Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2021/22


Polljen

Recommended Posts

23 minutes ago, Rosicky07 said:

Romano har bra peiling. Men når det kommer til Arsenal så er vell Ornstein best i verden. Han melder aldri noe som helst uten at det er hold i det. 

Jeg vil si han var det, men etter at han joinet the Athletic mener jeg at han ikke er det lenger. Romano er den jeg personlig har hatt mest nytte av når det kommer til Arsenaloverganger. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 557
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

10 minutes ago, Simbad said:

Jeg vil si han var det, men etter at han joinet the Athletic mener jeg at han ikke er det lenger. Romano er den jeg personlig har hatt mest nytte av når det kommer til Arsenaloverganger. 

Romano er en "tap-in" merchant når det kommer til nyheter. Når han først bekrefter så er det veldig sjeldent bom, men han er ikke en som kommer med "breaking news" som Ornstein f.eks.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Stefanb said:

Romano er en "tap-in" merchant når det kommer til nyheter. Når han først bekrefter så er det veldig sjeldent bom, men han er ikke en som kommer med "breaking news" som Ornstein f.eks.

Hva mener du med 'tap-in' merchant? Jeg vil si han er langt mer enn det, hvis det du mener er det jeg tror. Romano er mange ganger en av/den første til å rapportere eventuelle overganger, interesse i spillere. Men rapporterer nesten utelukkende når det faktisk er noen som helst interesse/bud. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Simbad said:

Hva mener du med 'tap-in' merchant? Jeg vil si han er langt mer enn det, hvis det du mener er det jeg tror. Romano er mange ganger en av/den første til å rapportere eventuelle overganger, interesse i spillere. Men rapporterer nesten utelukkende når det faktisk er noen som helst interesse/bud. 

Romano har ekstremt sjeldent vært den første til å bryte nyheter. Han har også blitt kritisert for dette nettopp ved at han tar æren ved å være "exclusive" og førstemann når han i realiteten ikke er det.

At han har kilder er utvilsomt, men han har også kommet med mye rart som ikke stemmer eller direkte plagiat fra andre journalister uten sine egne kilder.

Ornstein derimot har fortsatt kilder i Arsenal som blant annet Romano ikke har. Romano er mer en bekrefter enn det han dr en som bryter nyheter. Derav "tap-in merchant".

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Stefanb said:

Romano har ekstremt sjeldent vært den første til å bryte nyheter. Han har også blitt kritisert for dette nettopp ved at han tar æren ved å være "exclusive" og førstemann når han i realiteten ikke er det.

At han har kilder er utvilsomt, men han har også kommet med mye rart som ikke stemmer eller direkte plagiat fra andre journalister uten sine egne kilder.

Ornstein derimot har fortsatt kilder i Arsenal som blant annet Romano ikke har. Romano er mer en bekrefter enn det han dr en som bryter nyheter. Derav "tap-in merchant".

Veldig uenig.

Romano var den som i sommer skrev om at Ødegaard hele tiden var Edu/Artetas førsteprioritet, mens veldig mange av de andre reporterne/journalistene mente vi var for fullt inne for å hente Maddison. 

Han har flere ganger vært en av de reporterne/journalistene som er først ute når det kommer til overganger. Men i motsetning til veldig mange andre reportere/journalister venter han som oftest med å rapportere eventuelle overganger før han er tilnærmet 100% sikker(noe man egentlig aldri kan være før overgangen er offisiell og kontrakten er signert).

Der veldig mange journalister og reportere plukker opp rykter og spekulerer i potensielle overganger, gjør Romano sjelden det. 

Å kalle en som gjør grundigere research enn andre for en 'tap-in merchant' blir for dumt. Da tar jeg heller en 'tap-in merchant' enn en haug med rykter som fort viser seg å ikke være sanne. Det er slik journalistikk egentlig burde være. Hvem som er 'først' med et rykte har lite å si når ryktet er falskt. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Simbad said:

Veldig uenig.

Romano var den som i sommer skrev om at Ødegaard hele tiden var Edu/Artetas førsteprioritet, mens veldig mange av de andre reporterne/journalistene mente vi var for fullt inne for å hente Maddison. 

Han har flere ganger vært en av de reporterne/journalistene som er først ute når det kommer til overganger. Men i motsetning til veldig mange andre reportere/journalister venter han som oftest med å rapportere eventuelle overganger før han er tilnærmet 100% sikker(noe man egentlig aldri kan være før overgangen er offisiell og kontrakten er signert).

Der veldig mange journalister og reportere plukker opp rykter og spekulerer i potensielle overganger, gjør Romano sjelden det. 

Å kalle en som gjør grundigere research enn andre for en 'tap-in merchant' blir for dumt. Da tar jeg heller en 'tap-in merchant' enn en haug med rykter som fort viser seg å ikke være sanne. Det er slik journalistikk egentlig burde være. Hvem som er 'først' med et rykte har lite å si når ryktet er falskt. 

Ornstein var den som hele tiden sa det. Romano kom etter og påstod det samme. Ornstein var den som var første ute med Ødegaard, Ramsdale og Partey.

Grunnen til at flere har et problem med Romano er at han flere ganger gir uttrykk for at det er hans egne kilder som faktisk bekrefter dette, men faktum er at han har brukt Ornstein sin journalistikk og bare reformulert han sine artikler/tweets som sine egne med sin egen research/kilder.

Det Romano er god på er å følge seriøse journalister og ta æren for deres arbeid.

Det er en grunn til at jeg poster veldig lite rykter her inne som sanne såfremt de ikke kommer fra f.eks. nettopp Ornstein.

