Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Samba, Jose Enrique, Alvarez, Gervinho, Benzema/Falcao.

 

Dette er de spillerene jeg føler vi burde få tak på i sommer. Samba mtp. at vi mangler et beist/bauta.

 

Jose Enrique fordi Clichy mest sannsynligvis forsvinner og spanjolen er en meget god venstreback og er visstnok tilgjengelig for kun £6M. At han har spilt i England siden 2007 er også et stort pluss mtp. at han da ikke vil trenge tid på å omjustere seg og tilpasse seg England.

 

Alvarez er en spiller vi visstnok har speidet og fulgt med på de siste 3 sesongene. Fortsatt et talent, men blir sammenlignet med Kaká og Vieira av alle ting og kan visstnok spille på så og si alle posisjoner på midtbanen.

 

Gervinho trenger man vel ikke nødvendigvis å uttale seg om så altfor mye mtp. at halve forumet er utrolig irriterte fordi dette tar så utrolig lang tid, men et par stikkord er hurtighet, teknikk og målscorer.

 

Til sist mener jeg vi trenger et storkjøp. Og forhåpentligvis blir det enten Benzema eller Falcao. Begge to hadde vært ypperlige i Arsenal og ville vært et kjøp både spillerene og supporterne higer etter. Dog tror jeg dette bare ender med drømmen mtp. hvordan sommeren hittil har vært og hvordan de siste sommerene har endt.

Link to comment
Share on other sites

Det er temmelig vanskelig å forestille seg at så mange spillere skal komme inn i sommer ja, men fordi Wenger har vært så passiv når det gjelder overganger tidligere så er de fleste av disse nødvendige.

 

Få kan vel være uenige i at vi trenger en skikkelig midtstopper som lever og ånder for å holde ballen borte fra målet vårt. Ei heller en ny venstreback hvis Clichy forsvinner.

 

En DM trenger vi (og jeg har til og med ikke tatt med dette på lista fordi jeg har på følelsen at enten Koscielny eller Djourou kommer til å få prøvd seg her kommende sesong med blandede resultater) samt en kantspiller eller to i Gervinho og Alvarez.

 

På topp har vi kun van Persie som holder virkelig klasse selv om jeg syntes Chamakh var utrolig god forrige høst, men jeg mener fortsatt vi trenger en skikkelig klassespiss som partner til van Persie eller backup. Særlig mtp. at Bendtner også forsvinner. Dog kan Gervinho også spille spiss så et spisskjøp er kanskje ikke helt nødvendig.

 

Så vi trenger minst 4+ spillere og det er før vi begynner å snakke om spillere som skal ut også. Samt endringer i bakrommet forhåpentligvis, men hittil har det skjedd ingenting og tiden flyr raskt når man kommer til preseason.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Tenker taktikken til Arsenal er litt som dette:

La de store pengeklubbene kjøpe seg ferdig, før vi går på restesalg. Er man svært heldig, er dette en grei taktikk, men man kan ikke regne med sånt...

Har vært et svært skuffende vindu hittil. Jeg vet at vi ikke er kommet til juli enda, men det som er skuffende er å se navnene på spillerne som linkes til våre rivaler (og andre storklubber), i forhold til de vi blir linket til. Odemwingie, Barton osv har ingenting i en klubb som Arsenal å gjøre, og det samme er vel trolig om Alvarez. Kun Samba som holder mål, og det må flere inn enn han...

 

Og til dere som skriker etter Falcao: Hadde vi kjempet mot Manu eller City, kunne vi kanskje fått han, fordi at vi har en ting de ikke har - London. Men det har Chelsea også, og de har Villas Boas... Det blir ingen Falcao på Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Tenker taktikken til Arsenal er litt som dette:

La de store pengeklubbene kjøpe seg ferdig, før vi går på restesalg. Er man svært heldig, er dette en grei taktikk, men man kan ikke regne med sånt...

Høres ut som når man velger å vente til det blir salg, det lille som er igjen når de som valgte bruke penger får det de vil mens det eneste som er igjen ikke passer..

Link to comment
Share on other sites

Thiago er absolutt et talent. Er vi heldige så vurderes han som så god at man dropper Cesc eller at Cesc vurderes som så god at Thiago kan brukes for å komme i mål hva overgangssum gjelder

Link to comment
Share on other sites

For det første: Få nok ein spelar med "Barca-DNA" i klubben, nei, takk..

 

Kunne du vennligst forklare hvorfor det er så galt å eventuelt å hente en ny spiller fra Barca, eller en med Barca-DNA som du kaller det? Syns du vi har kommet dårlig ut av at vi hentet Fabregas for åtte år siden? Han kostet knapt noe, har vært en fantastisk spiller for oss og hvis han til slutt blir solgt kan vi forvente minst en kvart milliard for ham. Hvorfor er det så ille?

