Jump to content

2012.11.28 Everton B


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Ser ikke kampen, men stemmer det som står på nettavisens live?

 

89 Cazorla har mulighet til å sette fart 3 mot 2, men velger istedenfor å sende ballen rett i beina på en Everton-spiller. Spanjolen har kanskje vært banens dårligste i dag. Utrolig at han fortsatt er på banen.

Link to comment
Share on other sites

For et begredelig lag og begredelig manager, nå har han vel sittet like lenge uten titler som han har med titler. time to say goodbye!! La en ny mann ta over, så får han bruke eventuelt januar vinduet til å forsterke å spille inn mannskapet sitt. 14 kamper og vi ligger 10-11 poeng bak de 2 i toppen allerede.....skrekk og gru!!

Tottenham ligger foran på tabellen, for ikke å snakke om West Bromwich som også ligger over oss......dobbel skrekk og gru!!

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke kampen, men stemmer det som står på nettavisens live?

 

89 Cazorla har mulighet til å sette fart 3 mot 2, men velger istedenfor å sende ballen rett i beina på en Everton-spiller. Spanjolen har kanskje vært banens dårligste i dag. Utrolig at han fortsatt er på banen.

 

Ja og nei. Han har vært dårlig - men det er gjerne slik når alle andre er dårlige også. Ikke lett å sende folk på løp når det bare er 1 som prøver.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey er svak, og overhodet ikke god nok for vårt kjære Arsenal. Det som verre er, er at Gervinho er fryktelig mye verre! Trist forestilling av et tafatt lag, styrt av en handlingslammet fransk pengegrisk fjomp i sovepose. Dette var nye bortkastede 90 minutter, som Wenger har stjålet fra meg. 90 minutter jeg aldri får igjen...

Link to comment
Share on other sites

Synes kun det er EN spiller som har prøvd i hele kveld. Og det er Walcott! Og WS har stått greit i mål. Latterlig dårlig av resten. Dette er rett å slett flaut! Fytti helvette så tafatt!!!! Greit nok at Everton er gode. Og poenget er bra. Men måten vi tar poenget på er latterlig, vi taper 95 % av alle dueller.

Link to comment
Share on other sites

Trygge 1-1 nå. Fy faen :(

Har du hatt eitt einaste positivt innlegg sidan du kom inn på forumet..? Du er det stikke motsette av "arshavin" og då må eg innrømme at eg held ein knapp på han..

 

Everton har framleis til gode å tape på heimebane, og slo United 1-0 her i starten av sesongen. 1-1 er eitt bra resultat isolert sett, men spelet er ikkje akkurat varmande i novemberkulda. Som i dei fleste kampane er vi nesten totalt blotta for bevegelse offensivt. Dette er hovudproblemet, slik eg ser det..

 

Uansett går det an å ha eit LITT nyansert syn på ting, ikkje berre spy eder og galle..

Link to comment
Share on other sites

1) Everton kjemper som løver, har guts og tæl og fortjener helt klart å ligge der de ligger på tabellen

 

2) Vi er alt for upresise i stort sett alle spillets faser

 

3) Vi blir overkjørt/overløpt på midten gang på gang

 

4) Ikke noe samspill fremover på banen, til nød går det sidelengs

 

5) Everton snytt for straffe

 

6) 1-1 på Goodison er ikke noe dårlig resultat isolert sett

 

7) Blir veldig tydelig at vi ikke har teknisk gode nok og raske nok spillere ( i den kombinasjonen) til å spille trekantspillet vi legger opp til med dagens midtbane, vi er ikke i nærheten av "å tre oss gjennom" midtbane og forsvarsleddet til everton

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett begredlig at Gervinho kommer inn! Han har bevist utallige mange ganer at han ikke er god nok for dette laget. Idag mistet han ikke så mye ball, men blir preget av feilvalg. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor Arsene bruker han.

Selvfølgelig er det ikke Gervino sin skyld at vi ikke tar med oss 3 poeng. Nok en dårlig og tannløs kamp. Vi må bevise noe annet mot Swansea på lørdagen.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvorfor rosiscky er på benken når han ikke er klar for å spille. Og hvis han er klar for det, hvorfor er han ikke på?

Må jo være fordi Gervinho er en ekstremt talentfull spiller som går rett på mål og skaper farlige sjanser ut av alt han involverer seg i, og slår noen fantastiske innlegg mot Giroud og utnytter hans styrker i boksen...

Link to comment
Share on other sites

1) Everton kjemper som løver, har guts og tæl og fortjener helt klart å ligge der de ligger på tabellen

 

2) Vi er alt for upresise i stort sett alle spillets faser

 

3) Vi blir overkjørt/overløpt på midten gang på gang

 

4) Ikke noe samspill fremover på banen, til nød går det sidelengs

 

5) Everton snytt for straffe

 

6) 1-1 på Goodison er ikke noe dårlig resultat isolert sett

 

7) Blir veldig tydelig at vi ikke har teknisk gode nok og raske nok spillere ( i den kombinasjonen) til å spille trekantspillet vi legger opp til med dagens midtbane, vi er ikke i nærheten av "å tre oss gjennom" midtbane og forsvarsleddet til everton

 

Støttes 100%. Fint oppsummert.

