Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2021/22


Polljen

Recommended Posts

Ser Ornstein med flere melder at vi er i direkte kontakt med Bologna For Tomiyasu. 
 

sjokkerende overgangspolitikk…. Rett og slett. Han er vell 50 prosent CB og 50 prosent høyreback. Kunne vi ikke hentet en 100 prosent høyreback av klasse da. I stedet for å bruke penger på en halvveis løsning. Dette stinker stallfyll og middelmådighet det har vi nok av
 

vi kommer til å spille hele høsten og nesten hele vinteren med kun en rein høyreback i troppen. 


har et lite håp om Aouar idag, men ser ut som tottenham er i førersetet der også. Skjer det så har de henter 2 av de spillerene jeg hadde mest lyst på i dette vinduet. Han og Emerson . 2 spillere som hadde gått rett inn i første 11eren og soleklart forsterket oss.

 

Jeg er skuffet over dette vinduet. Grunnlag: penger brukt , mot det vi sitter igjen med. Vi går inn i en ny sesong med forferdelig mange av de samme problemene som vi hadde før vinduet. Sentrale midtbanen vår ikke i nærheten, stopper 3,4 og 5 er ikke i nærheten av å holde nivået. Høyreback er et stort Spørsmålstegn.

trodde Edu og Areta skulle ta inn over seg situasjonen klubben er i , i en mye større grad. Spesielt etter en ELENDIG start på sesongen. Edu og arteta kan bare få fyken for min del. Det har bare blitt verre siden de tok over. At vi går inn i ny sesong med så mange av de samme problemene som i sist sesong er rett og slett sjokkerende.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 557
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3 hours ago, Ben Elfen said:

Les dagens Arseblog

Det er kanskje ønsketenkning. Jeg har ikke fasit på hva kontraktstermineringen innebærer, og baserte innlegget på rapportene som er tilgjengelig. 

https://www.skysports.com/football/news/11670/12395468/willian-arsenal-forward-saves-club-20-5m-after-terminating-his-contract-as-move-to-corinthians-nears

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Rosicky07 said:

Ser Ornstein med flere melder at vi er i direkte kontakt med Bologna For Tomiyasu. 
 

sjokkerende overgangspolitikk…. Rett og slett. Han er vell 50 prosent CB og 50 prosent høyreback. Kunne vi ikke hentet en 100 prosent høyreback av klasse da. I stedet for å bruke penger på en halvveis løsning. Dette stinker stallfyll og middelmådighet det har vi nok av
 

vi kommer til å spille hele høsten og nesten hele vinteren med kun en rein høyreback i troppen. 

Nå prøver du bare å finne noe negativt. Bare fordi en spiller KAN spille i to posisjoner, gjør ikke det ham mindre til en ekspert i den ene.

Ifølge Transfermarkt:

Tomiyasu er faktisk midtstopper først og fremst så langt i karrieren, men KAN spille høyreback og defensiv midtbane til nød. Og med tanke på at Mari, Kola og Chambers ikke er gode nok midtstoppere sitter vi igjen med White(som ikke har fått vist seg frem enda), Holding og Gabriel. Mange mente før sesongen at vi hadde gode nok stoppere. Med Gabriel ute med skade fra starten av sesongen har det vist seg feil.

Med tanke på formasjonsendringen mot City kan det tyde på at Arteta kanskje kommer til å variere mellom 4 bak og 3 bak alt etter motstand. Da holder det ikke med Gabriel, Holding og kanskje White som holder mål. Det er fortsatt timer igjen av overgangsvinduet. Selv om vi skulle klare å hente Tomiyasu tror jeg vi kommer til å prøve å hente flere. 

Edit: ser at @Pirès#7 har sett en del serie A og sier han er en veldig god høyreback også. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Oh-To-Be-A-Gooner said:

Da ser det ut som vi har fått oss ny HB. Tomiyasu fra Bologna. Romano melder iallefall det.  Noen som kjenner han og vet om han blir en oppgradering fra det vi har?

