Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Keepere hvis Lehmann drar: Buffon / Given er drømmen. Green, Foster, Carson (men kan kanskje bli dyr?) og Jussi er greie erstatninger.

 

Vi trenger i utgangspunktet ingen nye sentrale midtbanespillere, men jeg må si jeg alltid har hatt sansen for Nolan, Barton, Toure, Cocker og Diop. Men dette er en plass som vi har mye ung og bra på, selv om fysikken er et lite problem på denne plassen.

 

En målfarlige og direkte ving med mye løpkapasitet er det vi trenger. Ribery er blitt nevnt blant mange, men spørsmålet er om han er målfarlig nok, som jeg har nevnt i en annen post. Malouda, Schweinsteiger og Babel er alle spillere jeg ikke hadde hatt noe imot å se i Arsenaltrøya. Quaresma er portugisisk og spørsmålet er om han vil passe inn hos oss, selv om vi vet at Ronaldo etter hvert har blitt en stor hit i PL. Den store drømmen hadde vært Vincente, Ronaldinho eller Maxi Rodriquez, men det kommer aldri til å skje.

 

Jeg mener vi ikke trenger en ny spiss. Selv om van Persie kan bli flyttet ned til å bli den målfarlige vingen vi mangler, tror ikke jeg det er den riktige løsningen siden han spiller mye bedre som spiss. Men hvis jeg skal nevne noen spisser jeg tror ville passet: Klose, Huntelaar, Mario Gomez og Torres. En hodesterk spiss ville vært veldig kunstig for oss, både offensivt og ikke minst defensivt. Hvis han i tilegg er en god avslutter som kan omgjøre alle de innleggene til mål hadde det vært en verdifull spiller som vi kunne trengt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har følgende ønsker for sommeren:

 

Spillere inn:

 

Samul Eto'o

Frank Ribery

Micah Richards

Scott Carson

 

 

Spillere ut:

 

Aliaksandr Hleb

Matthieu Flamini

Fredrik Ljungberg

Julio Baptista

 

 

Hvis Wenger seriøst mener at vi er godt nok oppdekket på spissplass, så er han rett og slett naiv. Hverken Adebayor eller Baptista er gode for mange mål iløpet av en sesong. Det har de bevist nå i skadefraværet til Henry og van Persie. Skal vi være med og kjempe om ligagull, trenger vi 3-4 spisser, som alle er gode for over 15 mål hver sesong.

Link to comment
Share on other sites

Hva tenker dere om Mark van Bommel? Wenger var jo interessert i han for noen år siden. Han er fortsatt en klassespiller, har muskler og er kanskje den spilleren vi trenger. Ikke minst, han har rutine. Han blir neste uke 30 år, og burde ha en 3-5 år igjen på fotballbanen. Jeg tror kanskje han kan være en fin løsning!

Link to comment
Share on other sites

Eg vil absolutt ikkje sjå van Bommel i Arsenal. Meir usportslig spelar skal du lete lenge etter. Ikkje er han særlig god heller. Diaby blir nok den som står for musklane på Arsenal-midtbanen i åra framover.

 

I sommar treng vi ein spiss som kan score 15-20 mål per sesong. Det kjem aldri Adebayor til å bli. I tillegg treng vi ein ving med ein meir direkte spelestil. Kanskje også ein venstreback, men det er ikkje fullt så viktig.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal trenger en ving i verdensklasse..

Og en spiss som vet hvor kassa er, selv om når vi får tilbake Bendtner så har vi Henry, Ade, persie og bendter.. så det er vell ving som står øverst på lista.

 

Og på vingplassen vil jeg ha en som har fart og avslutningsferdigheter i klasse med Pires. Det kan jo selfvølgelig bli vanskelig å finne.

Ribery har jo fart og dribbleegenskaper på øverste hylle, men kan ikkje avslutte. Men jeg tror allikavell at det er denne spilleren Wenger har øverst på ønskelista og er mest sannsynelig å se i en Arsenal drakt neste år.

 

Wenger har jo sagt at neste års tropp kommer til å være 98-99% den samme, så jeg tror ikkje det blir noe mer en en ny spiller på oss... men da må jo ikkje spillere som Jens, gallas forlate oss... noe jeg tror fort kan skje..

