Jump to content

2012.12.11 Bradford City B


Mr Chapman

Recommended Posts

Tor nok du bør se over en gang til. Wilshere var veldig svak i dag, og den på midtbanen spåom bidro mest var helt klart Coquelin så lenge han fikk spille. Cazorla spilte seg opp i andre omgang og skapte litt da, men mest av alt virket han frustrert over medspillerne sine. Ekstremt svak innsats av hele laget, og nå må de snart skjønne at for å vinne fotballkamper så må man stå på å jobbe og løpe gjennom 90 minutter. Alftof dårlig tempo, for få initativ og en uendelig rekke med pasninger på tvers og bakover. Elendig.

 

Føler ikke jeg må det. Coq var brukbar når han spilte - ja, men Cazorla var bånn i bøtta gjennom mesteparten av kampen. Sier ikke at Wilshere var strålende, men sier at det var han som viste at han ville vinne: Jobba, sleit, løp og prøvde. Og det står jeg for 100%.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Det at Wenger toppet laget i dag forteller meg hvordan fokuset og ambisjonsnivået for vår

Klubb har blitt endret siste årene. Wenger så på dette som hans store sjanse på å vinne noe i det hele tatt. Før så satset han på champions league og serien. Vi er ikke i nærheten av å være der i dag.

 

Mourinho, hjelp!

 

BE

Link to comment
Share on other sites

her er litt av det som kom ut av wenger i kveld:

I feel we gave a lot. It’s difficult to make the game the whole time... ...We created a lot of different situations. You have to say they defended very well. It’s difficult to play this kind of game. I know people will say ‘it’s League Two’, but a cup game is a cup game. In football you always have a chance if you give everything. They did that tonight and we put ourselves in a difficult situation by being 1-0 down.

 

også litt om at vi må fokusere på neste kamp. no stilte jo vi med omtrent fullt lag i kveld pga at vi ikkje møter Reading før på mandag, men etter at den kampen er tapt så er sannsynlegvis bortforklaringa at vi var slitne pga ekstraomgangane i denne kampen her. :angry: dette føles faktisk endå kjipare enn wrexham i 92

Link to comment
Share on other sites

det er jo egentlig ingenting å si etter en slik kveld. Resultatet taler for seg selv, UANSETT hvordan det har fremkommet. Og for å rekapitulere meg selv fra tidligere anledninger - nå med et nytt tillegg i den lite flatterende listen; Walsall 1933, Swindon 1969, Ipswich 1978, West Ham 1980, Valencia 1980, York 1985, Luton 1988, Tottenham 1991, Wrexham 1992, Zaragosa 1995, Galtasaray 2000, Liverpool 2001, Barcelona 2006, Birmingham 2011, Bradford 2012... og egentlig er det bare en motvekt til denne lange listen av unødvendige og pinlige tap, en eneste (avgjørende) kamp der Arsenal vant PÅ TROSS AV prestasjonen der og da, ManU 2005. Den andre reelle kandidaten; Anfield 89 regner jeg ikke med, for selv om ligagullet ble sikret på så små marginer som mulig, hadde man tross alt ledet ligaen nesten hele veien, og man vant jo den ene kampen helt fortjent. Ingen annen klubb har en verstingliste som kan måle seg med dette. Hva er det med Arsenal som gjør at historien gjentar seg på denne måten? Det MÅ simpelthen være noe fundamentalt galt i klubben.

 

jeg må innrømme at jeg har gitt opp. Naturligvis vil Arsenal alltid være i mitt hjerte. Men å se det de nå driver med er bare tragisk, og for den som ser det utenfra, også komisk. Jeg må rett og slett få dette på avstand, for egen helses skyld. For det som nå skjer i Arsenal er rett og slett deprimerende.

Link to comment
Share on other sites

det er jo egentlig ingenting å si etter en slik kveld. Resultatet taler for seg selv, UANSETT hvordan det har fremkommet. Og for å rekapitulere meg selv fra tidligere anledninger - nå med et nytt tillegg i den lite flatterende listen; Walsall 1933, Swindon 1969, Ipswich 1978, West Ham 1980, Valencia 1980, York 1985, Luton 1988, Tottenham 1991, Wrexham 1992, Zaragosa 1995, Galtasaray 2000, Liverpool 2001, Barcelona 2006, Birmingham 2011, Bradford 2012... og egentlig er det bare en motvekt til denne lange listen av unødvendige og pinlige tap, en eneste (avgjørende) kamp der Arsenal vant PÅ TROSS AV prestasjonen der og da, ManU 2005. Den andre reelle kandidaten; Anfield 89 regner jeg ikke med, for selv om ligagullet ble sikret på så små marginer som mulig, hadde man tross alt ledet ligaen nesten hele veien, og man vant jo den ene kampen helt fortjent. Ingen annen klubb har en verstingliste som kan måle seg med dette. Hva er det med Arsenal som gjør at historien gjentar seg på denne måten? Det MÅ simpelthen være noe fundamentalt galt i klubben.

 

jeg må innrømme at jeg har gitt opp. Naturligvis vil Arsenal alltid være i mitt hjerte. Men å se det de nå driver med er bare tragisk, og for den som ser det utenfra, også komisk. Jeg må rett og slett få dette på avstand, for egen helses skyld. For det som nå skjer i Arsenal er rett og slett deprimerende.

Kunne ikke sagt meg mer enig. Og ja; for utenforstående må det være som en komedie hva som skjer i klubben. Det virker som det ikke finnes konsekvenser for det ene elendige resultatet etter det andre eller den ene elendige prestasjonen etter den andre for spillerne. Kunne hva som skjer i Arsenal nå skjedd i NOEN av de andre klubbene av samme størrelse?? Neppe!