Ifølge @Pirès#7 så er han en veldig god høyreback. Både bakover og fremover, men kan også spille midtstopper. Han er ifølge Transfermarkt 188 cm høy, og er også en veldig god hode-/duellspiller med god fart. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Pirès#7 said:

Han er bedre bakover enn fremover da, ala sagna. Håper han er tiltenkt en rolle der så vi får se minst mulig til Chambers og Cedric på høyrebacken. 

Ikke dumt, vi har ikke hatt veldig gode defensive høyrebacker siden nettopp ham. Forhåpentligvis er han likevel decent nok offensivt til å kunne kombinere med Ødegaard og Pepe/Saka. 

Nok en u24-spiller signert. Vi begynner å få mange av de nå. Liker det, det tyder på en klar plan når det kommer til signeringer iallefall. Forhåpentligvis kan disse vokse opp sammen og danne et godt grunnlag Arteta kan bygge videre på, evt en neste manager hvis Arteta skulle gjøre det så dårlig at han får sparken. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Tony said:

Ser ikke ut som det kommer flere spillere inn i dag. Hadde trengt et par mb spillere inn.

20210831_142658.jpg

Utifra det jeg har skjønt, mistet vi interesse for Aouar etter å ha funnet ut at han er en potensiell trøbbelmaker. Vi hadde han muligens som et tredjevalg(bak Maddison) hvis Ødegaardovergangen ikke ble noe av.

Hvis det ikke kommer flere inn nå, er jeg overbevist om at januarvinduet og neste sommervindu kommer til å bli spennende. Uavhengig av om Arteta beholder jobben eller ikke. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Utifra det jeg har skjønt, mistet vi interesse for Aouar etter å ha funnet ut at han er en potensiell trøbbelmaker. Vi hadde han muligens som et tredjevalg(bak Maddison) hvis Ødegaardovergangen ikke ble noe av.

Hvis det ikke kommer flere inn nå, er jeg overbevist om at januarvinduet og neste sommervindu kommer til å bli spennende. Uavhengig av om Arteta beholder jobben eller ikke. 

Om vi skal handle midtbanespillere i dag, ønsker jeg ikke enda en lettbent tekniker. Da foretrekker jeg heller en spiller som skal danke ut Elneny/Xhaka av laget (det er kanskje Lokonga?).

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Verminator5 said:

Om vi skal handle midtbanespillere i dag, ønsker jeg ikke enda en lettbent tekniker. Da foretrekker jeg heller en spiller som skal danke ut Elneny/Xhaka av laget (det er kanskje Lokonga?).

Enig, nå trenger vi muskler. Noe Tomiyasu har. Lokonga kan potensielt få det. Jeg håper vi starter med Lokonga og Partey mot Norwich, men det gjenstår å se. 

Forhåpentligvis er det muskler og lederegenskaper vi prioriterer i januarvinduet.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Pirès#7 said:

Han er bedre bakover enn fremover da, ala sagna. Håper han er tiltenkt en rolle der så vi får se minst mulig til Chambers og Cedric på høyrebacken. 

Kunne ikke være mer enig, og verre enn de de to kan han ikke være.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, sas2002 said:

Tenk at Kolasinac fortsetter i klubben.

Er rett og slett svakt.

Vinduet er åpen en uke til i Tyrkia. Kolasinac trenger ikke å dra i dag for at han skal forsvinne dette vinduet. Synes heller ikke han er det største problemet i troppen vår

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ikke blir hentet inn minst 1 mb spiller i kveld må vi hente inn minst 1 i januar. Hvis ikke vil Lakonga bli den eneste mb vi har i februar. Ja vet vi har Xhaka men han kommer til å få rødt kort så han må stå over kampene i februar. Med Partey og Elneny i afrikamesterskapet ser det mørkt ut i februar. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...