Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2021/22


Polljen

Recommended Posts

47 minutes ago, Ben Elfen said:

Bare for å presisere. Jeg er ikke uenig i at Ramsdale og Tomi er på listen, jeg mener at MØ også bør være på listen. Han er også et knallkjøp

Vi er enige om at MØ er et bra kjøp. Totalt sett ligger Tomi og Ramsdale et hakk foran MØ så langt etter min mening. MØ har de siste kampene bidratt veldig bra og er igjen i start ellveren. Det er lite som skal til før han kan tangere de to andre. Et hat trick hjemme mot City feks bidrar til det 🙂 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 557
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

34 minutes ago, Tony said:

Hva tenker dere om han her karen. 21 år canadisk spiss. Spiller for Lille. Har scoret 12 mål på 19 kamper i serien og 3 mål på 6 kamper i CL. Scorer vel for gøy på landslaget 13 mål på 16 kamper.

20211229_143551.jpg

Jeg har ikke sett ham spille, men hadde vært spennende. Begynner så smått å få litt troa på at Edu/Arteta vet hva de driver med når det kommer til overganger nå. Spesielt etter sommervinduet. 

Link to comment
Share on other sites

On 12/29/2021 at 2:43 PM, Tony said:

Hva tenker dere om han her karen. 21 år canadisk spiss. Spiller for Lille. Har scoret 12 mål på 19 kamper i serien og 3 mål på 6 kamper i CL. Scorer vel for gøy på landslaget 13 mål på 16 kamper.

20211229_143551.jpg

 

Dette er en svært interessant spiller, men om du ser på film av målene hans, så er veldig mange av de "rett plass til rett tid" Som kan tolkes hvordan du vil.

Det er veldig mye tap-ins.  

Jeg tror ikke han han er bedre enn Laca, utenom fart og disse tingene som forsvinner litt med alderen. 

Vi bør sikte høyere enn David, i mine øyner.

Link to comment
Share on other sites

 

Screenshot_20220105-150349_Opera.jpg

Screenshot_20220105-150549_Opera.jpg

 

Dette betyr at vi snart kun har Sambi og Xhaka som 'etablerte' sentrale midtbanespillere, men både MØ8 og ESR kan spille i en treer på midtbanen. Chambers og White kan eventuelt spille som DM. 

På topp står vi igjen med Laca, Nketiah og eventuelt Martinelli. 

Jeg er spent på hva Arteta/Edu klarer å få til. Vi skal ha lagt inn et offisielt bud på Vlahovic med Torreira i budet. Isak, Renato Sanches ++ har vært ryktet. Hvor fort klarer vi å hente inn eventuelle spillere og hvor fort klarer vi å implementere dem inn i troppen og systemet vi spiller? Den neste måneden kan være forskjellen på topp 4 og ikke denne sesongen med bortekamp mot Tottene og hjemmekamp mot Burnley i serien.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Arsenal gjorde en veldig god jobb i siste vindu. Det har slått meget positivt ut for laget. Håper de positive tendensene vi ser nå gjør at styre og stell får inn  et par viktige brikker i laget som gjør oss enda sterkere.

Det er lenge siden det har vært så positive vibber i Arsenal som nå. Om det holder helt inn gjenstår å se. Det skal spilles mange kamper. Men , det er mange som er positivt overrasket over det som nå skjer i Arsenal. Vi så i en periode ut som et nedrykkslag. Nå kan vi  slå hvem som helst.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Tony said:

Betyr dette at Vlahovic er på vei til Arsenal? Lov å håpe🤔

20220105_223942.jpg

Det hadde vært syk, men har ikke helt troa. Jonathan David skal visstnok være ganske lik Laca i spillestilen, 22 år gammel om 9 dager, men veldig rask og høyere. 180 høy ifølge Transfermarkt. 

Screenshot_20220105-232925_Opera.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vi skal ha hentet tilbake to spillere fra lån de siste dagene.