Link to comment
Share on other sites

Det var pinlig å se Arsenal i går. I de fleste kampene denne sesongen har Arsenal slitt med å skape sjanser, uavhengig motstander. I går var intet unntak. Bedret seg litt da Bradfords spillere ble slitne mot slutten, men spesielt de første 30 av første omgang var 100% skam.

 

Er drittlei spillestilen til Arsenal, en av de kjedligste i Premier League. Det hjelper ikke at det er strålende på gode dager, når det er 1 mnd mellom hver gang. Wenger burde vært sparka for et par år siden, og det er uforståelig at han får fortsette så lenge som har har gjort. Carling cup var det eneste trofeet vi realistisk kunne være med å kjempe om, nå er også den sjansen spolert. Ikke sjokkert over resultatet i gårsdagens kamp, men som vanlig jævli skuffa.

Link to comment
Share on other sites

Mons Ivar eller Wenger, det spiller ingen rolle hva du heter

 

Det kan og skal bare ikke godtas det som skjer nå. Det bør få gjennomgripende konsekvenser hva gjelder spillergruppen når både prestasjoner og resultater uteblir over tid. Dette har ikke skjedd, det skjer ikke og dermed bør det få gjennomgripende konsekvenser for den som har ansvaret for at det blir gjort. Mons Ivar eller Wenger, det spiller ingen rolle hva du heter. Off you go.

 

Hvor skal dette ende? Så lenge elendig innsats og tap hver bidige gang blir bortforklart og nærmest skyvd under teppet vil det bare gå en vei. Faen heller, vi er kjent for å være et av balløyas mest tradisjonsrike lag! Det skal bare ikke være sånn her...

Link to comment
Share on other sites

Hvis man skal trekke en positiv ting ut av gårdagen, så er det at spillerne nå bør innse at vi ikke er bedre enn at enhver motstander kan slå oss hvis innsatsen vår ikke er på topp. For Arsenal anno 2012/13 er det ingen enkle kamper.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, dette er rett og slett utrolig flaut. Hadde spillerne hatt litt verdighet hadde de sagt fra seg lønna si ut måneden. Det skal seriøst ikke være mulig å tape mot et league 2 lag, men om vi klarer det? Selvfølgelig klarer vi det. Drastiske grep må tas i denne klubben, først og fremst må vi kjøpe gode spillere og beholde gode spillere. Gjør vi det? Mest sanssynlig ikke, vi mister garantert Theo i Januar, og henter sikkert ikke inn noen heller. Må Wenger kanskje ta hatten å gå? Mulig, jeg har alltid vært fan av Wenger, og støttet opp om han, nå begynner jeg virkelig å tvile. Men når man spiller mot Bradford og taper, må spillerne ta den største delen av kritikken mener jeg faktisk, de mangler interesse av å vinne kampen og gir seriøst ingenting. FLAUT.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke at dere gidder å bry dere om hva Wenger sier. Tror dere virkelig at han setter seg ned og prøver å informere så korrekt og grundig som mulig om tingenes tilstand under intervjuer? Wenger har aldri (i likhet med, men i enda mindre grad enn de fleste andre) villet henge ut noen eller bidra til å senke ambisjonsnivået til klubben på vegne av de som følger Arsenal. Jeg er rimelig sikker på at Wenger helst vil slippe å gjøre disse intervjuene overhodet, men det kreves at han gjør det. Og når han først gjør det, så sier han akkurat det han selv vil.

 

Det er såklart nødvendig å diskutere om Wenger er rett mann for Arsenal eller ikke, men å basere synspunkter angående det spørsmålet på meningsinnholdet i det han sier under pressekonferanser og intervjuer er lite fornuftig. Slike intervjuer har etter mitt syn null informativ verdi og derfor vier jeg dem heller ingen oppmerksomhet. Om Wenger etter å ha pensjonert seg for godt gir ut en bok hvor han "taler fra levra", så kommer det til å stå hvor mye han hater journalister og bransjen deres. Det er jeg rimelig sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke at dere gidder å bry dere om hva Wenger sier. Tror dere virkelig at han setter seg ned og prøver å informere så korrekt og grundig som mulig om tingenes tilstand under intervjuer? Wenger har aldri (i likhet med, men i enda mindre grad enn de fleste andre) villet henge ut noen eller bidra til å senke ambisjonsnivået til klubben på vegne av de som følger Arsenal. Jeg er rimelig sikker på at Wenger helst vil slippe å gjøre disse intervjuene overhodet, men det kreves at han gjør det. Og når han først gjør det, så sier han akkurat det han selv vil.

 

Det er såklart nødvendig å diskutere om Wenger er rett mann for Arsenal eller ikke, men å basere synspunkter angående det spørsmålet på meningsinnholdet i det han sier under pressekonferanser og intervjuer er lite fornuftig. Slike intervjuer har etter mitt syn null informativ verdi og derfor vier jeg dem heller ingen oppmerksomhet. Om Wenger etter å ha pensjonert seg for godt gir ut en bok hvor han "taler fra levra", så kommer det til å stå hvor mye han hater journalister og bransjen deres. Det er jeg rimelig sikker på.

 

AMEN!

 

nei, vi skal ikke tillegge det Wenger sier til media noe som helst verdi. Det vi skal tillegge vekt er hva han gjør, hvilke spillere han kjøper, hvordan han disponerer spillermaterialet, og hvilken taktikk han bruker. Og her er det mer enn nok å ta tak i, uten å behøve å henge seg opp i hans patetiske og intetsigende meldinger i media.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...