Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Selvfølgelig var det en vanskelig oppgave å prøve å finne spillere for å erstatte disse, men når det ikke ble gjort et kjøp engang (bortsett fra Eduardo når Henry forsvant) så sier det seg selv at jeg legger de opp som et område hvor vi aldri fikk inn erstattere.

Bergkamp: Ikke behov for å kjøpe inn enda en spiss han dro. Adebayor hadde blant annet akkurat ankommet.

 

Pires: Vi henta inn Rosicky.

 

Vieira: Ble vel solgt for å gjøre vei for Fabregas. Hadde Flamini/Gilberto som defensive midtbanespillere.

 

Campbell: Da han ble solgt, hadde Toure og Senderos akkurat tatt oss til CL-finalen uten å slippe inn et eneste mål. Pluss vi henta inn Gallas...

Link to comment
Share on other sites

Det er så ønsketenkning som det går an ettersom Wenger nekter å gå inn i en budkrig, men jeg vil fremfor alt i verden se Coentrao bekle vår venstreback-posisjon i august. Jeg vil også ha Gervinho, men så var det dette med spillere med Union Jack på kassa. Jeg sier derfor O-Chamberlain.

 

Forøvrig er jeg dritspent nå. Snart begynner den ene overgangen etter den andre å tikke inn på klubbenes offisielle sider og ikke kun oppslag i radikale tabliode media, og investeringsuniverset til den godeste Wenger blir mindre og mindre. Jeg vil ha MINIMUM (ja, med store bokstaver) +1 etablert spiller i forhold til dagens tropp. DET (fremdeles med store bokstaver) burde AW klare. (forventningene er mao lave...)

Link to comment
Share on other sites

Min "prioriteringsliste" :

 

1-Stopper (Samba)

2-Venstre back (Enrique)

3-Cover for RVP (?, kvikk,giftig, type Eduardo)

4-DM ( Vieira?!)

5-Keeper (Reina)

6-Ving (Hazard)

 

 

Nå får vi etter alle solemerker Gervinho på mandag, men som dere ser, ving er det JEG ser på som minst viktig. Lag en liste dere også, så får vi igang en artig diskusjon !

 

Forventer 2-3 signeringer til av Wenger. Det er kvliteten og alderen på disse som blir det store spørsmålstegnet. Er egentlig brukbart fornøyd så lenge vi får inn en klassestopper. Har ikke kjempehøye forventinger jeg heller...

Link to comment
Share on other sites

Hvem som helst kan hentes, for det vil uansett styrke et lag, som i dag ser ut til å mangle ambisjoner. Håper virkelig at vi blir sittende men en annen oppfatning når august kommer. Frykter det verste. Kan det forresten være så vanskelig å bli kvitt Denilson og Bendtner? Arsenal har da vel så mye penger, at de kan sende med noen millioner pund til de som ser råd for å overta de middelmådige guttene :P

Link to comment
Share on other sites

Hvis det stemmer at Arsenal går for Downing, og Villa for Nzogbia, så kan man begynne å lure hva i all verden Arsenal tenker på. Nzogbia er mye bedre, og mer anvendelig enn Downing. I følge media sies det at spillere som Nasri, Fabregas og Clichy vil være i lag som kan vinne noe, og at arsenal pr nu ikke er i stand til det, og at disse spillerne vil at laget skal styrkes. Tror ikke akkurat at Wenger & co har skjønt dette, når man ser på hvilke spillere som er linket til klubben. Ikke akkurat øverste (eller nest øverste) hylle når man ser navn som Odemwingie, Downing, Barton, Alvarez osv.

Like gale er det når Wenger går ut i media og sier at han ikke har noe hastverk med å kjøpe. Dette har han gjort hver sommer, og vi har ofte spekulert i at dette bare er noe han sier for å komme med en overraskende stor signering eller noe sånt. Det har imidlertid aldri skjedd, så tviler på det skjer nå heller.

- Kan det være så vanvittig vanskelig å få solgt Denilson, Bendtner, Squillaci og Almunia for rundt 150 mill totalt?

- Spillere som NZogbia, Samba osv er gode spillere som ingen andre lag, på størrelse med oss, virker å være intressert i - da burde det vært greit å hente de!

- Jeg er sikker på at det er flere spillere i Arsenal som har sagt, år etter år, at laget må få inn noen gode signeringer, men Wenger virker ikke å ta dette seriøst. Han tror at han stilner sulten deres ved å servere peanøtter. De vil ha biff!

- Hvis Wenger ikke har noe fornuftig (noe oppbyggende for lagets/ supporternes moral i transfervinduet, så kan han la vær. Før, da han ble sett på som den kloke professoren, bet vi på det siden han hadde resultater. "Arsene knows" har jo blitt mer og mer feil.