Jordi Osei-Tutu, 23 år gammel høyreback som var på utlån til Nottingham Forest(heljas motstander i FA-cupen). Han ble skadet i desember, men er usikker på om han er skadefri igjen. Spørsmålet er om han er hentet tilbake pga skaden, om han skal selges eller om han er ansett som backup på høyrebacken ut sesongen.

Nikolaj Möller, 194 cm høy spiss, 19 år gammel som var på utlån hos Viktoria Köln. Har lite detaljer om hvorfor han blir hentet tilbake.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Vi skal ha hentet tilbake to spillere fra lån de siste dagene.

Jordi Osei-Tutu, 23 år gammel høyreback som var på utlån til Nottingham Forest(heljas motstander i FA-cupen). Han ble skadet i desember, men er usikker på om han er skadefri igjen. Spørsmålet er om han er hentet tilbake pga skaden, om han skal selges eller om han er ansett som backup på høyrebacken ut sesongen.

Nikolaj Möller, 194 cm høy spiss, 19 år gammel som var på utlån hos Viktoria Köln. Har lite detaljer om hvorfor han blir hentet tilbake.

Skal han fylle Baloguns sko på U23-laget, mon tro? Han har visstnok imponert stort på utlån, så syns det er litt rart. 

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Verminator5 said:

Skal han fylle Baloguns sko på U23-laget, mon tro? Han har visstnok imponert stort på utlån, så syns det er litt rart. 

Kanskje han til og med er ventet å ta plassen til Balogun som backup siden Folarin er på vei til Boro på lån? Vanskelig å vite. Vi får bare vente å se. Ser ingen vei tilbake for Auba, og hvis Nketiah drar i januar har vi bare Laca og evt Martinelli som alternativer på topp hvis ikke vi henter noen.

Romano har slått ned ryktene om at Vlahovic tenker å flytte på seg. Isak, David og Kulusevski er vel da de eneste igjen som har vært ryktet så langt dette vinduet.

Jeg har sett litt mer på statistikkene(fbref pr 90 min) til de tre(Vlahovic, Isak og David). Statistikkene gjelder det siste året:

David er den som soleklart presser mest av de, og er bedre på å trekke dypt så vingene får mer spillerom, samt bedre i linkupspillet.

Isak er den som har høyest non penalty expected goals. David har høyest pass completion % i tillegg til høyest antall pasninger forsøkt, mens Vlahovic har dårligst completion %, men har flere forsøk enn Isak. David har høyest expected assists og mer progresjon i pasningsspillet sitt. 

Shot creation actions: David har høyest, Isak nest høyest og Vlahovic tredje høyest pr 90. Goal creation actions: Vlahovic høyest, David nest høyest og Isak langt bak. 

Vlahovic vinner ca 44% av sine hodedueller, Isak ca 39% mens David kun vinner ca 25%.

Isak har flest gjennombruddspasninger, David nest flest og Vlahovic færrest. 

Selvsagt gir statistikkene bare et bilde (av spillernes siste år i sine respektive klubber og ligaer), som ikke nødvendigvis vil være slik i Arsenal, men slik jeg kan se vil David passe best i et høyt press og spill langs bakken, Vlahovic mer som et oppspillspunkt/innleggsmål og Isak mer som en mellomting av de andre to.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Simbad said:

Kanskje han til og med er ventet å ta plassen til Balogun som backup siden Folarin er på vei til Boro på lån? Vanskelig å vite. Vi får bare vente å se. Ser ingen vei tilbake for Auba, og hvis Nketiah drar i januar har vi bare Laca og evt Martinelli som alternativer på topp hvis ikke vi henter noen.

Romano har slått ned ryktene om at Vlahovic tenker å flytte på seg. Isak, David og Kulusevski er vel da de eneste igjen som har vært ryktet så langt dette vinduet.

Jeg har sett litt mer på statistikkene(fbref pr 90 min) til de tre(Vlahovic, Isak og David). Statistikkene gjelder det siste året:

David er den som soleklart presser mest av de, og er bedre på å trekke dypt så vingene får mer spillerom, samt bedre i linkupspillet.

