Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2021/22


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 557
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Med Tomiyasu inn så har vi over 2 sesonger i praksis byttet ut hele den aldrende forsvarsrekka.

Bare håper Gabriel, White og Tierney holder seg friske og raske. Samt at Partey gjør det samme.

Ramsdale
Tomiyasu - White - Gabriel - Tierney
Ødegaard - Partey - Smith Rowe
Pepe - Aubameyang - Saka

Forholdsvis brukbart lag i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Stefanb said:

Med Tomiyasu inn så har vi over 2 sesonger i praksis byttet ut hele den aldrende forsvarsrekka.

Bare håper Gabriel, White og Tierney holder seg friske og raske. Samt at Partey gjør det samme.

Ramsdale
Tomiyasu - White - Gabriel - Tierney
Ødegaard - Partey - Smith Rowe
Pepe - Aubameyang - Saka

Forholdsvis brukbart lag i mine øyne.

På papiret bra.  Problemet er at vi ser slik ut på banen:

                       Ramsdale

                                             Gabriel 

Tomiyasu           

       White                    Partey

                         
Pepe                                     Tierney
Ødegaard

                                 EMR           
                                               Saka

 

Auba

 

 

Rett og slett fullstendig kaos og null kontakt mellom lagdeler..

 

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at vi nå får inn Tomiyasu er jeg spent på å se om både han og White starter, om Tomiyasu er ment for høyrebacken eller stopperplass og blir i siste tilfellet White satt på høyrebacken? Kommer vi til å gå tilbake til tre bak, evt hvor ofte. Og kommer da Niles til å få spilletid som høyre vingback?

Av det jeg har forstått kan Tomiyasu spille både høyre og venstre stopper i tillegg til høyreback. Er god med begge beina, har fart og har en god høyde. Kanskje både han og White får spille stoppere sammen? Enten i en tremannslinje eller som to? 

Det at Arteta og Niles skal ha skværet opp(ifølge ryktene) kan kanskje bety at Arteta ønsker å ha ham som alternativ på høyre vingback? 

Jeg krysser fingrene for at vi utover sesongen vil få se et mer balansert Arsenal. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, RP7 said:

1,5 milliarder og sist i ligaen. For en vits

ja, det ser jo ikke bra ut ved første øyekast. Men det er jo alt for tidlig å si om dette er penger ut av vinduet, eller om det er gode investeringer. Hvis man ser på alle bakenforliggende faktorer; corona, skader, hvem man har møtt osv, er jo ikke de tre første kampene egnet til å evaluere om kjøpene er gode eller ei. Men corona eller ei, det er utvilsomt bekymringsverdig at Arsenal sesong etter sesong starter med handikapp og kommer skjevt ut av startblokkene. Jeg er skeptisk til dette transfervinduet, verken på grunn av de tre første kampene, eller de tekniske kvalitetene til de som er hentet inn, men fordi jeg mener Arteta systematisk har satset på feil spillerTYPER. Kanskje tar jeg feil, og håper det, men laget virker rett og slett for lett. Laget skriker etter muskler og fandenivoldskhet! Kanskje noen av de nye motbeviser meg her etter hvert, men jeg føler meg på ingen måte sikker.

Og til sas2002; det at man bare klarer å låne ut spillere, viser en mislykket transferpolitikk gjennom flere år. Det er ikke Artetas feil at forgjengerne kjøpte inn "daukjøtt" som man sliter med å bli kvitt. Hvor lett det er å selge spillere henger også litt sammen med lagets prestasjoner de senere årene. Dårlige kollektive prestasjoner betyr jo indirekte at få av spillerne man ønsker å kvitte seg med har fremhevet seg positivt. De har snarere prestert dårlig individuelt, og virket å ha dårlige holdninger. Det er jo derfor klubben vil bli kvitt dem, men hvem vil kjøpe spillere som har fremstått slik? Da er det mye enklere å låne spilleren, og se an om det er noe å satse på, særlig i en tid der mange klubber sliter med å skaffe kapital. Arsenal har havnet i en ond spiral, som primært synes å handle om dårlige holdninger over lang tid, og da må de også ta konsekvensene av det. Men i den situasjonen man nå befinner seg er det viktigste uansett å frigjøre lønnsmidler. 