Romano funker også, kun fordi han ofte baserer seg på andre journalister som er kredible, men arbeidet/kildene har han veldig lite av selv.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Til Sakas forsvar var det en situasjon han aldri skulle vært i. Fortsatt sint på Southgate som tillot det. Han burde visst bedre.

Men noe denne sesongen så langt har vist, er at Saka har mentaliteten til å slå tilbake etter en veldig viktig straffebom i et stort mesterskap. Så hvorfor ikke gi ham muligheten til å bli kvitt 'EMfinalestraffespøkelset' helt? Alle de beste spillerne har også bommet på straffespark. Salah nå nylig mot Leicester.

Jeg er enig med deg. Var bare en flåsete kommentar fra min side. 
jeg ville ha valgt MØ som straffetager (og kaptein) fra neste sesong

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Stefanb said:

Ornstein var den som hele tiden sa det. Romano kom etter og påstod det samme. Ornstein var den som var første ute med Ødegaard, Ramsdale og Partey.

Grunnen til at flere har et problem med Romano er at han flere ganger gir uttrykk for at det er hans egne kilder som faktisk bekrefter dette, men faktum er at han har brukt Ornstein sin journalistikk og bare reformulert han sine artikler/tweets som sine egne med sin egen research/kilder.

Det Romano er god på er å følge seriøse journalister og ta æren for deres arbeid.

Det er en grunn til at jeg poster veldig lite rykter her inne som sanne såfremt de ikke kommer fra f.eks. nettopp Ornstein.

Romano funker også, kun fordi han ofte baserer seg på andre journalister som er kredible, men arbeidet/kildene har han veldig lite av selv.

Det er rart da, at mange av de 'seriøse journalistene' som visstnok Romano skal ha 'tatt æren fra' ofte refererer til Romano og motsatt. Det gir ikke akkurat mening.

Andre er kanskje 'først' med ryktet/interessen, men Romano gjør mer research og når ryktet er håndfast er han ofte den første til å rapportere dette.

Jeg følger forresten begge på Twitter, bruker Romano for overganger og Ornstein for kontrakter på spillere vi allerede har. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Simbad said:

Sett Saka på straffer! 

Tenker det holder med den missen han hadde i EM på straffe. Heldigvis så har han ikke blitt utsatt for noe spesielt med hets. Vi husker vel alle den fantastiske mottagelsen han fikk av Brentford supporterne i første kampen. Nei , jeg tror det er en stund til at Saka bør ta straffe igjen.

 

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Pirès#7 said:

Får vi Vlahovic så er det en av tidenes signeringer for oss. Ett råskinn, monster av en spiss. 21 år og kun Haaland som matcher nivået.

Isak som flere vil ha når ikke han til ankelen engang. 

 

Vlahovic hadde vært helt jævla sykt.. Tror han hadde komplimentert våre vinger og både Martin og Emile VELDIG bra. 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, sas2002 said:

Ornstein og Arsenal er soleklart den mest troverdige. Punktum.

Ornstein, som mange andre journalister, har tatt veldig mye feil opp igjennom. Han har feks rapportert at Nuri Sahin var klar for oss, rett før han gikk til Pool, Artetasigneringen fra Everton var visstnok 'kollapset' noen dager før Arteta ble Arsenalspiller, vi hadde visstnok ikke penger til å hente Pepe(rapportert mindre enn en uke før han ble hentet). 

Han er fortsatt en av de mest troverdige, spesielt når det kommer til Arsenal, men ikke lenger DEN mest troverdige(i mine øyne).

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Pirès#7 said:

Får vi Vlahovic så er det en av tidenes signeringer for oss. Ett råskinn, monster av en spiss. 21 år og kun Haaland som matcher nivået.

Isak som flere vil ha når ikke han til ankelen engang. 

Har du eller andre inne på forumet sett noe særlig Fiorentinakamper? Jeg har kun sett han på YouTube, der er han jo helt vill. Men er han egentlig så god? Jeg skjønner at han er god, han ER tross alt toppscorer i Serie A. Men mange spillere som er gode i serie A og som faller i gjennom i andre ligaer. Spør av ren nysgjerrighet og oppriktighet. Er han en hype eller er han EKTE god og kan tilføre oss noe helt nytt?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bergkampje said:

Har du eller andre inne på forumet sett noe særlig Fiorentinakamper? Jeg har kun sett han på YouTube, der er han jo helt vill. Men er han egentlig så god? Jeg skjønner at han er god, han ER tross alt toppscorer i Serie A. Men mange spillere som er gode i serie A og som faller i gjennom i andre ligaer. Spør av ren nysgjerrighet og oppriktighet. Er han en hype eller er han EKTE god og kan tilføre oss noe helt nytt?

Han er en fysisk brutal arbeidshest av en målsnik. 1.90 høy, passe rask, god på hodet og god med ballen. Tror han ville passet perfekt inn. En større mer målfarlig versjon av lacazette

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Stefanb said:

Håpet mitt for dette vinduet:

Dusan Vlahovic signerer for Arsenal
Jack Wilshere får en kontrakt f.o.m. i kveld til 30. juni 2022
Arthur Melo blir signert på lån ut sesongen

Jeg håper på enda en ting. Xhaka sin kontrakt blir terminert.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Simbad said:

Jeg håper på enda en ting. Xhaka sin kontrakt blir terminert.

Hadde faen meg vært litt av et "statement". Men, personlig håper jeg at vi klarer å kvitte oss med han for rundt £10m.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet absolutt ingenting om Melo, men hvis han kommer så håper jeg selvfølgelig at han blir en instant hit.

Det burde være mulig å kansellere låneoppholdet til Guendouzi. Han er akkurat hva vi trenger nå, men selv jeg skjønner at det ikke skjer.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...