Jump to content

2012.11.28 Everton B


Mr Chapman

Recommended Posts

Dette poenget satte jeg pris på. Egentlig litt ufortjent.

Potensialet vårt er langt unna - så dette blir bedre og bedre.

Men Wenger må ta noen mer offensive beslutninger - mindre ballbesittelse og mer gjennombrudd.

Kanskje la noen, eksempelvis Arteta, hvile et par kamper og sette inn på Rocisky. Ikke fordi Arteta er dårlig, langt i fra, men fordi det går litt for tregt fremover for tiden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Syntes også Cazorla trenger en pust i bakken. Etter en flott start på sesongen blir han dårligere og dårligere for hver kamp som går. Igår var det ikke bra, virker som han gjør det samme hele tiden og motstanderene kan lese seg opp på hva som kommer. Wilshere ser ut til å spille seg i form nå, meget glad for det! Han trenger vi :)

Link to comment
Share on other sites

Helt grei kamp i går synes jeg, men en del uner det vi vel alle forventer av laget. Helt klart at enkelte av spillerne har spilt for mye og er slitne. Det gjelder spesielt Cazorla og Arteta som Wenger bruker altfor mye. Giroud hadde også en relativt svak kamp i går med mye dårlig ballmottak, men dette skal vel stopperne til Everton også ha litt kred for da de var gode i markeringene og duellspillet mot han. Cazorla virket veldig sliten og oppgitt til tider og Wenger burde helt klart ha erstattet han med Arshavin eller Rosicky. Overrasket over at Rosicky var med i troppen allerede og ikke overrasket over at han ble sittende på benken.Vi trenger virkelig en match-fit Rosicky for å avlaste Cazorla siden Wenger åpenbart ikke ønsker å bruke Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner forøvrig heller ikke de her som gir Szczesny og Vermaelen 5 på børsen i går. Szczesny hadde da et par gode redninger, ikke noen spesielle feil og spilte bra. Vermaelen synes jeg også hadde en av sine beste kamper for sesongen. Men selvsagt lov å mene noe annet ;-)

Vår beste spiller i går var det lite tvil om i mine øyne

Goalkeeper

Link to comment
Share on other sites

 

Hva er faren med at vi tar full pott og blir "friskmeldt"...? Ingenting er vel bedre enn det...?

 

Ikke noe fare, i den forstand at ingenting hadde vært bedre enn om vi tok full pott. Men motstanden er tilsynelatende enkel og tror det kan bli kostbart og ikke få inn forsterkninger uavhengig av resultatene i desember, men "kjenner" jeg Wenger rett, er det nettopp det en slik rekke med seiere vil gjøre...Slik det ser ut nå er det to store det skal handle om, med en soleklar tredjeplass i Roman sitt sirkus. Resten som ligger mellom 4-12 nå er helt håpløst å spå utfallet av, at det er gått så langt at vi er i den klynga er det som plager meg, spillet vårt er tilfeldig for tiden, jeg håper bare det blir tatt grep som ikke gjør tabellen i mai like tilfeldig, det er kanskje ikke så mye som skal til, et par inn og definitivt noen ut...

Link to comment
Share on other sites

Skjønner forøvrig heller ikke de her som gir Szczesny og Vermaelen 5 på børsen i går. Szczesny hadde da et par gode redninger, ikke noen spesielle feil og spilte bra. Vermaelen synes jeg også hadde en av sine beste kamper for sesongen. Men selvsagt lov å mene noe annet ;-)

Ga nesten bort et mål på overtid, var sjanseløs på et skudd utenfor sekstenmeteren som vanlig

 

Vermaelen derimot var vår soleklart beste spiller.

Link to comment
Share on other sites

 

Ikke noe fare, i den forstand at ingenting hadde vært bedre enn om vi tok full pott. Men motstanden er tilsynelatende enkel og tror det kan bli kostbart og ikke få inn forsterkninger uavhengig av resultatene i desember, men "kjenner" jeg Wenger rett, er det nettopp det en slik rekke med seiere vil gjøre

 

De siste årene har jo enkelte goonere nærmest håpet på at Arsenal skal slite i desember, sånn at Wenger skal "forstå" at stallen må forsterkes når overgangsvinduet åpner i januar. Den samme minoriteten har også håpet på trøblete sesongavslutninger, av samme årsak. Jeg tror vel neppe Wenger er så ute på vidda, at han lar en måned med gode resultater overskygge alt. Men jeg forstår godt at det kan oppfattes sånn, og det i seg selv må betegnes som bekymringsverdig. Man trenger nok imildertid mer enn en "wake-up call" for å kurere kronisk handlingslammelse. Da tenker jeg ikke nødvendigvis på Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...