Jump to content

Let's all laugh at Moan Utd


Guest larsenal

Recommended Posts

Jeg må gratulerer United med en sannsynligvis ypperlig spiss, men når det gjelder lønninger rundt +/-£300k i uken så har jeg bare en kommentar. SYKT!!!

 

Tror det er en grunn til at både Arsenal og City trakk seg ut av en mulig deal for Falcao. Totalprisen for å låne Falcao i 1 sesong er rett og slett hinsides all fornuft. Greit nok at United er en av klubben med mest omsetning verden over, men de begynner å få en god del spillere nå som tjener £200k eller mer i uken. Årsaken til at det visstnok kun ble med lån og ikke permanent avtale er fordi et kjøp ville gjort at United hadde brutt med FFP.

 

United har fått inn noen store og dyre kjøp i sommer. Så gjenstår det å se om alt er så rosenrødt som pengebruken skulle tilsi. Det er mange nye spillere på en gang, det er ny manager som skal gjøre ting på sin måte og de har ikke forsterket der de har slitt mest, nemmelig forsvar og sentral midtbane. Dersom United ikke kommer inn i topp 4 denne sesongen vil det være en fiasko uten sidestykke. Og da tror jeg de kan se langt etter en permanent avtale for Falcao når Real Madrid står og vifter med sjekkheftet neste sommer.

 

Når man ser summene som er brukt på overganger denne sommeren (hvor f. eks David Luiz har blitt kjøpt for £50 millioner) så begynner fotballen å minne mer og mer om et jævla sirkus. Fotballen er i ferd med å miste sin sjarm. Der det tidligere var arbeidsklassefolk som spilte på banen med arbeidsklassefolk på tribunen, har det nå blitt overbetalte primadonnaer som spiller på banen med turister på tribunen. Arbeidsklassefolket har rett og slett ikke råd til å se fotball lenger når det kommer til de store klubbene. Noen må jo betale for alle disse overbetalte primadonnaene og det blir som oftest supporterne gjennom økte billettpriser.

Link to comment
Share on other sites

 

Tror det er en grunn til at både Arsenal og City trakk seg ut av en mulig deal for Falcao. Totalprisen for å låne Falcao i 1 sesong er rett og slett hinsides all fornuft. Greit nok at United er en av klubben med mest omsetning verden over, men de begynner å få en god del spillere nå som tjener £200k eller mer i uken. Årsaken til at det visstnok kun ble med lån og ikke permanent avtale er fordi et kjøp ville gjort at United hadde brutt med FFP.

 

United har fått inn noen store og dyre kjøp i sommer. Så gjenstår det å se om alt er så rosenrødt som pengebruken skulle tilsi. Det er mange nye spillere på en gang, det er ny manager som skal gjøre ting på sin måte og de har ikke forsterket der de har slitt mest, nemmelig forsvar og sentral midtbane. Dersom United ikke kommer inn i topp 4 denne sesongen vil det være en fiasko uten sidestykke. Og da tror jeg de kan se langt etter en permanent avtale for Falcao når Real Madrid står og vifter med sjekkheftet neste sommer.

 

Når man ser summene som er brukt på overganger denne sommeren (hvor f. eks David Luiz har blitt kjøpt for £50 millioner) så begynner fotballen å minne mer og mer om et jævla sirkus. Fotballen er i ferd med å miste sin sjarm. Der det tidligere var arbeidsklassefolk som spilte på banen med arbeidsklassefolk på tribunen, har det nå blitt overbetalte primadonnaer som spiller på banen med turister på tribunen. Arbeidsklassefolket har rett og slett ikke råd til å se fotball lenger når det kommer til de store klubbene. Noen må jo betale for alle disse overbetalte primadonnaene og det blir som oftest supporterne gjennom økte billettpriser.

enig i det du skriver, men jeg er av den mening at fotballen ikke begynner å minne om et jævla sirkus. Fotballen har dessverre vært et "jævla sirkus" alt for lenge, både på banen og på tribunene.

 

Når det gjelder lønninger så mener jeg i prinsippet at de fleste fotballspillerne på dette nivået er overbetalte, også i Arsenal. Problemet er dessverre at fotballen er inne i en "spiral" det toppklubbene finner det vanskelig å hoppe av lønnspiralen når de skal balansere økonomien mot de krav som fansen og ikke minst media kommer med. Men akkurat den debatten hører sikkert til i en annen tråd :proud:

 

EDIT: Du nevner fotballens sjarm og jeg er så absolutt enig i at den har falmet for min del. Jeg var i "tidligere tider" en total fotballidiot som fikk med meg det meste jeg kunne komme over av fotball. Samtidig så var ikke fotballen den industrien den er nå, den ble ikke vist på TV 24/7. En serierunde var ofte alle kamper på samme dag til samme tid, så valgene var mye færre og vi så det vi ble tilbudt.

Det er selvsagt et pluss at de som liker italiensk får se italiensk, de som liker spansk fotball får se spansk fotball o.s.v. Problemet er dessverre for min del at jeg ble overmettet på fotball, så nå prøver jeg å få med meg det meste med Arsenal og litt med et par norske klubber, uten om det så må jeg innrømme at jeg uten problemer blar forbi kanaler som viser fotballkamper for det er ikke den samme sjarmen som da NRK viste tippekampen på lørdag ettermiddag og det var det. Nei jeg mener ikke at vi skal tilbake til en kamp i uka, men sjarmen var etter min mening en helt annen da.

(Kanskje jeg skulle tatt denne debatten i en annen tråd også? ;D )

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Leicester er ingen enkel nøtt, men det er virkelig svakt av ett "topp" lag og lede 1-3 for så å tape 5-3. Det er kolaps, ingen annen måte og beskrive det på. Vi slet selv mye mot dem, og var heldige? som fikk med oss iallefall 1 poeng. De slo City borte også, jeg tror nok de holder seg greit i ligaen hvis de fortsetter denne hjemmetrenden de her viser.

