Jump to content

Carlos Vela


Guest Beelzebot

Recommended Posts

  • Replies 746
  • Created
  • Last Reply

Åja, var ikke klar over det :shy:

 

Nei det var nok min feil - ingen smiley'r der. Tenkte bare at de siste dagers diskusjon som er tidligere i tråden var noe alle visste :P hehe.

 

Men jeg er en Vela-fan :) Han gjør sine saker bra! Og gudene skal vite det hadde vært kjekt å kunne kaste han innpå mot Milan når de andre var slitne. Var ikke akkurat noen gode alternativer på benken (dog irriterer det meg av Ozyakup ikke kom inn.... men fantastisk resultat uansett!)

Link to comment
Share on other sites

 

Vet ikke om du var klar over det, men Orakelet var sarkastisk. Han er en av de få som faktisk "heier" på Vela :)

Vela er då Arsenals eigedom er han ikkje? Då heiar i alle fall eg på han.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Helt latterlig at denne gutten aldri har fått like store sjanser som Walcott og Denilson for å nevne noen. Han er vel den i troppen som minner mest om en skikkelig goalgetter, med en meget god venstrefot. Har alltid hatt en ønske om å se han bøtte inn mål for oss, og spesielt i form av en frekk lobb. Virkelig synd om han forsvinner, da har vi kun RvP som ikke er allergisk mot å score selv om det ser slik ut for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Er mildt sagt utrolig at han ikke har fått én sesong med mange innhopp hvertfall. Se på Walcott tidligere og Ramsey nå blant annet. Begge to fikk minst et par sesonger på seg med innhopp i nesten hver kamp for å bevise hva de var i stand til (og førstnevnte er fortsatt ufattelig opp og ned). Ramsey sin sesong har vært neglebitende, men ikke i en positiv forstand. Allikevel så får han sjanse på sjanse og blir faktisk prioritert ovenfor spillere jeg mener er langt bedre (Arshavin, Rosicky, Benayoun tidligere i sesongen, senest på lørdag Gervinho/Chamberlain/Benayoun).

 

Lurer på hvordan sesongen vår (og Vela sin) hadde vært hvis han faktisk bare ble gitt en sjanse i sesonginnledningen og fikk tillit. Er temmelig sikker på at han ville hatt en lignende statistikk (og trolig bedre) hvis han bare hadde fått tillit hos oss. En veldig produktiv og morsom spiller som attpåtil har en x-faktor i seg som få av våre andre spillere pdd. er innehavere av. Rett og slett skammelig at Wenger uttalte seg om at han solgte Adebayor fordi Vela var et så stort talent for deretter å nærmest ikke gi han mer enn et par minutter på banen (og det var som oftest når det nærmet seg 80+ minutter og vi trengte et mål).

 

Dog skal det sies at Vela trolig ødela en god del for seg selv i fjor når han valgte WBA ovenfor Coyle's Bolton. Coyle anså/anser jo Vela som et større talent enn Sturridge og var soleklart hans førstevalg. Istedet så gikk han til WBA hvor ting så lyst ut ved første øyekast helt til di Matteo fikk sparken og destruktive Hodgson tok over roret.

 

Karrieren hans i England er nok over til sommeren for denne gang. Håper bare at han ikke blir den spilleren jeg håpet han kunne bli for deretter å gå til en av våre rivaler..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Vela ødela for seg selv - med di Matteo der spilte WVA en morsom og angriperne fotball. Vela kunne ikke vite at han ville få sparken. Vil dog nevne at Vela spilte svært godt for WBA under Hodgson de gangene han fikk sjansen.

 

Jeg har snakket Velas sak i flere sesonger nå - og vil ærlig talt bli lei meg om han forsvinner til sommeren... Jeg vil heller ha inn Vela som vår nye spiss forran neste sesong enn mange av alternativene folk skriker etter her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Vela ødela for seg selv - med di Matteo der spilte WVA en morsom og angriperne fotball. Vela kunne ikke vite at han ville få sparken. Vil dog nevne at Vela spilte svært godt for WBA under Hodgson de gangene han fikk sjansen.

 

Jeg har snakket Velas sak i flere sesonger nå - og vil ærlig talt bli lei meg om han forsvinner til sommeren... Jeg vil heller ha inn Vela som vår nye spiss forran neste sesong enn mange av alternativene folk skriker etter her.

 

Selvfølgelig kunne han ikke vite det, men nå var jo Coyle kjent for å være en meget kløpper manager når det kom til å få ut potensialet til talenter. Blant annet Wilshere som jeg vet Vela var temmelig gode venner med burde jo fortalt han at Bolton var stedet å gå. Når det kommer til hvordan han presterte så er det riktig som du sier at han så og si alltid presterte meget godt og var også i en periode den eneste spilleren WBA hadde som var i stand til å sette fart og skape noe. At Hodgson sin fotballfilosofi ikke akkurat er kjent for flott angrepsfotball er ikke akkurat ukjent.

 

Mtp. at Vela presterer godt som spiss/kantspiller så er det hvertfall utrolig rart at Park ble hentet inn. En spiller som ikke bidrar med noe som helst (til og med Vela fikk mer spilletid) og er veldig endimensjonal. Syntes også at Vela var et bedre alternativ enn Chamakh på topp og Arshavin på kanten. Hadde vi heller beholdt Vela så kunne vi muligens sluppet å hente inn Park og Benayoun på lån blant annet..

Link to comment
Share on other sites

Ah, klarer ikke slutte å irritere meg over at Vela aldri fikk(og aldri kommer til å få sjansen) han fortjener.. I mine øyne en klassespiller som har det lille ekstra som kan være med på å avgjøre kamper. Han storspiller hvertfall i Sociedad, det er sikkert å vist! En glimrende spiller vi dessverre mest sannsynlig aldri får gleden av..

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier han ikke er god nok for Arsenal, og det har han aldri vært - dessverre. Bra for han at det går bra nå i spania, men Arsenal-kaliber er han ikke.

 

Når det er sagt, han hadde sikkert vært mer hendig enn Chamakh og Park for tiden, men det er en annen diskusjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier han ikke er god nok for Arsenal, og det har han aldri vært - dessverre. Bra for han at det går bra nå i spania, men Arsenal-kaliber er han ikke.

 

Når det er sagt, han hadde sikkert vært mer hendig enn Chamakh og Park for tiden, men det er en annen diskusjon.

 

Hadde vært moro å se den begrunnelsen. Neppe fordi du har sett han spille så veldig mye

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at han kommer til å forsvinne hvertfall så det er vel like greit at han viser seg frem skikkelig. Håper at en litt større klubb som Atletico Madrid f.eks. legger inn et litt høyere bud på han i løpet av sommeren. Hvis han blir solgt til Sociedad så burde vi hvertfall legge inn en klausul på 40-50% ved et eventuelt videresalg. Tror han kommer til å bli meget god.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...