Isak er den som har høyest non penalty expected goals. David har høyest pass completion % i tillegg til høyest antall pasninger forsøkt, mens Vlahovic har dårligst completion %, men har flere forsøk enn Isak. David har høyest expected assists og mer progresjon i pasningsspillet sitt. 

Shot creation actions: David har høyest, Isak nest høyest og Vlahovic tredje høyest pr 90. Goal creation actions: Vlahovic høyest, David nest høyest og Isak langt bak. 

Vlahovic vinner ca 44% av sine hodedueller, Isak ca 39% mens David kun vinner ca 25%.

Isak har flest gjennombruddspasninger, David nest flest og Vlahovic færrest. 

Selvsagt gir statistikkene bare et bilde (av spillernes siste år i sine respektive klubber og ligaer), som ikke nødvendigvis vil være slik i Arsenal, men slik jeg kan se vil David passe best i et høyt press og spill langs bakken, Vlahovic mer som et oppspillspunkt/innleggsmål og Isak mer som en mellomting av de andre to.

Jeg så en video av Dusans mål så langt i sesongen. Det var mange straffespark! Men han viste også at han har et større avslutningsregister. Jeg er ikke sikker på hvilket alternativ som passer oss best, men jeg føler meg i økende grad trygg på at klubben gjør gode vurderinger rundt spillerkjøp. Det er en god følelse å ha som supporter, og det er en stund siden sist!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Rosicky07 said:

Ornstein melder at vi er favoritter til å signere Dusan vist han forsvinner i vintervinduet. Klubben jobber vist for det sier han…. Dette hadde vært en galehus signering. 

Og Romano rapporterer at det er lite sannsynlig at Vlahovic går nå i januar. Jeg stoler mer på Romano enn Ornstein.

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg så en video av Dusans mål så langt i sesongen. Det var mange straffespark! Men han viste også at han har et større avslutningsregister. Jeg er ikke sikker på hvilket alternativ som passer oss best, men jeg føler meg i økende grad trygg på at klubben gjør gode vurderinger rundt spillerkjøp. Det er en god følelse å ha som supporter, og det er en stund siden sist!

Vlahovic er absolutt en god spiss, men ifølge xg overpresterer han ganske bra om dagen. Det gjør forsåvidt også David. David har høyere shot creation pr 90, mens Vlahovic har høyere goal creation. 

Jeg ser på 'pressures' som en viktig statistikk med tanke på hvordan Arteta ønsker å spille, og der knuser David Vlahovic med nesten dobbelt så mange 'pressures pr 90'.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Jeg så en video av Dusans mål så langt i sesongen. Det var mange straffespark! Men han viste også at han har et større avslutningsregister. Jeg er ikke sikker på hvilket alternativ som passer oss best, men jeg føler meg i økende grad trygg på at klubben gjør gode vurderinger rundt spillerkjøp. Det er en god følelse å ha som supporter, og det er en stund siden sist!

Vi har bevist i år at vi trenger en straffetager 😏

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Ben Elfen said:

Funka bra i EM

Til Sakas forsvar var det en situasjon han aldri skulle vært i. Fortsatt sint på Southgate som tillot det. Han burde visst bedre.

Men noe denne sesongen så langt har vist, er at Saka har mentaliteten til å slå tilbake etter en veldig viktig straffebom i et stort mesterskap. Så hvorfor ikke gi ham muligheten til å bli kvitt 'EMfinalestraffespøkelset' helt? Alle de beste spillerne har også bommet på straffespark. Salah nå nylig mot Leicester.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Og Romano rapporterer at det er lite sannsynlig at Vlahovic går nå i januar. Jeg stoler mer på Romano enn Ornstein.

Romano har bra peiling. Men når det kommer til Arsenal så er vell Ornstein best i verden. Han melder aldri noe som helst uten at det er hold i det. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...