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, piscator said:

 

Og til sas2002; det at man bare klarer å låne ut spillere, viser en mislykket transferpolitikk gjennom flere år. Det er ikke Artetas feil at forgjengerne kjøpte inn "daukjøtt" som man sliter med å bli kvitt. Hvor lett det er å selge spillere henger også litt sammen med lagets prestasjoner de senere årene. Dårlige kollektive prestasjoner betyr jo indirekte at få av spillerne man ønsker å kvitte seg med har fremhevet seg positivt. De har snarere prestert dårlig individuelt, og virket å ha dårlige holdninger. Det er jo derfor klubben vil bli kvitt dem, men hvem vil kjøpe spillere som har fremstått slik? Da er det mye enklere å låne spilleren, og se an om det er noe å satse på, særlig i en tid der mange klubber sliter med å skaffe kapital. Arsenal har havnet i en ond spiral, som primært synes å handle om dårlige holdninger over lang tid, og da må de også ta konsekvensene av det. Men i den situasjonen man nå befinner seg er det viktigste uansett å frigjøre lønnsmidler. 

Det var da voldsomt til hvitvasking av Arteta og svartmaling av alle andre. Vil du si at Bellerin var daukjøtt? Saliba og Guendouzi? Var Torreira daukjøtt? Han var lagets beste en stund og en etablert landslagspiller. Mavropanos imponerte på utlån i fjor og har spilt seg inn på Hellas landslag, ung er han også. Er han daukjøtt?

Soares, Mari, Willian og Runarson er helt klart Artetas kjøp, men gitt logikken din så er de vel noen andres feil de også.

Arteta har ikke akkurat imponert så langt. Det er hans feil, og ikke Wengers, Gazidi eller Sanllehis.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tapapa said:

Det var da voldsomt til hvitvasking av Arteta og svartmaling av alle andre. Vil du si at Bellerin var daukjøtt? Saliba og Guendouzi? Var Torreira daukjøtt? Han var lagets beste en stund og en etablert landslagspiller. Mavropanos imponerte på utlån i fjor og har spilt seg inn på Hellas landslag, ung er han også. Er han daukjøtt?

Soares, Mari, Willian og Runarson er helt klart Artetas kjøp, men gitt logikken din så er de vel noen andres feil de også.

Arteta har ikke akkurat imponert så langt. Det er hans feil, og ikke Wengers, Gazidi eller Sanllehis.

Interessant at du leser mitt innlegg som en "voldsom hvitvasking" av Arteta. Jeg mener det på ingen måte er det, ei heller er det ment slik. Jeg er lite imponert av det Arteta har gjort til nå. Han virker å famle i blinde. Bruken av ordet "daukjøtt" var upresis. Bellerin var et stort talent, men også hans prestasjoner har sunket med årene, på lik linje med mange andre som ankom før Artetas tid. Og det er definitivt et ankepunkt MOT Arteta at han ikke har klart å snu trenden, og få spillerne til å heve seg. Men det at man ikke klarer å få det beste ut av de talentene man henter til klubben var noe som startet før Arteta, og det har utvilsomt påvirket disse spillernes markedsverdi, og dermed klubbens muligheter til inntjening ved videresalg. Det var det jeg forsøkte å formidle angående hjertesukket til sas2002 om det at klubben ikke klarer å selge spillere eller få særlig med penger for dem. Så for å forsøke å presisere; uansett hvor store talenter også forgjengerne til Arteta hentet inn; mange av dem presterte dårlig også før Arteta kom til klubben, og det er ikke Artetas feil. Men han har naturligvis et stort ansvar for at han ikke har klart å snu trenden på de snart to årene han har vært i klubben. Og det gjelder også mange av de spillerne Arteta har hentet. Nesten alle spillere synes å bli dårligere av å komme til Arsenal.  Det vitner om at det er noe alvorlig galt med hele klubbkulturen. 

Hvorvidt kjøpene denne sommeren føyer seg inn i det samme mønsteret gjenstår å se. Som skrevet er jeg skeptisk, men det kan jo hende min skepsis blir gjort til skamme. Uansett hvor ille de tre første kampene har vært, er de lite egnet til å felle en dom over transferaktiviteten i sommer. Det var det andre poenget.