Link to comment
Share on other sites

Håper at Wenger velger å hente et par spillere i sommer. Hvem det blir er litt vanskelig å tippe. Enten noen helt ukjente eller kanskje han slår til å henter noen litt etablerte stjerner. Skulle gjerne hatt Ribery til klubben, men det spørs vel om det skjer.

 

Kommer litt an på hvem som blir og hvem som evt går, som avgjør hva Wenger velger å gjøre. Vi har en sterk tropp, men jeg føler vi trenger neo friskt blod skal vi kjempe i toppen.

 

Forslag på noen spillere som kunne vært spennende å sett i Arsenal-drakt neste sesong:

 

Buffon - Blir nok bare en ønskedrøm, men hadde vi sikret oss han tror jeg vi kunne sluppet å tenke på en målvakt på ganske mange år. Hvis Lehmann velger å bli i klubben og ettersom Juventus er i ferd med å rykke opp igjen til Serie A er det vel tvilsomt at Buffon kommer.

 

Carson - Ikke sett altfor masse av han, men det jeg har sett er imponerende. Problemet kan bli at han tilhører Liverpool og kan bli vanskelig å få tak på. Henter vi Carson til sommeren kunne vi latt han kjempe med Lehmann om keeperplassen allerede neste sesong og etterhvert at han tar over fast.

 

Daniel Alves - Har vært veldig god de gangene jeg har sett han og tror han kunne vært en positiv tilvekst i stallen vår. Mange store klubber som er ute etter han, så kan bli vanskelig å få tak på muligens.

 

Alex - Jeg har blitt imponert over han tidligere, men etter å ha møtt PSV over to kamper så hadde dette vært en fantastisk spiller å fått inn i laget vårt. Vi har to gode stoppere i Toure og Gallas, men ettersom jeg bare setter opp mine ønsker så vil jeg ha med han på listen.

 

Ribery - Tror han ville gitt oss enda flere dimensjoner offensivt. Han har et driv og en spilletil som jeg tror ville passet inn veldig bra i Arsenal-systemet. Det er mange løse rykter ute og går om han, og selv om Wenger skulle gå så langt at han går ut og nekter for at Ribery er aktuell så ville jeg ikke trodd på det. Wenger har et godt øye til Ribery og ettersom Marseille varlser at Ribery kan gå til sommeren så tror jeg Wenger kommer til å prøve seg til sommeren.

 

Egentlig så tror jeg ikke at vi har et så stort behov for spillere lenger bakover på banen. Etter å ha sett hva vi har prestert i det siste med å skape enormt med sjanser så tror jeg egentlig mye ville løst seg hvis vi fikk inn en eller to nye spisser som kunne gitt oss flere strenger å spille på offensivt.

 

Man skal ikke skylde for mye på skader, men etter de skadene vi har hatt denne sesongen så tror jeg mange poeng har blitt tapt pga det. Hadde vi blandt annet hatt RVP og Henry skadefrie og i storform hele sesongen igjennom tror jeg vi hadde vært mye nærmere Man Utd og Chelsea.

 

Jeg har prøvd å være positiv til Baptista og Aliadiere. De har sine øyeblikk og jeg tror fortsatt at Baptista kan bli en hit i Arsenal, men jeg føler allikevel at det kan være litt skummelt å ta sjansen. Hvis Wenger velger å beholde han så er det greit, da får man bare vente og se, men hvis Wenger dropper han så håper jeg at vi enten går for Huntelaar eller for Kanoute. Begge spillerne er imponerende og jeg tror de to kunne tilført oss ganske mye. Kanoute har gjort det veldig bra i Sevilla og med de sjansene vi hele tiden produserer tror jeg han kunne gjort det bra i Arsenal. Han har jo tidligere erfaring fra PL også, som ville gjort at det hadde vært lettere for han å tilpasse seg.

 

Så etter å ha tenkt meg litt om ønsker jeg Baptista og Aliadiere ut, mens jeg ønsker enten Huntelaar eller Kanoute inn. Kunne gjerne tatt begge to, men ettersom Bendtner kommer til å bli satset på neste sesong så blir det kanskje for drøyt med to nye spisser.

 

Mitt lag for neste sesong:

 

Lehmann (Carson/Almunia)

Daniel Alves (Eboue/Hoyte), Gallas (Senderos), Toure (Djourou), Clichy (Traore)

Ribery (Hleb/Freddie), Fabregas (Diaby), Gilberto (Denilson), Rosicky (Reyes?)

van Persie (Kanoute/Bendtner), Henry (Adebayor)

Link to comment
Share on other sites

mener vi trenger en klasse-ving, en keeper, spiss, og kansje en back..