 

Nå de siste dagene har det vært dritt å være Arsenalfan. Dette skulle bli sommeren da laget sklulle kompletteres. I stedet ser det mer ut som sommeren laget kan falle fra hverandre (forsvinner de tre, kommer ikke akkurat troen på suksess til å bli større hos de gjenværende, og moralen faller. Noen vil si at det kan gå andre veien også, men la oss være realister)

Link to comment
Share on other sites

Drømmen min er at etter en fantastisk sommer - hvor Wenger gjør det han kan best - blir laget slik ved sessongstart:

 

Fabianski

 

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

 

Wilshere - Song

 

Ramsey

 

Walcott - Arshavin

 

RvP

 

Men så blir RvP skadet i landslagspausa i september, ute resten av sesongen. Vi spiller da med Arshavin på topp, mens Traorè får sjansen på venstre (Vela er fortsatt på benken...) Så begynner skuldra til Walcott å "krangle" igjen, noe som resulterer i at Eboue spiller på høyre kant halve sesongen. Vermaelen sliter fortsatt med sin achilles, så Djourou får spilletid, og i hans eller Koscielnys fravær får Squillaci sine vanlige innhopp.

 

Den normale "benken" blir da ca: Almunia (Den av polakkene som er friske står i mål... men bare 1 er frisk av gangen), Squillaci, Diaby, Vela, Lansbury, Traorè og Rosicky

 

Sum-a-sumarum: 4-6plass i PL, ut av CL i gruppespillet (vi klarer kvalikken for da er vi nesten "full tropp"), FA cupen ryker i kvartfinalen mot Tottenham og i Ligacupen ryker vi i semi-finalen mot West Ham.

 

Peace!

Link to comment
Share on other sites

Drømmen min er at etter en fantastisk sommer - hvor Wenger gjør det han kan best - blir laget slik ved sessongstart:

 

Fabianski

 

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

 

Wilshere - Song

 

Ramsey

 

Walcott - Arshavin

 

RvP

 

Men så blir RvP skadet i landslagspausa i september, ute resten av sesongen. Vi spiller da med Arshavin på topp, mens Traorè får sjansen på venstre (Vela er fortsatt på benken...) Så begynner skuldra til Walcott å "krangle" igjen, noe som resulterer i at Eboue spiller på høyre kant halve sesongen. Vermaelen sliter fortsatt med sin achilles, så Djourou får spilletid, og i hans eller Koscielnys fravær får Squillaci sine vanlige innhopp.

 

Den normale "benken" blir da ca: Almunia (Den av polakkene som er friske står i mål... men bare 1 er frisk av gangen), Squillaci, Diaby, Vela, Lansbury, Traorè og Rosicky

 

Sum-a-sumarum: 4-6plass i PL, ut av CL i gruppespillet (vi klarer kvalikken for da er vi nesten "full tropp"), FA cupen ryker i kvartfinalen mot Tottenham og i Ligacupen ryker vi i semi-finalen mot West Ham.

 

Peace!

 

Værste er at jeg ikke hadde blitt overasket!

Link to comment
Share on other sites

Nå regner jeg med ønskelista til de fleste her inne begynner å bli rimelig lang. Mener selv at det må hentes inn en 4-5 spillere med høy kvalitet som forsterker laget umiddelbart. Kan se ut som om det blir med drømmen, for manageren vår virker handlingslammet. Nye spillere burde helst vært med på sesongoppkjøringa, dvs. kommet inn porten nå straks!

Link to comment
Share on other sites

Fra ESPN

 

.... "However, Latics chairman Dave Whelan admitted the club were unlikely to hang onto N'Zogbia.

 

"We have to sell Charles N'Zogbia because he's on the last year of his contract," Whelan told TalkSport. "We can't keep him if a big club comes for him and he does deserve a big club because he's that kind of quality player.

 

"We would love to keep him and pay him what he wants to stay with us but it's a very difficult situation. He's such a great player and we are such a small club sometimes we don't go together."

 

With Rodallega also heading into the final year of his contract, the Colombian could also be on his way out of the DW Stadium"

 

Tror N`Zogbia hadde vært et glimrende kjøp hvis vi kan få han til en billig penge. Viste seg fra sin beste side ifjor og skal ha stor del av æren for at Wigan beholdt plassen.

 

Fransk, billig og annvendelig ! Dette må da være aktuelt for Le Boss

 

Rodallega? Tjaa, er han god nok?

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Rodallega er ikke god nok. Angående N'zogbia blir det en tvilssak, vil heller ha inn han enn ingen inn. (Stopper teller som ingen fordi det er ikke hans posisjon) om det blir krise kan han jo også spille venstreback, han bekler også begge vingene.

Link to comment
Share on other sites

Rodallega er vel en ganske så habil spiss? Rodallega og eventuelt Chamakh i bakhånd for den godeste RvP kunne jo vært noe, slik jeg ser det. Selv om jeg først og fremst vil ha det defensive styrket.

