Jump to content

2012.12.11 Bradford City B


Mr Chapman

Recommended Posts

Bradford v Arsenal

Capital One Cup

Tuesday, December 11, 2012, 20:45

 

Tror vi kommer til å stille med et overraskende sterkt lag. Er nesten en uke mellom denne, og Reading-kampen, og en semifinale i ligacupen ville gitt alle involvert i klubben et lite løft. På papiret ser dette ut som en enkel oppgave, men jeg regner med det er flere enn meg som husker kvartfinalemøtet med Doncaster i 05/06 i samme turnering. Da var det på hengende håret at vi kvalifiserte oss.

 

Tipper laget:

 

Szczesny

 

Jenkinson

Mertesacker/Squillaci

Vermaelen

Gibbs

 

Ramsey

Coquelin

Rosicky

 

Chamberlain

Giroud/Chamakh

Podolski

 

Går direkte på TV2 Sport Xtra denne. Og Sumo.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Wenger avsluttet vell post-match pressekonferansen etter West Brom. kampen med å si han ville stille med toppet mannskap, der bare 2-3 av de som startet i helgen skulle bli spart. Wenger viste forrige sesong tendenser til at ligacup trofeet hadde fått en høyere status, enn når han konsekvent sendte utpå et junior/reservelag. Av spillere som vil bli spart så er Sagna helt sikker, etter at han spilte med en liten skade mot West Brom. og behøver litt hvile nå. Ellers så har ligacupen vært den eneste turneringen hvor Arshavin har fått briljere denne sesongen, så da vil jeg tro at Cazorla også blir spart, kanskje sammen med Wilshere som bør matches forsiktig fortsatt.

 

Tipper på dette laget:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Rosicky - Coquelin

Oxlade-Chamberlain - Arshavin - Gervinho

Podolski

 

Eventuelt bytte Mertesacker med Squillaci.

 

Edit: Giroud er ute med skade etter sparket/smellen i ryggen forrige kamp. Da får Podolski komme inn og ta over plassen, og Gervinho fortsette på vingen med mulighet for å endre under kampen.

Link to comment
Share on other sites

Håper vi stiller sterkt, men håper samtidig at vi finner plass til Eisfeld i laget. Presterer såpass godt på reservelaget at han bør få sjansen fra start i denne kampen. Satser på at vi stiller slikt i morgen:

 

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Meade

Coquelin - Rosicky

AOC - Arshavin - Eisfeld

Podolski

 

Syns vi skal hvile Gibbs igjen denne kampen. I likhet med Sagna og Wilshere bør ikke Gibbs spille unødvendig mye inn mot de viktig juletidene, med kamper som kommer tett som haggel.

Link to comment
Share on other sites

 

Tror vi kommer til å stille med et overraskende sterkt lag. Er nesten en uke mellom denne, og Reading-kampen, og en semifinale i ligacupen ville gitt alle involvert i klubben et lite løft. På papiret ser dette ut som en enkel oppgave, men jeg regner med det er flere enn meg som husker kvartfinalemøtet med Doncaster i 05/06 i samme turnering. Da var det på hengende håret at vi kvalifiserte oss.

 

 

Vi skal vel ikke lengre tilbake enn for et par sesonger siden der vi sleit big time med Huddersfield.....

Vi klarer vel i slite oss videre med et svekket lag uansett (Jinx?) men risikoen øker betraktelig med et flertall av reserver/juniorer.

Link to comment
Share on other sites

Angående Giroud: Kan ikke skjønne at han spilte 90 minutter med en ryggskade. Han er jo ikke akkurat så veldig god at han er verdt å "riske" vil jeg påstå..

 

Nå er han såpass kjekk at det ville vært en skandale om 60k mennesker hadde betalt for å se mannen i 90 minutter, ikke fikk de minuttene de har betalt for.

Link to comment
Share on other sites

 

Nå er han såpass kjekk at det ville vært en skandale om 60k mennesker hadde betalt for å se mannen i 90 minutter, ikke fikk de minuttene de har betalt for.

 

Men herlighet da, de hadde jo Sagna å titte på!

 

Trodde den lave spanjolen med parykk også dro en del chicks? :P

 

Gode forhåndsanalyser av kampen dette.... Håper Wenger snart tar ut laget på grunnlag av utseendet til spillerne!!! O_O

 

VEt ingenting om Bradford om dagen, men regner med at Wenger vet hvilket lag som er godt nok til å slå dem. Håper at vi har såpass bredde og kvalitet i stallen at noen kan hviles, ser jo f.eks. at Cazorla har godt av en pause innemellom. Må vel også passe på at Wilshere ikke overbrukes framover. Har sett i de siste kampene at når Arteta spiller i den dype rollen og Wilshere og Cazorla er de offensive på midtbanen så etterlates det et hull omtrent midt på banen, der fikk f.eks. WBA noen muligheter til å spille opp på folk i det rommet for så å sette fart mot forsvaret vårt. Skulle gjerne sett en midtbane med en spiller som dekker det rommet der!

Link to comment
Share on other sites

Kan det bli Arshavins kveld?

 

Arshavins første kamp for førstelaget til Zenit (og som profesjonell fotballspiller) kom i borteseieren (0-3) over Bradford i Intertoto-cupen i 1990

 

Du mener vel 2000?

 

Henry scoret vel sitt første Arsenal borte mot Bradford i 99, gjorde han ikke?

Link to comment
Share on other sites

Blir vel sikkert kaldt oppe i nord-England i kveld og da er det vel sikkert en ganske hard bane der så ser helst for meg at vi sparer nøkkelspillerne ( i hvert fall fra start). Ser for meg noe slikt:

Mannone

Jenkinson - Squillaci - Vermaelen - Meade

Coquelin - Ramsey

Chamberlain - Rosicky - Eisfeld

Podolski

 

Podolski trenger å finne nettmaskene igjen og så fremt han er 100% så håper jeg han starter i stedet for alternativene (Chamakh og Gervinho).

Link to comment
Share on other sites

Wenger tar i alle fall ikke lett på denne kampen:

 

Arsenal:

Szczesny

Sagna - Vermaelen - Mertesacker - Gibbs

Wilshere - Coquelin

Ramsey - Cazorla - Podolski

Gervinho

 

 

Substitutes: Mannone, Jenkinson, Squillaci, Rosicky, Arteta, Oxlade-Chamberlain, Chamakh.

 

 

Edit: En ting jeg synes er merkelig er at Wenger stiller med et såpass toppet lag og en benk uten unggutter. Sagna fullførte West Brom. kampen med en smell i ankelen, Wilshere bør matches forsiktig og Cazorla har godt av en pause. Å sende et lag med unggutter til Athen for å kjempe der om 1.plassen i gruppen gjør han, men mot Bradford fra League two i ligacupen stiller han med toppet mannskap...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...