 

mener vi bør gi faen i og kjøpe Baptista og kjøpe Darren Bent i stedet, ikke så veldig mye dyrere og en spiller som har bevist at han kan score mål i PL.

 

på vingen håper jeg på Ribery, men om det skulle bli Daniel Alves eller Downing så hadde jeg ikke blitt skuffet av den grunn.

 

keeper: Gordon, Carson, Arkinfeev, Buffon og Boruc har hvert nevnt, satser på at wenger vet hva som er best av de, Buffon har jeg liten tro på der..

 

på back plass er Abidal og Bale nevnt, ser på begge som gode kanidater på hver sinn måte, Abidal kan vel spille på begge backene og bale er jo ett super talent..

 

hadde ikke gjort meg noe om vi hadde skaffet oss en hodesterk stopper heller, men det kommer vel helt ann på wenger sine tanker om Senderos

 

spillere ut: flamini, ali, mad-jens, hleb eller ljungberg

Link to comment
Share on other sites

Lista mi over spillere jeg ønsker inn/ut:

Inn:

 

Carson/Akinfeev-Vi trenger en ny keeper

 

Abidal/Bale-Backer som dette trenger vi.

 

Downing/Ribery-Vi trenger nye vinger. Hleb etter min mening må selges

 

Woodgate-Midtstopper som kan erstatte Gallas/Toure

 

Klose/D.Bent-Ikke så veldig mye å si: Toppscorer

 

K.Nolan/Vieira-Vi trenger muskler på midtbanen. Kommer alltid til å savne Vieira

 

Ellers så kan vi selge Senderos, Flamini, Lehmann og Hleb

Men for å være ærlig tror jeg ikke at noe av dette skjer.

Link to comment
Share on other sites

Lista mi over spillere jeg ønsker inn/ut:

Inn:

 

Carson/Akinfeev-Vi trenger en ny keeper

 

Abidal/Bale-Backer som dette trenger vi.

 

Downing/Ribery-Vi trenger nye vinger. Hleb etter min mening må selges

 

Woodgate-Midtstopper som kan erstatte Gallas/Toure

 

Klose/D.Bent-Ikke så veldig mye å si: Toppscorer

 

K.Nolan/Vieira-Vi trenger muskler på midtbanen. Kommer alltid til å savne Vieira

 

Ellers så kan vi selge Senderos, Flamini, Lehmann og Hleb

Men for å være ærlig tror jeg ikke at noe av dette skjer.

 

Støtter deg på innkjøpslista, men å selge hleb??? det virka litt høl i hue:P

Link to comment
Share on other sites

Lista mi over spillere jeg ønsker inn/ut:

Inn:

 

Carson/Akinfeev-Vi trenger en ny keeper

 

Abidal/Bale-Backer som dette trenger vi.

 

Downing/Ribery-Vi trenger nye vinger. Hleb etter min mening må selges

 

Woodgate-Midtstopper som kan erstatte Gallas/Toure

 

Klose/D.Bent-Ikke så veldig mye å si: Toppscorer

 

K.Nolan/Vieira-Vi trenger muskler på midtbanen. Kommer alltid til å savne Vieira

 

Ellers så kan vi selge Senderos, Flamini, Lehmann og Hleb

Men for å være ærlig tror jeg ikke at noe av dette skjer.

 

Støtter deg på innkjøpslista, men å selge hleb??? det virka litt høl i hue:P

 

Ja virket vel litt rart det ja. Har tenkt litt og syntes jeg skal gi han en sjanse til. For f eks Robert Pires storspilte jo ikke akkurat i sine to første sesonger.

Link to comment
Share on other sites

Ja virket vel litt rart det ja. Har tenkt litt og syntes jeg skal gi han en sjanse til. For f eks Robert Pires storspilte jo ikke akkurat i sine to første sesonger.

 

Ganske godt gjort å påstå at Pires ikke storspillte i sin to første sesonger, med tanke på at hans andre sesong var 2001/02, hvor han var uten tvil vår beste spiller.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Desverre så tror jeg ikke Ribery ankommer Emirates i år... Prisen på gutten er påstått å ha skutt i været - og Arsenal betaler aldri så mye som 20mill for han.

