en kamp iblandt, for så å bli benket i de neste 30. Enig med deg angående at han kan erstatte Arshavin, Vela har vist flere ganger at han behersker ving og han spiller også ving i Sociedad. Da får vi nok en ving som er hurtig og kan skape ubalanse, men kommer til å bidra med flere mål mest sansynelig.

 

Jepp er enig med deg i det utsagnet. Vela har aldri fått spille seg varm i trøya og de gangene han faktisk har fått lov til å gjøre det så har han blitt degradert til benken i neste kamp eller faktisk ute av troppen generelt sett. Det hjelper heller ikke for selvtilliten at de få gangene utenom dette når han har fått tillit, så har det vært de siste 5-10 minuttene i en kamp hvor vi som regel ligger under og desperat trenger et mål. Ikke akkurat et lett sted å prestere når man allerede sliter med lav selvtillit og presset er så høyt.

 

Vela på venstre, Gervinho på høyre, van Persie på topp sammen med Walcott. Ah for en drøm :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 746
  • Created
  • Last Reply

 

Jepp er enig med deg i det utsagnet. Vela har aldri fått spille seg varm i trøya og de gangene han faktisk har fått lov til å gjøre det så har han blitt degradert til benken i neste kamp eller faktisk ute av troppen generelt sett. Det hjelper heller ikke for selvtilliten at de få gangene utenom dette når han har fått tillit, så har det vært de siste 5-10 minuttene i en kamp hvor vi som regel ligger under og desperat trenger et mål. Ikke akkurat et lett sted å prestere når man allerede sliter med lav selvtillit og presset er så høyt.

 

Vela på venstre, Gervinho på høyre, van Persie på topp sammen med Walcott. Ah for en drøm :blush:

 

Må si meg meget enig i det nederste! Da har vi egentlig alt en angrepsrekke trenger, bortsett fra rå hodestyrke.

Link to comment
Share on other sites

Uenig med dere. Vela er ingen drøm å ha på venstresiden. Han har bevist for lite og det er vel en grunn til at Wenger gang på gang ikke har gitt han mulighet til å spille.

Defensivt er både Vela og Gervinho dårlige (selvom sistnevnte har begynte å våkne opp).

 

Podolski eller Hazard hadde derimot vært en drøm.

Link to comment
Share on other sites

Uenig med dere. Vela er ingen drøm å ha på venstresiden. Han har bevist for lite og det er vel en grunn til at Wenger gang på gang ikke har gitt han mulighet til å spille.

Defensivt er både Vela og Gervinho dårlige (selvom sistnevnte har begynte å våkne opp).

 

Podolski eller Hazard hadde derimot vært en drøm.

 

Han beviste hver gang han fikk spille for West Brom at han takler nivået. Han har også vist opptil flere ganger at han kan spille bra for oss også. Wenger gjør ikke alltid rette valg, Denilson har jo spilt tilnærmet fast i flere sesonger, det er et eksempel :)

Link to comment
Share on other sites

Du mener ikke seriøst at hvis man er god i 7-8 kamper for West Bromwich så har man bevist at man takler nivået i Arsenal?

 

Jeg mener seriøst at han bør få sjansen. Sist jeg sjekket spiller Arsenal og West Brom i samme liga, med andre ord samme motstand. Så hvis han spiller bra der ser jeg ikke hvorfor han ikke skal det hos oss.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg mener seriøst at han bør få sjansen. Sist jeg sjekket spiller Arsenal og West Brom i samme liga, med andre ord samme motstand. Så hvis han spiller bra der ser jeg ikke hvorfor han ikke skal det hos oss.

Han spilte ikke så veldig bra, han hadde en del tap-ins, imponerende brasse av Carlos, men å sammenlikne han med Hernandez er håpløst, Vela er ingen bakromsspiss...

Link to comment
Share on other sites

Han spilte ikke så veldig bra, han hadde en del tap-ins, imponerende brasse av Carlos, men å sammenlikne han med Hernandez er håpløst, Vela er ingen bakromsspiss...

 

Han spilte faktisk flere gode kamper, jo. Jeg snakket ikke kun om målene, siden de var som du sier en del tap-ins, men det har jo faktisk noe med smarthet i boksen. Vela er ingen typisk bakromsspiss nei, men han kan fint fungere som det. I en formasjon med 2 spisser ville Vela vært perfekt som en bakromsspiss. Jeg vil helst se han på vingen da, der han får mere rom for å utfordre.

Link to comment
Share on other sites

 

Vela på venstre, Gervinho på høyre, van Persie på topp sammen med Walcott. Ah for en drøm :blush:

 

Tenker på om det hadde vært smartere med Gervinho på venstre, Persie på topp sammen med Vela og Walcott på høyrekanten..

Tror Vela blir for puslete som ving. Ser heller på han som en avslutter ala Hernandez (som også blir nevnt tidligere av Orakelet)

Dog har Vela en god innleggsfot, noe som spesielt har vært et mangelprodukt på laget vårt.

Link to comment
Share on other sites

 

Kommer aldri til å skje.

 

For ifølge Wenger så er Arshavin statistisk sett meget meget god.. :o

 

Mulig de var ok ifjor, men denne sesongen kan de da umulig være noe å begeistre seg over..?

 

Nå begynner virkelig tålmodigheten å ta slutt.. Merkelig og trist hvor nedover det har gått for AA

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sitter med en hel annen oppfatning enn deg angående Vela. For jeg mener fortsatt at potensialet hans er veldig stort, men at han ikke bidrar med noe pdd. og ei virker å ha tilliten til Wenger (samt at han ikke trives i England) så er det greit at han forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

Dette var en kjedelig nyhet.. Har alltid hadd god tro på Vela, og har det enda. Han spiller så å si fast i Sociedad og gjør det bra, som han har gjort i alle andre utlån. På høy tid at han får sjansen istede for spillere som Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

Han gjorde det ok i WBA men det var ingen av deres fans som mistet søvnen over at han ikke fortsatte der. For meg har han knapt vært noe annet enn en menneskelig seierssigar, en spiller vi setter innpå når vi leder med fire fem mål og vi trenger noen til å gjøre ydmykelsen komplett med en frekk lobb over keeper. Akkurat det er han god til, kanskje blant de aller beste i verden. Bortsett fra verdensklasselobbene hans er det lite som holder god kvalitet i premier league. Som med altfor mange andre Arsenal-talenter som får prøve seg på førstelaget virker det som han har den "I've made it"-holdningen som gjør ikke evner eller gidder å bidra med noe som helst. Han har nok funnet nivået sitt i en klubb som Sociedad, men Arsenal blir han aldri god nok for.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...