Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2021/22


Polljen

Recommended Posts

44 minutes ago, Pirès#7 said:

Uansett hvem som kommer inn så er hovedproblemet at Arteta må endre spillestilen fra den trege kjedelige fotballen vi spiller som ikke finnes passende for spillerne vi har. 

Enig.

Rask kontringsfotball hvor vi inviterer motstanderen inn på vår banehalvdel før vi setter inn presset og kontrer lynhurtig er det denne klubben er kjent for, og som våre supportere elsker.

39 minutes ago, Ben Elfen said:

Arseblog melder at Ødegaard er så godt som klar. Jeg synes det er fantastiske nyheter

Ikke dumt det. Håper vi fikk presset ned prisen litt slik at vi kan fikse noen av de andre problemene vi har. Smith-Rowe, Partey og Ødegaard er en god midtbane det. Husker fortsatt Martin sin debut for Godset i en alder av 15. Hadde aldri noe håp om at han skulle ende opp i Arsenal når han gikk til Real Madrid, men veldig moro med en drammenser i klubben!

 

Edited by Stefanb
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 557
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

19 minutes ago, Rosicky07 said:

Ikke fan av det som skjer her nå. Kommer ødegaard har vi brukt en milliard og forsterket første 11eren våres minimalt… ben white klar forsterkning, ødegaard tjaaaa…. Rangerer ikke han noe høyere en ESR

Vi har kun ESR i CAM-rollen pr dags dato. Både Ødegaard og ESR kan spille på vingen og begge kan også spille sentralt noe dypere. Hvis ryktene stemmer og vi nå får Ødegaard for under £34 mill(forhåpentligvis også under £30 mill), vll du fortsatt si det er et dårlig kjøp? Han kjenner spillerne, er ung og hadde et par veldig gode kamper for oss i fjor. Ikke minst mot Tottene da vi vant etter å ha ligget under.

Han er også en noe annen spillertype enn ESR, og kan åpne opp forsvar med pasningene sine. Jeg personlig er veldig positiv.

Med Ødegaard inn har vi to CAM-spillere som er noe forskjellige, men som begge kan spille i flere posisjoner. De kan veldig fint spille sammen. Begge er unge og kan bygges rundt. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Vi har kun ESR i CAM-rollen pr dags dato. Både Ødegaard og ESR kan spille på vingen og begge kan også spille sentralt noe dypere. Hvis ryktene stemmer og vi nå får Ødegaard for under £34 mill(forhåpentligvis også under £30 mill), vll du fortsatt si det er et dårlig kjøp? Han kjenner spillerne, er ung og hadde et par veldig gode kamper for oss i fjor. Ikke minst mot Tottene da vi vant etter å ha ligget under.

Han er også en noe annen spillertype enn ESR, og kan åpne opp forsvar med pasningene sine. Jeg personlig er veldig positiv.

Med Ødegaard inn har vi to CAM-spillere som er noe forskjellige, men som begge kan spille i flere posisjoner. De kan veldig fint spille sammen. 

Ødegaard er en ok signering . Jeg blir ikke lei meg om han signerer, men dette kommer ikke til å forsterke oss nevneverdig. Se på klubbene rundt oss som vi sammenligner oss med, hva de henter … taper terreng i en løype der vi allerede ligger langt bak. Vi hadde trengt en «statement» signering. Det er ikke ødegaard. 
 

kan være det kommer inn andre også, som kanskje får meg til å endre menig. Men fakta er at xhaka, Mari , chambers osv kommer til å få masse kamper for oss i år, og folk er like sjokkert hvorfor ting ikke blir bedre. 
 

ødegaard helt ok signering . Men skremmer vell neppe vannet av kevin de brunye, bruno , Salah , mane osv når det skal telles opp målpoeng på slutten av sesongen. Håper over alt i verden jeg tar feil , men ser ikke for meg at ødegaard skal snu trenden vår. Nå blir han mest sannsynlig vår «store» signering i en av de posisjonene vi har etterlyst mest kvalitet . Jeg hadde ønsket meg noe bedre skal jeg være ærlig…. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Pirès#7 said:

Uansett hvem som kommer inn så er hovedproblemet at Arteta må endre spillestilen fra den trege kjedelige fotballen vi spiller som ikke finnes passende for spillerne vi har. 