 

Vil gjerne se Reyes i klubben igjen - håper at han forandrer mening og trives i London. Han er en fantastisk spiller som kan tilføre laget ekstra driv og ikke minst mange farlige innlegg, og frispark i farlige posisjoner:)

Link to comment
Share on other sites

etter og ha tenkt litt på Tevez er jeg faen meg sikker på at han hadde det hvert en genial signing..

 

han kan spille både spiss og på begge kantene så da slår vi to fluer i en smekk..

 

ut med ljungberg og hleb inn med ribery og tevez, da trenger vi ikkke hente en spiss til heller ettersom tevez kan spiller der også

Link to comment
Share on other sites

etter og ha tenkt litt på Tevez er jeg faen meg sikker på at han hadde det hvert en genial signing..

 

han kan spille både spiss og på begge kantene så da slår vi to fluer i en smekk..

 

ut med ljungberg og hleb inn med ribery og tevez, da trenger vi ikkke hente en spiss til heller ettersom tevez kan spiller der også

Etter å ha fulgt med på Tevez de siste månedene er jeg enig. Tevez er og kommer til å bli en stor spiller. Viste jo også at han behersker englsk fotball bra, reddet jo så og si West ham på egenhånd. Men har jo også en fryktelig pris så blir overrasket om jeg får se ha i en Arsenal drakt. Men om det skjer hadde jeg blitt veldig fornøyd

Link to comment
Share on other sites

Mine ønsker er helt klare!

Ribery og Torres!

 

Ribery er en etterlengtet Ljungberg/Pires i "gamledager", en som kan komme på siden og sende ballen inn (Helst langs bakken, dog B))

eller score selv. Vi trenger en som kan sjefe på vingen!

 

Torres er den type spiller som er et must! Hvor mange ganger har ikke vi styrt kmapen, men ikke fått mål!? Mange av dem hadde Fernando puttet!

Link to comment
Share on other sites

no må wenger slutte og vere så sinsykt naiv og håpe på at alle arsenal's ungutter blir verdenstjerner se på united som har hentet 4 klasse spillere allerede . vi har kun hentet en keeper drat ut av en polsk klubb som ingen har hørt om før. no må wenger gjere som andre stor klubber hente verdens stjerner. når spurs bruker mer penger en oss på overganger er det noke gale B)

Link to comment
Share on other sites

no må wenger slutte og vere så sinsykt naiv og håpe på at alle arsenal's ungutter blir verdenstjerner se på united som har hentet 4 klasse spillere allerede . vi har kun hentet en keeper drat ut av en polsk klubb som ingen har hørt om før. no må wenger gjere som andre stor klubber hente verdens stjerner. når spurs bruker mer penger en oss på overganger er det noke gale B)

 

Men transfervinduet stopper ikke før 1september da, så vi rekker jo å kjøpe mange spillere og bruke mange fler penger enn tottenham før den tid...

Link to comment
Share on other sites

no må wenger slutte og vere så sinsykt naiv og håpe på at alle arsenal's ungutter blir verdenstjerner se på united som har hentet 4 klasse spillere allerede . vi har kun hentet en keeper drat ut av en polsk klubb som ingen har hørt om før. no må wenger gjere som andre stor klubber hente verdens stjerner. når spurs bruker mer penger en oss på overganger er det noke gale B)

 

Men transfervinduet stopper ikke før 1september da, så vi rekker jo å kjøpe mange spillere og bruke mange fler penger enn tottenham før den tid...

 

ja men eg snakker ikke bare om dette år han har jo hålt på san i mangen år

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne tenkt meg etpar vinger som putter litt mål,hadde feks vært litt spennende med gamst pedersen?

Han er langt fra den beste å mest tekniske der ute,men jeg føler meg rimelig sikker på at han ville putte 10+ per sesong for oss,og det er jo akkurat det vi trenger?

En annen spiller jeg har litt sansen for er nicolae mitea som spiller i ajax.

legger ved en liten snutt av han,synes det er litt sånn pires over denne karen ,bla fordi han ofte dukker opp på bakerste stolpe i full fart når laget går på overganger,noe jeg har savnet hos våre gutter i år.

Link to comment
Share on other sites

Sheva og Ballack har jo vært helt fantastiske i år og de er jo verdensstjerner... eller?

 

 

Håper ikke du mener det du sa der ? At de har vært helt fantastiske i år ? :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...