 

Jeg skjønner at folk er lei "Fabregas-gate", det er jeg også. Vi må i alt dette ikke glemme at det meste er mediespekulasjoner og hvis han i verste fall blir solgt til Barca i sommer så har han gjort en formidabel jobb for klubben vår. La oss for all del ikke glemme det.

Link to comment
Share on other sites

Om jeg ikke tar helt feil er Thiago født og oppvokst i Italia, for å så ha flyttet til Spania. Så han er heldigvis ikke enn katalaner, men selvsagt kan han fortsatt ha sterke følelser for Barcelona.

Edited by Mozart-7
Link to comment
Share on other sites

JamieDalton82 Jamie Dalton

Marseille and Bordeaux have agreed a fee for France International Alou Diarra. Fee around €4m. (AFP)

 

Alou Diarra for 4 millioner euro? For et røverkjøp! Kan virkelig ikke skjønne hvorfor ikke Arsenal prøvde seg :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Kunne du vennligst forklare hvorfor det er så galt å eventuelt å hente en ny spiller fra Barca, eller en med Barca-DNA som du kaller det? Syns du vi har kommet dårlig ut av at vi hentet Fabregas for åtte år siden? Han kostet knapt noe, har vært en fantastisk spiller for oss og hvis han til slutt blir solgt kan vi forvente minst en kvart milliard for ham. Hvorfor er det så ille?

 

Jeg skjønner at folk er lei "Fabregas-gate", det er jeg også. Vi må i alt dette ikke glemme at det meste er mediespekulasjoner og hvis han i verste fall blir solgt til Barca i sommer så har han gjort en formidabel jobb for klubben vår. La oss for all del ikke glemme det.

 

Eg er på ingen måte uenig i at Cesc har gjort ein formidabel jobb for klubben vår, men eg er av den meining at Arsenal aldri kjem til å vinne noko stort så lenge ein av våre aller viktigste spelarar er her på lånt tid. Det eg er redd for er at dersom det skulle bli aktuelt med ein tilbakekjøps-klausul for den spelaren som Arsenal evt. måtte få i retur for Cesc, så ville vi fått den samme situasjonen all over again.. Og ja, eg ER lei av "Fabregas-gate"..!

Link to comment
Share on other sites

Tja, viser seg jo at men heller burde ha en tråd om hvem som kommer til å bli i denne klubben, hvis Clichy, Nasri og Fabregas forsvinner i sommer må jo mye bygges opp på nytt, så etter maaange år i en venteperiode dær Wenger har sagt at potensialet er i Arsenal, spillerne blir eldre osv osv, så klarer han ikke å holde dem i klubben, hvis arsenal nok ett år kommer tapende ut av sommeren mener jeg at Wenger er ferdig i arsenal, han er genial på sine punkt men ett lag må ha en manager som klarer å holde på stjernene i klubben........

Edited by tome
Link to comment
Share on other sites

Alt skjer helt motsatt av ønskelig nå.

 

1. Spillere vi ikke vil selge, som Clichy, Fab og Nasri, blir linket til store klubber hele tiden.

 

2. Spillere vi gjerne ser går, som Denilson, Bendtner, Almunia osv, er det tilsynelatende stille rundt...

 

Off, dette kan bli en kjip sommer...

Link to comment
Share on other sites

Alt skjer helt motsatt av ønskelig nå.

 

1. Spillere vi ikke vil selge, som Clichy, Fab og Nasri, blir linket til store klubber hele tiden.

 

2. Spillere vi gjerne ser går, som Denilson, Bendtner, Almunia osv, er det tilsynelatende stille rundt...

 

Off, dette kan bli en kjip sommer...

 

Hvis Cesc, Nasri og Clichy forsvinner i sommer så skal det hvertfall hentes inn spillere på øverste hylle. Da snakker vi spillere som De Rossi, Mata o.l.

 

Men, hvor store er sjansene for det når vi har Wenger ved roret? Tror nok han treffer isfjellet i sommer for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det vi kommer til å gjøre, er 99% sikker på at det ikke blir hentet inn noen skikkelige erstattere om Clichy, Fabregas og Nasri drar...

 

Når har vi noen gang hentet inn skikkelige erstattere når spillere har dratt? Pires, Ljungberg, Vieira, Henry, Bergkamp, Campbell, Gilberto/Flamini har aldri blitt skikkelig erstattet.

 

Nasri var en Pires/Ljungberg erstatter når han kom til klubben, men det var først 2 sesonger senere og han har aldri vært i nærheten av å tilføre det samme som noen av de to gjorde.

 

Vieira ble heller aldri erstattet. Vi kjøpte et ungt talent i Diaby og han har fortsatt ikke kommet noe lengre.

 

Når Henry forsvant ble Eduardo hentet inn for rundt 70 millioner kroner, men han fikk en skade halvveis ut i sesongen og var aldri i nærheten av å erstatte verdens beste spiss. Adebayor var en god erstatter i 3/4 av sesongen, men etter det har vi fortsatt ikke klart å erstatte Henry.

