Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Nå er Sol Campbell tilbake i klubben for å trene seg opp, da blir vel det sommerens stopperkjøp?

 

http://younggunsblog.co.uk/2011/07/campbell-returns-to-arsenal-for-training/

 

Wenger sparer penger, og kan forsvare dette med de £15-20mill vi taper på å la Nasri gå gratis neste sommer....Galskapens tid behøver ikke å være forbi ;)

 

Litt mer seriøst: (håper jeg...)

Dere som har litt mer info på Subotic; hvilke sjanser ser dere på, at han flytter på seg i sommer?

Hvordan vil han og Vermaelen evt utfylle hverandre? (styrker-svakheter).

Link to comment
Share on other sites

Nå er Sol Campbell tilbake i klubben for å trene seg opp, da blir vel det sommerens stopperkjøp?

 

http://younggunsblog.co.uk/2011/07/campbell-returns-to-arsenal-for-training/

 

Wenger sparer penger, og kan forsvare dette med de £15-20mill vi taper på å la Nasri gå gratis neste sommer....Galskapens tid behøver ikke å være forbi ;)

 

Litt mer seriøst: (håper jeg...)

Dere som har litt mer info på Subotic; hvilke sjanser ser dere på, at han flytter på seg i sommer?

Hvordan vil han og Vermaelen evt utfylle hverandre? (styrker-svakheter).

Campbell ville ikke svekket forsvarsstaben vår. Det er ikke mannen vi trenger, men han har noen egenskaper. Tøffhet og kompromissløshet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sikker på at han ville vært like bra å hatt på treningsfeltet som tidligere. Det gjør underverker med tryggheten når man spiller sammen med rutinerte spillere som tar ansvar. Det kan jeg med sikkerhet si da jeg er en del av et rekruttlag som får ned adecco-spillere på trening og i kamp. Sist Campbell var her, var han heller ingen sinke for oss. Det vil han ikke være nå heller. Men han ville heller ikke kommet inn som noe annet enn 5-valg på stopper. Det ville vært bra nok for han.

 

Uansett er han bare her for å komme i form. Jeg tror ikke han blir signert på ny. Men om han kunne blitt en del av trenerteamet? Få han til helvette inn. En forsvarstrener som ser feilene og som kan knyte på seg skoene selv og instruere er perfekt.

 

Link to comment
Share on other sites

Tror det skal mye til å få kjøpt Subotic fra Dortmund. Han blir ihvertfall ikke billig og trolig langt over det Wenger er villig til å betale for en midtstopper.

Tyske klubber er ganske gode til å holde på sine beste spillere og siden Dortmund nå er i CL tror jeg han blir der.

Men hadde jo gjerne sett han i Arsenal-trøya selvsagt, selv om jeg ikke har sett han i aksjon ofte.

 

Ellers linkes Raul Meireles bort fra Liverpool som har en overflod med midtbanespillere nå.

Hadde en bra vårsesong når Dalglish tok over. Kunne han passet bra som cover/konkurrent for Song?

Mulig han ikke er god nok, men virker som en bra kriger å ha på midtbanen og kanskje passer bedre i Arsenal enn Liverpool?

Bare en tanke.. :)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke gjøre mer ut av å hente Arturo Vidal fra Leverkusen?? Han har bare et år igjen på kontrakten sin,og rundt 12mill vil være nok for å få "go" fra Leverkusen. Tror han hadde passet godt inn i stallen,og vi ville fått et rivjern uten like på midtbanen vår.

Link to comment
Share on other sites

Eit tankekors i denne debatten er kvaliteten på mange av spelarane me ønsker og spelarane som Arsene Wenger handlar inn. Når me handlar spelarar som Jenkinson og Joel Campbell så handlar Manchester City store navn og har fleire på blokka. Viss denne trenden held fram i sommar så vil Manchester City vinne premier league. Money Talks så enkelt er det, vil du ha kvalitet så må du betale.

Link to comment
Share on other sites

Eit tankekors i denne debatten er kvaliteten på mange av spelarane me ønsker og spelarane som Arsene Wenger handlar inn. Når me handlar spelarar som Jenkinson og Joel Campbell så handlar Manchester City store navn og har fleire på blokka. Viss denne trenden held fram i sommar så vil Manchester City vinne premier league. Money Talks så enkelt er det, vil du ha kvalitet så må du betale.

 

Skjønner tankegangen din, men Wenger prøver alltid å hente inn gode talenter og han liker å utvikle spillerne selv. I tillegg gjør han det pga. "home-grown"-regelen som krever minst 8 av 25 spillere registrert hver sesong.

Kjøper dem derfor i tidlig alder for å spare mest mulig cash og sikrer at vi har "home-grown" spillere for framtiden.

Pr. i dag er ikke dette et problem for Arsenal, men viktig å opprettholde balansen.