Link to comment
Share on other sites

Mitt råd til Wenger

 

hent hæstad og owen. owen og henry hadde passet perfekt sammen på topp. ser for meg at de ville blitt en suksess i PL.

 

hæstad kommer til å bli en midtbanespiller i toppklasse om noen år. hent han nå og bare vent og se. han vil bli perfekt i arsenal.

 

Tråder limt sammen.

Mod

Sittet å sett gjennom ønskene våre fra '05, Hæstad, Occean, Owen, Adriano, Robinho, Sebastian Vieira, Cassano, SWP, Hildebrand er alle populære... Godt Arsene styrer klubben og ikke supporterne...

Eneste av de spillerne der jeg tror kunne blitt suksess i Arsenal er Hildebrand, og muligens SWP om han hadde lært seg basisferdigheter som å sentre.

 

Andre artige er Jenas og Paul Robinson(Mrs Robinson var fortsatt i spurs..)

 

Det her innlegget av Bertie & me fikk meg også til å glise litt:

 

West Ham er klubben som produserer stjerner.

Arsenal bør hemte Anton Ferdinand og Reo-Coker før prisen stiger enormt.

 

PS: er klar over at de fleste her ble sett på som kommende verdensstjerner, men likevel artig å se på hvor mange millioner pund som kunne vært brent vekk om supporterne og ikke Wenger bestemte.

Edited by 1Bergkamp0
Link to comment
Share on other sites

men likevel artig å se på hvor mange millioner pund som kunne vært brent vekk om supporterne og ikke Wenger bestemte.

 

Jepp, det er stor forskjell på Football Manager og det virkelige liv.

Link to comment
Share on other sites

Han er habil, men ikke stort mer, ville blitt stallfyll og aldri konkurrert om en fast plass i mine øyne, som stallfyll vil jeg helst vi skal fylle på av egne(Afobe, Lansbury, Bartley, Mannone osv)

Rodallega er, etter mitt syn, bedre enn både Chamakh, Bendtner og Afobe. Så jeg sier ikke nei takk til en god backup til RvP, selv om en Rodallega-overgang neppe vil skje med det første.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som Zapata er på vei til Liverpool. Sterk og solid stopper.

En spiller vi kunne kjøpt, men men Wenger går vel for PL-erfaring med Samba og/eller Cahill.

 

Det hadde jo vært herlig. Nå frykter jeg at Wenger ikke vil nå kravene til noen av lagene, og tilslutt ende med en 15 åring:p

Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett mye av denne Subotic, men jeg har fått med meg at han får særdeles gode skussmål fra dere her på forumet

som har sett han i aksjon.

 

En kan jo drømme om at det ligger noe i denne linken? ;)

 

http://www.footballtransfertavern.com/2011/07/premiership/arsenes-12m-bendtner-deal-may-just-be-inspired?

Subotic er den stopperen jeg aller helst skulle sett i Arsenal, men dessverre så skjer det alt for skjelden at vi klarer å få istand overganger for så gode spillere

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett mye av denne Subotic, men jeg har fått med meg at han får særdeles gode skussmål fra dere her på forumet

som har sett han i aksjon.

 

En kan jo drømme om at det ligger noe i denne linken? ;)

 

http://www.footballtransfertavern.com/2011/07/premiership/arsenes-12m-bendtner-deal-may-just-be-inspired?

 

Dette er interessant!

Mannen er 22 år gammel og har nesten 100 kamper for Borussia, 1.93 på strømpelesten og etter hva jeg har hørt god teknisk i tillegg sin enorme luftstyrke.

Hadde jeg vært Wenger hadde jeg puttet £12 mill. i kofferten til Bendty og sendt ham på første fly til Dortmund!

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett mye av denne Subotic, men jeg har fått med meg at han får særdeles gode skussmål fra dere her på forumet

som har sett han i aksjon.

 

En kan jo drømme om at det ligger noe i denne linken? ;)

 

http://www.footballtransfertavern.com/2011/07/premiership/arsenes-12m-bendtner-deal-may-just-be-inspired?

 

Det hadde vært en drøm. Gervinho + Subotic denne sommeren og samtidig beholdt Cesc og Nasri? Slikt skjer bare i mine aller aller våteste drømmer.. :blush:

Link to comment
Share on other sites

En signering av Subotic vil være en signering som kan gi de samme signalene innad i klubben som kjøpet av Bergkamp i sin tid. Et kjøp av Subotic vil virkelig signalisere ovenfor de andre spillerne at klubben har ambisjoner utover det å havne i topp 4.

 

Med Gervinho inn fra før, og Subotic inn, tror jeg det ville vært nok til å få Nasri til å signere ny kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...