...eller hente inn de rette spillertypene som passer fotballen han ønsker å spille. Jeg tror det fortsatt skorter litt på mannskapet. Jeg tror ikke har skrevet "slow" og "boring" på taktikktavlen sin. Jeg tror at noen spillere mangler ferdigheter, og at Arteta ikke lykkes i tilstrekkelig grad med å få frem sine ideer. 

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Rosicky07 said:

Ødegaard er en ok signering . Jeg blir ikke lei meg om han signerer, men dette kommer ikke til å forsterke oss nevneverdig. Se på klubbene rundt oss som vi sammenligner oss med, hva de henter … taper terreng i en løype der vi allerede ligger langt bak. Vi hadde trengt en «statement» signering. Det er ikke ødegaard. 
 

kan være det kommer inn andre også, som kanskje får meg til å endre menig. Men fakta er at xhaka, Mari , chambers osv kommer til å få masse kamper for oss i år, og folk er like sjokkert hvorfor ting ikke blir bedre. 
 

ødegaard helt ok signering . Men skremmer vell neppe vannet av kevin de brunye, bruno , Salah , mane osv når det skal telles opp målpoeng på slutten av sesongen. Håper over alt i verden jeg tar feil , men ser ikke for meg at ødegaard skal snu trenden vår. Nå blir han mest sannsynlig vår «store» signering i en av de posisjonene vi har etterlyst mest kvalitet . Jeg hadde ønsket meg noe bedre skal jeg være ærlig…. 
 

 

Skjønner hva du mener, men jeg er uenig. Synes dette er akkurat den type spiller vi skal signere. Ung og talentfull slik som resten av signeringene denne sommeren har vært. 
 

det siste vi trenger en er statement signering. Hvilken statement ville en spiller vise ved å gå til et lag som ikke er i Europa? Det hadde vært en type Coutinho - som bidrar en del på banen men veldig mye mer i lønnsutgiftene. 
jeg liker det jeg har sett av spillere inn i sommer. Skulle gjerne ha hatt en hb og midtspiss også, men det viktigste nå er å kvitte oss med alle som ønsker seg vekk uavhengig av hvem det er (med unntak av Saka, Tierny og ESR)

Link to comment
Share on other sites

Da blir det ekstra spennende for oss nordmenn å følge Arsenal - det er alltid usikkert om hvor mye en ny spiller vil tilføye laget - det var heller ikke noen selvfølge at Salah, De Bruyne, Bruno osv skulle bli de suksessene de ble.....så vi får se. Dette kan bli gøy.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Ray1955 said:

Da blir det ekstra spennende for oss nordmenn å følge Arsenal - det er alltid usikkert om hvor mye en ny spiller vil tilføye laget - det var heller ikke noen selvfølge at Salah, De Bruyne, Bruno osv skulle bli de suksessene de ble.....så vi får se. Dette kan bli gøy.

That’s the spirit 

Link to comment
Share on other sites

Ødegård har vert hovedmålet til Arteta lenge så jeg har vert ganske sikker på at han kommer. Jeg synes han var god når han spilte for oss og var vel Arsenals beste i noen kamper. Jobbet utrolig mye. Virker som han er mer populær blandt engelske supportere enn norske? Men vi trenger flere inn. Kommer til å ligge 9 poeng etter når vi har spilt 3 kamper. Var skremmende å se hvor dårlig mari, white, leno og chambers var i sist kamp.

Og hva skjer med auba, laca. Begge syke?

Har ikke vert mye å glede seg over de siste åra og trur ikke denne sesongen blir bedre hvis det ikke skjer noe drastisk før vinduet stenger.

 

Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbake, denne gangen permanent!

Mangler bare å sikre oss Ramsdale, Aouar og Aarons nå.