Link to comment
Share on other sites

Det har vært mye snakk om at Arteta er for treg til å være vårt absolutte førstevalg på DM, men hva skal man si om Blind i United da? Han holder rett og slett ikke nivået i det hele tatt. Det var klart for de fleste hva som var Uniteds største svakhet før sesongen startet, likevel har de valgt å svi av fantasisummer på spillere offensivt, hvor de egentlig hadde et bra utvalg å ta av fra før av.

 

Og kommer United til å evne å stille et forsvar til neste kamp? Evans ute med skade og Blackett ute med suspensjon, og Smalling nettopp tilbake fra skade skal gi godeste van Gaal rimelig hodebry fremover.

Edited by Kim
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meget spennende kamp i dag, startet i bra tempo.

United ser bedre ut igjen og Chelsea ser ikke helt ut som de har samme kontrollen (Filipe Luis virker ikke like god som Azpi pdd. selv om han hadde en strålende sesong for Atletico)

Spørsmålet er hva man skal håpe på i en slik kamp? Håper aldri på United eller Chelsea-seier normalt sett, men er redd for United mtp. topp 4 denne sesongen og er redd for at Chelsea kan gå unbeaten...

 

Tror mye kan endre seg for de to klubbene om Di Maria blir borte en stund og Chelsea må klare seg uten Costa og Cesc.

Link to comment
Share on other sites

United kjemper seg til ett respektabelt resultat uten ett par av sine gode spillere. Liker ikke at de får med seg slike resultater på slutten av kampene, det skaper moral når det kommer mot lag som Chelsea. Snart må vi også gjøre noe lignende...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

:D :D Koser meg så inn i .............

 

Det kan bli en kort karriere for "den galne" i managerstolen og kanskje får Klopp raskere enn forventet innfridd (den påståtte) drømmen om å ta over ManUre.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Måtte det ikke skje. Aller helst skulle de beholdt Moyes så de forble utenfor CL plassene, nå har de Van Gal med alle hans krumspring. I Klopp ville de fått en bedre manager, og det ønsker vi dem rett og slett ikke. Dessuten blir da Klopp uaktuell for Arsenal hvis han allerede har hatt en visitt i Manchester tidligere.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Måtte det ikke skje. Aller helst skulle de beholdt Moyes så de forble utenfor CL plassene, nå har de Van Gal med alle hans krumspring. I Klopp ville de fått en bedre manager, og det ønsker vi dem rett og slett ikke. Dessuten blir da Klopp uaktuell for Arsenal hvis han allerede har hatt en visitt i Manchester tidligere.

Marius, jeg har lenge forstått at du "drømmer" om at Klopp skal ta over Arsenal. Kanskje er det en god og "fornuftig" drøm, akkurat det har jeg intet godt svar på akkurat nå. Både du og jeg har nok ymtet klart frem på at det kunne vært greit med en ny "kost" i managerstolen i vår klubb, men samtidig så må vi nok nå innse at det er lite sannsynlig at det skjer før tidligst om et par år og da er nok Klopp godt plassert i en ny klubb (med eller uten suksess.)

Link to comment
Share on other sites

Jepp, det er riktig det. Men om han har vært innom United i mellomtiden er han uaktuell kandidat for oss. Han kan ta over ett spansk eller italiensk lag mens han venter på at Wenger gir seg. Det skjer neppe i sommer heller, selv om jeg hadde gjerne sett at det var tilfelle. Om Wenger leverer 2 plass i ligaen og nok en FA triumf tar han jo ennå ett steg fremover. Skulle vi derimot ryke i FA finalen har sesongen vært ett steg tilbake uansett ligaplassering.

Link to comment
Share on other sites

Mye teori, MEN hvis Man Utd ikke vinner neste kamp kan vi potensielt sende dem ut av CL neste sesong med seier på Old Trafford. Gitt at Liverpool vinner sine resterende kamper. Hadde vært på høyde med FA-cupen! :D

 

PS: Med formen deres er det lov å håpe :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Schneiderlin og Schweinsteiger bekreftet, to stykker som er gode defensivt og kan styre tempoet når Carrick mangler. United sin midtbane begynner å se svært sterk ut.

Godt besatt på keeperplassen og vingene også, men mangler litt på stopperplassen og backup på spissplassen nå som Van Persie reiser.

Får de inn Otamendi på stopperplass, en god spiller som kan bytte på backplassen med Darmian og en god spiss så kommer de definitivt til å være med der oppe.

 

Ser ut til at de kvitter seg med en del mer av rasket som er igjen fra Ferguson-æraen også: VP forsvinner, Hernandez forsvinner nok, Evans ryktes bort, Rafael sin fremtid er også i tvil. Henter inn kvalitet nå, og kvitter seg med rasket. Ser at Valdes er vraket fra tour-troppen deres og med DDG som misfornøyd kan jo dette kullkaste noen av planene deres dog.

 

Klarer ikke helt se hvordan LvG skal komponere laget sitt, men regner med noe slikt som dette:

433:

DDG

Darmian-----------Jones------Ny------Blind

-Schweinsteiger--Herrerra--Schneiderlin

Di Maria ---- Rooney--------Depay

 

Reserver:

Valdes

Valencia---Smalling--Rojo----Shaw

---Fellaini----Carrick----Mata

Januzaj------NY--------Young

 

Selvfølgelig alltid vanskelig å bedømme United, under Ferguson hadde de "greie" enkeltspillere, men et fantastisk sammarbeid og en herlig vilje, som vi ikke helt har sett enda hos Moyes og LvG. Syns de ser sterkere ut enn City pdd.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...