Link to comment
Share on other sites

Isolert sett greit resultat, men sett i et større bilde et dårlig resultat. Everton gir jernet og det er en frenetisk kamp. Vi henger med, men har egentlig nok med det. 21 poeng på 14 kamper nå. Det gir 57 ved sesongslutt og alle vet hva det innefatter. Mer enn en tredjedel av sesongen er nå unnagjort, og vi har ikke hatt færre poeng siden 90-tallet en gang.

 

We are on an unbeaten run, but lack a big chunk of something.

 

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aol4RnjAKUe8dFY3ZjlmM2E2Y19jeXNpTUpMT2lJWmc#gid=0

Link to comment
Share on other sites

Trist trist trist. Greit nok Everton har vært gode i år, og det er ingen lett banen å komme til. Manure ble kjørt der. Men det må da gå ann og ha en plan? Vi har et tilfeldig mål i første min, men utover det er det svart som natta. Panisk og tilfeldig. Just sett tottene ta tre poeng etter å ha blitt rævkjørt, gjør kvelden litt mørkere.

 

Wenger sitter rolig hele tiden, ikke oppe å gjør en dritt, der du ser Moyes jage å dirigere på benken, der sitter Wenger å syter, han skal ha det, det hender han reiser seg å kjefter på fjerdedommeren. Det er tilbake til start igjen, dette laget er så langt bak det Wenger tok over i 96. Tenk at man betalte for å få sumo...

 

Det er bare svart nå...Om vi hadde brukt hele emiratespenga så hadde det ikke holdt...

Link to comment
Share on other sites

Dette var nye bortkastede 90 minutter, som Wenger har stjålet fra meg. 90 minutter jeg aldri får igjen...

 

Du får slutte å se på kampene da vettu, så slipper du å bli frastjålet disse minuttene.

Link to comment
Share on other sites

Som det har blitt påpekt er ikke 3 poeng på Goodison Park noen selvfølge. Problemet er bare det at vi trengte de 3 poengene. Jeg hadde syntes det var greit dersom vi slo Aston Villa sist.

 

Det positive er at Chelsea fortsetter å slite. Jeg blir ikke overrasket om vi tar dem igjen i løpet av 2012. De som totalt utelukker muligheten for topp 4 overdriver.

Link to comment
Share on other sites

Har du hatt eitt einaste positivt innlegg sidan du kom inn på forumet..? Du er det stikke motsette av "arshavin" og då må eg innrømme at eg held ein knapp på han..

 

Everton har framleis til gode å tape på heimebane, og slo United 1-0 her i starten av sesongen. 1-1 er eitt bra resultat isolert sett, men spelet er ikkje akkurat varmande i novemberkulda. Som i dei fleste kampane er vi nesten totalt blotta for bevegelse offensivt. Dette er hovudproblemet, slik eg ser det..

 

Uansett går det an å ha eit LITT nyansert syn på ting, ikkje berre spy eder og galle..

 

Jeg sprer glede når det er noe å glede seg over. Og jeg syntes det så greit ut frem til utligningen. Etter det er det jo en katastrofe det som skjer utpå der, men tanke på naivt spill.

At jeg fikk godkjent brukeren min her akuratt i Arsenals dårlige periode skal jeg straffes for det? Hvis vi derimot hadde spillt en godkjent kamp, og jeg alikevel spyr ut galle så kan du gjerne sette pekefingeren på meg.

 

Hva everton har gjort eller ikke betyr ikke så mye for min del. Hver kamp lever sitt eget liv, og denne kampen er vi heldige som ikke taper. (i følge mitt svartmalte syn)

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke kampen, men stemmer det som står på nettavisens live?

 

89 Cazorla har mulighet til å sette fart 3 mot 2, men velger istedenfor å sende ballen rett i beina på en Everton-spiller. Spanjolen har kanskje vært banens dårligste i dag. Utrolig at han fortsatt er på banen.

 

Han gikk sur pga tøff behandling virket det som. Vi tapte bellen ofte når han var i nærheten. At han utover i andreomgang ser ut som han gir opp hjelper ikke på helhetsinntrykket. Vår dårligste? Kanskje, men han gjør jo endel bra også.. Synes ikke Giroud eller Wilshere hadde noen stor kamp heller. Ramsey hadde mye balltap i første, men var gansk flink i dag, synes jeg.

 

Arteta var god. Han burde være kaptein. Vår belgiske kaptein var den svakeste i forsvarsleddet, og jeg er ikke i tvil om at Per/Kos er vår beste midtstopperduo. På målet til Everton snur han rævva til når han er 3 meter unna Fellaini som ladder skudd. Gå foran i krigen, my ass. Der tror jeg Koscielny hadde "tatt stjerna" i fullt firsprang mot ballen.

Link to comment
Share on other sites

Trist trist trist. Greit nok Everton har vært gode i år, og det er ingen lett banen å komme til. Manure ble kjørt der. Men det må da gå ann og ha en plan? Vi har et tilfeldig mål i første min, men utover det er det svart som natta. Panisk og tilfeldig.

 

Virker som om han bare håper at Cazorla skal gjøre noe magisk. Akkurat som han forrige sesong bare håpet på at van Persie ville redde oss gang på gang.. heldigvis for Wenger gjorde van Persie dette. Uheldigvis for Arsenal så ble van Persie solgt til vår største "rival". Rival i anførselstegn fordi vi trolig er like store konkurrenter som det Arsenal og Tottenham var på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...