Ramsdale
Aarons - White - Gabriel - Tierney
Partey - Aouar
Saka - Ødegaard - Smith-Rowe
Pepe/Laca/Auba/Balogun/Martinelli

Link to comment
Share on other sites

hyggelig med Ødegaard, men er han spilleren som kommer til å løfte laget? Teknisk begavet og god pasningslegger, men fysisk litt veik, akkurat som resten av laget. Det laget fremfor noe trenger er spillere med muskler og pondus, og så trenger de å rydde opp i stallen. 

Link to comment
Share on other sites

Ødegård - en spiller som har kvaliteter Arsenal trenger i mine øyne. Måten han presser motstander på, hvordan han styrer press og hvordan han maner til intensitet i press - det er virkelig viktig. Det så vi flere ganger under låneoppholdet at han kunne og det resulterte i sjanser for vår del. 

At han også kan bekle flere roller er utelukkende positivt. ESR og Ødegaard er to spillere som er like, men ulike. Når de nå skal kunne vokse sammen som unge spillere - vil vi brått se en trio med ESR - Ødegård - Saka for Arsenal. Hvis de finner  tonen, så kan det skape enormt med sjanser og trøbbel. De tre har også alle en ekstrem arbeidskapasitet, noe som vil passe godt i et eventuelt høyt press.

Jeg venter nå bare på en midtspiss... Sitter med en følelse av at vi i september hverken har Auba eller Laca på topp for Arsenal... Skal sjekke spåkula litt mer i detalj, og lese litt mer på te-bladene... Men jeg begynner å se flere og flere tegn som leder meg dit.

Link to comment
Share on other sites

Fornøyd med å få inn Ødegaard. Synes han periodevis var veldig god på låneoppholdet, og han er bare 22 år så burde ha mer uforløst potensiale. Det viktigste sånn jeg ser det er at han er en ordentlig profesjonell type. Vi trenger flere som han, Tierney, ESR, Saka til å bygge laget rundt og bygge bra kultur. Rett alder og bra deal til sub 35m pund. 

Ny høyreback nå please🙏🏼 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Mariu5 said:

Fornøyd med å få inn Ødegaard. Synes han periodevis var veldig god på låneoppholdet, og han er bare 22 år så burde ha mer uforløst potensiale. Det viktigste sånn jeg ser det er at han er en ordentlig profesjonell type. Vi trenger flere som han, Tierney, ESR, Saka til å bygge laget rundt og bygge bra kultur. Rett alder og bra deal til sub 35m pund. 

Ny høyreback nå please🙏🏼 

Vi er en høyreback, midtspiss og (reserve)keeper unna et topp 4 lag. Nå må Arteta bevise hva han er god for (jeg tror han er rett mann)

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Stefanb said:

Mangler bare en høyreback nå og Aouar på deadline day.

Det håper jeg skjer over alt i verden. Faktum er nå at vi har brukt 1,4 milliarder kroner og første 11eren er minimalt forsterker. Vi har lånt ut et av verdens beste stoppertalent, og står igjen med seigemannen Mari selv….

jeg har aldri vært noe fan av ramsedale. Gir veldig mye returer. Vak i feltet. Ung og engelsk er vell det positive her. Men 300 mill for en keeper som vi ikke vet kommer til å spille fast, er spinnvilt. Tanken på at vi slapp Emi for halvparten svir bare så uendelig….

Link to comment
Share on other sites

Så prisen ble ikke så ille som fryktet. £24M er fortsatt MYE, men for en 23 år gammel engelsk keeper som allerede har blitt kalt opp for landslaget og har flere sesonger bak seg i PL så er det rimelig innafor. 

Hvis han ender opp med å bli en suksess (som jeg tror han blir) og blir i la oss si 5-10 år, så er det fort veldig billig igjen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Så prisen ble ikke så ille som fryktet. £24M er fortsatt MYE, men for en 23 år gammel engelsk keeper som allerede har blitt kalt opp for landslaget og har flere sesonger bak seg i PL så er det rimelig innafor. 

Hvis han ender opp med å bli en suksess (som jeg tror han blir) og blir i la oss si 5-10 år, så er det fort veldig billig igjen.

Om dette er den faktiske rammen for avtalen, har vi prutet godt for både Ramsdale og Ødegaard. Det kompenserer noe for den høye prisen vi måtte gi for White.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...