Jump to content

Let's all laugh at Moan Utd


Guest larsenal

Recommended Posts

Skjønner ikke helt hva alt fuzzet er ang Mata. Synes ikke han er så vanvittig. Han er ganske treg og senker tempoet. Jeg vet at han har vunnet årets spiller i Chelsea, men jeg er vertfall ikke overbevist. Jeg har forresten samme oppfatning av Ôzil. Synes ikke han har vært verdt 400mill i det hele tatt hittil.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at Özil ikke virker så god, er rett og slett lagkameratene er ikke det samme i Arsenal som i Real Madrid, en ny spiss og han vil være syk!

 

Mata er god, ingen tvil om det. Så håper heller han gnager benken på Chelsea, enn at han går til United. United er kanskje ikke noe utfordrere i år, men hvem vet med neste år.

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å være uenig i det. Giroud har mange gode kvaliteter han, men er i mine øyne utvilsomt at Özil lider en del av at han ikke er i stand til å spille gjennom Giroud eller noen andre av spillerene våre annet enn Ramsey og tidvis Wilshere. Cazorla søker ballen i beina. Özil har vel egentlig bare spilt en eller to kamper med Walcott (i debuten spilte han vel gjennom Walcott 4 ganger alene med keeper eller noe slikt).

 

Allikevel på tross av dette banker han samtlige spillere i ligaen og Europa når det gjelder å skape sjanser. Er ikke uten grunn til at Ronaldo ble pottesur når Özil forsvant. Er heller ikke uten grunn til at han har fått betydelig færre sjanser denne sesongen enn han hadde i fjor og at Real Madrid generelt sett har vært et nivå under der de var i fjor.

Link to comment
Share on other sites

nå må de "betale" for at de har hatt stang-inn i 20 år under Fergie! Men det vil jo ta 20 år før ting har jevnet seg ut...! ;)

 

mulig de underpresterer under Moyes (i forhold til lagets reelle ferdighetsnivå), og han sliter med å få laget til å fungere. Samtidig er vel det vi nå ser mer enn noe et bevis på det mange av oss har hevdet i mange år; at laget til de grader overpresterte under AF, og at det var Fergies X-faktor som kanskje mer enn noe gjorde at de vant så mye. Han skapte gull av gråstein - gang på gang.

 

men dette forteller kanskje noe mer generelt om fotball også. Lagets reelle ferdigheter er på ingen måte det eneste som bestemmer resultatene, og dette kan slå begge veier. Innstilling, tro og innsats betyr vel så mye, Når man er nesten like gode på de fleste områder er det jo forskjellene som bestemmer forskjeller i sluttresultatet. Og som antydet ovenfor, manageren har faktisk stor betydning for resultatene. Han er som en dirigent i et orkester, den som kan få frem det beste i hver utøver, og få de til å fungere som en enhet.

Link to comment
Share on other sites

En sarkastisk Rory Smith i The Times fulgte opp:

 

«Jeg har forsøkt å tenke ut hvor Mata skal få plass på dette United-laget. Her er forslaget mitt: Back, midtstopper, sentral midtbane, ving eller som spiss».

 

Jeg er ganske sikker på at han som keeper hadde redda skuddet til Bardsley i går også.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...