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, piscator said:

Interessant at du leser mitt innlegg som en "voldsom hvitvasking" av Arteta. Jeg mener det på ingen måte er det, ei heller er det ment slik. Jeg er lite imponert av det Arteta har gjort til nå. Han virker å famle i blinde. Bruken av ordet "daukjøtt" var upresis. Bellerin var et stort talent, men også hans prestasjoner har sunket med årene, på lik linje med mange andre som ankom før Artetas tid. Og det er definitivt et ankepunkt MOT Arteta at han ikke har klart å snu trenden, og få spillerne til å heve seg. Men det at man ikke klarer å få det beste ut av de talentene man henter til klubben var noe som startet før Arteta, og det har utvilsomt påvirket disse spillernes markedsverdi, og dermed klubbens muligheter til inntjening ved videresalg. Det var det jeg forsøkte å formidle angående hjertesukket til sas2002 om det at klubben ikke klarer å selge spillere eller få særlig med penger for dem. Så for å forsøke å presisere; uansett hvor store talenter også forgjengerne til Arteta hentet inn; mange av dem presterte dårlig også før Arteta kom til klubben, og det er ikke Artetas feil. Men han har naturligvis et stort ansvar for at han ikke har klart å snu trenden på de snart to årene han har vært i klubben. Og det gjelder også mange av de spillerne Arteta har hentet. Nesten alle spillere synes å bli dårligere av å komme til Arsenal.  Det vitner om at det er noe alvorlig galt med hele klubbkulturen. 

Hvorvidt kjøpene denne sommeren føyer seg inn i det samme mønsteret gjenstår å se. Som skrevet er jeg skeptisk, men det kan jo hende min skepsis blir gjort til skamme. Uansett hvor ille de tre første kampene har vært, er de lite egnet til å felle en dom over transferaktiviteten i sommer. Det var det andre poenget.

Her er jeg enig med deg. Jeg begynner å bli lei av at folk skal skylde på Wenger og hvemsomhelst for å bortforklare at Arteta ikke leverer. Jeg er ikke for å sparke han nå, men han må få til noe som ligner på samhandling i laget før nyttår, eller kan han bare ryke og reise for min del.

Det er nesten trist å se hva en som Moyes får ut av WHU. De var gode i fjor og ser enda bedre ut i år. De har pokker meg ikke bedre stall enn det vi har, allikevel er de mye bedre enn oss. Forskjellen kan etter mitt syn trygt tilskrives arbeidet til manageren.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Tony said:

Besiktas har kommet med et bud på Elneny nå. Kan ikke selge han nå så tynt besatt vi er på mb.

Joda, han kan selges. Partey er snart tilbake og Xhaka blir neppe borte lenge. I tillegg har vi AMN og Lokonga. ESR og Ødegaard må inkluderes og White kan steppe inn som midtbanespiller ved krise. 

Elneny har neppe noen fremtid hos oss, han bør selges. 

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har brukt enormt med penger dette vinduet, til tross for en hel sesong uten tilskuere osv osv. Allikevel føler jeg ikke vi er styrket betraktelig. På sikt er vi muligens styrket, om de unge spillerne slår til, men akkurat nå føles alt som en stor gamble. Får håpe vi begynner å vinne kamper etter landslagspausen, både laget og supporterne trenger noen seirer og litt positivitet. Håper Ben White og Gabriel kan danne en sterk forsvarsduo, Tierny vet vi kan, men han MÅ holde seg skadefri. Japaneren på bakken har jeg aldri hørt om, men håper han er bedre enn Bellerin i det minste. Fremover er vi noe styrket med spennende spillere i Lokonga og Ødegård. Men vi kunne kanskje trengt en god spiss? Lov å håpe at Laca og Auba plutselig finner formen, mer er skeptisk. Nkethia og Balogun er per dags dato langt fra gode nok for Arsenal. Hater å si det, men får håpe på topp 10. Topp 6 virker kjørt allerede (JA JEG VET DET ER TIDLIG I SESONGEN). Kanskje ta en cup? Hadde vært hyggelig. 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, bergkampje said:

Arsenal har brukt enormt med penger dette vinduet, til tross for en hel sesong uten tilskuere osv osv. Allikevel føler jeg ikke vi er styrket betraktelig. På sikt er vi muligens styrket, om de unge spillerne slår til, men akkurat nå føles alt som en stor gamble. Får håpe vi begynner å vinne kamper etter landslagspausen, både laget og supporterne trenger noen seirer og litt positivitet. Håper Ben White og Gabriel kan danne en sterk forsvarsduo, Tierny vet vi kan, men han MÅ holde seg skadefri. Japaneren på bakken har jeg aldri hørt om, men håper han er bedre enn Bellerin i det minste. Fremover er vi noe styrket med spennende spillere i Lokonga og Ødegård. Men vi kunne kanskje trengt en god spiss? Lov å håpe at Laca og Auba plutselig finner formen, mer er skeptisk. Nkethia og Balogun er per dags dato langt fra gode nok for Arsenal. Hater å si det, men får håpe på topp 10. Topp 6 virker kjørt allerede (JA JEG VET DET ER TIDLIG I SESONGEN). Kanskje ta en cup? Hadde vært hyggelig. 

Tierny må skjerpe seg. Ikke startet sesongen bra. På bærtur på første målet til danskene på lørdag også. Håper virkelig han finner formen snart. Det trenger vi

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Ben Elfen said:

Tierny må skjerpe seg. Ikke startet sesongen bra. På bærtur på første målet til danskene på lørdag også. Håper virkelig han finner formen snart. Det trenger vi

Enig, alles yndling har ikke vært god. Han var elendig mot Chelsea. Vi har en ypperlig back-up i Tavares. En kamp eller to på benken kunne nok bidra til at fokuset hans plutselig kom tilbake.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Tapapa said:

ja, dette fremstår mer og mer merkelig. Det Arteta vel sier i intervjuet er at han ikke kan garantere at Saliba vil spille "fast", og derfor heller sender ham på lån, slik at han får spille regelmessig. At det er viktig kan vi være enige om. Men når man ser hvordan midtforsvaret fremstår, og hvor mye Saliba imponerer i Frankrike er det mye som skurrer. Vel er ikke fransk liga like sterk og fysisk som den engelske. Men likevel. Jeg sier ikke at Ben White er et dårlig kjøp, men han kostet £50M. Jeg vet ikke hvor sterk Saliba er i duellspillet, et område der midtforsvaret svikter gang på gang. Men midtforsvaret har også slitt med tempoproblemer og pasningskvalitet, og der ser det ut til at Saliba utmerker seg. Og særlig fordi Arteta vil at laget skal spille seg ut bakfra trengs folk med slike kvaliteter. Ikke minst i det perspektivet virker Artetas grep merkelige.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Tapapa said:

Jeg syns også dette er et mysterium. Det er ikke godt å si hva som ligger til grunn for beslutningen om å sende han ut på et nytt lån. Jeg tror (håper) at saken har flere sider, enn det som fremstilles i media. 

Link to comment
Share on other sites

On 9/2/2021 at 1:16 PM, Tapapa said:

Joda, han kan selges. Partey er snart tilbake og Xhaka blir neppe borte lenge. I tillegg har vi AMN og Lokonga. ESR og Ødegaard må inkluderes og White kan steppe inn som midtbanespiller ved krise. 

Elneny har neppe noen fremtid hos oss, han bør selges. 

Er tilbøyelig til å være enig, selv om vi er litt tynt bemannet. Elneny har kun ett år igjen av sin kontrakt. Hvis vi ikke selger nå, må vi vel forlenge? Vi burde ta pengene for å pynte litt på balansen, etter sommeren. Jeg liker Elneny på mange måter, men han vil ikke ta oss dit vi ønsker å være.

Link to comment
Share on other sites

Elneny med flere har bevist for lenge siden at de ikke vil løfte oss opp der vi skal høre hjemme. Nå har klubben startet med å få ut daukjøtt. Vi har en rekke unge spillere som kan være fremtiden for oss , men vi trenger ledertypene. Vi har ingen Petit , Vieira , Adams , Keown typer som går foran og drar disse med seg. Xhaka trekkes frem som en ledertype , men han har sine berømte hjerneblødninger som han aldri slutter med. Når folk som Xhaka og Elneny er på midtbanen så vil vi aldri bli noe topp lag. De har vel vist det for lengst.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...