 

Van Persie er Bergkamp erstatteren, men han er ute halve sesongen på rad og i en alder av snart 28 har han fortsatt kun 1 sesong under beltet hvor han har vært nogenlunde skadefri.

 

Campbell har vi hvertfall ikke erstattet. Kjøper vi inn Samba eller Subotic f.eks. så kan det hende vi får en nogenlunde lignende tilstedeværelse, men det er vanskelig å finne en bauta som Campbell var. Vidic er for ManU hva Campbell var for oss.

 

Gilberto og Flamini forsvant begge to sommeren 08. Vi hentet ikke en erstatter her selv om Diarra forsvant i januar og gjorde at vi egentlig trengte 1-2 defensive midtbanespillere. Allikevel så satset Wenger på at Denilson ville holde mål og har fortsatt ikke erstattet noen av disse. Song har heldigvis vist seg å være en dugende DM, men har problemer med å holde seg til jobben sin. Nemlig å være en defensiv midtbane.

 

 

Så da lurer jeg på hvordan du kan være 99% sikker på at det blir hentet inn skikkelig erstattere for disse spillerene?

Link to comment
Share on other sites

Når har vi noen gang hentet inn skikkelige erstattere når spillere har dratt? Pires, Ljungberg, Vieira, Henry, Bergkamp, Campbell, Gilberto/Flamini har aldri blitt skikkelig erstattet.

 

Nasri var en Pires/Ljungberg erstatter når han kom til klubben, men det var først 2 sesonger senere og han har aldri vært i nærheten av å tilføre det samme som noen av de to gjorde.

 

Vieira ble heller aldri erstattet. Vi kjøpte et ungt talent i Diaby og han har fortsatt ikke kommet noe lengre.

 

Når Henry forsvant ble Eduardo hentet inn for rundt 70 millioner kroner, men han fikk en skade halvveis ut i sesongen og var aldri i nærheten av å erstatte verdens beste spiss. Adebayor var en god erstatter i 3/4 av sesongen, men etter det har vi fortsatt ikke klart å erstatte Henry.

 

Van Persie er Bergkamp erstatteren, men han er ute halve sesongen på rad og i en alder av snart 28 har han fortsatt kun 1 sesong under beltet hvor han har vært nogenlunde skadefri.

 

Campbell har vi hvertfall ikke erstattet. Kjøper vi inn Samba eller Subotic f.eks. så kan det hende vi får en nogenlunde lignende tilstedeværelse, men det er vanskelig å finne en bauta som Campbell var. Vidic er for ManU hva Campbell var for oss.

 

Gilberto og Flamini forsvant begge to sommeren 08. Vi hentet ikke en erstatter her selv om Diarra forsvant i januar og gjorde at vi egentlig trengte 1-2 defensive midtbanespillere. Allikevel så satset Wenger på at Denilson ville holde mål og har fortsatt ikke erstattet noen av disse. Song har heldigvis vist seg å være en dugende DM, men har problemer med å holde seg til jobben sin. Nemlig å være en defensiv midtbane.

 

 

Så da lurer jeg på hvordan du kan være 99% sikker på at det blir hentet inn skikkelig erstattere for disse spillerene?

 

"er 99% sikker på at det IKKE blir hentet inn noen skikkelige erstattere om Clichy, Fabregas og Nasri drar... "

 

Så han er vel 1% sikker på at det blir hentet skikkelige erstattere :P

Edited by SePe
Link to comment
Share on other sites

"er 99% sikker på at det IKKE blir hentet inn noen skikkelige erstattere om Clichy, Fabregas og Nasri drar... "

 

Så han er vel 1% sikker på at det blir hentet skikkelige erstattere :P

 

Haha eid.

 

Men, lar uansett innlegget stå. La såpass mye jobb i det :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Når Henry forsvant ble Eduardo hentet inn for rundt 70 millioner kroner, men han fikk en skade halvveis ut i sesongen og var aldri i nærheten av å erstatte verdens beste spiss. Adebayor var en god erstatter i 3/4 av sesongen, men etter det har vi fortsatt ikke klart å erstatte Henry.

Syns dette er ufortjent mot både Wenger, Eduardo og Adebayor. Henry på sitt beste var uerstattelig.

 

Erstattere for spillere som Bergkamp, Vieira, Pires og Ljungberg er heller ikke barebare å finne, for den saks skyld.

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

Syns dette er ufortjent mot både Wenger, Eduardo og Adebayor. Henry på sitt beste var uerstattelig.

 

Erstattere for spillere som Bergkamp, Vieira, Pires og Ljungberg er heller ikke barebare å finne, for den saks skyld.

 

Selvfølgelig var det en vanskelig oppgave å prøve å finne spillere for å erstatte disse, men når det ikke ble gjort et kjøp engang (bortsett fra Eduardo når Henry forsvant) så sier det seg selv at jeg legger de opp som et område hvor vi aldri fikk inn erstattere.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...