Edited by Caribo
Link to comment
Share on other sites

Ja eg er med på tanken rundt det å kjøpe unge spelarar, men eg trur klubben slik situasjonen er i dag krev handling på eit høgare nivå. Viss ein kan kombinere innkjøp av unge talent med etablerte stjerner vil dette vere perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Ja eg er med på tanken rundt det å kjøpe unge spelarar, men eg trur klubben slik situasjonen er i dag krev handling på eit høgare nivå. Viss ein kan kombinere innkjøp av unge talent med etablerte stjerner vil dette vere perfekt.

 

Nettopp.

Vi mangler glasuren og pynten på kaka for å vinne rubbel og bit!

Link to comment
Share on other sites

Nettopp.

Vi mangler glasuren og pynten på kaka for å vinne rubbel og bit!

 

Slik det ser ut nå så må vi trå særdeles stille i gulvet - Sukkerbunnen er ikke ferdig enda og den kan punktere når som helst. Krem og glasur er det siste vi skal tenke på akkurat nå

Link to comment
Share on other sites

Da ser det ut til at Vidal går til Juventus: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3195369.ece

 

Hadde utrolig lyst på han, men greit at han går til Juventus når han først går siden det er klubben jeg følger i Italia :)

Kjenner at jeg blir irritert på et par personer i London nå. Vidal er akkurat typen mange savner i dagens tannløse lag.

Link to comment
Share on other sites

Vidal og Pirlo signeringene til Juve kommer til å senke prisen på Melo som Wenger visstnok igjen er interesserte i, personlig syns jeg han virker som et over-rated råskinn, men blir ikke overrasket om han blir en stor suksess om han kommer hit.

 

Ville langt heller hatt Vidal enn Melo dog.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Vidal og Pirlo signeringene til Juve kommer til å senke prisen på Melo som Wenger visstnok igjen er interesserte i, personlig syns jeg han virker som et over-rated råskinn, men blir ikke overrasket om han blir en stor suksess om han kommer hit.

 

Ville langt heller hatt Vidal enn Melo dog.

 

Melo ble faktisk årets spiller i Juventus forige sesong. Han har blitt en mye bedre spiller i løpet av den siste sesongen, men jeg mener det finnes mange bedre spillere en Melo.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg vært to uker i Nairobi, og har ikke hatt tilgang på internett. Har heller ikke fått med meg noe i fotballverden.

Når jeg nå er tilbake i Norge, hadde jeg håpet å komme tilbake gode nyheter, dvs. nye, gode spillere inn i klubben. Men jeg ble skuffet...

For det første har Arsenal ikke skaffet en eneste spiller av skikkelig klasse, men nøyd seg med en fra hylle nummer to i Gervinho.

For det andre leser jeg nå at det kan se ut som at Wenger KUN ser etter en eneste spiller til - en forsvarer.

For det tredje så er det irriterende å lese om alle forsterkningene våre rivaler har fått. Manu og Liverpool har vært meget aktive, mens man alltid vet at City og Chelsea kommer til å gjøre store ting.

 

Alt dette blir verre ved at det ser ut som at Wenger ikke har fått med seg at Arsenal har mange penger, og at han lever i sin egen verden når han kommer med bud på spillere som ikke henger på greip!

 

Det kan se ut som at vi (nok en sommer) har blitt lurt til å tro at NÅ skal vi vikelig forsterke. SStallen har ikke blitt forsterket i det hele tatt, og spekulasjonene er fortsatt rundt Nasri og Fabregas. Hvis Wenger har sagt det samme til Nasri og Fabregas, som han har "lurt" supporterne med, skjønner jeg meget godt at de vil vekk.

Link to comment
Share on other sites

Aldri i verden at vi får inn tre spillere av det kaliberet. Skjer bare ikke.

 

Samba og Mata/Benzema er forholdsvis realistisk selv om Nasri og Cesc begge to blir, men Mata og Benzema sammen med Samba? Det skjer ikke såfremt ikke Cesc eller Nasri forsvinner.

 

Gervinho, Mata, Samba, Jenkinson, Enrique (håper fortsatt på spanjolen) - Fabregas/Nasri så anser jeg oss som styrket. Selv om f.eks. Gervinho eller Mata ikke er like gode som hva Cesc er (hvertfall ikke enda) så er de langt mindre skadet enn hva vår kaptein er og vil spille mesteparten av kampene og det samme gjelder med Nasri. Cesc derimot vil være involvert i kanskje halvparten av våre kamper og hvis vi da får inn en spiller eller to som vil spille nærmest alle kampene våre og presterer på et høyt nivå generelt hver bidige kamp så vil det i lengden være en klar forsterkning.

 

Dog vil en skadefri Fabregas trolig være den største "signeringen" vi kan få denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...