Jump to content

Let's all laugh at Moan Utd


Guest larsenal

Recommended Posts

Slik jeg har forstått det så vurderte Nike det slik at kravet fra Manure kostet mer enn det smakte, og jeg er ikke sikker på at Adidas over tid vil være like godt fornøyd med denne avtalen.

United er en merkevare som har skapt et omfattende marked, men Adidas skal selge mye for å tjene inn nær 800 mill i året, uansett om United når toppen igjen eller ikke.

 

Personlig så tror jeg hele markedet nærmer seg et metningspunkt både når det gjelder utstyrsavtaler, sponsoravtaler og tv-rettigheter.

 

Seierherrene her er nok Nike som kom seg ut av avtalen og United som fikk en "syk" avtale som vi ikke vil se maken til igjen. Taperen på sikt blir Adidas.

Link to comment
Share on other sites

Er mest spent på hva Nike gjør nå. De har nå avsluttet samarbeidet med både United og Arsenal i løpet av kort tid. Evner de å få inn noen andre høyprofilerte klubber for å dekke opp for dette, eller kommer de til å satse tyngre på Barcelona?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Synes dette lukter litt rart. Skal Adidas ha gitt Manu en slik avtale, mens de kun har gitt Real M, som er en større klubb, under halvparten?? Hva i alle dager? Polljen har definitivt rett i at dette kommer Adidas til å merke...

Dette er litt gøy, synes nå jeg!

 

http://e24.no/boers-og-finans/adidas-stuper-paa-boers/23264673

Link to comment
Share on other sites

God kamp av United i dag, ser ut til at de har fått tilbake litt av killer-instinktet de har hatt tidligere og blant annet de tidlige innleggene er tilbake igjen, det har United "alltid" vært gode på og er vanskelig å forsvare seg mot.

 

Shaw, Valencia og Rafael passer mye bedre som vingbacker synes jeg og stopperene jobbet mye bedre sammen enn de gjorde med 4 bak. Så kommer spørsmålet om hvordan det her vil fungere når de møter lag som legger seg litt bakpå da?

 

Frykter United litt denne sesongen, men føler at Liverpool vil ta et par steg tilbake. Så forøvrig Tottenham også, meget gode i kollektivt press(mot et ungt og urutinert Celtic-lag), men presset tidvis litt for høyt og ble ved enkelte anledninger lett utspilt, et bedre lag enn Celtic ville enkelt klart å putte et par mot Tottenham i dag(og slippe inn langt færre). Ikke redd for naboene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Rojo har nå sagt nei til United. Troppen deres er fryktelig mangelfull og etter VM-prestasjonene å dømme kunne han gjort en fin jobb som stopper og venstreback i en 3/5-backslinje(Sies dog at han var svak i midtforsvaret til Sporting i fjor). Regner nå at de går all-in for en Blind, McCartney ryktes også til klubben. Vidal-ryktene har stilnet og eneste klassespilleren det snakkes om nå er Cuadrado(Som ville passet inn veldig godt)(Og litt Hummels, som virker urealistisk)

 

I tillegg går det jo rapporter på at LvG har nektet spillere å trene med klubben. Regner med at det kommer noen panikkkjøp her relativt kvikt, ser på stopperplass, sentral midtbane og 2 vingbacker som absolutte nødvendigheter, samt en reservekeeper.

 

De har tre spillere som kan spille bra på vingbackplassen i Shaw, Rafael og Valencia, men den plassen krever sånn utholdenhet og guts at det ville vært viktig å ha 5 spillere som kan spille der. (Og selv om Young var god i preseason ser jeg ikke på han som et godt alternativ mot gode lag der han må bidra defensivt).

 

Nani, Welbeck, Hernandez, Kagawa, Zaha og Fellaini kan fort forsvinne og da blir det litt tynt i angrepsrekka deres også. På midten er Cleverley, Fletcher og Herrera grei dekning sålenge de får inn et klart førstevalg ved siden av spanjolen. Tror United vil havne 15-20 poeng bak oss i år.

Link to comment
Share on other sites

MU har alltid gått for fire trofeer

De sitter igjen med en mulighet

FA-cupen.

Europacupen de er med teller ikke.

Det å være der er nærmest en katastrofe for klubben.

Feil mr ben lakris. Manu er ikke kvalifisert til Europaleague :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...